خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت تعارض در سازمان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت تعارض در سازمان

در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعارض

اصطلاح تعارض از جمله مفاهیمی است که معانی مختلفی از آن مستفاد می شود. روانشناسان بیشتر به جنبه روانشناختی آن، یعنی تضادهای درونی و جامعه شناسان بیشتر به جنبه اجتماعی تعارض، یعنی تضادهای میان افراد و گروه ها پرداخته اند. در این میان پژوهشگران و نظریه پردازان علوم رفتاری و مدیریت، به اقتضای مباحث خود، هر دو بعد را مبنای مطالعات خود قرار داده اند ( ایزدی، 1379).

پوتنام و پل(1987) تعارض را اینگونه بیان کرده اند " افرادی که با یکدیگر ارتباط متقابل داشته و در زمینه اهداف اصلی، اهداف فرعی و ارزشها بین آنها اختلاف وجود دارد و افراد، دیگران را به عنوان مانعی بالقوه در جهت اهداف خود تلقی می کنند. در این تعریف به سه ویژگی تعارض یعنی تعامل افراد با یکدیگر، وابستگی متقابل و اهداف ناسازگار اشاره شده است.

تعارض فرایند مقاومت و مقابله است که بین گروه ها و افراد در سازمانها رخ می دهد. در واقع تعارض استفاده از قدرت در مشاجره و مقابله بر خلاف علائق را شامل می شود و زمان زیادی را برای پدیدار شدن، بیشتر از رویدادی که به طور آنی رخ می دهد و ناپدید میشود به خود اختصاص می دهد. این تعریف اشاره میکند که تعارض مشکلی است که مدیران باید قادر باشند آن را کنترل کنند ( وگنر و هالنبک، 2009).

کنتون و پن (2009) دو تعریف از تعارض ارائه داده اند که جنبه های مختلف آن را نشان می دهد.

  • تعارض، نزاع، مخالفت، ناسازگاری، تناقض، دعوا و عدم توافق و تضاد است. این تعریف اشاره دارد که تعارض به نوعی بیرون از خودمان و بین دو یا چند نفر وجود دارد.
  • یک حالت عاطفی که به وسیله دو دلی، بی قراری، تردید و تیرگی روابط مشخص شده است.

تعارض عبارت است از رفتار عمدی و آگاهانه که به منظور جلوگیری و ممانعت از تحقق اهداف سایر افراد صورت می گیرد (مولینز، 1999).

والتون و مک کری که تا حدی بر روی این مشکل سازمانی کار کردهاند، تعارض را تعامل عمدی و آگاهانه دو یا چند واحد پیچیده اجتماعی که برای تعریف یا بازشناسی شرایط و به هم مرتبط بودن خود در تلاش و تقلا هستند تعریف کرده اند (ایزدی، 1379).

تعارض فرایندی است که وقتی یک شخص یا گروه، تفاوت ها و تضاد بین خودشان و افراد یا گروههای دیگر را درک می کنند آغاز می شود. این تفاوتها و تضادها ممکن است در مورد علاقه ها، منابع، باورها و ارزشها یا فعالیت هایی که برای آنها اهمیت دارد باشد (گلفند و دروا، 2008).

مارچ و سایمون (1958) تعارض را به عنوان شکست و ناکامی در مکانیزم های استاندارد تصمیمگیری به گونه ای که به واسطه آن فرد یا گروه، در انتخاب یک راه حل عملی جهت اقدام با مشکلاتی مواجه می شود، تعریف می کنند (رحیم، 2001).

تعارض نوعی رفتار است که ممکن است دو یا چند قسمت در تضاد یا ستیز باشند که خود از محرومیت از فعالیت-ها یا تاثیرگذاری اشخاص یا گروه ها بر یکدیگر ناشی می شود (لیترر، 1966؛ به نقل از رحیم، 2001).

مدیریت تعارض

مدیریت تعارض شیوه ای است که تعارضات سازمانی را به استخدام اهداف سازمانی در آورده و از جنبه های غیر کارای آن میکاهد و به جنبه های کارکردی آن میافزاید. مدیران باید این حقیقت را بپذیرند که تعارض جزء انکار ناپذیر زندگی است و مدیریت سازمانی چاره ای ندارد جز آنکه به استقبال آن برود و از تعارض برای افزایش اثربخشی سازمان بهره جوید.

مدیریت تعارض فرایند رفع و بر طرف کردن موانع ادراکی موجود، که بر سر راه رسیدن به توافق قرار گرفته اند تعریف شده است (گرین ها لف، 1989).

در سطح آرمانی مدیریت تعارض، یعنی " مدیریتی که بتواند در شرایطی که تعارض وجود دارد به بهترین شکل سازمان را اداره کند". بنابراین از این دیدگاه، مدیریت تعارض به معنی ترس، جلوگیری یا سرکوب تعارض نیست؛ بلکه برخورد درست و بهره گیری مناسب از آن در جهت تامین نیازها، ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعداده است (میرکمالی، 1371).

حل تعارض ممکن است به خاتمه دادن، کاهش و حذف تعارض اشاره کند ولی مدیریت تعارض لزوماً به اجتناب، کاهش یا خاتمه دادن به تعارض اشاره نمی کند بلکه شامل طراحی استراتژی موثر برای کاهش عملکرد نامناسب تعارض و افزایش عملکرد سودمند و بناکننده تعارض و به عبارت دیگر افزایش دادن یادگیری و اثربخشی در سازمان میشود (رحیم، 2001).

مدیریت تعارض سعی میکند که برای رویارویی با وضع به وجود آمده کوشش به عمل آورد و تعارض را به عنوان یک نیروی خلاق در ایجاد تغییر مثبت به کار گیرد (نایلی، 1364). ...

...

2-7. انواع تعارض سازمانی

تعارض به عنوان یک رفتار سازمانی تابعی است از خصوصیات فردی و محیطی (در این جا، محیط به معنای اعم آن یعنی محیط فیزیکی و جغرافیایی، محیط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، محیط سازمانی و تمامی عوامل و محرکهای خارجی مورد نظر است). به عبارت دیگر، رفتارهای ناسازگارانه یا به علت اختلال و اشکال در درون فرد به وجود میآیند، یا ناشی از شرایط نامطلوب محیطی (از جمله سازمان) هستند و یا اینکه تاثیر متقابل این دو وجه (فرد و محیط) باعث بروز اینگونه رفتارهای نا خوشایند می‌شود. در تحلیل بعد فردی تعارض، تاثیر ویژگی های شخصیتی و مسائل درون فردی در ایجاد و تشدید کشمکش های فردی مورد بررسی قرار میگیرد و در تحلیل بعد سازمانی اثرات ساختار سازمانی و شیوه‌های مدیریت، ارتباطات، تغییر سازمانی و ... در بروز تعارض مورد توجه هستند ( ایزدی، 1379).

تعارض را میتوان به انواع زیر تقسیم کرد:

  • · تعارض درون فردی

تعارض در سطح فردی میتواند شکلی از تعارض به نام تعارض درون فردی و یا شکلی دیگر به نام تعارض بین فردی را شامل شود. در مورد تعارض درون فردی، انتخاب یک هدف و انتخاب یک گزینه مقتضی برای به حداکثر رساندن این هدف، دیگر گزینهها را از میان بر میدارد (استرو، 2002).

این تعارض وقتی رخ میدهد که یک عضو باید کار و نقش مشخصی را که با تجربه، علاقه، اهداف، و ارزشهایش مطابقت ندارد اجرا کند (رحیم، 2002).

انواع تعارض درون فردی عبارتند از :

  • تعارض خواست- خواست: زمانی رخ میدهد که فردی باید بین دو گزینه جذاب یکی را انتخاب کند(مانند دو پیشنهاد شغلی مهم). بنابراین وقتی گزینهها جذاب باشند انتخاب بین آن دو مشکل است.
  • تعارض اجتناب- اجتناب: زمانی ایجاد میشود که ما با دو انتخاب غیر جذاب یکسان که هر دو با پیامد منفی همراهند رو به رو شویم.
  • تعارض خواست- اجتناب: عمومیترین نوع تعارض درون فردی است و زمانی رخ میدهد که ما باید بین دو کار که هم نتایج مثبت دارد و هم نتایج منفی یکی را انتخاب کنیم. برای مثال یک شخص ممکن است مجبور شود که بین شغل فعلیاش و یک موقعیت بزرگتر و بهتر ولی در یک مکان بد، یکی را انتخاب کند (استرو، 2002).
  • · تعارض بین فردی

این نوع تعارض، به تعارض بین دو یا چند عضو سازمانی با سطح سلسله مراتبی مختلف یا واحد اشاره دارد. مطالعات روی تعارض بین سرپرست- زیردست به این نوع تعارض اشاره دارد (رحیم، 2001).

