خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

قسمتی از متن:

سیکلون

از آنجائیکه کانیهای آهندار سخت تر از کائولن می باشند و وزن مخصوص کانی های آهندار بیشتر از کائولن است. روی فراکسیون های مختلف خاک نسوز سمیرم روش های سیکلون و کلاسیفایر مورد آزمایش و تجربه قرار گرفته است. در آزمایش با سیکلون نمونه خاک نسوز را که بمدت 5/2 دقیقه الی 25 دقیقه خرد شده بودند. پس از جدا کردن ذرات درشت تر از 14 مش از سیکلون آزمایشگاهی عبور داده شده است. سرریز و ته ریز سیلکون درفشار 7/0 اتمسفر مورد آزمایش قرار گرفته است.

نتیجه آزمایشات نشان میدهد که هر چه زمان خردایش بیشتر شود اکسید آهن موجود در نمونه که در فراکسیونهای درشت باقی می مانند بیشتر خرد شده و وارد سرریز سیلکون میشوند و در نتیجه میزان آهن در محصولات سرریز سیلکون افزایش می یابد.

این آزمایشات در فشارهای 7/0، 54/0 و 35/0 اتمسفر نیز بر روی نمونه های یک کیلوئی که بمدت 10 دقیقه در آسیای گلوله ای دنور بصورت خشک خرده شده بودند و از الک 30 مش گذشته بودند، در سیلکون مورد ارزیابی قرار گرفتند. ولی نتیجه مشابه نتایج قبلی بوده و تغییر چندانی مشاهده نشد. در مجموع این روش نیز نتایج رضایت بخشی نداشته است.

3-8-3- کلاسیفایرآبی

آزمایشات متعددی با کلاسیفایر آبی بر روی خاک نسوز سمیرم انجام گرفته که هدف از این آزمایشات توزیع دانه بندی مواد در کلاسیفایر آبی و تعیین عیار اکسید آهن در فراکسیونهای مختلف بوده است.

در کلاسیفایر آبی مواد بر حسب ابعاد و وزن مخصوص دانه بندی میشوند در حالیکه در تجزیه سرندی مواد بر اساس ابعاد از یکدیگر جدا میشوند.

در این آزمایشات خاک نسوز در سنگ شکن فکی و سنگ شکن غلطکی خرد شده و سپس در کلاسیفایر آبی مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج آزمایش نشان داده است که با کم شدن ابعاد یا کم شدن وزن مخصوص، مقدار اکسید آهن کاهش می یابد. تجزیه سرندی آن نشان می دهد که در دانه های درشت مقدار اکسید آهن بالاتر است.

دانه های ریز در سرریز جمع میشوند.

نتیجه آزمایشات با کلاسیفار آبی کم و بیش با تجزیه سرندی، مطابقت داشته و توزیع اکسید آهن نیز بر حسب دانه بندی تغییر کرده و با کاهش آن کاهش می یابد.

بررسی ها نشان میدهند که با کاربرد کلاسیفایر آبی به تنهائی امکان جداسازی کانیهای آهن دار وجود ندارد.

3-8-4- فلوتاسیون:

به منظور حذف کاتیهای آهندار و رساندن اکسید آهن به حد مجاز (کمتر از 2 درصد) اقدام به انجام تعدادی آزمایش فلوتاسیون شد.

برای شناور کردن اکسید آهن از کلکتورهای مختلف مانند: آکتینول FA و نئوفات 90-94، و آرمو فلوت 64 استفاده شد. برای راسب کردن کائولن از سیلیکات سدیم استفاده شد.

در برخی از آزمایشات برای راسب کردن اکسیدهای آهن از اسید تانیک نشاسته پلی فسفات سدیم استفاده شد.

عمل فلوتاسیون در محیط اسیدی که توسط سولفوریک تنظیم می شد5/6 =PH صورت گرفت. در عیواهای خنثی و باز یک نیز فلوتاسیون انجام گردید.

