خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و ارزشیابی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و ارزشیابی

در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری و ارزشیابی

تعریف یادگیری

در تعریف یادگیری می‌توان گفت تغییری نسبتاً دائمی در رفتار است که درنتیجه‌ی تمرین حاصل‌شده است (براهنی و همکاران 1383، 433).

یادگیری چیست؟

روانشناسان رفتارگرا، یادگیری را چنین تعریف می‌کنند یادگیری یعنی ایجاد تغییران کم‌وبیش دائمی در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر اینکه این تغییرات در اثر تجربه رخ‌داده باشد (هیلگارد 1383، 16). با توجه به تعریف بالا تغییرات موقتی در رفتار مانند هیجانات، خستگی و غیره یادگیری به‌حساب نمی‌آید. از طرفی تأکید بر این است تغییرات حاصل در رفتار در اثر تجربه رخ‌داده باشد. همچنین رفتار بالقوه برای این اطلاق شده است که گاهی رفتار یاد گرفته‌شده ممکن است در ظاهر مشهود نباشد مثلاً روش‌ها و فنون تدریس را معلمی یاد گرفته است ولی وقتی این یادگیری محرز خواهد شد که کلاس درسی وجود داشته باشد و وی تدریس نماید آن‌وقت معلوم خواهد شد که معلم تا چه اندازه میزان روش‌ها و فنون تدریس را یاد گرفته است؟ و آن‌ها را در موقعیت‌های آموزشی بکار می‌بندد (نوروزی و همکاران 1376، 17).

یادگیری تغییری است که براثر تجربه یا آموزش در رفتار موجود زنده پدید می‌آید در این تعریف مهم‌ترین واژه‌ای که نظر را به خود جلب می‌کند واژه تغییر است؛ زیرا رفتار فرد درزمانی که چیزی نیاموخته بازمانی که آن چیز را آموخته است تفاوت دارد. واژه مهم دیگر رفتار است؛ زیرا با ابعاد بدنی مانند طول و عرض و قد و وزن بدنی ارتباط ندارد، بلکه بیشتر معلول یادگیری است، نه دگرگونی‌های بدنی (پارسا 1392، 23). در کار آموزش‌وپرورش دو عامل بیش از همه دارای اهمیت است: یکی رشد طبیعی یا رسش و دیگری انگیزش یا ترکیبی از آن‌ها؛ زیرا در پرتو این عوامل است که دگرگونی‌هایی در شاگردان ایجاد می‌شود. منظور از رشد طبیعی توانائی‌ها و پیشرفت‌های تازه‌ای است که براثر گذشت زمان، یعنی از یک مرحله سنی تا مرحله دیگر در فرد پدید می‌آید و او را به انجام دادن کارهایی توانا می‌سازد که پیش از آن از عهده او بر‌نمی‌آمد؛ اما یادگیری برخلاف رشد طبیعی، چندان با تغییر رفتار موجود زنده ازلحاظ عوامل برونی یا محیطی ارتباط دارد با وراثت و عوامل درونی ارتباط ندارد. درواقع در یادگیری مسائلی مانند بینش، کیفیت رفتار، ادراک، انگیزش یا ترکیب آن‌ها با یکدیگر مطرح است. رشد طبیعی و بدنی شاگردان به معلمان بستگی ندارد؛ زیرا اینان فقط می‌توانند رشد روانی شاگردان را به میزان فراوان ای افزایش یا کاهش دهند که خود بیانگر تأثیر معلمان درزمینهٔ مسائل یادگیری و آموزشی است. چون انسان برای یادگیری دارای ویژگی‌ها و استعدادهای خاصی است که جانوران دیگر تا حدودی زیادی از آن‌ها محروم‌اند، به همین جهت انسان را موجودی یادگیرنده و متحول نامیده‌اند که شیوه زندگی‌اش قابل پیش‌بینی نیست (پارسا 1392، 21).

....

