خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

محیط یادگیری

یکی از عناصر پیش زمینه ی مؤثر بر بازده و پیامدهای یادگیری ،ساختار و محیط یادگیری اول است، عوامل موقعیتی یا محیطی،عوامل ایجاد کننده فضایی هستند که درآن تکلیف یادگیری انجام می شود(بیگز،1985 به نقل از پارسا وساکتی1386 ص110).توجه به مؤلفه محیط یادگیری تقریباً به اوائل سال 1960 برمیگردد یعنی زمانی که بلوم اشاره کرد که می توان از ملاک محیط یادگیری کلاس برای پیشبینی پیشرفت تحصیلیافراد استفاده کرد.در آن زمان تحقیقات درخصوص موفقیت تحصیلی افراد متوجه محیط های یادگیری کارآمد شد(اندرسون و والبرگ، 1974؛والبرگ،1974 به نقل از پارساوساکتی1386 ص110). علاقه به تحقیق درباره محیط یادگیری، به ویژه از زمانی بیشتر شد که محققان دریافتند که بازده و پیامدهای یادگیری شناختی وعاطفی و نگرش افراد در مورد یادگیری، تاحد زیادی تحت تأثیر ادراک آنها از این محیط است(اندرسون و والبرگ،1974 به نقل از پارسا وساکتی1386).محیط یادگیری از آن زمان به بعد به ادراک مشترک دانش آموزان و استادان از محیط کلاس درس اطلاق شد(فریزر،1986 به نقل از پارسا وساکتی1386ص110).

عوامل فردی

علاوه براینها تأثیر عنصر ادراک از محیط و موقعیت یادگیری در بازده و پیامدهای یادگیری ، عوامل فردی نیز جایگاه ویژه ای دارند.همان طور که می دانیم دانش آموزان از لحاظ توانایی های ذهنی، روش های آموختن ،سبک و سرعت یادگیری، آمادگی و علاقه و انگیزش نسبت به کسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی باهم تفاوت دارند.بنابراین درنظر گرفتن تفاوت های فردی افراد در آموزش و برخورد متناسب با ویژگی های خاص آنان از وظایف مهم هر نظام آموزشی است.نتایج پژوهش های انجام شده دراین باره نیز بر این حقیقت تأکید کردهاند که توجه به تفاوت های فردی یادگیرندگان از سوی مربیان، در بهبود کیفیت یادگیری و افزایش سطح پیشرفت تحصیلی آنان بسیار تأثیرگذار است. آنچه در سال های اخیر بیشتر از بقیه عوامل مؤثر بر یادگیری نظر روانشناسان تربیتی و متخصصان آموزشی را به خود جلب کرده، تنوع سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری بوده است. این تفاوت ها عمدتاً در چگونگی برخورد یادگیرنده با موضوع های مختلف یادگیری و نحوه فراگیری، نگهداری واستفاده از آن یادگیری ها مطرح بوده است.(پارساو ساکتی1386 ص110).

...

2-8-رویکردهای یادگیری

رویکردیادگیری دارای دو بعدانگیزه واستراتژی است. دانش آموزان دارای رویکرد صوری،"انگیزه بیرونی (صوری)[1] "دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند کسب شغل خوب می دانند.آنها نیازمند به تعادل بین کار سخت و اجتناب از شکست هستند و با اتخاذ "استراتژی صوری[2]"هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می کنند.تمرکز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تکلیف و بازتولید دانش از طریق یادگیری بر عادت و تکرار است و تکالیف را فاقد ارتباط با یکدیگر تلقی می کنند.دانش آموزان دارای رویکرد حصولی یا استراتژیک برداشت خاصی از "انگیزه بیرونی(حصولی)[3] " دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می کنند. آنها با اتخاذ "استراتژی حصولی[4]" و گزینش راهبرد مرتبط با تکلیف، سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه را دنبال می کنند. این دانش آموزان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی که می توانند بالقوه کسب کنند برای تکالیف خود زمان صرف می کنند( پارسا وساکتی 1386 ص66).نتایج ارزیابی رویکردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد که دانش آموزان دراثر تجارب خود از آموزش عالی،تشویق به درگیر شدن با رویکردهای مطلوب یادگیری یعنی رویکرد عمقی نمی شوند.این چنین استنباط می شود که محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانش آموزان را نه ملزم و نه تشویق به رویکرد عمقی یادگیری میکند و ادراکات دانش آموزان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود. کیفیت کل یادگیری و نتایج یادگیری با رویکردهای یادگیری دانش آموزان مرتبط است واگراستادان از ویژگی های دانش آموزان خود برحسب شیوهی رویکردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند، این دو میتوانند بهبود یابند.رویکردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.رویکرد سطحی مبتنی بر انگیزه ی حداقل کردن تلاش، همچنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش کم میباشد. یعنی کسب نمره ی قبولی اما از راه میان بر که اغلب به معنای آن است که دانش آموز مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است. ....