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت تعارض در سازمان

مبانی نظری و ادبیات فصل 2 پایان نامه مدیریت دانش - دانلود پروپزال ... dlxc.sellfile.ir/cat-4643-مبانی+نظری+و+ادبیات+اماده+پایان+نامه+مدیریت.html‎Cached Similarمبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری (فصل 2 پایان نامه مدیریت) فهرست مطالب: مقدمه ... فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش مدیریت زمان 2-1: مقدمه 2-2 : زمان در نگاه عارفان 2- 3: .... مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی این حاوی بیش از 17 صفحه از مبانی ... می باشد و حاوی 33 صفحه از مباحث استرس شغلی و تعارض و ابهام نقش می باشد. دانلود فایل های آماده رشته مدیریت و روانشناسی مبانی نظری و ادبیات ... efrosh.sellfile.ir/cat-647-مبانی+نظری+و+ادبیات+پایان+نامه+مدیریت.html‎Cachedفصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش مدیریت زمان 2-1: مقدمه 2-2 : زمان در نگاه عارفان 2-3: ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض و ابهام نقش این فایل مربوط به فصل دوم یک ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی این حاوی بیش از 17 صفحه از مبانی ... [PDF] ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮی ﯽ ﻧﺎﻣﺒ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/مریم%20شمس/فصل%20دوم.pdf‎Similarﺑﻮروﮐﺮاﺗﯿﮏ. ﺗﻤﺎم. ﺗﻼش. ﻣﺪﯾﺮان. در. ﺟﻬﺖ. ﮐﺴﺐ. ﮐﺎراﯾﯽ. ﺑﯿﺸﺘﺮ. ﺑﺎ. ﺣﻔﻆ. ﺳﻠﺴﻠﻪ. ﻣﺮاﺗﺐ. ﻫﺮﻣﯽ. ﺳﺎزﻣﺎن. ﺑﻮده. اﺳﺖ ... ﭘﮋوﻫﺶ. ؛. در داﺧﻞ. و ﺧﺎرج ﮐﺸﻮر، در ﺑﺨﺶ ﭘﻨﺠﻢ ﻧﺘﯿﺠﻪ. ﮔﯿﺮی از ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﭘﮋوﻫﺶ. و ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ در .... ﺗﻌﺎرض. ﻫﺎی. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ،. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. و. ﯾﺎ. اﻗﺘﺼﺎدی. ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﻣﯽ. ﺗﻮان. ﭼﻨﯿﻦ. وﺿﻌﯿﺘﯽ. را. ﺑﻪ. ﻫﻮش. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. بررسی رابطه سبک های مدیریت تعارض با اثربخشی مدیران (نمونه موردی ... 1001daneshjo.ir/رابطه-سبک-های-مدیریت-تعارض/‎Cached Similar(1-6) تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها و مفاهیم 7. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش. 1)مقدمه 11 الف: مبانی نظری ١١. (2-2) سازمان و مدیریت 12. (2-2-1) سازمان 12. نسخه قابل چاپ - دانلود پروژه و پایان نامه رشته مدیریت modirr.blogsky.com/print/post-1‎Cachedدانلود تحقیق در مورد توانایی گسترده هیأت مدیره استراتژیک در سازمان های .... مبانی نظری و ادبیات فصل 2 پایان نامه، این فایل حاوی 51 صفحه از ادبیات مربوط به ... اطلاعات کامل و جامعی درباره سلامت اداری و نیز پیشینه تحقیق به تفصیل بیان شده است. ..... چکیده: هدف بنیادی این پژوهش بررسی رابطه بین تعارض شغلی و مؤلفه‌های آن ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای تعارض کار - خانواده بایگانی - سال آخر www.saleakhar.com/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-برای-تعارض-کا/‎Cachedپایان نامه بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و تعارض کار خانواده و خانواده کار بر سلامت روانی ... فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۵ ارسال نظر دسته بندی : روانشناسی و مشاوره, مدیریت , پایان نامه 63بار دیده شده ... فصل دوم : مبانی نظری پژوهش ... ۲-۴- پیشینه تحقیق. تحقیقات و پروژه های رشته رشته مدیریت (تمامی گرایش ها parsproje.com/pn/92-mo.html‎Cached Similarلیست منابع پژوهشی ، پیشنه و نظریه های تحقیق مورد استفاده در پایان نامه های رشته مدیریت (تمامی ... SA77- بررسی رابطه بین تعهد سازمانی و مدیریت دانش کارکنان اداره مخابرات ... َُSAN3- پیشینه و ادبیات تحقیق در زمینه مدیریت پروژه ..... mo220- بررسی اثرات تعارضات سازمانی وخصوصیات اقتصادی ،اجتماعی بر عملکرد کارکنان. فصل دوم پایان نامه - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/.../tags/.../186-فصل-دوم-پایان-نامه.html‎Cached Similarاقدام به تهیه مبانی نظری و پیشینه های پژوهش نمودیم تا پژوهشگران بتوانند از آن به ..... دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض در سازمان برای فصل دوم پایان نامه روانشناسی ... پیشینه پژوهش و تحقیق pishineh.blog.ir/‎Cached Similarارائه و مشاوره جهت نگارش پیشینه ادبیات تحقیق پایان نامه تحصیلات تکمیلی ... با تشکر. مدیریت پژوهش ... توجه شماره 1: در این نوع اول هزینه، سر فصل برای مبانی نظری و پیشینه تحقیق همراه با منابع یا رفرنس می باشد. توجه شماره .... تعارض در سازمان. [PDF] ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض ﺑﺎ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/500880‎Cachedداﻧﺸﻜﺪه ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ. ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻌﺎرض ﺑﺎ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ. ﻣﺪﻳﺮان. دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎی. دﺧﺘﺮاﻧﻪ .... ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی و ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ. )2-1(. ﻣﻘﺪﻣﻪ. 11. اﻟﻒ. : ﻣﺒﺎﻧﻲ. ﻧﻈﺮی. ١١. )2-2(. ﺳﺎزﻣﺎن و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ. 12. ) ...