مقاله مقدمه و نتیجه شناخت مشتری-شرکت،گسترش نقش ارتباطات در بازار در 32 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه و نتیجه شناخت مشتری- شرکت
گسترش نقش ارتباطات در بازار
مایل آمیرن- دانشگاه بستن سی بی بها تاکاریا- دانشگاه بستن
توماس گردان دانشگاه کلو را دو در چشمههای کلو را دو
این مقاله یک امتحان تجربی از هویت سازمان یافته در متن ارتباطات مشتری- شرکت ارائه میدهد و به بررسی این موضوع که آیا مشتریها و خریداران با شرکتها تعیین هویت و مشخص میشوند ویا نه و هم چنین مقدمه و ماحصل این تعیین هویتها چه چیزی خواهد بود میپردازد. این مدل پیشنهاد می دهد که خصوصیات مشاهده شده شرکت که خواستارش بر اساس تصور خارجی و درک عامل واسطه منتهی به هویت مشتری- شرکت به جای هویتی که انتظار میرود، رفتار نقش داخلی (استفاده محصول) را به خوبی رفتار خارجی(شهروندی) را در خود به صورت فشرده دارا میباشد. این طرح در یک زمینه فروش مشاورهای اقلام دارویی با فراخوانی پزشکان مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج حاصله از این امتحان تجربی نشان داد خریداران در واقع با سازمانها تعیین میشوند و هویت خریداران- شرکت به طور مثبت هر دو رفتار از محصول و رفتار نقش خارجی حتی در زمانی که اثر دریافت نوع به خصوصی از کالا مورد نظر باشد را نیز در خود داراست. ثانیا این مطالعه نشان داد خصوصیات سازمان جنوبی خصوصیات افراد فروشنده به توسعه هویت مشتری به شرکت کمک میکند.
کلمات کلیدی. هویت.تئوری هویت اجتماعی.رفتار نقش خارجی.نوع بخصوص کالا. رفتار خریدن
مفهوم هویت سازمانی که به عنوان حس ارتباط بین فرد و سازمان (دو کریچ و هر کوایل 1994) اغلب به عنوان جوهر روانشناسی اولیه است که اعمال متحد را از یک سو در مورد کالا و از سوی دیگر در مورد پانچهای فروشندگان کلی را مشخص میکند. (اسکات ولین2000)به طور رسمی هویت به عنوان درجهای که اعضا سازمانی خودشان دریافت کردهاند و کانون سازمان در زمانی که همان تعریف را انتشار میکند، تعریف شده است. (دو تن 1994) همانطور که به شکل اصلی در حوزههای روانشناسی اجتماعی رفتار سازمان توسعه مییابد، تعیین هویت اجتماعی و تعریف خود که به شکل مثبتی به تصویر درآمده، صداقت عضو سازمانی (مال واشفرت 1992) را به نحوی همکاری اعضا سازمان و رفتارهای شهروندی برکا می و بگوزی 2000 دو کریچ – کلدن، سژتل2002) در خود داراست.
این چنین یافتههای دانشجویان تجارت و فروش بازاربه تحقیق در مورد این ساختار مجذوب میسازد چرا که تحلیل طبیعی این نتایج در مورد زمینههای مشتری به همراه کیفیت کالای بخصوص و مدافعه مشتری هستند (مانند کلمه مثبت دهان). وضعیتهای معاملاتی و تجاری زیادی وجود دارند که در آنها مشتریها با شرکت فروشنده تعامل زیادی دارند و نه تنها در مورد عوامل اقتصادی بلکه در مورد ابعاد مختلف همکاری قضاوت میکنند. دریافتهایی مانند ارزیابیهای همکاری مشابه دریافتهایی در زمینه کارفرما و شاغل در صورتی ک مثبت باشند میتوانند منتج به ارزیابی مثبتی در مورد محصولات شرکت سو شز اخیرا بها تا چاریا سن (2003)مفهوم هویت را گسترش داده به چارچوب درک هویت مشتری شرکت توسعه بخشیدهاند. بر این اساس پیشنهاد میدهد که مشتریان نیازهای خود تعریفی را عمدا به وسیله شرکتهایی که آنها تشویق کردهاند برآورد میکنند و بنابراین مشتریان میتوانند به وسیله یک شرکت تعیین شوند پرات 1998 اسکات ولین 2000)
علیرغم این سیر مفید بالقوه برای ساختن ارتباط قویتر مشتری در گسترش حوزه ارتباط فروش به صورت واقعی هیچ تحقیق غیر عملی و تجربی بر روی مقدمه و ما حصل هویت در یک زمینه سود برای مشتری وجود ندارد.
