خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری

مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری

مقدمه

مدیریت،مجموعه فرایندهایی است که از طریق آنها منابع انسانی و عادی مناسب و مورد لزوم فراهم می شود و از طریق نفوذ بر رفتار افراد در جهت تحقق اهداف سازمان اثربخش می گردد (عبدالملکی، 1382).یکی از اجزای اصلی و مهم مدیریت، رهبری است، رهبری نقش حیاتی در پویایی سازمان دارد. رهبری مهمترین موضوع در حیطه رفتار سازمانی و روابط انسانی است(رضائیان، 1384).پیتر دراکر اشاره می کند، که رهبران منبع اصلی کسب و کار موفق به شمار می روند و رهبری فرایند نفوذ در دیگران و برانگیختن آنان برای همکاری با یکدیگر در جهت تحقق اهداف سازمانی است(قلی زاده، احمدوند و فانی، 1389).به نظر هندی(1379)، سبک یا شیوه رهبر طریقی است که رهبر از نفوذش برای کسب هدف استفاده می کند. بسیاری ز صاحب نظران براین باورند که سبک رهبری مدیر تحت تأثیر نحوه نگرش وی به نقش خود و کارکنانش قرار دارد.رضایت شغلی عبارت است از گرایش کلی فرد به شغلش، کسی که رضایت شغلی او در سطح بالا است گرایش مثبتی به آن شغل دارد اما کسی که از شغلش ناراضی است به کار خویش گرایش منفی دارد(عباس زاده، 1381).به عبارت دیگر خشنودی شغل مجموعه ای از احساسهای سازگار و ناسازگار است که کارکنان با آن احساسها به کار خود می نگرند. خشنودی شغلی یک احساس خوشی یا درد است(شیمون ال دولا، 1375).همه افراد در زندگی روزمره خود به مسائلی برخورد می کنند که برایشان مطلوب یا نامطلوب است و از برخورد یا انجام آن احساس رضایت و خرسندی می کنند و یا اینکه ناراضی و ناخرسند می شوند. محیط کار و فعالیت آدمی نیز احساسهای متفاوتی را در آدمی به وجود می آورد که مهمترین شان احساس رضایت و یا عدم رضایت است که در شغلی ظاهر می شود.و این امر مهم جای سؤال است که چه چیزی تعیین کننده رضایت شغلی است؟ یا کدام متغیر مربوط به کار تعیین کننده رضایت شغلی است؟

شواهد نشان می دهد که عوامل مهمتری که به رضایت شغلی منجر می شوند عبارت اند از کارهای چالشی ذهنی، پاداشهای برابر، شرایط کاری حمایت بخش و همکاران حمایت کننده(رابینز ، 1376).یکی از مطمئن ترین نشانه های اوضاع نابسامان یک سازمان خشنودی شغلی پایین آن است در شومترین مشکل های خود، خشنودی شغلی اندک سرچشمه گروههای غیر رسمی، غیبت ها، پایین آمدن آهنگ کار و جایگزینی کارکنان است. ناخشنودی شغلی می تواند بخشی از شکایتها، کارکرد ناچیز، دزدی کارکنان در سازمان،دشواری های انضباطی و دیگر مشکلات باشد.هزینه های ناخشنودی شغلی به گونه ای قابل تعجب و حیرت انگیز است(عبدالملکی، 1382).از سوی دیگر،خشنودی شغلی بالا دلخواه مدیریت است زیرا این پدیده با پی آمدهای مثبتی که خواست مدیران است پیوسته است خشنودی شغلی بالا نشانه کارایی سازمان است که نیک کارگردانی و مدیریت می شود و به طور بنیادی پیامدی است که از مدیریت رفتاری کارساز سرچشمه می گیرد و عامل رهبری به عنوان سنگ بالای طاق محسوب می شود.بایستی بخشهای هر سازمان را به هم پیوند دهد و نیروهای سازمان را همسو و هم راستا جهت رسیدن به اهداف مشخصی از سازمان هدایت کند. چنانچه این عناصر سازمانی به نحوی نتواند نیروها و بخش های سازمان را در راه رسیدن به هدف پیوند دهد بی نظمی چشمگیری در سازمان مشاهده خواهد شد و از اهداف دور می ماند، زمانی که سازمان نتواند به هدف برسد و برنامه ها اجرا نشود،کارها به کندی پیش می رود، کارکنان نسبت به انجام کار و وظایف خود تمایل نداشته باشند فروپاشی سازمان رخ می دهد(عبدالملکی، 1382). در هر حال خشنودی فرد بر تعهد بیشتر یا کمتر وی اثر می گذارد که آن نیز بر کوشش و سرانجام کارکرد او نفوذ می کند در نتیجه یک حلقه به هم پیوسته کارکرد، خشنودی –کوشش پدید می آورد(کیت دیوس و جان نیواستورم، 1987).



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری

بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری ... https://selzir.com/.../15852391-بررسی-رابطه-بین-رضایت-شغلی-یادگیری-سازمانی-و-سبک-رهبری‎Cachedبررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری محدوده قیمت از 4000 تومان از فروشگاه فایل و مقالات. دانلود (بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری) 3ic1mu.barfindl.ir/‎Cachedدانلود (بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری) ... خرید آنلاین مقاله قصه ها و داستانهای قرآنی پاسخی به نیازهای تربیتی کودکان و نوجوانان ... دانلود بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری agigdlc.ir/post.php?id=4621‎Cached18 ا کتبر 2016 ... شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی رابطه بین ... دانلود (بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری) www.risearticle.ir/download/1131‎Cached24 ا کتبر 2016 ... مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری. ادامه مطلب ... دانلود فایل ( تحقیق بررسی کارایی بازدارندگی انرژی هسته ای) ... بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری golbargonasim.blogroom.ir/post/288‎Cached24 نوامبر 2016 ... شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی رابطه بین ... دریافت فایل بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و ... 14eg6p.sarvdlc.com/‎Cached... رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری و بررسی کامل هدایت میشوید مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری. کاملترین فایل بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و ... nabprojectfile.ir/?p=12310‎Cached13 ا کتبر 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| بررسی رابطه بین رضایت شغلی ، یادگیری سازمانی و سبک رهبری || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید. فروش دانلودی بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و ... 1djn8o.prodownload.site/‎Cachedشما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ... بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی و سبک رهبری aradfunv.madblog.ir/post/1272 برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| بررسی رابطه بین رضایت شغلی ، یادگیری سازمانی و سبک رهبری || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید مقاله بررسی رابطه ... دانلود (پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی) | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file479.html‎Cached3 جولای 2016 ... خرید و دانلود بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث ... می رساند مقاله بررسی رابطه بین رضایت شغلی ،یادگیری سازمانی […] ...