2-41- تعریف ارزشیابی

ارزشیابی عبارت است از فرایند تعیین کردن، به دست آوردن و فراهم ساختن اطلاعات توصیفی و قضایی در مورد ارزش و مطلوبیت هدف‌ها، طرح، اجرا و نتایج به‌منظور هدایت تصمیم‌گیری، خدمت به نیازهای پاسخگویی و درک بیشتر از پدیده‌های موردبررسی (کیامنش 1377، 40). در این تعریف برای ارزشیابی سه هدف تعیین گردیده است: هدایت تصمیم‌گیری، فراهم کردن اطلاعات برای پاسخگویی و درک بیشتر از پدیده‌های موردبررسی.

2-41-1- اهمیت ارزشیابی معلم

به نظر استرانگ (2006، 2) در سال‌های اخیر ارزشیابی معلم به‌عنوان یکی از جنبه‌های اساسی توسعه مدارس موردتوجه واقع‌شده است. به گفته‌ی او ارزشیابی معلم از این شناخت ناشی می‌شود که معلم در قلب هرگونه پیشرفت در نظام آموزشگاهی قرار دارد؛ و در مهروموم‌های اخیر همزمان با تأکید بیشتر بر پاسخگویی و تحلیل دقیق‌تری از متغیرهای تأثیرگذار بر بازده‌های آموزشی کاملاً ثابت‌شده است که معلم مهم‌ترین نیروی مدرسه‌ای مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است (استرانگ 2006، 1). ارزشیابی آموزشی ازجمله ارزشیابی معلم همراه با نهضت پاسخگویی (مسئولیت‌پذیری) در آموزش‌وپرورش کشورها اهمیت یافته است.

...

بخشبی از منابع:

منابع و مأخذ

الف- منابع فارسی

- آراسته، حمیدرضا، محمودی‌راد، مریم. (1382). آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان. مجله علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. ویژه نامه. جلد 5، 7-1.

- اتکینسون و دیگران. (1383). زمینه روانشناسی هیلگارد. تهران: انتشارات رشد.

- ادهمی، اشرف. (1384). ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پژشکی کرمان از دیدگاه اساتید و دانشجویان. فصل نامه گام‌های توسعه در آموزش پزشکی. سال2، شماره1، 32-25.

- افضل‌نیا، محمدرضا. (1384). طراحی و آشنایی با مراکز، مواد و منابع یادگیری. تهران انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب انسانی دانشگاهها.

- الف لوی. (1388). برنامه ریزی درسی مدارس. ترجمه فریده مشایخ. تهران: انتشارات مدرسه.

- الوانی، سید مهدی، دانای‌فرد، حسن. (1389). تئوری های سازمان: ساختار، طراحی، کاربردها. تهران: صفار اشراقی.

-بخشی، فهیم. (1391). روش‌های نوین تدریس. آهنگ یادگیری. قابل دسترسی در تاریخ 25/10/93 در وب سایتwww.zibaweb.com..

- بیتز، آی. دبلیو. (1388). تدریس مؤثر با استفاده از فناوری در آموزش عالی.ترجمه بی بی عشرت زمانی و سید امین عظیمی. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب انسانی دانشگاهها.

