مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت یادگیری الکترونیکی
در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
فناوری اطلاعات و ارتباطات
فناوری اطلاعات و ارتباطات واژهای است که در سال 1970 پدید آمد و برگیرنده دو موضوع محاسبات ریاضی و ارتباطات منطقی اعداد بود. مفاهیم مختلفی با برخوردهای متفاوتی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارتست از، فناوری که سیستمهای پردازش اطلاعات بازرگانی و اداری و غیره را در بردارد.کامپیوترها و شبکه های ارتباطی و معلومات خاص فناوری اطلاعات و ارتباطات اجزای فناوری اطلاعات میباشند(فلاح و عطارنیا،173:1392).
فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای حرکت جوامع و نسل آینده در اغلب زمینههاست و به عنوان بستر و ابزاری مهم برای رشد و توسعه به شمار میرود. عمق تأثیرات این فناوری به گونهای است که نادیده گرفتن آن منجر به از دست دادن جایگاه جهانی در عرصههای جدید خواهد شد(اخوان و مسعودی ندوشن،1384). این فناوریها واسطهای هستند که امکان بیان طیف گستردهای از اطلاعات، اندیشهها، مفاهیم و پیامها را فراهم میکند و تبحر در فناوری اطلاعات و ارتباطات به معنی توانایی به کارگیری مؤثر آن میباشد. تبحر در آن شخص را قادر میسازد که انواع مختلف کارها را انجام دهد و برای انجام هر کار راههای مختلفی را بیابد(خسروی،1386).
کلارک[1]، وسایل و امکانات ارتباط رسانهای و فناوری را در مباحث آموزشی حتمی و اجتناب ناپذیر میداند. اما باید توجه کرد که میزان استفاده از فناوریها و تجهیزات به نگرش کاربران نسبت به این ابزار بستگی دارد و هرچه نگرش آنها مثبت باشد، استفاده از این آموزشها بهبود خواهد یافت(کلارک،1994). با توجه به اینکه فناوریهای ارتباطات در تعلیم و تربیت مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند تا تعامل میان تمامی شرکت کنندگان در فعالیتهای آموزشی را توسعه دهند، بنابراین تعامل جزئی ضروری در فرآیند آموزشی محسوب میشود. از نظر واگنر[2]تعامل وقایع دوسویهای است که حداقل به دو شی و به دو عمل نیاز دارد. تعامل زمانی اتفاق میافتد که این اشیاء و وقایع به صورت متقابل یکدیگر را تحت تاثیر قرار دهند.تعامل امکان انجام دادن کارها و وظایف گوناگون در فعالیتهای آموزشی را فراهم میکند(اندرسون و الومی ،81:1385).
تعامل در آموزش از راه دور
مور[3]، سه نوع تعامل را در آموزش از راه دور توصیف کرده است که این سه شکل شامل: تعامل میان دانشجو و اساتید، تعامل میان دانشجویان با همدیگر و تعامل میان دانشجویان با محتوا میباشد. اما تعامل در یادگیری میتواند از اینها نیز فراتر باشد که به شش دسته تقسیمبندی میشوند: تعامل استاد با دانشجو، تعامل دانشجو با محتوا، تعامل دانشجو با دانشجو، تعامل استاد با محتوا، تعامل استاد با استاد و تعامل محتوا با محتوا (ابراهیم زاده، زندی، علیپور، زارع، یزدانی، 1389). برای نشان دادن راههای گوناگون پشتیبانی شبکه از تعامل آموزشی شش رابطه تعاملی ممکن در بین سه عنصر اصلی محیط آموزش رسمی دانشجویان، اساتید و محتوا ارائه میشود:
تعامل استاد – دانشجو
در یادگیری الکترونیکی تعامل دانشجو با استاد، به روش و شکلهای گوناگون از جمله: ارتباطات غیرهمزمان و همزمان متنی، یا با استفاده از محتوای شنیداری و دیداری امکانپذیر میشود. تعامل بین دانشجویان و اساتید در حیطههای آموزشی، شناختی و اجتماعی محیط یادگیری الکترونیکی در نظر گرفته میشود.
تعامل دانشجو – دانشجو
برخی از دانشجویان فعالانه قالبهای آموزش از راه دور، مانند یادگیری الکترونیکی را انتخاب میکنند و این به آنها اجازه میدهد تا ضمن مطالعهای مستقل به ارتباط فشرده و محدودیتهای زمانی که در قالبهای تنظیم شده زمانی و تعاملی آموزش وجود دارد، وابسته نباشند.
[PDF] مقدمهای بر یادگیری الکترونیکی - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
irandoc.ac.ir/Irandoc/files/file/book-fulltext/elearning-irandoc.pdfSimilarﭘﻴﺸﻴﻨﺔ ﭘﮋوﻫﺶ درﺑﺎرة ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ... ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی ﻳﺎدﮔﻴﺮی. و ﻳﺎدﮔﻴﺮی دروﻧﺨﻄﻲ ...... ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی ﻣﻮرد
ﻧﻴﺎز ﺑﺮای ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪﮔﺎن، ﻣﺮﺑﻴﺎن، و ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎﻧﻲ ﻛـﻪ ﺑـﻪ ﻳـﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜـﻲ روی. ﻣﻲ. آورﻧﺪ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﺷﺪه اﺳﺖ.
