پروژه کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی در 24 صفحه ورد قابل ویرایش
پیشگفتار :
با یاد و نام خدا نوشته ی خود را آغاز می کنم ، امید به آنکه با یاری پروردگار بتوانم طرح خوب و مورد پسندی را ارئه دهم .
پیش از هر چیز از استاد گرامیم در درس کارآفرینی ، جناب آقای موحد سپاس فراوان را دارم ، چراکه علاوه بر آموزشهای کارآفرینی ، به من درس داشتن زندگی موفق را که قطعاً سرمایه ای برای آینده ی من به حساب خواهد آمد را آموزش دادند . از خداون متعال آرزوی سلامت و سعادت ایشان را آرزومندم .
پس از درک موضوع کارآفرینی ، برای بهتر و متفاوت بودن طرح خود ، بدنبال پروژه ی مناسبی بودم تا قابل توجه همگان باشد ، به همین دلیل برای انتخاب بهتر موضوع سعی کردم تا جنبه های مختلف موضوعات کارآفرینی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهم تا از انواع آن یک نوع را بعنوان منتخب برگزیده و از آن نوع طرح خاصی که احتمالاً برای دیگران انتخاب نشده را ارئه دهم .
در این بین با پرسشهایی که از دیگر دوستان درباره ی انتخاب موضوع و نحوه ی ارائه و تحقیق درباره ی طرحشان داشتم ، به خصوصیاتی در هر نوع از پروژه های کارآفرینی برخورد کردم که باعث شد بدنبال یک پروژه ی مناسب و متفاوت از انواعی که معمولاً دیگران انتخاب نموده بودند باشم ، چراکه اغلب افراد برای این پروژه فقط بدنبال اطلاعاتی در زمینه ی نحوه ی ایجاد یک شغل و شرایط و امکانات مورد نیاز یک شغل بودند و این گونه طرح ها ممکن بود به تمایلات و نیازمندیهای دیگر اعضا پاسخگو نباشد و فقط بعضاً به اطلاعاتشان بیافزاید . به همین دلیل به دنبال طرحی برآمدم تا علاوه بر پوشش علایق و تمایلات مختلف ، با به اجرا در آمدن آن ، بخشی از نیازهای افراد مختلف جامعه را در بر گیرد و هم شرایط یک طرح کارآفرینی را دارا باشد و تا حد ممکن انواع دیگر پروژه های کارآفرینی را نیز در بر گیرد . در این بین طرح ایجاد اماکن اطلاع رسانی جامع با شرایط متفاوت از نمونه های موجود به ذهنم خطور کرد و با تحقیقات در این زمینه از طرق مختلف از جمله اینترنت و جستجو در سایتهای کارآفرینی و مراجعه به مکانهای اطلاع رسانی فعلی و با یاری از تفکراتم نسبت به موقعیتها و شراط گوناگون به اطلاعاتی دست یافتم که در این زمینه بهتر مرا یاری کرد .
متن فعلی خلاصه ای از این طرح بوده که در حال حاضر مراحل اولیه ثبت این طرح ( بخش عدم تشابه طرح ) در سایت کارآفرینی در حال انجام است .
امیدوارم به لطف خدا مورد توجه خوانندگان این طرح قرار گیرد .
فهرست مطالب
پیشگفتار 2
مقدمه 5
توضیحات درباره طرح 7
تأثیرات و اهداف طرح 9
چگونگی کار و فعالیت این مکانها 12
چارت تقسیم بندی بخشهای مراکز اطلاع رسانی 41
شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟ 18
کنترل بصورت دولتی یا واگذاری به بخش خصوصی ؟ 19
ایجاد بخشی برای اطلاع رسانی درباره ی کالاها و لوزم مصرفی 22
نتیجه 24
مقدمه :
احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده و یا با افرادی برخورد کرده اید که در تصمیم گیریهای مهم دچار مشکل شده اند و این مشکل عمدتاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی مورد انتخاب خود بوده است ؛ برای مثال برای انتخاب یک رشته تحصیلی اغلب افرادی که در موقعیت تصمیم گیری قرار می گیرند ، بدون داشتن اطلاعاتی در مورد موضوع رشته ی ورودی و یا با داشتن اطلاعات اندک ، دچار چندگانگی در انتخاب شده و بلاجبار به یکی از آن رشته ها وارد شده که ممکن است با شرایط وخواسته های فرد هماهنگ نبوده و بعد از مدتی وی را با مشکل مواجه کند .
ایجاد بخش اطلاعات برای وسائل مصرفی :
در این مکان ها علاوه بر ارائه اطلاعات به نحوه های مختلف گفته شده ، می توان بخشی را ایجاد کرد که در آن مشخصات و اطلاعاتی در باره ی کالاهای مصرفی و تولیدی در ایران قرار داده شود ؛ اطلاعات مختلف از نظر کارایی ها و خصوصیات دستگاه های مختلف وجود داشته باشد ، تا با مراجعه به این بخش ، افرادی که قصد خرید کالایی را دارند با مشاهده ی انواع مشابه ایرانی با کارایی های مختلف ، بتوانند تصمیمات بهتری برای خرید خود بگیرند .
برای این کار می توان از تولید کنندگان داخلی مبالغی را برای این نوع تبلیغات دریافت کرده و آنها را در این لیست ثبت نام کرد . با این کار و این نوع تبلیغات ، امکان رقابت بیشتر برای تولید کنندگان داخلی بیشتر می شود و باعث می شود تا تولید کنندگان داخلی برای فروش بیشتر خود کیفیت را نیز بالا برده و سطح قیمت را کاهش دهند . همچنین با این کار می توان قابلیتهای کالاهای ایرانی را به مردم کشورمان نشان داده و آنها را از خرید کالاهای وارداتی و خارجی بازداشته و به سوی خرید کالاهای ایرانی هدایت نمود و بطور کل با این کار از بخشهای داخلی همایت بیشتری نمود .
با این عمل بخش های نوپا و ریز تر با نشان دادن خصوصیات کالاهای خود می توانند راحت تر به عرصه ی رقابت وارد شوند و کالاهای خود را فروش برسانند .
در همین بخش می توان قسمتی را برای فروش این کالاها و گرفتن سفارش برای آنها ایجاد نمود ، تا افراد با انتخاب آن نوع از کالا ، برای یافتن و خرید کالاهای منتخبشان دچار مشکل و سردگمی نشوند و از طریق ارتباطی که این بخشها با کارخانجات تولید کننده خواهند داشت ، قابلیت سفارش و تحویل این کالاها در هر مکان و موقعیت جغرافیایی را ایجاد کنند و با این کار سطح رفاه را برای مردم بالاتر ببرند .