خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه آموزش کارکنان (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه آموزش کارکنان (فصل دو)

در 51صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

...

معنی آموزش و تاریخچه آن :

آموزش از اسم مصدر آموختن به دو معنی بکار می رود : یکی به معنی یادگرفتن چیزی پیش خود بدون کمک آموزگار ، مثل اینکه بگوئیم « من بر اثر تجربه آموختم که فلان کار را بکنم » . دیگری به معنی چیزی به کسی یاد دادن . در معنای دوم آموزش هم محتاج آموزگار است و هم یادگیرنده جنبه رسمی دارد در این حالت آموزش فعالیتی دو جانبه و طراحی شده است که جهت ایجاد یادگیری در یادگیرنده بر اساس اصولی خاص انجام می گیرد . (خصالی، 1385)

آموزش به معنای ارتقاء و اعتلای قابلیتها و مهارتهایی است که برای انجام وظایف و ایفای نقشهای محوله ضرورت تام دارد . در این صورت انجام این امر خطیر در حد سازمانها است و از وظایف عمده مدیریت در بهسازی منابع انسانی است . آموزش در سازمانها مدیران را در دو زمینه توانا می سازد . یکی اینکه از عهده خواسته های تازه ، مسایل و دشواریهای تازه و میدانهای تازه برآیند و دیگر اینکه انگیزه های آموزشی و فرصتهای پیشرفت کارکنان خود را به گونه ای که آنان بتوانند از تمامی استعدادهای خود بهره گیری کنند را فراهم نمایند .

آموزش یک راه روش نظام گونه ، یک پارچه طراحی شده و مجموعه نگر برای بالا بردن اثر بخشی گروههای انسانی و تمامی سازمان است ، فرایندی که به بهسازی سازمان با استفاده از دانشها و روشهای گوناگون منتهی می گردد .

لازم به تذکر است که آموزش باید هدفی داشته باشد . این هدف هنگامی مشخص می شود که شرکتی یا موسسه ای نیاز آموزشی اش را تجزیه و تحلیل می کند . این امر نشان میدهد که ضعفهایی در بعضی ادارات وجود دارد و در نتیجه ، آموزش برای کارکنانشان مورد نیاز است . برنامه های آموزش موفقیت آمیز به فهم تفاوت بین یادگیری مهارتها و آموزش در بکار بردن این مهارتها هنگام کار به وسیله فعالیتهای نظیر گردش کار و تجربه برنامه ریزی شده اتفاق می افتد . موفقیت برنامه های آموزشی در موسسات و شرکتها نه تنها به روشهای مورد استفاده بلکه به کیفیت کارمندی که دوره آموزشی را می گذراند بستگی دارد . ( مهرداد،1389 )

2-3چه زمانی آموزش مناسب می باشد :

در این ارتباط قوانین زیر مطرح می شود :

قانون اول : آموزش تنها زمانی که دو شرط : افراد نمی دانند چگونه کاری را انجام دهند و نیاز به توانایی انجام آن کار را داشته باشند ، مناسب است .

قانون دوم : اگر فردی نحوی انجام کاری را میداند ، آموزش بیشتر مورد نیاز او نیست

قانون سوم : مهارت به تنهایی نمی تواند تعیین کننده عملکرد باشد . موفقیت در عملکرد مستلزم چهار شرط : 1ـ مهارت . 2ـفرصت برای انجام . 3ـ اعتماد به نفس . 4ـ محیط حمایتی .است

قانون چهارم : آموزش قابل ذخیره کردن نمی باشد .

قانون پنجم : آموزش دهنده می تواند مهارت را تضمین کند ولی عملکرد را خیر

قانون ششم : مدیران پرسنل آموزش دیده ، بیش از آموزش دهندگان می توانند در انتقال آموخته ها به محل کار موثر باشند . ( Elkington . Don . www. Speaking . com . pp : 2-3 )

2-4آموزش کارکنان به چه معنی است :

بررسی و مطالعه یک موضوع نیاز مند تعریف آن است . از آنجائیکه که محور اصلی بحث ما ( در این فصل ) آموزش کارکنان است ، ابتدا به تعریف آن می پردازیم : منظور از آموزش کارکنان ، کلیه مساعی و کوشش هایی است که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی ، مهارتهای فنی ، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیت های شغلی خود می نماید .

هر چند که بین مدیریت تعلیم و تربیت و مدیریت آموزش کارکنان ، تفاوتهای اساسی وجود دارد اغلب این تفاوتها بدین علت است که به عنوان مثال : در تعلیم و تربیت ما با کودکان ، خوردسالان ، نوجوانان مواجه هستیم که اغلب فاقد تجارب مفید هستند و بنابر این تعلیم و تربیت به صورت یکجانبه از سوی معلم به شاگرد و بر اساس فنون انتقالی انجام میپذیر ، در صورتیکه در آموزش کارکنان ، شرکت کنندگان در دوره های آموزشی اغلب خود دارای تجارب مفید و آموزش ، بیشتر دو جانبه و از طریق فنون تجربی و عملی انجام می شود .

