خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی

مقدمه

صنایع خودروسازی سنگین در ایران

شرکتهای تولید کننده خودروی دیزل

ویژگیهای صنعت خودرو

مدیریت زنجیره تامین و پیدایش آن

چرا مدیریت زنجیره تامین مورد توجه خودروسازان قرار گرفته است

عمده فعالیتهای مدیریت زنجیره تامین

ضرورت انتخاب، ارزیابی و ارتقاء تامین کنندگان

انتخاب، ارزیابی و ارتقاء تامین کنندگان داخلی

ایران خودرو

Quality Function Deployment) QFD

تاریخچه QFD

خانه کیفیت

استقرار QFD از دیدگاه مدیران سازمان

مقدمه

صنعت خودرو، همانطور که پیتر دراکر به آن لقب “صنعت صنعت ها” را داده است، مرکب است از دانش، علم و فن که با خلاقیت و ابداع و هنر در هم آمیخته است.

صنعت خودرو به لحاظ ارتباط نزدیک با زندگی روزمره مردم و حجم بالای سرمایه، اشتغال و گردش مالی زیاد، مورد علاقه و رقابت کشورها، شرکتها و سرمایه‌های بزرگ است.سرمایه گذاریها و پژوهشهایی که در این صنعت انجام می شود نه تنها صنایع وابسته به خود بلکه سایر بخشهای اقتصادی صنعتی را به حرکت در می‌آورد.

خودرو از جمله محصولاتی است که از تعداد نسبتاً زیاد مجموعه های میانی، قطعات و مواد اولیه تشکیل می شود، در نتیجه صنایع مرتبط با ساخت این اجزاء طیف بسیار گسترده ای (از جمله صنایع فلزی، نساجی، مواد شیمیایی و رنگ، برق و الکترونیک و…) را در بر می گیرد.

یک خودرو مجموعه ای از هزاران قطعه کوچک و بزرگ است که تولیدهر یک از آنها نیاز به دانش فنی مهارت و سخت افزار لازم خود را دارد. جمع آوری و مونتاژ این قطعات در زمان لازم با قیمت و کمیت مناسب هنر بزرگی است که علاوه بر نیاز به دانش فنی و توان مدیریتی به یک برنامه بلند مدت و تعیین استراتژی مناسب نیاز دارد. صنعت خودرو در دنیا یک صنعت مونتاژ است که کارخانه خودرو ساز اکثر قطعات مورد نیاز خود را خریداری و محصول نهایی را در کارخانه مونتاژ می نماید. هرچه قطعات خودرو بیشتر و میزان نفر/ ساعت لازم برای مونتاژ بیشتر باشد (مانند خودروهای سنگین) ارزش افزوده بیشتری به بار می آورد.

کیفیت خودرو ارتباط تنگاتنگ و رابطه مستقیمی با سطح کیفیت این مجموعه ها، قطعات و مواد اولیه دارد، که غالباً توسط پیمانکاران فرعی و تامین کنندگان قطعات به تولید کنندگان خودرو عرضه می شود. در نتیجه توان عمکردی تامین کنندگان که شامل تواناییهای فنی، تواناییهای ساخت و تولید، تواناییهای تحویل مواد، تواناییهای کیفیتی و تواناییهای مدیریتی می باشد، به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی کیفیت خودروها تاثیر می گذارد.

در دهه 90 میلادی بخاطر پیشرفتهای تکنولوژی، فرهنگ صنعتی بالاتر، اطلاعات تعریف شده تر و اطلاعات مدرن تر (دانش فنی)، روشهای ساخت و تولید بهبود چشمگیری یافتند.

با آغاز قرن 21، چالش عظیمی که سازمانها با آن مواجه اند، افزایش پیچیدگی در فرایند تولید و کسب و کار می باشد در رقابتهای جهانی توسعه یافته، باید محصولات متنوع رابا توجه به در خواست مشتری در دسترس وی قرار دهیم.

شرکتهای خودروساز به منظور رقابت موثر در بازارهای جهانی می بایستی شبکه‌ای از تامین کنندگان لایق و شایسته را برای تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود ایجاد کنند. اداره‌کردن منابع تهیه مواد اولیه، قطعات و خدمات، امری حیاتی برای شرکت‌های خودروسازی است. راهبردهای تهیه و تدارک مواد، تاثیر بسیار زیادی بر مزیت های رقابتی شرکت ها دارد.