[1]. Surface (External)Motivation(Sm)

[2]. Surface Strategy(Ss)

[3]. Achievement Motivation(Am)

[4]. Achievement Sterategy(As)

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

[PDF] مقدمه‌ای بر یادگیری الکترونیکی - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران irandoc.ac.ir/Irandoc/files/file/book-fulltext/elearning-irandoc.pdf‎Similarﭘﻴﺸﻴﻨﺔ ﭘﮋوﻫﺶ درﺑﺎرة ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ................................ ............................ 6. ﻓﺼﻞ دوم. : ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی ﻳﺎدﮔﻴﺮی. و ﻳﺎدﮔﻴﺮی دروﻧﺨﻄﻲ .... ﺷﺮاﻳﻂ آﻣﻮزش در ﻣﺤﻴﻂ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ................................ . [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similar١٢. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ. ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ. ﭘﮋﻭﻫﺶ. Page 2. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ ..... ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻌﻲ ﺩﺭ ﺩﺭﻙ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﻤﻴﻖ. ﻣﺤﻴﻂ. کتاب « یادگیری الکترونیکی - سایت اختصاصی دکتر محمود بابایی www.babaie.ir/?p=33‎Cached Similarپیشینه پژوهش درباره یادگیری الکترونیکی فصل دوم: مبانی نظری یادگیری و یادگیری درونخطی یادگیری چیست؟ ... فصل هشتم: مهارتها و محیط یادگیری الکترونیکی [PDF] شماره 120 دی ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdf‎Similarمدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان - امیر نظری. 126 .... به عنوان یک محیط مناسب برای انجام پژوهش های تربیتی در نظر داشته و با استفاده از روش های علمی، ... استفاده می کنیم ، اما مبانی فکری تعلیم و تربیت ما در قرآن است. ... سخنرانی در تاریخ 89/3/3. نحوه تهیه پیشینه و ادبیات نظری تحقیق | علمی و پژوهشی - ایران پژوهان www.iranresearches.ir/.../1566-نحوه-تهیه-پیشینه-و-ادبیات-نظری-تحقیق.html‎Cached Similarنحوه تهیه پیشینه و ادبیات نظری تحقیق- پیشینه تحقیقات داخلی و خارج پیشینه پایان نامه- پیشینه تحقیق- فصل دوم پایان نامه- مبانی نظری تحقیق- ادبیات تحقیق- ادبیات نظری تحقیق- ... بانک موضوعات پایان نامه رشته محیط زیست( کلیه گرایشها) ... [DOC] به نام خداوند بخشاینده مهربان - دانشگاه علوم پزشکی ارتش eprints.ajaums.ac.ir/2016/1/thesis%20dr%20yazdani%20edited.doc‎Cached Similarابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه که اولین پرسشنامه ،پرسشنامه .... تاب آوری توانایی افراد در سازگاری موثر با محیط است، علی رغم قرارداشتن در معرض عوامل .... با توجه به پیشینه تحقیقات گذشته در زمینه ویژگی های شخصیتی سرسختی و ..... نظریه های شخصیت، طی دوران شکل گیری خود مانند هر پدیده دیگری تحت تاثیر ... فصلنامه علمی پژوهشی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ee.journals.pnu.ac.ir/‎Cached Similarاحتراما بر اساس اعلام دفتر سیاست‌گذاری و امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ... آموزش محیط زیست و کشاورزی پایدار آموزش محیط زیست و مبانی روانشناختی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/‎Similar22 ا کتبر 2014 ... 91, ریختارهای بومی- سنتی تئاترایران: پژوهشی پیرامون مسائل وموانع رشد و توسعه ...... 330, طراحی موزه هنرهای معاصر با رویکرد روانشناسی محیط, ایدا جلیلوند ... 346, بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و اثر بخشی سازمانی در مدارس دخترانه ...... 1103, تاریخ و مبانی نظری و عملی مرمت تزیینات معماری کاخ هشت بهشت ... فصل های پایان نامه - شریف یار sharifyar.com/thesis-chapters/‎Cached Similarاگر احساس بی نظمی می کنید، سعی کنید محیط کار خود را مرتب نمایید. .... برای فصل دوم، با عنوان «سابقه تاریخی/ مبانی نظری/ ادبیات پژوهش» نیاز به صرف وقت زیاد و ... به طور خلاصه فصل دوم با عنوان پیشینه یا ادبیات پژوهش شامل موارد زیر خواهد بود:. پایان نامه ارشد روانشناسی - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/.../6-پایان-نامه-ارشد-روانشناسی.html‎Cachedدانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری اعتیاد به موبایل و احساس تنهایی. براساس طبقه بندی ... دانلود چارچوب نظری و پیشینه تحقیق درباره محیط یادگیری. مشخصات این ...