بنابرآنچه ذکر شد ، آموزش کارکنان

عبارتست از انجام یک سلسله عملیات مرتب ، منظم ، پشت سرهم ، پیوسته و با هدف و یا اهداف مشخص و معین که به منظور :

الف ): ایجاد و یا ارتقای سطح دانش و آگاهی کارکنان

ب) : ایجاد ویا ارتقای سطح مهارتهای شغلی کارکنان

ج): ایجاد رفتار مطلوب و متناسب با ارزشهای پایدار جامعه که در کارکنان بکار گرفته می شود .

بطور خلاصه و با توجه به تعریف فوق پی خواهیم برد که آموزش کارکنان معنی وسیع و گسترده ای پیدا می کند و تنها مفهوم کارآموزی ، کارورزی و یا تمرین عملی در یک زمینه بخصوص را در بر نمی گیرد ، بلکه دامنه آن بقدری وسیع و گسترده می شود که از فراگیری یک حرفه و فن ساده شروع می شود و به احاطه کامل بر علوم و فنون بسیار پیچیده ، ورزیدگی در امور سرپرستی ، مدیریت در سازمانها ی دولتی ، صنعتی و بازرگانی و همچنین به چگونگی رفتار و برخورد های متناسب در مقابل مسائل انسانی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بسط می یابد(ابطحی،1387)

2-5نتایج آموزش :

برخی از آموخته ها ، بخشی از وجود فرد می شوند ولی بعضی دیگر را باید فرد یاد آوری و بخاطر بیآورد :

1ـ رشد ( بخشی از وجود فرد )

نتایج رشد محسوس است ، اما به سختی می توان آنها را توصیف و یا اندازه گیری نمود ، نتیجه رشد تغییر در فرد بویژه دارای اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری می شود .

...

-40پیشینه پژوهش

وی تائو تای ( 2006 ) در پژوهش با نمونه 126 کارمند در تایوان دریافت که ساختار برنامه های آموزش، خودکارایی و نیز انگیزه­ی یادگیری کارمندان را پیش بینی می کند و در نتیجه، واکنش ها، یادگیری و انگیزه ی تغییر در آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اسمیت و همکاران(1997) او برای ترقی کارکنان، 166 برنامه ضمن خدمت با 2700 شرکت کننده اجرا کردند . اکثر این برنامه های ضمن خدمت در محل تفرجگاه دانشگاه در مرکز شهر برگزار شد . از آن جا که زمان و هزینه صرف شده برای شرکت در آموزش های ضمن خدمت نسبتاً زیاد است، در سال 1997 یک کمیته متشکل از کارمندان و استادان دانشگاه ایالت پنسیلوانیا بر آن شدند که چگونگی برگزاری آموزش های ضمن خدمت را ارزیابی کرده ، تعیین کنند چه عواملی آن را اثربخش کرده و اصولاً چه نوع آموزش هایی برای کارمندان مفیدتر است. نتایج ارزشیابی، در میزان سازی آموزش ها در ایالت پنسیلوانیا برای مدیران، مربیان و کارمندان مورد استفاده قرار گرفت . 61 درصد پاسخ گویان، به وجود 5 نوبت آموزش ضمن خدمت در سال توجه داشتند ، 32 درصد به 10 - 6 نوبت و 6 درصد به 15 - 11 نوبت. میانگین روز های صرف شده در آموز شهای ضمن خدمت در طی سال 1998، 9/8 روز بوده است .

