تبلیغات انتخاباتی را می توان به دو دسته اصلی رسانه ای و غیر رسانه ای تقسیم کرد از سوی دیگر هر کدام از این دو دسته نیز به تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم قابل تقسیم اند. واضحترین تبلیغات مستقیم رسانه ای انتشار آگهیهای تبلیغاتی (advertising) از طریق تامین هزینه آن از سوی آگهی دهنده است مهمترین تفاوت چنین تبلیغی با گونه های دیگر، از جمله پروپاگاندا (Propaganda) وجود جهت گیری همیشه مثبت در آنها، عدم الزام در یکسانی آگهی دهنده و منتشر کننده آگهی، و در نتیجه عدم الزام در وجود اعتقاد راستین منتشر کننده به آگهی دهنده و محتوای آگهی او و در واقع وجود یک رابطه مادی (پولی) میان این دو و مشخص بودن آگهی دهنده برای گیرنده پیام است.
در تبلیغات غیر مستقیم رسانه ای، یا آن رابطه مادی (پولی) وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد، کاملا پنهان است (مقالات از نوع رپرتاژ آگهی که اشاره ای به آگهی بودن آن نشده است، از بارزترین نمونه های پنهان محسوب می شود) همچنین این باور در گیرنده پیام به وجود می آید که فرستنده پیام (رسانه)، خود نیز نسبت به پیام و منبع پیام جهت گیری دارد. با این دسته بندی می توان آگهیهای انتخاباتی نامزدها در مطبوعات، پوسترها و تابلوهای خیابانی آنان را از نمونه های بارز تبلیغات مستقیم رسانه ای دانست واز آن سو، مقالات مطبوعاتی سخنرانیهای حامیان نامزدها در مجامع خطبه های نماز جمعه و از این قبیل را نمونه های تبلیغات غیر مستقیم رسانه ای محسوب داشت. نمونه های تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم غیر رسانه ای را می توان در ارتباطات چهره به چهره به صورت گفتگوهای دوستانه در میهمانیها و یا جدلهای کاملا جهت گیرانه در محافل دید.
اگر چه تفکیک مستقیم و غیر مستقیم در ارتباطات چهره به چهره بسیار دشوار است، اما این نظریه مطرح است که ارتباطات چهره به چهره از نوع گفتگو (discussion) می تواند در برگیرنده تبلیغات غیر مستقیم باشد اندیشمندان ارتباطات بر این اعتقادند که در گفتگو، کوششی برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل دیده نمی شود بلکه تنها به روشن شدن ذهن می پردازد در حالی که هدف از مناظره و مباحثه، تحت تاثیر قرار دادن افکار و عقاید شرکت کنندگان در ارتباط است. در نخستین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، همبستگی میان تبلیغات غیر مستقیم رسانه ای و تعداد آرا به مراتب بیش از تبلیغات مستقیم رسانه ای بود و همان طور که گفته شد در آن انتخابات سطح زیر چاپ تبلیغات مستقیم مطبوعاتی بنی صدر در چهار روزنامه پر تیراژ 240 ستون سانتیمتر و آقای مدنی 5362 ستون سانتیمتر بود (ضریب همبستگی میان تبلیغات مستقیم هفت نامزد اصلی آن انتخابات با آرای به دست آمده آنها تقریبا صفر یعنی منهای 09/0 بود) در حالی که سطح زیر چاپ تبلیغات غیر مستقیم بنی صدر 9571 ستون سانتیمتر و مدنی 5303 ستون سانتیمتر و ضریب همبستگی میان حجم تبلیغات غیر مستقیم مربوط به نامزدها و تعداد آرای آنها ضریب قابل توجه 7/0 بود به عبارت دیگر نامزدی که سهم تبلیغات غیر مستقیم رسانه ای او بیشتر بود، رای بیشتری آورده بود.
دانلود مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران -کامل و جامع
jahanriane.blogroom.ir/post/828Cached31 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل
محصول دانلودی|| مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران ...
دانلود مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران - خرید آنلاین و ...
tmaghalec.ir/?p=8839Cached29 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله انتخابات
وتبلیغات انتخاباتی در ایران وارد این صفحه شده اید محصول ...
بررسی تطبیقی تبلیغات در نظام انتخاباتی ریاست جمهوری ایران و ...
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=95725Cached
Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی تطبیقی تبلیغات در نظام
انتخاباتی ریاست جمهوری ایران و فرانسه.
تحقیق در مورد انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران – دانلود مقاله ...
downloadproje.ir/pnu/.../تحقیق-در-مورد-انتخابات-وتبلیغات-انتخا/Cached16 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه27 هنگامی که در زمستان 1358 پس از 2500 سال نظام ...
دانلود (مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران)
baludtabiat.meeblog.ir/post/100Cached9 نوامبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران)) وارد صفحه
فروش فایل دانلودی -مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران- ...
مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران
pichakwb.nedablog.ir/post/1325Cached15 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل
محصول دانلودی|| مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران ...
[PDF] ﻧﻈﺎم اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﻲ رﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت د
www.ensani.ir/.../20100914111539-بررسی%20تطبیقی%20تبلیغات%20در%20نظام%20انتخاباتی%...Cached
Similarﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان و ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری ﭘﻨﺠﻢ ﻓﺮاﻧﺴﻪ، ﻫﺮ دو ﺑﻪ ﻣﻘﻮﻟﻪ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت ﺗﻮﺟﻪ ﺧ. ﺎص ... اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ،.
ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ رﻗﺎﺑﺖ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﻲ رﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری. در. دو ﻛﺸﻮر اﺳﺖ و ﻣﻲ. ﻛﻮﺷ. ﺪ. ﺪدرﻳﺎﺑ.
برترین فایل مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران – فایل و ...
www.newfilestant.ir/paper10666.htmlCached26 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان عنوان محصول دانلودی:مقاله انتخابات وتبلیغات
انتخاباتی در ایران یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی ...
سیاسی / ایران / انتخابات / تبلیغات انتخاباتی؛ از علم تا عمل
vista.ir/.../سیاسی-ایران-انتخابات-تبلیغات-انتخاباتی؛-از-علم-تا-عملCachedتبلیغات انتخاباتی را میتوان به دو دسته اصلی رسانهای و غیررسانهای تقسیم کرد.
... از نمونههای بارز تبلیغات مستقیم رسانهای میداند و مقالات مطبوعاتی، سخنرانیهای ...
دریافت فایل مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران - پرداخت و ...
8hj7f4.afradlc.pw/Cachedدریافت فایل مقاله انتخابات وتبلیغات انتخاباتی در ایران - پرداخت و دانلود آنی.