پروژه کارآفرینی راه اندازی کتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه :
طرحی که برای ارائه تهیه شده در رابطه با یک مغازه لوازم التحریر میباشد که مالکیت آن شخصی میباشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر میباشد مکان این مغازه واقع در رجائی شهر کرج می باشدکه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با کسب درآمد برخوردار است
خدماتی که این مغازه ارائه میکند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیک فانتزی فروش انواع کتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،کمک درسی، کنکوری وهمچنین فروش انواع بازی فکری وسرگرمی ووسایل کمک آموزشی ساعات کاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 میباشد.
مشتریان 1-1coustoner
مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل میباشد ولی در کل کارپردازان شرکت ها بانک ها موسسات علاقمندان کتاب و همچنین کودکان ودر کل هر فردی روزی کاروش به این صنف واین شغل می خورد.
در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یک رقیب قدیمی در نزدیکی مغازه حرکت کند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تکمیل کردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا کرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است که کار را به جایی برسانیم کد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وکوشش فراوان در تهیه وتکمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر
1-2Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم میباشد که دراین امر یک نفر بصورت تمام وقت کمک میکند و برای افرایش انگیزه در او یک حقوق ثابت بعلاوه یک درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام که موجب میشود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه کار من از سال 76 مشغول به این کار هستم وتقریبا یک سابقه کاری خوب دارم در رابطه با شاخص های کلید ی مالی طرح باید ذکر چند عامل را یادآور شوم که یک به یک به آن می پردازیم
key to succesعوامل کلیدی موفقیت1-3
1 مقایسه رقابتی competivtive comparison
دراین شغل کسی در رقابت با سایر رقبا برتری پیدا میکند که دارای شرایط زیر باشد و به آنها عمل کند
1-داشتن جنس جور همانطور که در سرفصل پیشین گفتیم به علت گستردگی جنس وصرف هزینه زیاد تهیه آن جور بودن جنس یک هنر است که میتواند ما را از سایر رقبا جلو اندازد مسئله دیگر که میتوان به آن توجه کرد داشتن ارتباطی قوی وفروشندگان جنس بطوریکه بتوان از آنه نمایندگی گرفت که این خود باعث اعتبار مغازه میگردد و نکته آخر فروش جنس با قیمت مناسب ،برخورد خوب با مشتری بطوریکه جذب مغازه شود اینها بعلاوه کار با مراکز وتهیه اقلام مصرفی آنها باعث می شودکه در صحنه رقابت بتوانید پایداری کنید وروند رو به رشدی داشته باشیم
3-2چگونگی انجام فروش sales Literature
فروش جنس که به طور مستقیم صورت می گیرد ولی در موارد خرید مراکز وموسسات که به صورت تقریبا عمده است میتوان با گرفتن لیست اقلام مورد نیاز آنها وتهیه اجناس بصورت پیک برای آنها ارسال کرد یا در رابطه با مشتریانی که اجناس خاص وکمیاب احتیاج دارند یا وسایل بزرگی مثل سه پایه- میز نقشه کشی تخته وایت بورد و ... میتوان صورت آنها را با پیک در منزل ارسال کرد و در رابطه بامشتریانی که آنها را می شناسیم و به طور مداوم خرید می کنند نیز میتوان تسهیلاتی مانند فروش دفتری به آنها ارایه داد. در واقع این شغل سیستم توزیع آنچنانی نداردو بیشتر به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط است ولی میتوان هدایای کوچک یا جوایزی برای یک میزان خریدمشخص در نظر گرفت تا مشتری با رضایت کامل از خرید مغازه را ترک کن یا برای بچه ها وکودکان مشتریان هدایایی از قبیل ماسک، کتابهای رنگ آمیزی ومحصولات خوراکی به هنگام خرید در نظر گرفت که همه اینها عواملی است که باعث میشود یازده مشتری به مغازه اضافی گردد ویعنی با تحقیقاتی که مدیران بازاریابی انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند وهر گاه ومشتری ناراضی از مغازه خارج شود پنج مشتری نیز به همراه او از دست می رود