کتاب « یادگیری الکترونیکی - سایت اختصاصی دکتر محمود بابایی
www.babaie.ir/?p=33Cached
Similarپیشینه پژوهش درباره یادگیری الکترونیکی فصل دوم: مبانی نظری یادگیری و
یادگیری درونخطی یادگیری چیست؟ ... فصل هشتم: مهارتها و محیط یادگیری
الکترونیکی
بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه های مجازی از مهارت ... - فناوری آموزش
jte.srttu.edu/article_10_3.htmlCached
Similarهدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاههای مجازی ایران با مهارتهای
تدریس در ... و مهارتهای مورد نیاز مدرسان ابتدا با بررسی مبانی نظری و پیشینه
پژوهشی تلاش میشود تا ... از این رو در این مدل مدرس مجازی، واسطهگر الکترونیکی
نامیده میشود.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه)
share.drtaftiyan.com/SC.php?type=component_sections&id...Cachedبرای فصل دوم ، با عنوان " سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش" نیاز به صرف
وقت زیاد و کار بیشتری دارید. آن چه که قبلا برای پیشنهاد پژوهش خود تهیه نموده اید ...
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای : مقاله آموزشی - ناجی بلاگ
loocks95.najiblog.com/vote/3-6Cached2 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای فصل دوم پایان نامه ... از اینترنت
میگیرند پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. ...
مهارت استفاده از امکانات ارتباطی اینترنت نظیر پست الکترونیک، شبکههای ...
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/Similar22 ا کتبر 2014 ... 24, تبیین نقش روابط عمومی الکترونیک در میزان عملکرد و رضایت مندی ..... 112,
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی در برقراری ارتباط موثر بین دانش آموزان پسر .....
346, بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و اثر بخشی سازمانی در مدارس دخترانه ......
1103, تاریخ و مبانی نظری و عملی مرمت تزیینات معماری کاخ هشت بهشت ...
فصل دوم پایان نامه - ایران پژوهش
www.iranpajohesh.com/.../tags/.../186-فصل-دوم-پایان-نامه.htmlCached
Similarاقدام به تهیه مبانی نظری و پیشینه های پژوهش نمودیم تا پژوهشگران بتوانند از آن به
.... دانلود چارچوب نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارت های یادگیرنده الکترونیکی .....
دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش
...
نحوه تهیه پیشینه و ادبیات نظری تحقیق | علمی و پژوهشی - ایران پژوهان
www.iranresearches.ir/.../1566-نحوه-تهیه-پیشینه-و-ادبیات-نظری-تحقیق.htmlCached
Similarپست الکترونیک · چاپ. نحوه تهیه پیشینه و ادبیات نظری تحقیق. پیشینه تحقیق
از مهمترین قسمتهای یک پژوهش و به ویژه در پایان نامه هاست. این قسمت که معمولا بخش
مهمی از حجم پژوهشها را به خود اختصاص می دهد، نیازمند مهارت خاصی برای تدوین است. ....
پایان نامه- مبانی نظری تحقیق- ادبیات تحقیق- ادبیات نظری تحقیق- پیشینه
تحقیق ...
cv | به سایت علمی و آموزشی دکتر اسماعیل زارعی زوارکی خوش آمدید
zaraii.com/?page_id=19Cached
Similarتا تاریخ پاییز ۹۴ ... مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و
یادگیری، انتشارات آوای نور. ... یادگیری الکترونیکی در قرن ۲۱، انتشارات علوم و
فنون. .... پژوهش در نظام های آموزشی، چهارم، نهم; زارعی زوارکی، اسمعیل، اثربخشی آموزش
مهارت ...
[PDF] رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان - دانشگاه پیام نور
www.pnu.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=f33159d5-b442-4cad...Similarو ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮ دﻛﺘﺮی داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎم ﻧﻮر .... راه دور را ﺑﺎ ﻋﻨﻮان آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزی ﺳﺒﺐ ﺷﺪ و ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، ﺷﻌﺎر
ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﻮﻧـﺴﻜﻮ در. ﺑﺎب اﻳﺠﺎد و ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻓﺮﺻﺖ. ﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی .... ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی آﻣﻮزش از راه دور ﺑﺎ ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ
ﻫﺸﺖ ﻧﻈﺮﻳﺔ ﻣﻬﻢ ﺻﺎﺣﺐ. ﻧﻈﺮان اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ..... ﺗﺎرﻳﺦ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺟﻬﺎن در ﻗﺮن ﺑﻴﺴﺘﻢ ﺣﺎﻛﻲ از ﺗ. ﺄ.
ﺛﻴﺮﭘﺬﻳﺮی ﻧﻈﺎم ... اﻧﺘﻘﺎل داﻧﺶ و ﻣﻬﺎرت آن ﻓﺮاﺗﺮ رﻓﺘﻪ و اﻳﺠﺎد ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺗﻔﻜﺮ و ﺷﻜﻮﻓﺎ ﻛـﺮدن اﺳـﺘﻌﺪادﻫﺎ و. ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ.
ﻫﺎی ﺑﺎﻟﻘﻮ.