خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه باورهای انگیزشی

مبانی نظری و پیشینه باورهای انگیزشی

در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : فارسی وانگلیسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

باورهای انگیزشی

تعریف انگیزه و انگیزش

اصطلاح انگیزش را می­توان به عنوان عامل نیرو دهنده، هدایت کننده و نگهدارنده رفتار تعریف کرد (سیفرت[1]، 1992 به نقل از سیف 1386) گفته است. انگیزش یک تمایل یا گرایش به عمل کردن به طریق خاصی است. او هم چنین انگیزه را به صورت نیاز یا خواست ویژ­ه­ای که انگیزش را موجب می­شود تعریف کرده است (لفرانسوا[2]، 1997؛ طاهری 1389) انگیزه را علت و دلیل رفتار می­داند. انگیزه و انگیزش غالباً به صورت مترادف به کار می­روند. با این حال می­توان انگیزه را دقیق­تر از انگیزش دانست، به این صورت که انگیزش را عامل کلی رفتار اما انگیزه را علت اختصاص یک رفتار خاص به حساب آورد (روسل[3]، 1971 ؛سیف، 1286).

اکثر متخصصان، انگیزش را به عنوان وضعیت یا عامل برانگیزاننده (نیرودهنده)، هدایت کننده و نگهدارنده رفتار تعریف کرده­­اند 0بال[4]، 73؛ پنتریج و شانک 1996؛ وولفولک[5]، 2004؛ ایگن و کارچک[6]،2001 ؛ سیف، 1386).

مورفی[7](1974) مفهوم انگیزش را گرایش موجود زنده به ارائه فعالیت منظم می­داند که از پایین­ترین سطح خواب تا بالاترین سطح بیداری و فعالیت موجود زنده تغییر می­یابد، به طوری که نتیجه رفتار و نوع تحریک به طور متناوب بر ارگانیزم اثر می­گذارد. یانگ[8] (1961) انگیزش را فرایند فعال کردن رفتار، حفظ فعالیت و هدایت الگوی رفتار تلقی می­کند.

آلپورت[9] (1970) انگیزه را وضعیت درونی ارگانیزم تلقی می­کند که رفتار و تفکر فرد ناشی از آن است. با توجه به تعاریف مذکور می­توان مفهوم انگیزه و انگیزش را چنین تعریف کرد: انگیزه گرایش ویژه با گرایش رفتار نسبتاً ثابت زمانی است که به موقعیت بستگی ندارد مانند انگیزش پیشرفت و انگیزه پیوندجویی، انگیزش، مجموع متغیرهای پیچیده ارگانیزمی و محیطی است که کنش آنها به فعالیت عمومی و جهت­دار احساس و رفتار منجر می­شود. (به نقل از خداپناهی، 1381).

پژوهش­ها نشان داده­اند که رابطه مثبتی بین پیشرفت و شاخص­ های انگیزشی از قبیل انتخاب، تلاش و پشتکار وجود دارد (پینتریج و شانک، 2002).

2-2-7-2- انگیزش درونی و بیرونی

نظریه پردازان و محققان، انگیزش انسان را به دو نوع انگیزش کلی، انگیزش درونی و انگیزش بیرونی طبقه­ بندی می­کنند. انگیزشی که بدون پاداش آشکار باشد، انگیزش درونی می­نامند در انگیزش درونی، فرد بطور درونی برانگیخته می­شود و فعالیت­هایی که انجام می­دهد بطور درونی پاداش برانگیز می­باشد انگیزش درونی نوعی تمایل طبیعی برای جستجو و غلبه بر چالش­هاست که به موجب آن افراد، علایق خود را دنبال نموده و توانایی خود را تمرین می­کنند. برای ارائه تعریف بهتری از انگیزه درونی دو جنبه کلیدی یا دو هدف عمده وجود دارد.

اول این که انگیزش درونی برای یادگیری باید منعکس کننده بسیاری از جنبه­ های مسئولیت ­پذیری مشخص باشد. این جنبه­ های مسئولیت ­پذیری مشخص، عواملی را در بر می­گیرد که عبارت است از: ایجاد پیشرفت از طریق تلاش فردی، به تاخیر انداختن کامروا سازی خود بوسیله پاداش­های ارزش داده شده، کنار گذاشتن تدریجی کم رویی، کاهش ترس از شکست و رشد احساس کنترل شخصی یا ا فزایش آگاهی از توانایی خود برای تاثیرگذاری بر رویدادها.

انگیزش دورنی علاوه بر عوامل مربوط به مسئولیت­پذیری شخصی، جنبه­هایی از شایستگی را نیز در بر می­گیرد.

