خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه

تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه

بخشهایی از متن:

در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد.

تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع برانگیختگی از دهه 1920 برای طیف سنجی نشری وکیفی و کمی استفاده شده است. بسیاری از پیشرفت های نوین برانگیختگی قوس و جرقه در طی سالهای جنگ، دهه 1940 به ویژه در پروژة منهتان اتفاق افتاد.

در منبع قوس dc ، 70 تا 80 عنصر برانگیخته می شود. کاربرد اصلی قوس، برای تجزیه کیفی و نیمه کمی است، زیرا دقت اندازه گیری های کمی چندان مطلوب نیست. منبع جرقة‌ ولتاژ بالا، پر انرژی تر از قوس است؛ حتی گازهای نادر و هالوژن ها در تخلیه الکتریکی جرقه می‌توانند برانگیخته شوند. دقت جرقه بیشتر از قوس dc است و برای اندازه گیری های کمی برتری دارد.

منابع برانگیختگی قوس

در این بخش مشخصه ها، مزایا و محدودیت های انواع گوناگونی از تخلیه های قوس نظیر قوس dc ، قوس ac ، قوس با اتمسفر کنترل شده و قوس پایدار شده با گاز مورد توجه قرار می‌گیرند.

قوس که در تجزیه طیف شیمیایی به کار می رود، تخلیه دی الکتریکی بین دو یا چند الکترود هدایت کننده است. یکی از الکترودها ،‌حاوی پودر نمونه، مخلوط جامد یا پس ماندة محلول است. شدت نشر در کل زمان قوس زنی که سوزاندن نامیده می شود، به صورت فوتوگرافیکی یا الکترونیکی انتگرال گیری می شود. قوس می تواند در هوا یا اتمسفری از گاز بی اثر آزادسوز باشد، یا به وسیله گاز پایدار شود. قوس های آزادسوز بیشتر برای تجزیه های طیف شیمیایی به کار گرفته می شوند. سه نوع قوس مورد استفاده قرار می گیرد: قوس dc ، قوس ac و قوس نوبتی یا تک جهتی.

...

جرقه های ولتاژ بالا و دیگر منابع نشری

تخلیه جرقه با ولتاژ بالا به مدت طولانی به عنوان منبع برانگیختگی در طیف سنجی نشری، مخصوصاً در صنایع فلزی آهنی استفاده شده است. مشخصه این منابع دقت بالا، و توانایی تبخیر و برانگیخته کردن بسیاری از نمونه های جامد است. تخلیه جرقه با ولتاژ بالا مانند قوس dc پیوسته نیست بلکه لحظه ای است. جرقه به صورت طبیعی چندین ثانیه به طول می انجامد. مواد الکترون چندین بار در طول جرقه نمونه برداری می شوند تا تکثیرپذیری بهتر شود. به دلیل طبیعت لحظه ای جرقه و نتیجتاً نشر اتمی وابسته به زمان، تخلیه های جرقه منبع برانگیختگی پیچیده ای هستند.

ترکیب فرآیندهای برانگیختگی پیچیده و نایکنواختی اکثر نمونه های جامد، اغلب سبب اثرات ماتریس در تخلیه جرقه می شود. اخیراً مشخص شده که نمونه برداری و برانگیختگی چگونه در تخلیه جرقه با ولتاژ بالا صورت می گیرد.

در اینجا دو منبع که از لیزر برای تبخیر نمونه استفاده می کنند، چندین منبع تخلیه در فشار کم و دو منبع در حال توسعه را بررسی می کنیم.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه

تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه - فروشگاه سورنا sorena.cero.ir/product-353521-تحقیق-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه.aspx‎Cachedتحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه. بخشهایی از متن: در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد. تخلیه قوس و جرقه به ... تحقیق:طیف سنجی نشری قوس و جرقه | مرجع دانلود پایان نامه با فرمت ورد ... www.payanname.net/تحقیق-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه/‎Cachedدر این پست می توانید متن کامل این تحقیق را با فرمت ورد word دانلود نمائید:طیف سنجی نشری قوس و جرقه در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر. مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه - شاپ ایرانی | مرکز خرید و فروش ... shopirani.ir/product/37467/مقاله-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه‎Cachedدانلود مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه در قوس الکترود نمونه به عنوان آند و الکترود مخالف به عنوان کاتد عمل می کند نمونه برداری کاتدی بیشتر در اروپا استفاده می شود با ... مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه ... bankmaghale.ir/مقاله-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه/‎Cached Similarمقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۸ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله طیف ... تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/.../تحقیق-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه‎Cached18 نوامبر 2016 ... تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه. بخشهایی از متن: در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد. مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه - تحقیق آماده doc724.com/مقاله-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه/‎Cachedشدت های نشر نیز شدیداً وابسته به نمونه اند، مخصوصاً برای نمونه های جامد. ... بنابراین در مقاله اندازه گیری های قوس و جرقه طیف سنجی اغلب از استانداردهای داخلی استفاده می ... طیف سنجی نشری قوس و جرقه - همکاری در فروش فایل network.marketfile.ir/product-46061-Arc-and-spark-emission-spectroscopy.aspx‎Cachedطیف سنجی نشری قوس و جرقه طرح توجیهی طیف سنجی نشری قوس و جرقه دانلود طیف ... سنجی نشری دانلود طرح توجیهی پروژه دانشجویی دانلود پژوهش دانلود تحقیق پایان نامه ... تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع برانگیختگی از دهه 1920 برای طیف سنجی ... دانلود مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه paperdoc.ir/محصول/.../دانلود-مقاله-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه‎Cachedدانلود مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد.تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع ... دسام - مقاله طیف سنجی نشری قوس و جرقه - فروشگاه ساز رایگان فایل dsam.bazarfile.com/.../مقاله%20طیف%20سنجی%20نشری%20قوس%20و%20جرقه تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع برانگیختگی از دهه 1920 برای طیف سنجی نشری وکیفی و کمی استفاده شده است. بسیاری از پیشرفت های نوین برانگیختگی قوس و ... دانلود تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه , علوم پایه , دانلود تحقیق ... shahrfile.ir/?tag=دانلود-تحقیق-طیف-سنجی-نشری-قوس-و-جرقه-ع‎Cachedدانلود تحقیق طیف سنجی نشری قوس و جرقه. در منابع قوس و جرقه تقریباً امکان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد. تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع ...