خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله سنایی غزنوی

مقاله سنایی غزنوی

قسمتی از متن:

سنایی از اولین شاعران تفکر مدار تاریخ شعر فارسی است که با تزریق اندیشه عرفانی به کالبد شعرش، زمینه تحولی وسیع را در نگرش و شیوه فکر شاعران پس از خود به وجود می‏آورد و سایه سنگینش بر شعر فارسی تا چند قرن پس از او گسترده می‏شود.

راهی که سنایی در پیش می‏گیرد، فقط منحصر به یک قالب نمی‏ماند؛ بلکه قدرت شاعر در به کارگیری الفاظ و تسلط او بر زبان شعر، همراه با اندیشه‏های بدیعی که دارد، به او این امکان را می‏دهد تا هم در غزل و هم در مثنوی و قصیده طرحی نو درافکند در صورتی که تا پیش از او، موضوع قصیده محدود به مدح پادشاهان و وابستگان درباری و احیاناً توصیفات طبیعی همچون بهاریه و خزاینه‏ها و... بود و نمایندگان مشخص این نوع قصاید، شاعرانی همچون عنصری، فرخی و منوچهری بودند.

غزل نیز در حوزه عشق مجاز و هوا و هوسهای زمینی محدود مانده بود و شاعران، وابستگان خاک بودند تا طایران افلاک. مثنوی حماسی با کار عظییم حکیم فردوسی تثبیت شده بود و به جز چند قصه منظوم عاشقانه، اثر سترگ دیگری در این قالب مجال ظهور نیافته و ظرفیت حقیقی آن هنوز ناشناخته بود.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله سنایی غزنوی

تحقیق یاب فارسی - سنایی غزنوی tyab.blogfa.com/page/a8‎Cached Similarتحقیق یاب فارسی - سنایی غزنوی - بزرگترین وبلاگ تحقیق و مقاله فارسی. دانلود مقاله حکیم سنایی غزنوی mag-iran.com/دانلود-مقاله-حکیم-سنایی-غزنوی.htm‎Cached Similarحکیم سنایی غزنوی. مختصری درشرح احوال حکیم سنایی غزنوی حکیم ابوالمجدبن آدم متخلص به سنایی شاعر وعارف نامدار اواسط قرن پنجم واوایل قرن ششم ه.ق. به احتمال زیاد ... تحلیل و بررسی توان مندی سنایی غزنوی در بکارگیری هنری قرآن lem.journals.ikiu.ac.ir/article_17_4.html‎Cached Similarسنایی غزنوی، در این قصیده¬ی جذّاب و دلنشین، از روی تفنّن و هنرنمایی و به شیوه¬ی التزام، تمام بیت¬ها را با زیور آیات و احادیث زینت بخشیده ... نوع مقاله: طرح پژوهشی. سنایی - مقاله سرا www.magalesaramj.blogsky.com/1391/12/09/post-50/‎Cached Similar27 فوریه 2013 ... این وبلاگ حاوی مقاله های بسیار کاربردی میباشد امیدواریم نهایت استفاده از آنها را ... مقدمه ومعرفی مختصری درشرح احوال حکیم سنایی غزنوی حکیم ... مقاله سنایی غزنوی - فایل prozhe20.cero.ir/product-353124-مقاله-سنایی-غزنوی.aspx‎Cachedخرید. مقاله سنایی غزنوی. قسمتی از متن: سنایی از اولین شاعران تفکر مدار تاریخ شعر فارسی است که با تزریق اندیشه عرفانی به کالبد شعرش، زمینه تحولی وسیع را در ... مقاله سنایی غزنوی fileha.nahrblog.com/Post/180‎Cached13 نوامبر 2016 ... مقاله سنایی غزنوی. قسمتی از متن: سنایی از اولین شاعران تفکر مدار تاریخ شعر فارسی است که با تزریق اندیشه عرفانی به کالبد شعرش، زمینه ... [PDF] ﺳﻨﺎﯾﯽ ﻏﺰﻧﻮی ﺗﺤﻘﯿﻖ در دﯾﻮان - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/548189‎Cached Similarاز اﯾﻦ ﺷﺎﻋﺮان، ﺣﮑﯿﻢ ﺳﻨﺎﯾﯽ ﻏﺰﻧﻮی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺎر ﻣﻀﺎﻣﯿﻦ ﻋﺮﻓﺎﻧﯽ را وارد ﺷﻌﺮ ﻓﺎرﺳﯽ ﮐﺮد و ﻧﯿﺰ ... ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ، دﯾﻮان ﺳﻨﺎﯾﯽ را ﻫﻢ از ﺟﻬﺖ درون ﻣﺎﯾﻪ و ﻫﻢ از ﺟﻨﺒﻪ زﯾﺒﺎﯾﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺑﯿﺎن و ﺑﺪﯾﻊ،. مقاله نقد اجتماعی حدیقه ی سنایی غزنوی - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-NCPLIR01-NCPLIR01_055=نقد-اجتماعی-حدیقه-ی-سنایی-غزنوی.html‎Cached Similarمقاله نقد اجتماعی حدیقه ی سنایی غزنوی, در نخستین همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهشهای میان رشته ای (1st National Conference of Persian literature and ... شاعر زُهد و مَثَل - ویژه نامه تولد حکیم سنایی غزنوی - راسخون rasekhoon.net/.../شاعر-زُهد-و-مَثَل-ویژه-نامه-تولد-حکیم-سنایی-غزنوی/‎Cached Rating: 3 - 27 votes مقاله حاضر، نگاهی گذرا به زندگی، آثار و تأثیرات ژرف سنایی در ادب فارسی است. در این مقاله، به ویژگی‌های سبکی و نوآوری‌های سنایی در شعر و ادب فارسی اشاره شده است. مقالات و تحقیق در موضوعات ادبی - درباره ی سنایی غزنوی fazel53.blogfa.com/post-6.aspx‎Cached Similarمقالات و تحقیق در موضوعات ادبی - درباره ی سنایی غزنوی - این وبلاگ در مورد ادبیات و عرفان و دین مقایسه و تاثیرات آنها بر همدیگر می باشد.