این جنبه­های شایستگی شامل مواردی از قبیل: داشتن توانایی برای یادگیری در کلاس، توانایی شروع و اتمام سریع کار و توانایی استفاده از فنون کمک دهنده بر یادگیری است. در انگیزش درونی، فرد خود را برای انجام دادن کاری، توانمند احساس کرده و نسبت به خودش باور دارد که می­توان آن کار را نظم و کنترل ببخشد. در انگیزش درونی، هدف، لذت بردن از خود فعالیت است، نه رسیدن به پاداش و تقویت (کرونو و رارکمپر[10]، 1985). ...


[1] Seifert

[2]lefrancais

[3]Russell

[4] Ball

[5] Wool Folk

[6]Eggen&Karchak

[7]Morfi

[8] Yang

[9]Alport

[10]Corono&Rarkamper

....

2-2-7-3- باورهای انگیزشی

منظور از باورهای انگیزشی دسته­ای از معیارهای شخصی و اجتماعی است که افراد برای انجام دادن یا پرهیز کردن از یک عمل به آنها مراجعه می­کنند. این معیارهای انگیزشی به دنبال تائید رفتار فرد به وسیله اشخاص مهم زندگی شکل می­گیرد. البته معیارهای درونی ممکن است به صورت­های مختلف مانند همانندسازی، الگوسازی، آموزش مستقیم، تجربه شخصی، تشویق و تنبیه و از این قبیل موارد زیر نیز شکل بگیرند. (جعفری، 1388).

معیارهای شخصی به هر صورت که شکل بگیرند، زیر بنای برای خودانگیزی به شمار می­روند. افراد همیشه به فعالیت­هایی علاقه نشان می­دهند که در آن فعالیت­ها احساس خودکارآمدی می­کنند و از آن به خودرضامندی[1] نائل آیند.

معیارهای چالش انگیز درگیری نیرومندی را در تکلیف بر می­ انگیزانند که برای ایجاد قابلیت­هایی که علاقه را تقویت می­کنند، لازم است وقتی افرادی سطوح ارزشمندی از عملکرد را هدف قرار می ­دهند و بر آن سطح تسلط می­یابند، یک احساس رضامندی را تجربه می­کنند، این رضایت­مندی از دست­یابی به اهداف نشات گرفته و علاقه­ درونی را پایه ­ریزی می­کنند (بندورا، 1989).

عقاید و باورهای انگیزشی پایدار نیستند و ممکن است در موقعیت ­های مختلف تغییر کند در ارتباط با درون سازی و برون­سازی یا به عبارت دیگر در ارتباط با تغییر ادراکی باورها و عقاید چهار شرط وجود دارد.

اولین شرط نارضایتی[2] از ادراکات و عقاید فعلی است. هر چه فرد از عقاید فعلی خود راضی­تر باشد کمتر احتمال دارد که یک تغییر عقیده، آزادانه داشته باشد.

دومین شرط این است که عقیده جدید روش و قابل فهم باشد. برای اینکه فرد یک عقیده جدید را بهتر از عقیده فعلی تصور کرده و جایگزین آن نماید، باید آن را به خوبی درک کند.

سومین شرط این است که عقیده جدید قابلیت کاربرد داشته باشد. گاهی ممکن است فرد یاد گیرنده بتواند مفهوم و عقیده جاری را درک کند اما نحوه کاربرد را نداند.

شرط چهارم، این است که عقیده جدید باید سودمند شناخته شود. یعنی باید قدرت تبیین و یا حوزه­ های جدیدی را برای تحقق و تفحص ارائه کند (پینتریج وهمکاران، 1993).

در واقع باورهای انگیزشی دانش ­آموزان در میزان یادگیری و استفاده از راهبردهای شناختی و یادگیری خود نظم ­دهی تاثیر بسیار دارد و از عوامل تعیین کننده موفقیت تحصیلی به شمار می ­آید (موسوی­نژاد، 1376).

پینتریج و دی­گروت (1990) چارچوب نظری برای انگیزش دانش ­آموز را از یک مدل عمومی انگیزشی به نام انتظار- ارزش استخراج کرده ­اند. ...


