خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات

چکیده

در این مقاله یک دسته بندی از انواع پژوهش در «پژوهش در عملیات» ارائه می‌شود و مراحل و روش انجام هر یک از انواع پژوهش شرح داده می شود. انواع پژوهش در پژوهش در عملیات، روش پژوهش در حل مسائل واقعی، استخراج مسئله، مدلسازی، تعریف مدل، هدف استفاده از مدل، دلایل استفاده از مدل، هدف از مطالعه سیستم‌ها و عملیات از طریق مدل، انواع مدلها، اصول مدلسازی، مدلهای کلاسیک پژوهش در عملیات، روش مدلسازی، ساده‌سازی مدلها، حل مدل، اعتبارسنجی مدل، پیاده‌سازی مدل، روش پژوهش در توسعه مدل یا روش حل برای مسائل کلاسیک، توسعه روش حل برای مسائل کلاسیک، روش پژوهش در توسعه تئوریها و فنون عمومی از جمله مباحث این مقاله هستند.

کلیدواژه : پژوهش در عملیات؛ پژوهش عملیاتی؛ تحقیق در عملیات؛ روش پژوهش؛ مدل‌سازی؛ توسعه مدل؛ اعتبارسنجی؛ حل مسائل واقعی؛ توسعه تئوری


1- مقدمه

این مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد. در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می‌گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی‌آید و خواننده می‌تواند برای مطالعه بیشتر در زمینه فنون پژوهش در عملیات، به موضوعات مربوط مراجعه کند. آنچه که در این مقاله مورد تأکید است انواع پژوهش و خصوصیات آنان در حوزه پژوهش در عملیات است و روشهای جمع‌آوری داده‌ها، آزمونهای آماری و مهارتهایی که هر پژوهشگر باید کسب نماید شرح داده نمی‌شوند و به جای آن ابزار اصلی پژوهش در عملیات، مدلها، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

2- انواع پژوهش در پژوهش در عملیات

در یک دسته‌بندی عمومی، اگر پژوهش برای حل مسائل مشخص و موجود انجام شود نوع پژوهش از جهت خروجی، کاربردی خواهد بود و اگر توسعه تئوریها و روشهای عمومی برای تولید دانش هدف باشد نوع پژوهش، محض خواهد بود. ...

...

3-2-6- اصول مدلسازی (فیلیپس، راوین داران و سولبرگ 1987، 4)

  • وقتی یک مدل ساده به مسئله پاسخ می‌دهد یک مدل پیچیده نسازید.

این اصل اغلب فراموش می‌شود. دلیل آن قابل درک است؛ افراد دوست دارند که توانایی‌های خود را به معرض نمایش گذارند. حتی با وجود بهترین انگیزه در حل مؤثر مسئله ممکن است فرد خود را درگیر یک مسئله مشکل نموده و به موجب آن زمان و هزینه زیادی را صرف مدلسازیی کند که ارزش خود مسئله کمتر از زمان و هزینه صرف شده باشد.
برای مثال ممکن است فردی تمام متغیرهایی را که دارای اهمیت احتمالی برای یک سیستم خاص باشند را فهرست نموده و سپس تحلیل رگرسیون پیچیده‌ای را برای استخراج یک معادله بکار برد یا یک تحلیل‌گر سیستم ممکن است شبیه‌سازی‌های زیادی را با در نظر گرفتن هر پارامتر قابل درک اجرا نماید. در مدلسازی، بزرگتر و پیچیده‌تر ضرورتاً به معنی بهتر نیست.

همچنین این اصل به نظر متناقض با قاعده کلی و مشهور در خصوص تحلیل ریاضی است. این قاعده می‌گوید که ابتدا یک مسئله را باید با در نظر گرفتن مفروضات لازم ساده نمود بطوری که ریاضی آن قابل بررسی شود، سپس واقع‌نگری مدل را از طریق حذف مفروضات به روش ماهرانه قوت بخشید بطوری که ریاضیات آن دیگر قابل بررسی نباشد. چنین رویه‌ای همواره قدرتمندترین و عمومی‌ترین مدل را تولید می‌نماید اما قدرت و عمومیت مدل نقشی کمی در مفید بودن آن در حل یک مسئله خاص دارد. در بعضی موارد، قویترین مدل ساخته شده می‌تواند فاقد چیزی باشد که آن را به یک مدل مفید تبدیل نماید. در دیگر موارد، ممکن است بیش از آنچه که می‌ارزد وارد جزئیات شده باشد. ساخت مدلهای قوی و عمومی عموماً اصل راهنما برای ریاضیدانانی است که می‌خواهند نظریه‌ای را تعمیم دهند یا تکنیکهایی توسعه دهند که وسعت کاربرد بیشتری داشته باشند. اما در ساخت مدلهای مورد نیاز برای مقاصد مشخص، بهترین اندرز اینست که مدل ساده بسازید.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات

مقاله روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/.../مقاله-روش-پژوهش-در-حوزه-پژوهش-در-عملیات‎Cached17 نوامبر 2016 ... چکیده. در این مقاله یک دسته بندی از انواع پژوهش در «پژوهش در عملیات» ارائه می‌شود و مراحل و روش انجام هر یک از انواع پژوهش شرح داده می شود. انواع پژوهش ... [PDF] تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات - اِی‌اِم‌پی! amparticle.tk/.../58408-تحقیق-روش-پژوهش-در-حوزه-پژوهش-در-عملیا-2.pdf‎Cachedﻣﻘﺪﻣﻪ اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ روش ﭘﮋوﻫﺶ در ﺣﻮزه ﭘﮋوﻫﺶ در ﻋﻤﻠﯿﺎت اﺧﺘﺼﺎص دارد. در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﮐﻠﯿﺎت روش ﭘﮋوﻫﺶ. ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد و از ﺟﺰﺋﯿﺎت ﻓﻨﻮن ﺳﺨﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﯿﺎن ﻧﻤﯽ آﯾﺪ و ﺧﻮاﻧﻨﺪه ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ در زﻣﯿﻨﻪ ... تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات golbargonasim.blogroom.ir/post/1235‎Cached24 نوامبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(تحقیق ... مقاله روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات fileha.nahrblog.com/Post/360‎Cached17 نوامبر 2016 ... این مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد. در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می‌گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی‌آید ... پژوهش در عملیات: روش پژوهش :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/462097705.aspx‎Cached Similarاین مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد. در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می‌گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی‌آید و خواننده می‌تواند ... خرید فایل( تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات) – رویال دانلود royadl3nter.ir/?p=7274‎Cached30 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات}}+آماده ارائه ... میترا دانلود » فروش دانلودی تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات www.mitradlpro.ir/maghale5449.htm‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات وارد این صفحه شده اید محصول ... پژوهش در عملیات: روش پژوهش - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/225219/پژوهش-در-عملیات-روش-پژوهش‎Cached Similarاین مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد. در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می‌گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی‌آید و خواننده می‌تواند ... تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات digeekala.ir/product-4339-maghale.aspx‎Cachedمقدمه این مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می‌گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی‌آید و خواننده ... پژوهش عملیاتی؛ تحقیق در عملیات؛ روش پژوهش - دانلود مقاله paperdoc.ir/...مقالات/.../پژوهش-در-عملیات-پژوهش-عملیاتی-تحقیق-در-عملیات-روش-پژوهش-مدل-سازی-اعتبارسنجی‎Cachedدانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی در مورد پژوهش در عملیات پژوهش عملیاتی تحقیق در عملیات روش ... این مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد.