خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش

مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش

در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پشینه

در عصر حاضر نیروی انسانی یکی از مهمترین شاخصهای پیشرفت و توسعه یافتگی جوامع بشمار می رود و کشوری می تواند مسیر رشد و بالندگی را طی نماید که با مشارکت تمامی اقشار جامعه زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای نهفته و بهره گیری از امکانات مادی، انسانی و فرهنگی جامعه را فراهم آورد.وقتی مشارکت در سازمانی پیاده شود، تمام کارکنان وجود خود را محترم، با ارزش، کارساز یافته و خود را درسرنوشت سازمان سهیم، متعهد و وفادار می دانند. بنابراین دخالت و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمان ، در عمل باعث افزایش حس مسئولیت پذیری و تعهد در قبال تصمیمات اتخاذ شده می گردد .

بعلاوه، امروزه دانش و اطلاعات به عنوان عامل تعیین کننده ای در موفقیت و قدرت پذیری سازمان ها تبدیل شده است. با افزایش تاکید دولت بر ایجاد جامعه دانشی و اولویت حرکت به سوی اقتصاد دانش محور(در برنامه چهارم توسعه) مسئله اساسی درک این موضوع است که چگونه از دانش به عنوان یک منبع مهم کسب مزیت رقابتی استفاده شود. در این راستا بسیاری از سازمان ها تلاش خود را بر این مسئله متمرکز نموده اند که چگونه می توانند دانش را در سازمان مدیریت نمایند. دانش مقوله ای نظامند است و نیازمند توجه همه جانبه به عوامل مختلف سازمانی می باشد (حدت،1387).

...

چرخه مدیریت دانش

مدیریت دانش فرآیندی چند مرحله ایست. در یک تقسیم بندی مدیریت دانش خود شامل 4 مرحله ایجاد دانش، ذخیره سازی دانش، تسهیم دانش و کاربرد دانش می باشد.

ایجاد دانش: ایجاد دانش شامل فعالیت هایی است که به تغییر شکل و ترکیب مجدد قطعات موجود دانش، محدود کردن کاستی ها، تقویت تحقیق ها و توسعه قابلیت ها، پویش و کنترل محیط های بیرون از سازمان می پردازد. دانش انسان به واسطه کارکرد مشترک بین دانش ضمنی و دانش صریح، خلق و توسعه می یابد، بدین ترتیب آنها چهار شیوه اجتماعی سازی، برون سازی، تلفیق و درون سازی را برای خلق دانش در سازمان بیان کردند (نوناکا و تاکوچی، 1995).

ذخیره دانش: در حالی که افراد دانش را خلق میکنند و آن را یاد میگیرند، ممکن است آن را فراموش کنند، حتی چگونگی خلق دانش یا چگونگی کسب آن را از یاد ببرند. بنابراین حافظه (سازمانی یا فردی) نیازمند ذخیره، سازماندهی و بازیابی دانش افراد است. حافظه سازمانی بدین صورت تعریف میگردد: وسیله ای که از طریق آن دانش، تجربیات گذشته و رخدادهایی که بر فعالیت های کنونی تأثیر میگذاردند، ذخیره میگردند.حافظه سازمانی اشکال مختلفی از دانش مستندات مکتوب، پایگاه داده ها و دانش انسانی کدگذاری شده در شکل سیستم های خبره، مستندات فرایندها و رویه های سازمانی است. حافظه ی فردی مبتنی بر مشاهدات، تجربیات و فعالیت های افراد است. بنابراین ذخیره دانش به دانش صریح و دانش ضمنی اشاره دارد که باید جذب و مستند شوند (زندی، 1390).

تسهیم دانش: کلیه فعالیت های مربوط به انتقال یا توزیع دانش از یک فرد یا سازمان به فرد، گروه یا سازمان دیگر، فرآیند انتشار یا تسهیم دانش نامیده میشود (لی،2001). در الگوهای سنتی، سازمان ها و افراد اغلب تمایلی به انتقال و تسهیم دانشی که از آن برخوردار بودند را نداشته و بجای اینکه به دانش به عنوان یک سرمایه علمی نگاه کنند، آن را به عنوان منبع قدرت، اهرم نفوذ و ضامن استمرار شغل خود می پنداشته و تمایلی به تسهیم آن با دیگران نداشتند. سازمانی که از تسهیم اطلاعات و خلق دانش در میان اعضایش حمایت میکند، بیشتر میتواند فرآیندهای مؤثر و کارآمدی را تعریف کند و عملکرد سازمانی خود را بهبود بخشد .در سازمانی که از فرهنگ تسهیم دانش برخوردار است، افراد ایده ها و بینش های خود را با دیگران تسهیم میکنند، زیرا بجای اینکه مجبور به این کار باشند، آن را یک فرایند طبیعی میدانند. بنابراین، باید در بین اعضای سازمان این انگیزه را بوجود آورد که بدون ترس از از دست دادن موقعیت خود به تسهیم دانش در سازمان بپردازند (ابطحی و صلواتی 1385).

کاربرد دانش: دانش به خودی خود ارزشمند نیست، آن زمان ارزشمند خواهد بود که بکار گرفته شود (لی ، 2001). تمامی سعی مدیریت دانش بر آنست تا اطمینان حاصل کند که آیا دانش موجود سازمان بطور مفید در جهت منفعت آن بکار برده میشود یا خیر. در اینجا باید موانعی که بر سر راه استفاده مفید از دانش وجود دارند، شناسایی و رفع شوند تا بتوان اطمینان حاصل کرد که مهارت های ارزشمند و دارایی دانش کاملاً مورد بهره برداری قرار میگیرند (ابطحی و صلواتی 1385).

تعریف و ماهیت تسهیم دانش

تسهیم دانش انتشار داوطلبانه مهارت ها و تجربیات اکتسابی به سایر افراد است (لاو و انگایی،2008، ص 23). به بیان دیگر تسهیم دانش به عنوان اقدامی تعریف می شود که افراد طی آن اطلاعات مربوط را میان دیگران منتشر میکنند (بارتل و سریواستاوا،2002). ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش

مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو daneshyar.cero.ir/product-342345-مبانی-نظری-مدیریت-و-تسهیم-دانش.aspx‎Cachedدسته: مبانی و پیشینه نظری بازدید: 2 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 73 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34. مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش ... مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش : نوین گراف novingeraf.najiblog.com/post/568‎Cached21 سپتامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش. دانلود مبانی ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). خرید و دانلود مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper4466.html‎Cached5 ا کتبر 2016 ... مقالات مرتبط: دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش – خرید آنلاین و دریافت ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایمبه صفحه ... برترین فایل مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=2449‎Cached24 ا کتبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش)) را در ادامه مطلب ببینید مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش. دانلود (مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=8115‎Cached28 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل ... ببینیدمبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت و تسهیم دانش ادامه مطلب. مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت دانش مشتری در سازمان digeekala.ir/product-16769-modirit.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت دانش مشتری در سازمان مبانی نظری ... مدیریت دانش شامل فرآیندها و فناوری‌ها برای جذب، تسهیم و به کارگیری دانش جمعی به ... مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/07/.../مبانی-نظری-مدیریت-و-تسهیم-دانش‎Cached17 ا کتبر 2016 ... فراسوی دانش - دانلود پایان نامه ، مبانی نظری ، پیشینه پژوهش ، پروپوزال مقاله،پروژه، پرسشنامه،تحقیق،جزوه،نمونه سوال. مبانی و پیشینه نظری تسهیم دانش gavbazha95.rozblog.com/.../-مبانی-و-پیشینه-نظری-تسهیم-دانش.html‎Cached23 نوامبر 2016 ... مبانی و پیشینه نظری تسهیم دانش 1 . مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت دانش مشتری…, مبانی و پیشینه نظری تسهیم دانش,رزبلاگ. فروش فایل مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش - ساخت وبلاگ pichakf.myfablog.ir/post/717‎Cachedمبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش. در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). خرید آنلاین مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش pichakw.ironiblog.ir/post/199‎Cachedمبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش. در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش).