خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روشهای مختلف جوشکاری با برق

قسمتهایی از متن:

جوشکاری با برق مستقیم

روش های مختلف جوشکاری:

به طور کلی در دو طریقه جوشکاری ، برق منبع اصلی انرژی تلقی میشود ، یکی جوشکاری با قوس الکتریکی و دیگری جوش مقاومتی و یا نقطه جوش .

جوشکاری با قوس الکتریکی بر این اساس پایه گذاری شده است که وقتی جریان الکتریسیته از شکاف موجود بین دو قطب مثبت و منفی عبور می کند فضای گازی شکل ما بین آن دو را گرم کرده و گرمای بسیار زیاد و متمرکزی را ایجاد می نماید .

دمای جرقه ایجاد شده بین دو قطب مزبور در محل قوس الکتریکی بین 6500 تا 7000 درجه سانتی گراد است . از این خاصیت قوس الکتریکی در موارد زیر استفاده میشود :

1- جوشکاری با قوس الکتریکی به وسیله الکترودهای زغالی

2- جوشکاری با قوس الکتریکی به وسیله الکترودهای فلزی

3- جوشکاری با قوس الکتریکی به کمک گاز اضافی

4- جوشکاری با قوس الکتریکی بروش Atomic Hudrogen

5- جوشکاری با قوس الکتریکی به کمک گاز خنثی و تنگستن

آنچه که در این فصل مورد بحث قرار می گیرد جوشکاری به کمک برق مستقیم است که اختصا را جوشکاری DC نامیده میشود .

...

جوشکاری با برق متناوب

موارداستفاده از برق متناوب در جوشکاری به طور روزافزن زیاد می شود. ماشین های جوشکاری که این روزها ساخته می شوند بسیار کامل بوده و حمل آنها نیز آسان است.

برای جوشکاری کردن با برق متناوب الکترودهای مخصوصی تهیه کرده اند که روپوش ها ترکبیات یونیزه کننده وجود دارد.

وجود این مواد یونیزه کننده، جریان قوس الکتریکی و پایداری و ثبات آن را افزایش می دهد و روشن کردن قوس را آسان می سازد.

دلیل دیگری که موارد استفاده دستگاههای AC را زیاد کرده مخارج اولی آنهاست. در یک قدرت و ظرفیت معین ، مخارج ساختن یک دستگاه جوشکاری AC به مراتب کمتر از مخارج ساختن موتور ژنراتور و یا ترانس ها است. لوازم و انواع دستگاههای AC در فصل بعدی توضیح داده می شوند.

خصوصیات دستگاههای جوشکاری :

معمولا فرکانس متناوب ایجاد شده توسط دستگاههای مختلف 50 یا 60 سیکل بر ثانیه است از نظر کاهش دادن یا افزایش دادن ولتاژ ، کارکردن با جریان های متناوب بسیار ساده است. منظور از فرکانس جریان متناوب این است که جهت جریان در هر ثانیه بین 100 تا 120 بار عوض می شود. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :روشهای مختلف جوشکاری با برق

Images for روشهای مختلف جوشکاری با برق مقاله روشهای مختلف جوشکاری با برق bankmaghaleh.ir/مقاله-روشهای-مختلف-جوشکاری-با-برق/‎Cachedدر این مقاله جوشکاری با برق مستقیم، ایمنی، راه اندازی دستگاههای جوشکاری، انتخاب الکترود، انواع اتصالات،وضعیت جوشکاری، خوردگی ، جوشکاری با برق متناوب، ... دانلود مقاله روشهای مختلف جوشکاری با برق - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-روشهای-مختلف-جوشکاری-با-برق‎Cached6 جولای 2016 ... جوشکاری با برق مستقیم. روش های مختلف جوشکاری: به طور کلی در دو طریقه جوشکاری ، برق منبع اصلی انرژی تلقی میشود ، یکی جوشکاری با قوس ... مهندسین - اصول و روش جوشکاری mechanictool.blogfa.com/post-22.aspx‎Cachedبه هر حال از ارائه این تحقیق ارائه یک اثر عملی ، علمی در زمینه جوشکاری با برق و گاز بوده است . فهرست فصل 1 : جوشکاری با برق مستقیم 1 1- روشهای مختلف جوشکاری . جوشکاری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جوشکاری‎Cached Similar۳ کنترل کیفیت و بازرسی; ۴ جوشکاری با برق; ۵ جوشکاری با برق متناوب ... روش‌های جوشکاری با قوس الکتریکی عبارت‌اند از: ... در این روش به‌جای استفاده از انرژی الکتریکی برای تولید گرمای مورد نیاز ذوب فلزات از انرژی مکانیکی استفاده می‌گردد. روشهای مختلف جوشکاری با برق - 1 file7.ir/file/6012/روشهای-مختلف-جوشکاری-با-برق بزرگترین فروشگاه اینترنتی,روشهای مختلف جوشکاری با برق. جوشکاری برق (قوس الکتریکی) - سایت علمی آموزشی نواندیشان https://www.noandishaan.com/forums/thread13035.html‎Cachedمقدمه جوشکاری با قوس الکتریکی یکی از متداول ترین روشهای اتصال قطعات ... در قوس الکتریکی گرما و انرژی نورانی در مکانهای مختلف یکسان نبوده ... آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و ... welder.persianblog.ir/post/143/‎Cached Similar15 ژوئن 2009 ... نوع جریان برق از اینکه جریان دائم یا جریان متناوب لازم است( با موتور ژنراتور یا ... انواع الکترود برای جوشکاری در تمام حالات مخصوصاً سربالا ... II. روشهای مختلف جوشکاری با برق - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو filecero.cero.ir/product-353504-روشهای-مختلف-جوشکاری-با-برق.aspx‎Cachedروشهای مختلف جوشکاری با برق دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 31 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 65. روشهای مختلف جوشکاری با برق ... مقاله جوشکاری , آموزش جوشکاری , درباره جوشکاری - آموزش مجازی elearnpars.org/مقاله-جوشکاری.html‎Cached Similarیک نوع طبقهبندی بر اساس منبع حرارتی با نوع روش پوشش و محافظ به کار برده شده و ... در جوشکاری با برق مستقیم دو نوع اتصال، اتصال با قطب مثبت واتصال با قطب ...