در این تحقیق ما یک چهارچوب تصوری و یک آزمایش تجربی تعیین هویت مشتری- شرکت که به بررسی نقشهای شرکت فروشنده و عامل مرتبط شرکت فروشنده و تعیین کننده خریدار در ارتباط با شرکت میپردازد ارائه میدهیم. این طرح پیشنهاد میدهد که یک سری از شرایط داده شده در زمانی که تعیین هویت اتفاق میافتد، هویت مشتری در رابطه با شرکت را که منتهی به رفتارهایی چه داخلی و چه خارجی منطبق با خواسته شرکت میباشد را میسازد. به منظور گسترش طرح با تئوریهای اجتماعی (بوار 1991 . تا جفل و ترنر 1985) و هویت مشاغل (برگامی و بگوزی 2000-دو تن 1994) و هویت مشتری (بها تا چاریا رائو و کلیم 1995. بها چاریا و سن 2003) را فراهم میآوریم. ما این طرح را در مورد شرکتهای دارویی و افراد فروشنده و پزشکانی که محصولاتشان را تجویز میکنند امتحان کردیم.
روش:
همانطوری که قبلا اشاره شده صنعت داروسازی زنجیرههای را در جایی که خصوصیات متن وابسته و غیر مطمئن حاضر هستند فراهم میکند (درتصویر 1 نشان داده شده است) مزایای اضافه شده به این متن در دسترس بودن اطلاعات مربوط به هدف برای یک از متغیرهای وابسته میباشد چرا که صنعت داروسازی اطلاعات قابل اعتمادی در مورد تجویز وصول برای فرد فرد پزشکان ارائه میدهند اطلاعات مشخص در مورد تجویز میتواند از یک پزشک مشخص به دست آید چرا که هر پزشک از یک آژانس اتحادیه دارویی واحد در ارتباط با تجویز برای بیمار میباشد. بالاخره در این زمینه پزشکان از فرصتهایشان برای شرکت در تنوعی از رفتارهای نقش خارجی مانند شرکت در سمینارها و سهیم ساختن اطلاعات مربوط به محصول با همکاران استفاده میکنند.
یک نمونه 2000 تایی از پزشکان با تجویز بالا به شکل اتفاقی از جمعیت بیشتر از 000/30 پزشک با تجویز بالا در طبقه کانونی دارو جمع آوری شد ما پزشکان با تجویز بالا را فقط برای همین تحقیق در نظر گرفتیم تا مطمئن شویم که هر پزشک تعداد تجویزهای کافی در این طبقه دارد و نمایندههای فروش با این پزشکان تماس منظم دارند (نوشتههای صنهت نشان میدهند که نمایندگیهای فروش پزشکانی را که تجویز بالا داشتند را به طور متوسط در سال 26 بار فراخواندهاند) یک شرکت فروش حرفهای با دفتر این 2000 پزشک تماس گرفت و از آنها دعوت کرد تا در یک تحقیق یک به شکل غیر وابسته در رابطه با تحقیق دانشگاهی است شرکت کنند. پرسشنامهها از طریق فاکس برای این نمونه از پزشکان فرستاده شد. شرکت کنندگان مطمئن شدند که جوابهایشان محرمانه خواهد بود. و هر کدام از برای شرکتشان در این تحقیق 30 دلار دریافت خواهند کرد. بررسیهای کامل مستقیما به محققین فاکس شد. نمونه آخر از 178 پزشک تشکیل شده بود.
حقیقت مشخص کننده اصلی فقدان تعصب در مورد شرکت مرکزی را نشان میدهد و متوسط سهم فروشگاه برای محصول مرکزی در بین پزشکان مورد تحقیق بود (هم گزارش داوطلبانه 15/14% و هم اعتراضی 28/39%) واقعا کمتر از سهم فروش محصول در چارچوب نمونه (18/14%) اگر تعجبی وجود داشت ما انتظار داشتیم سهم فروش بالاتر از چارچوب نمونه باشد. (همه جوابدهندهها و آنهایی که جواب ندادند) تقریبا سه چهارم از جوابدهنده (77%) پزشکان عمومی بودند و بقیه (33%) متخصصین بودند که با ساختار فروش راضی بودند. سن جوابدهندهها از 27 تا 78 سال متغیر بود متوسط 47سال) سالهای طبابتشان از 3 تا 43 سال بود (متوسط 16 سال) شرکت اصلی در این بررسی یک کارخانه داروسازی مهم بود که در صنعت دارو نقش مهمی داشت. سود طبقه دارو در این مطالعه یکی از پنج طبقه مهمی بود که بیشتر داروهای آن تجویز میشد با سه رقیب مهم که اکثریت تجویزها را داشتند در این میان چندین رقیب جزئی هم بودند. داروهای تجویزی در گروههای بر اساس تواناییشان برای معالجه درشرایط دارویی یکسان طبقهبندی شدند برای مثال ضد افسردگی شامل تمام داروهایی بودند که میتوانستند برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار بگیرند.