خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع

آیا ارتداد کیفر «حدّ» دارد؟

«تأملى بر ماهیت کیفر ارتداد»

یکى از تحقیقاتى که در مرکز تحقیقات علمى دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى پایان یافته است موضوع «آشزادى عقیده» مى‏باشد. در دو فصل نخست این تحقیق، مبانى معرفتى آزادى عقیده، اصول آزادى عقیده در غرب، آزادى ایمان و آزادى عقل مورد بررسى قرار گرفته است. بررسى آزادى تغییر عقیده و ماهیت کیفر ارتداد، که پیش روى دارید سومین فصل این پژوهش مى‏باشد. کتاب دین و دولت در اندیشه اسلامى که تا کنون جوایزى را به خود اختصاص داده است.

کسانى که از آزادى عقیده از منظر دین دفاع مى‏کنند و بر مبناى اعتقادات اسلامى به توجیه و تحلیل آن مى‏پردازند، بلافاصله با این سؤال مواجه مى‏شوند که آیا در اسلام آزادى تغییر عقیده از اسلام به کفر پذیرفته شده است؟ و آنان که قصد بازگشت علنى از اسلام را داشته باشند با هیچ گونه محدودیت و مضیقه‏اى روبه‏رو نمى‏شوند و مرتدان از گزند عقوبت در امان مى‏مانند؟

آزادى عقیده، متضمّن چند آزادى است:

الف) آزادى براى نفى هر گونه عقیده؛

ب) آزادى براى قبول هر گونه عقیده؛

ج) آزادى براى تغییر هر عقیده به عقیده دیگر.

ایجاد محدودیت در هر یک از این موارد سه گانه، آزادى عقیده را با دشوارى مواجه مى‏سازد و چون در بخش سوم، ورود به اسلام مجاز، ولى خروج از آن ممنوع و تحت عنوان «ارتداد» قابل پیگرد و مجازات است، لذا چگونه مى‏توان گفت که در اسلام آزادى عقیده به شکل کامل مورد حمایت و تأیید قرار گرفته است؟

در اینجا باید به بررسى موضوع ارتداد و رابطه آن با آزادى عقیده بپردازیم. البته مسأله ارتداد در فقه اسلامى موضوعى کهن، و به ویژه در فقه شیعه، داراى بحثهاى متنوع و فراوانى است که به فروع و جزئیات آن نمى‏توان پرداخت. فقهاى گذشته در کتاب الطهاره، کتاب الارث، کتاب النکاح و کتاب الحدود، به شکل مبسوطى به این مسایل پرداخته‏اند. آنچه در این تحقیق، از اولویت و اهمیت بیشترى برخوردار است، بررسى مجازات مرتد از زاویه آزادى عقیده است، لذا از طرح مسایل دیگر ارتداد چشم‏پوشى مى‏شود.



خرید فایل



لینک منبع :دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع

آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-280379-آیا-ارتداد-حد-دارد-با-128-منبع.aspx‎Cachedآیا ارتداد کیفر «حدّ» دارد؟ «تأملى بر ماهیت کیفر ارتداد». یکى از تحقیقاتى که در مرکز تحقیقات علمى دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى پایان یافته است موضوع «آشزادى ... دانلود (آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع) 38jbbf.nikandlc.ir/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -آیا ارتداد حد دارد با 128 ... دریافت فایل مقاله طراحی قالب - پرداخت و دانلود آنی. 2 . دانلود آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع - خرید آنلاین و دریافت tnarenj.meeblog.ir/post/1895‎Cachedبا کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع و بررسی کامل هدایت میشوید دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع. ادامه مطلب. آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع lilimusic.avablog.ir/post/4439/آیا+ارتداد+حد+دارد+با+128+منبع 29 جولای 2016 ... آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع · آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع - دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع. در اینجا باید به بررسى موضوع ارتداد و رابطه آن ... دانلود فایل ( آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/11511‎Cached31 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم به صفحه دانلود فایل(آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع - پایان نامه و پروژه های دانشگاهی thesis-project.rozblog.com/tag/دانلود-مقاله-آیا-ارتداد-حد-دارد-با-128-منبع 30 ژانویه 2016 ... پایان نامه و پروژه های دانشگاهی - آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: word حجم فایل: 54 کیلوبایت تعداد ... آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع - بهترین های روز ایران www.bestofday.ir/reader/text/201606020729441361 2 ژوئن 2016 ... آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: word حجم فایل: 54 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 57 دانلود مقاله آیا ... کاملترین فایل آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع 9xdtj.nikansefile.ir/‎Cachedبا کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع و بررسی کامل هدایت میشوید دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع. ادامه مطلب ... خرید آنلاین آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع – حریر دانلود harirdlc.ir/article/1769‎Cached9 ا کتبر 2016 ... دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع. ادامه مطلب. Post navigation. دریافت فایل فایل اتوکد برش مجتمع مسکونی 5 طبقه با کد ارتفاعی و مبلمان ... دانلود فایل ( آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع) 1bmwkd.abtindls.ir/‎Cachedبه صفحه ی دانلود _آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع ببرید دانلود مقاله آیا ارتداد حد دارد با 128 منبع ...