مدیران صنایع خودروساز دریافته اند که به منظور عملکرد بهتر، نیازمند سیستم‌های یکپارچه ای هستند که مدیریت و نظارت بر تمامی منابع شامل تدارکات، ساخت، تولید، توزیع، نگهداری و پشتیبانی فنی بصورت سامانمند توسط مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Manaegment) صورت گیرد. در نتیجه بسیاری از شرکت های خودروساز داخلی و خارجی برای پاسخگویی به رقابت فزاینده، کوتاه شدن چرخه عمر محصول و تغییرات تقاضای مشتریان به سوی بهبود و ارتقای تواناییهای کوتاه مدت و بلند مدت تامین کنندگان خود حرکت کرده اند.

در نگرش مدیریت زنجیره تامین، تمامی مسائل مرتبط با مشتریان، تولید/ ساخت و تامین کنندگان مواد اولیه بصورت یکپارچه و موثر بر یکدیگر دیده می شوند. SCM یک دیدگاه مدیریت تولید/ اقتصادی است که در آن برای دست یافتن به نیازهای مشتریان، بر تمامی حلقه های این زنجیره به قسمی مدیریت و نظارت اعمال می گردد که بیشترین مطلوبیت از نظر چگونگی و کیفیت محصول و زمان ارسال آن و سایر موارد با هزینه بهینه برای مشتریان ایجاد شود. در مواردی که تامین مواد اولیه از منابع گوناگون صورت می گیرد و یا برای تولید محصولات شرکای مختلفی وجود دارد، نظارت کلی و یکپارچه وکنترل زمانبندی های مهم در اجرای تعهدات بسیار ضروری خواهد بود.



خرید فایل



لینک منبع :صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صنعت_خودروسازی‎Cached Similarصنایع خودروسازی، شامل تمام بخش‌های طراحی، توسعه، تولید، بازار و فروش لوازم ... بازاریابی و فروش وسایل نقلیه موتوری دخیل هستند، بخشی از این صنعت هستند. ‎۱ میزان تولید خودروهای موتوری ... - ‎۱.۱ بر پایه کشورصنعت خودروسازی ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صنعت_خودروسازی_ایران‎Cached Similarصنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگ‌ترین صنعت در ایران است. هم‌اکنون ایران با ساخت ۱،۳۹۵،۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵،۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) ... Images for صنعت خودروسازی رده:صنعت خودروسازی آلمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رده:صنعت_خودروسازی_آلمان‎Cached Similarزیررده‌ها. این ۲ زیررده در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲ زیررده است. پ. ◅ پورشه (۴ ر، ۱۵ ص). خ. ◅ خودروسازهای آلمان شرقی (۱ ص). صفحه‌ها. این ۱۵ صفحه در این رده ... وضعیت صنعت خودروسازی در ایران - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/335569/وضعیت-صنعت-خودروسازی-در-ایران‎Cached Similarصنعت خودرو یکی از مهمترین صنایعی است که نقش قابل ملاحظه ای در رشد اقتصادی داشته و به اعتقاد برخی این صنعت، مهمترین نیروی محرکه توسعه اقتصادی در قرن ... صنعت خودروسازی - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی qudsonline.ir/tag/صنعت+خودروسازی‎Cachedتولید محصولات پژو با داخلی سازی ۲۰ درصدی در حالی قرار است در ایران انجام شود که با وجود این مونتاژکاری و همچنین تولید محصولات از رده خارج پژو، صنعت خودرو ایران ... [PDF] چشم انداز صنعت خودروسازی در ایران oibourse.com/.../چشم%20انداز%20صنعت%20خودروسازی%20و%20قطعه%20سازی%20ایران...‎Similarصنعت خودروسازی و قطعه سازی. ایران. در سال. 3131. مقدمه. وضعیت کنونی صنعت خودرو در جهان نشان می دهد قراردادهای بلندمدت،. افزااش شافهزه اسزتز از یرفزی، دعزداد ... 20تفاوت‌ صنعت خودروسازی ایران با جهان - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930430001297‎Cached Similar22 جولای 2014 ... صنعت خودروسازی ایران هیچ چیزی برای رسیدن به قله‌ی افتخار کم ندارد، مشروط بر آنکه مواردی مانند؛ شایسته‌سالاری، خلاقیت و نوآوری . . . و در نهایت ... صنعت خودرو سازی در ایران - آسمونی www.asemooni.com/business/commerce/automotive-industry-in-iran‎Cachedصنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت فعال‌ترین صنعت ایران است.هم‌اکنون ایران با ساخت ۱،۳۹۵،۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵،۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) ... لغو تحریم ها و سرنوشت عجیب صنعت خودروسازی ایران - دیجیاتو digiato.com/.../لغو-تحریم-ها-و-سرنوشت-عجیب-صنعت-خودروسا/‎Cached Similar17 ژانویه 2016 ... عقب ماندگی صنعت خودروسازی ایران نسبت به رقبای جهانی بر کسی پوشیده نیست. عوامل مختلفی از مسائل فنی و تحریم های بین المللی گرفته تا ...