پایان نامه کارخانجات و کارگاههای جدید در مهاجا
خلاصه تحقیق:
که علیرغم تلاش مسئولین لجستگی در بهینه سازی این قسمت آنطور که انتظار می رفت این کارخانه ها نتوانسته اند به نحو شایسته ای در پشتیبانی لجستکی یگانهای نهاجا و همسو با سایر یگانهای پشتیبانی کننده حرکت نمایند. لذا موضوع انتخابی این تحقیق وضعیت کارخانجات موجود در نهاجا میباشد و در این رابطه تعیین عوامل مؤثر در کاهش کارآئی کارخانجات موجود در نهاجا مورد مطالعه قرار گرفته است و بر این اساس عواملی چون تجهیزات موجود، ساختار سازمانی، وضعیت ایمنی و وضعیت آموزش فعلی کارکنان بعنوان متغیرهای مستقل انتخاب و کاهش کارآئی کارخانجات بعنوان متغیر تابع (وابسته) درنظر گرفته شدند. فرضیه های مورد مطالعه در این تحقیق به شرح زیر می باشد.
1- میزان آموزشهای ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات کارخانجات موثر است.
2- میزان تجهیزات واگذاری به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات مؤثر است.
3- میزان ایمنی اعمال شده در سطح کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
4- میزان آگاهی مدیران کارخانجات در بالارفتن کارآئی کارخانجات فراتر است.
5- ساختاری سازمانی کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
اهداف تعیین شده در این تحقیق به شرح زیر میباشد.
1- تعیین میزان بار دفتر آموزش ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات.
2- تعیین میزان تاثیر تجهیزات واگذار شده به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی آنها
3- تعیین میزان تاثیر آگاهی مدیران کارخانجات در کارآئی کارخانجات
4- تعیین میزان ساختار سازمانی کارخانجات در کارآئی آنها
5- تعیین میزان تاثیر ایمنی کارخانجات در اجرای کارآئی کارخانجات نهاجا
برااس متغیرها و فضیه های معرفی شده پرسشنامه ای به تعداد 11 سؤال 5 گزینه ای تنظیم و بین 30 نفر از مسئولین و متخصصین دست اندر کار کارخانجات نهاجا توزیع گردید و پس از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات که با استفاده از جداول، نمودار، میانگین، انحراف معیار و آزمون (مجذور خی دو) انجام شد مشخص گردید که متغیرهای ذکر شده در کارآئی کارخانجات تاثیر دارند و فرضیه ها تدوین شده مورد تایید قرار گرفتند و از طرفی آزمون (مجذور خی دو) نشان داد که یک رابطه معنی داری از نظر آماری بین تفاوت فراوانیهای مشاهده شده و مورد انتظار در هر یک از پاسخهای سئوالات پرسشنامه وجود دارد که بر این اساس نتایج حاصله به شرح زیر می باشد.
با تجزیه و تحلیل سئوالات نشان می دهد که میزان لاموزش ارائه شده به کارکنان در حد خیلی کم و تا حدودی وضعیت در سیستم آموزش وجود دارد و هم چنین در مورد میزان تجهیزات واگذاری مشخص گردید که 7/66 درصد معتقد هستند که تجیزات واگذاری در حد کم و تا حدودی میباشد که نشاندهنده ضعف در فراهم نمودن تجهیزات در کارخانجات ذوب آهن میباشد و هم چنین 3/77% معتقد هستند که تجهیزات کارخانجات قالب سازی در حد کم و تا حدودی که اینهم نشاندهنده ضعف در میزان تجهیزات موجود در این کارخانه می باشد.
و 7/76 درصد معتقد بودند که ایمنی کارخانجات در حد کم و تا حدودی میباشد که نشاندهنده صنعت های ایمنی کارخانجات ذوب فلزلت نهاجا می باشد. و 3/73 درصد متقد بودند که ایمنی کارخانجات قالب سازی و تراشکاری در حد کم و تا حدودی میباشد مه فقدان ایمنی کافی را در تین بخش نشان می دهد.
و 4/83 درصد معتقد بودند که وضعیت آموزشی کارخانه ذوب فلزات در حد کم و خیلی کم میباشد و هم چنین 90% معتقد بودند که آموزش در کارخانه تراشکاری و قالب سازی در حد کم و خیلی کم میباشد که نشاندهنده ضعف آموزشی در این کارخانجات می باشد.
و 3/83 درصد معتقد بودند که نحوه مدیریت و توان مدیران در حد کم و خیلی کم میباشد (ث) که نشان از ضعف مدیریت در این کارخانجات میرود.
و پیشنهادات در مورد برطرف کردن نارسائیها در این تحقیق ارائه گردید که در فصل پنجم به آنها اشاره گردیده است.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
فصل اول: مقدمه |
|
بخش اول: مقدمه |
|
بخش دوم: بیان و تشریح مسئله مورد تحقیق |
|
بخش سوم: هدف از انجام تحقیق |
|
بخش چهارم: اهمیت موضوع مورد مطالعه |
|
بخش پنجم: زمینه ها و فرضیه های اهم |
|
فصل دوم: مطالعه منابع |
|
بخش اول, مطالعه تحقیقهای انجام شده قبلی |
|
بخش دوم: مصاحبه با افراد صاحب نظر |
|
بخش سوم: مطالعه منابع و مدارک مرتبط با موضوع تحقیق |
|
فصل سوم: روش اجرایی تحقیق |
|
بخش اول: جامعه مورد تحقیق |
|
بخش دوم: نمونه و رفتارهای نمونه گیری |
|
بخش سوم: تعاریف عملیاتی متغیرهای مورد تحقیق |
|
بخش چهارم: تعیین روش های جمع آوری اطلاعات مورد نیاز |
|
بخش پنجم: روش تجزیه و تحلیل اطلاعات |
|
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات: |
|
فصل پنجم: نتایج پیشنهادات و محدودیتها در عمل |
|
بخش اول: نتایج |
|
بخش دوم: پیشنهادات |
|
بخش سوم: محدودیتها در عمل |
|
پیوست ها: |
|
پرسشنامه |
|
فهرست منابع |
|