[1] Self- Satisfaction

[2] Dis Satisfaction

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه باورهای انگیزشی

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های باورهای انگیزشی www.bestofday.ir/shop/text/201608012209197719 2 آگوست 2016 ... مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های باورهای انگیزشی، راهبردهای انگیزشی(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد) سرفصل های ... [PDF] ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮی ﯽ ﻧﺎﻣﺒ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/مریم%20شمس/فصل%20دوم.pdf‎Similar١٣. ﻓﺼﻞ دوم. ﻧﺎﻣﺒ. ﯽ. ﻧﻈﺮی. و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ. ی. ﭘﮋوﻫﺶ ... ﮔﯿﺮی از ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﭘﮋوﻫﺶ. و ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ در ... ﻧﻈﺮﯾﻪ. ﻫﻮش. ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ. ﻫﺸﺖ. ﻧﻮع. ﻫﻮش. را. ﺗﻮﺻﯿﻒ. ﮐﺮد. ﮐﻪ. در. داﺧﻞ ﻣﻔﻬﻮم. ﮐﻠﯽ. ﻫﻮش. ﻗﺮار. ﻣﯽ. ﮔﯿﺮﻧﺪ . اﻧﻮاع .... ارﺗﺒﺎﻃﺎت،. اﺟﺮای. ﻣﺬاﮐﺮات،. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﺴﯿﺮ. ﻣﺸﺎﻏﻞ. ﺑﯿﻦ. اﻟﻤﻠﻠﯽ. و. ﻧﺤﻮی. رﻫﺒﺮی. و. اﻧﮕﯿﺰش. اﻫﺎﻟﯽ. دﯾﮕﺮ .... ﺑﺎورﻫﺎی. ﻣﺬﻫﺒﯽ. و. ﻣﻌﻨﻮی. و. ارزش. ﻫﺎ. و. ﺑﺎورﻫﺎ. در. ﻣﻮرد. ﮐﺎر،. زﻣﺎن،. ارﺗﺒﺎﻃﺎت. ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ،. آداب و. پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های باورهای معرفت payaname.sellfile.ir/list-1.html مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های باورهای انگیزشی، راهبردهای سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است : تعریف انگیزش،انگیزش پیشرفت ،انگیزه ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش - ترم آخر termeakhar.persianblog.ir/tag/مبانی_نظری_و_پیشینه_پژوهش‎Cached Similarعنوان پایان نامه: بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری با انگیزش پیشرفت و .... عنوان پایان نامه: تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر باورهای فراشناختی دانش آموزان ... برچسب‌ها: دانلود پایان نامه, پایان نامه استاندارد, خرید پایان نامه, مبانی نظری و پیشینه ... [PDF] ورزی ﮔﯿﺮی ﻫﺪف و ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ در ﺗﻌﻠﻞ ﻧﻘﺶ ﺟﻬﺖ آﻣﻮزان - پژوهشگاه علوم و ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/540158‎Cached Similarﮔﯿﺮی ﻫﺪف و ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ در ﺗﻌﻠﻞ. ورزی. ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺶ ... ﮔﯿﺮی ﻫﺪف، ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ و ﺗﻌﻠﻞ. ورزی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ،. ﺗﻌﯿـﯿﻦ ﺗﻔـﺎوت داﻧـﺶ ... ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ،. ﺗﻌﻠﻞ. ورزی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، .... ﺑﺨﺶ اول ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی. بررسی نظریه های انگیزش :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/642520766.aspx‎Cached Similarامتیاز : تاریخ به‌روزرسانی : 15/04/1387 .... نظریه سلسه مراتب نیازها: ابراهام مازلو مدل خود را درباره انگیزش انسانی، بر مبنای تجربه کلنیکی خود در سال 1943 ارایه داد. .... بسیاری از سازمانها بر این باور هستند که پول تنها انگیزه برای کارکنان است اما ... دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/‎Similar22 ا کتبر 2014 ... 418, باور پذیری و انرژی بازیگر, الهه توسلی کجانی, دانشکده هنر, نمایش, 1394-06- 25 ... 444, : بررسی رابطه بین هوش معنوی و انگیزش پیشرفت و رضایت ...... 1103, تاریخ و مبانی نظری و عملی مرمت تزیینات معماری کاخ هشت بهشت ... مبانی نظری و پیشینه رویکردهای مختلف انگیزشی - بانک پایان نامه payannamee.rzb.ir/post/435‎Cached22 ا کتبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه رویکردهای مختلف انگیزشی مبانی نظری و پیشینه ... رفتارگراییاست، هیلگارد و باور (1975) در کتاب نظریه یادگیری خود، ... پروژه و مقالات روانشناسی psychologyprojrct.samenblog.com/‎Cached Similarنوشته شده در تاریخ 1395/4/26 و در ساعت : 18:02 - نویسنده : psychologyprojrct ... مبانی نظری و یافته های پژوهشی .... ۲-۳-۲- نظریه نیازهای شخصیتی مکمل ...... کنترل کارکرد پرنفوذتر از خودکارآمدی و باورهای افراد از توانایی خود نمی داند( پاجارس[7] 1997؛ ... از سوی دیگر، وی بر آن است که خودکارآمدی هم چون عاملی شناختی – انگیزشی، دارای ... [PDF] دریافت فایل www.iranculture.org/UserFiles/.../Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf‎Similar23 ژانویه 1974 ... هنجارها، ارزش ها و باور های معیار و چگونگی تحقق آن .... سنجش رابطه جامعه پذیری در دانشگاه با انگیزش تحصیلی دانشجویان .... نیز مبناپردازی برای دانش های مربوط به فرهنگ و ایجاد بستر نظری بایسته برای »مهندسی .... آنجا که مبانی و قواعد بس یاری از پژوهش های دینداری در ایران، متأثّر از پیش ینه و مدل های غربی.