دانلود مقاله تبلیغات
عنوان |
تبلیغات چیست؟ |
تبلیغات از کجا آمده است؟ |
روش هاى عمومى در تبلیغات |
چگونه یک آگهی خوب بسازیم |
ساختار تبلیغات در ایران |
مکث و مسیر در تبلیغات |
شش مرحله برای گسترش روابط عمومی |
آلودگی بصری بخاطر تبلیغات |
تبلیغات و جنگ |
تحقیقات زمینهی تبلیغات است |
*بیقانونی در آشفته بازار تبلیغات* تاکید برخی از حقوقدانان بر لزوم تصویب قانونی جامع برای نظارت و کنترل تبلیغات رسانهیی |
بسیاری از تبلیغات صورت گرفته در شهرها موجب تضییع حقوق شهروندان است |
مردم ایران تبلیغ را کاذب میپندارند تبلیغات در کشورهای دیگر بخشی از زندگی مردم شده است |
بیلبورد |
تبلیغات اینترنتی |
تبلیغات تجاری در اینترنت |
مهم ترین روشهای تبلیغات |
بنر چیست؟ |
چرا تبلیغات اینترنتی ؟ |
اهمیت تبلیغات در اینترنت |
درک درستی از تبلیغات به صورت بنر در اینترنت(تبلیغات بنری در اینترنت) |
بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر |
منابع |
بخشهایی از متن:
تبلیغات چیست؟
تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک سوپر مارکت قرار دارد.
فروشنده متوجه این موضوع است که محصولی برای فروش با قیمت داده شده به مردم می باشد تا کسانی که احتمالا این محصول مورد علاقه شان است، آن را بخرند. این موضوع شکل های ابتدایی تبلیغات را به یاد می آورد، هنگامی که کالاهای جدید و عجیبی با کشتی از خاور دور و هند (( مانند چای و چاشنی ها)) به اروپا فرستاده می شد، نیاز بود تا برای خرید آنها، توجه مردم به محصولاتی که تا آن زمان با آن مواجه نشده بودند، جلب شود.
در هر صورت، حتی تابلوی اعلانات یک سوپر مارکت ممکن است به عنوان یک مکان بازاریابی شلوغ در نظر گرفته شود. در حالی که آنجا ممکن است میزهای دیگری نیز برای فروش پیشنهاد شوند و آگهی های دیگری برای مصرف کنندگان خوانده شود. به خاطر جلب توجه مشتریان به یک آگهی مخصوص، شخص پیشنهاد فروش یک میز برای فروش را به صورت جالب و چشمگیری_ شاید با کاربرد ساده ای از رنگ _ ارایه می دهد.
...
روش هاى عمومى در تبلیغات
تبلیغ عبارت از پیامى است که به منظور ترویج عقیده و یا کالایى از طرف یک منبع به گروه هاى خاصى یا تمام جامعه منتقل شود و براى انجام آن پول پرداخت گردد. تعریف دیگرى در مورد تبلیغ به این بیان است که تبلیغ خود هدف نیست بلکه وسیله اى براى رسیدن به هدف و همیشه تا حدى که ممکن است تصور شود، موثر واقع نمى گردد. با این دو تعریف، امروزه استفاده از هر روشى در تبلیغات، بستگى به هدف هاى تبلیغاتچى و عوامل محیطى او دارد. پس روش هاى عمومى تبلیغات عبارتند از:
۱- روش نمادگرایى: در این روش از یک نماد براى تحریک عکس العمل هاى عمومى و جمعى استفاده مى کنند. براى مثال در تبلیغ روغن موتور خودرو مى شود از نماد ببر استفاده کرد چون ببر جانورى تندرو است و تداعى سرعت را مى کند.
۲- روش تکرار: تکرار یک پیام، تاثیر آن را براى مخاطبان افزایش مى دهد و پیام براى مدت طولانى تر در حافظه آنها باقى مى ماند.