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و ارزشیابی

آموزش و یادگیری - مقاله ارزشیابی توصیفی hasanvali.blogfa.com/post-5.aspx‎Cachedعنوان صفحه. تقدیر و تشکر 2. چکیده 3. کلید وا‍‍‍‍‍‍ژه ها 4. مقدمه 4. اهداف پژوهش 6. مبانی نظری و پیشینه 6. تعریف ارزشیابی 6. ارزشیابی کیفی (توصیفی) 7. مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و ارزشیابی - بهترین های روز ایران www.bestofday.ir/reader/text/201612090714099737‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و ارزشیابی. ... تاریخ باز نشر : 2016-12- 09T09:44 زمان : 3 دقیقه پیش بازنشر شده توسط : بهترین های روز - bestofday بررسی مقایسه ای تأثیر ارزشیابی توصیفی و سنتی بر یادگیری ... 20015.ir/.../17-بررسی-مقایسه-ای--تأثیر-ارزشیابی-توصیفی-و-سنتی-بر-یادگیری-دانش-آموزان--پایه-های-اول-و-دوم-ابتدایی-از-دیدگاه.html‎Cached Similarبررسی مقایسه ای تأثیر ارزشیابی توصیفی و سنتی بر یادگیری دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی از دیدگاه معلمین دانلود پایان نامه ... پیشینه ارزشیابی 20 مبانی نظری 23 ... جدول 1-4 توزیع فراوانی ودر صد آزمودنیهای پژوهش بر اساس سن 104 ارزشیابی توصیفی - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?q=ارزشیابی+توصیفی&topic_2...‎Cached Similarاز مرور مبانی نظری و پیشینه پژوهش، ? ... بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان دوره‌ی ابتدائی از دیدگاه معلمان شهرستان خدابنده ... [PDF] مقدمه‌ای بر یادگیری الکترونیکی - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران irandoc.ac.ir/Irandoc/files/file/book-fulltext/elearning-irandoc.pdf‎Similarﭘﻴﺸﻴﻨﺔ ﭘﮋوﻫﺶ درﺑﺎرة ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ... ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی ﻳﺎدﮔﻴﺮی. و ﻳﺎدﮔﻴﺮی دروﻧﺨﻄﻲ ...... در ﻓﺼﻞ دوازدﻫـﻢ ﻣﻮﺿـﻮﻋﻬﺎی ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ ارزﺷـﻴﺎﺑﻲ در ﻳـﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜـﻲ و ﺗﻔﺎوﺗﻬـﺎی. ﻇﺮﻳﻒ آن ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﺳﻨﺘﻲ اﺷﺎره ... مبانی نظری ادبیات تحقیق :: پیشینه پژوهش و تحقیق pishineh.blog.ir/tag/مبانی%20نظری%20ادبیات%20تحقیق‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «مبانی نظری ادبیات تحقیق» ثبت شده است - اولین و جامع ... ارزشیابی پیشرفت تحصیلی .... ارزشیابی مهارتهای تفکر و یادگیری دانش آموزان. پیشینه پژوهش و تحقیق pishineh.blog.ir/‎Cached Similarارائه و مشاوره جهت نگارش پیشینه ادبیات تحقیق پایان نامه تحصیلات تکمیلی .... توجه شماره 1: در این نوع اول هزینه، سر فصل برای مبانی نظری و پیشینه تحقیق همراه با منابع یا رفرنس می باشد. ..... ارزشیابی مهارتهای تفکر و یادگیری دانش آموزان. مبانی نظری و وی‍‍ژگیهای عمده ی ارزشیابی توصیفی - رنگارنگ ornag.blogsky.com/1388/08/29/post-35/‎Cached Similarمبانی نظری و وی‍‍ژگیهای عمده ی ارزشیابی توصیفی - رنگارنگ - همتم بدرقه راه کن ای طائر ... همگام با پیشرفت دانش روانشناسی و مطرح شدن نظریه های یادگیری جدید روشهای ارزشیابی نیز تغییر کرده است. ..... مجله تازه های پژوهش در برنامه ریزی درسی ... و سایت (6); زندگی نامه (1); تست روانشناسی (3); داستان های مثنوی به نثر (4); تاریخ (1 ) ... [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻌﻲ ﺩﺭ ﺩﺭﻙ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﻤﻴﻖ. ﻣﺤﻴﻂ ... ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ. ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﻫﻲ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ. ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ. (. ﻣﺄﺧﺬ: ﻫﺎﻭﻛﻴﻨﺰ ﻭ ﺑﺴﺖ. [PDF] شماره 120 دی ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdf‎Similarفرصت های تازه نظام پژوهشی آموزش و پرورش – عالءالدین کیا .... ارزشیابی حساب شده و دقیق از ارکان و اصول این کار است. ... کندی ما در عرصه تحقیقات نظری و نظر پردازی موجب شده است که بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده در مقوالت .... سخنرانی در تاریخ 89/3/ 3.