خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

دانلود مقاله کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه

دانلود مقاله کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه

فایل بصورت ورد قایل ویرایش وآماده ارائه

فهرست

خلاصه 1

مقدمه 2

ابزار و وسایل کتابت در دوران اسلام 3

کتابخانه های تمدن اسلامی 3

الف: کتابخانه های شخصی 6

ب: کتابخانه های مساجد 6

ج:کتابخانه های عمومی 6

معرفی برخی از کتابخانه های عمومی دوران اسلامی 7

کتابخانه حلب 7

کتابخانه شاپور 7

کتابخانه سید رضی 8

کتابخانه سید مرتضی 8

د- کتابخانه های نیمه عمومی 9

کتابخانه فارس 9

کتابخانه رامهرمز 9

کتابخانه بصره 10

کتابخانه ابن شاه مردان 10

کتابخانه صاحب بن عباد 10

چگونگی اداره کتابخانه ها و نحوه در آمد و مخارج آنها 11

شیوه های تهیه کتاب 11

کتابخانه های ایران اسلامی 12

دلایل افول کتابخانه های اسلامی 15

عوامل برونی 16

عوامل درونی 16

نتیجه 17

یادداشت‌ها : 18

Abstract 20

دکتر غلامحسین سعیدیان 22

چکیده 22

کلید واژه‌ها 23

مقدمه 24

آذربایجان بزرگ و امیرخان ترکمان 25

پی‌نوشت‌ها و توضیحات 36

منابع و مأخذ 48

سیاست‌های شاه عباس اول در رونق تجاری ایران 52

چکیده 52

واژه‌های کلیدی: 52

مقدمه 52

اقدامات شاه عباس اول در رشد و تجارت 57

الف- امینیت راه‌ها ئ مبارزه با راهزنان 60

ب- احداث راه و کاروانسرا 60

ج- حمایت از اتباع خارجی ( بازرگانان و مبلغان مسیحی) 62

د: استفاده از ارمنه در تجارت ابریشم 66

نتیجه 68

پی‌نوشت‌ها و یادداشت‌ها 69

فهرست منابع 73

عنوان مقاله: 77

چکیده: 77

کلید واژه‌ها 78

مقدمه: 78

الف: شهرها 81

ب: رودها و رودخانه‌ها 96

ج: دریاها و دریاچه‌ها 97

د-کوه‌ها 98

ه: دژها و قلاع 99

و: اماکن جغرافیایی دیگر 101

پی ‌نوشت‌ها 103

فهرست منابع و ماخذ 109

خلاصه

با توجه به اهمیت کتاب و کتابخانه در جهان اسلام، که ناشی از تعالیم این مکتب آسمانی است، و وجود احادیث و روایات بیشماری از رسول اکرم و ائمه درباره دانش و پژوهش، جایگاه کتاب و کتابخانه در تمدن اسلام به وضوح آشکار می شود.

در دوران تمدن اسلامی دو دوره کلی و بارز وجود دارد، دوران رشد و شکوفایی علم و دانش در این تمدن، که باعث به وجود آمدن کتابخانه های بسیار بزرگ و کاملی شد که به کمک دانشمندان و محققان آن زمان به وجود آمدند و دیگر دوره افوق که در این دوره به دلایل مختلفی از جمله عوامل درونی و بیرونی، افول علم و دانش و در کنار آن کم رنگ شدن نقش کتابخانه ها در جهان اسلام را شاهد می باشیم.

کلید واژه ها: ایران- تاریخ- تمدن اسلامی – کتاب – کتابخانه ها

مقدمه

کتاب و کتابخانه در تمدن از درجه و جایگاه ویژه و والایی برخوردار بوده است. این جایگاه بیشتر ناشی از تعالیم مکتب اسلام اس0ت. اسلام؛ مکتب علم و دانش، و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند. احادیث و روایات بیشماری از نبی اکرم و ائمه – علیهم السلام- درباره فضایل علم و دانش که از طریق کتاب و کتابخانه منتقل می شوند، وجود دارد.

با توجه به عنایت خاصی که مکتب اسلام به علم و دانش داشته است و راه بهروزی و سعادتمندی را از آن علما می داند، بدیهی است که توجه به کتاب به عنوان ابزاری با ارزش برای انتشار علوم در خور توجه و دقت است و نباید فراموش کرد که معجزه پیامبر اسلام خود، کتاب است و در دومین سوره قرآن کریم در ابتدا به کتاب اشاره دارد. " ذالک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" (بقره، 2).



خرید فایل



لینک منبع :دانلود مقاله کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه

دانلود (کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... 36g2x2.nikandlc.ir/‎Cachedتوضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب دانلود مقاله کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ... دانلود (کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... neginkavirn.aslblog.ir/post/244‎Cachedبرای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید دانلود مقاله ... دانلود (کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... 6rw9c5.prodownload.site/ دانلود (کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها ) ... برترین پکیج مقاله در مورد بررسی میزان عزت نفس کارکنان مجرد ومتاهل ... دانلود کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... harirdlc.ir/article/27959‎Cached27 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -کتاب و ... دانلود کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... 8qd3kp.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها ... مقاله بررسی تأثیر تنش های اولیه بر روی شکست در مخازن فولادی تحت فشار با ... دانلود فایل ( کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل ... 9msfyc.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود فایل ( کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه) ... دانلود (مقاله مکانیزاسیون کشاورزی). 2 . دریافت فایل روشهای جراحی ... تحقیق کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... payanname20.filenab.com/product-60580-tahghigh.aspx‎Cachedدانلود کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها کتابخانه های تمدن اسلامی بررسی کتابخانه های مساجد معرفی برخی از کتابخانه های ... تحقیق کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... townstore.avablog.ir/.../تحقیق+کتاب+و+کتابخانه+در+تمدن+اسلامی+و+جایگاه+آن+در+ایران+و+دلایل+افول+این+کتابخانه+ها‎Cached19 سپتامبر 2016 ... دانلود تحقیق کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول ... کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این ... دانلود پایان نامه بررسی کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ... www.risearticle.ir/download/3951‎Cached26 ا کتبر 2016 ... ارائه برترین مقالات فارسی ... کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها ... درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. دانلود (بررسی موضوعی کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ... www.odanlod.site/دانلود-بررسی-موضوعی-کتاب-و-کتابخانه-در/‎Cached19 سپتامبر 2016 ... دانلود پروژه و مقاله. دانلود (بررسی موضوعی کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها). از حضور شما عزیزان در ...