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه آموزش کارکنان (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه) share.drtaftiyan.com/SC.php?type=component_sections&id...‎Cachedبرای فصل دوم ، با عنوان " سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش" نیاز به صرف ... به طور خلاصه فصل دوم با عنوان پیشینه یا ادبیات پژوهش شامل موارد زیر خواهد بود:. [PDF] ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮی ﯽ ﻧﺎﻣﺒ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/مریم%20شمس/فصل%20دوم.pdf‎Similar١٣. ﻓﺼﻞ دوم. ﻧﺎﻣﺒ. ﯽ. ﻧﻈﺮی. و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ. ی. ﭘﮋوﻫﺶ ... ﮐﺎرﮐﻨﺎن. را. در. ﺑﺮﺧﻮرد. ﺑﺎ. ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ. ﻫﺎی. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. ﭘﯿﺸﺮو. ﯾﺎری. رﺳﺎﻧﺪ،. ﺑﯿﺶ. از. ﭘﯿﺶ. اﺣﺴﺎس. ﻣﯽ. ﺷﻮد. و. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ. ﻫﻮش ... ﮔﯿﺮی از ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﭘﮋوﻫﺶ ...... آﻣﻮزش ﻫﻮش. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. ﻋﻼوه. ﺑﺮ. ﮐﺴﺐ. ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت. ﺑﺮون. ﻣﺮزی،. ﺷﺮاﯾﻂ. و. ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ. ﻫﺎی. دﯾﮕﺮ. ﻧﯿﺰ. ﻣﯽ. ﺗﻮاﻧﺪ. [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ. 2-1. ﻣ. ﻘ. ﺪﻣﻪ. ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺍﺛﺮ ﻣﺤﺮﻙ ﺯﻳﺮ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﻧﺎﻡ ﻳﻚ ﺑﺮﻧﺪ ﻳﺎ ﻳﻚ ﻣﻘﻮﻟﻪ/ﮔﺮﻭﻩ ﺧﺎﺹ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ. ﺩﺍﺩﻩ. ﺍﻧﺪ.ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ. ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﺎ. ﺭﺍ ﻛﻮﭘﺮ (. 2002. ) ... فصل دوم پایان نامه - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/.../tags/.../186-فصل-دوم-پایان-نامه.html‎Cached Similarبسته آموزش روش تحقیق . ... اقدام به تهیه مبانی نظری و پیشینه های پژوهش نمودیم تا پژوهشگران بتوانند از آن به عنوان منابع در پژوهش های خود مانند فصل دوم پایان نامه، مقالات علمی پژوهشی و پروپوزال ها و طرح های تحقیقی استفاده نمایند. .... دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره توانمندسازی روانشناختی کارکنان · دانلود مبانی نظری ... مبانی نظری آموزش ضمن خدمت (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 تایی مقالات ... iranque.ir/فصل-دوم.../227-مبانی-نظری-آموزش-ضمن-خدمت-فصل-دوم-پایان-نامه-بسته-10-تایی-مقالات-مرتبط-پرسشنامه-آموزش-ضمن-خدمت.htm...‎Cached Similarمبانی نظری آموزش ضمن خدمت (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 تایی مقالات ... سیستمی به آموزش; نیاز سنجی آموزشی; محتوای برنامه درسی آموزش کارکنان; اصول سازماندهی ... مبانی نظری پیشینه اموزش کارکنان (فصل دو) - مقاله،تحقیق،پروژه،جزوه ... simka.cero.ir/product-342434-مبانی-نظری-پیشینه-اموزش-کارکنان-(فصل-دو).aspx‎Cachedمبانی نظری پیشینه اموزش کارکنان (فصل دو). در 31صفحه ورد قابل ویرایش با فرم. docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). [PPT] Slide 1 - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی sbmu.ac.ir/uploads/2.ppt‎Cached Similarاهداف فصل. روش تحقیق در سازمان. 1- انتخاب موضوع تحقیق. 4- بیان گزاره های مسئله ( هدف .... اصول کلی تنظیم پرسشنامه: دارای اهداف و سوال‌های تحقیق, جذاب بودن برای ... و آمادگی و توانایی جمع کردن کارکنان در یک محل وجود داشته باشد تا به پرسش‌ها پاسخ دهند ..... این آموزشها شــامل آموزش نظری و عملی هر دو خوهد بود تا بدین ترتیب مصاحبه کننده ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن : مقاله آموزشی - ناجی بلاگ loocks95.najiblog.com/.../مبانی+نظری+و+پیشینه+پژوهش+مدیریت+بدن+‎Cached2 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن فصل دو پایان نامه. در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) .... مبانی و پیشینه نظری آموزش کارکنان. مبانی نظری - پرتال پروژه های دانشگاهی parsproje.com/component/search/?searchword=مبانی%20نظری...‎Cached SimilarSA134- پایان نامه مدیریت بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با بهره وری کارکنان: ( مدیریت) ... دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق (مبانی نظری) 2-1- بخش اول: سرمایه اجتماعی 2-1-1- ... 16 فصل دوم 17 مبانی نظری و پیشینه پژوهش 17 مقدمه: 18 پیشینه نظری 19 مفهوم .... پیشینه تحقیق خارجی در مورد مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش عالی مناسب . نسخه قابل چاپ - دانلود پروژه و پایان نامه رشته مدیریت modirr.blogsky.com/print/post-1‎Cachedتحقیق بررسی رابطه بین کیفیت مدیریت و عملکرد کارکنان ..... فصل دوم پایان نامه (مبانی نظری و پیشینه تحقیق)، این فایل برای فصل 2 پایان نامه ... هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین عزت نفس و بالندگی سازمانی در آموزش و پرورش می باشد.