برای شناور کردن کائولن از آدرموفلوت 64 و فلوتینول s-72 پاماک و کربوکسی متیل سلولز استفاده شد. به عنوان کف ساز Dow250، روغن کاج، آئروفروت 65و72 استفاده شد و برای فعال کردن از نفت، گازوئیل، روغن بادام شیرین استفاده گردید.

در مجموع کلیه آزمایشات فلوتاسیون بر روی نمونه خام خاک نسوز سمیرم بی نتیجه بود. که علت عمده عدم موفقیت آزمایشات فلوتاسیون را می توان ناشی از عوامل زیر دانست:

1- کائولن موجود در سنگ معدن در جریان خردایش و بعد از فلوتاسیون به صورت نرمه در آمده و عملا مانع از انجام فلوتاسیون می گردد.

2- عمل راسب کننده ها کامل نبوده و عملا نمی توان به صورت انتخابی کائولن یا اکسید آهن را راسب کرد.

3- با توجه به توزیع کاملا دانه ریز اکسید آهن و کائولن برای بدست آوردن درجه آزادی قابل قبول اقدام به خردایش بیشتر سنگ معدن می گردد و عملا نرمه تشکیل می شود.

4- هیدروکسیدهای آهن می تواند عامل سهمی در عدم موفقیت در پروسه فلوتاسیون باشد.


فهرست مطالب

عنوان: صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول: مواد نسوز

1-1 تعریف مواد نسوز

1-2 نقش مواد نسوز

1-3 خواص مواد نسوز

1-4 انواع مواد نسوز

1-5 تقسیم بندی فرآورده های نسوز

فصل دوم: انواع رس ها و ویژگی های آنها

2-1- تقسیم بندی کانی های رس

2-2- روش شناخت

2-3- انواع رس ها و کاربردهای آنها

2-3-1- کائولن

2-3-2- بال کلی

2-3-3- رس های نسوز

2-3-4- بنتونیت

2-3-5- فولر زارث

2-4- خاک نسوز

2-5- وضعیت تولید محصولات رسی در دنیا

2-6- وضعیت صنعت نسوز در ایران

2-7- تولید – میزان صادرات و واردات خاک نسوز در ایران

فصل سوم: معدن سمیرم اصفهان

3-1- تاریخچه اکتشاف معدن

3-2- خلاصه وضعیت زمین شناسی

3-3- مشخصات ماکروسکوپی خاک نسوز سمیرم

3-4- بررسی کانی با آنالیز اشعه X

3-5- ترکیب شیمیایی

3-6- خواص فیزیک شیمیایی

3-7- خردایش

3-7-1- خردایش خشک با سنگ شکن

3-7-2- خردایش تر

3-8- روش های جداسازی

3-8-1- جیک

3-8-2- سیکلون

3-8-3- مکاسیفایر آبی

3-8-4- فلوتاسیون

3-9- تکلیس مادة معدنی سمیرم

فصل چهارم: نتیجه گیری

4-1- خلاصة نتایج بدست آمده

4-2- فلوشیت

منابع و مأخذ

فهرست منابع فارسی.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن baludtabiat.meeblog.ir/post/1853‎Cached9 نوامبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم عنوان محصول دانلودی:پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن یکی از بهترین فایل ها در ... بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن « دانلود پایان نامه، پروژه ... poroge.ir/بررسی-خاک-شوز-سمیرم-اصفهان-و-کاربردهای/‎Cachedچکیده: ایران با داشتن پیشینة تاریخی و آثار تمدن بشری به لحاظ موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی یکی از نادرترین کشورهای جهان می باشد. ذخائر ارزشمند و گوناگون ... پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن – File.0f0.in file.0f0.in/پایان-نامه-بررسی-خاک-شوز-سمیرم-اصفهان-و/‎Cached16 ا کتبر 2016 ... پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن. فرمت:word(قابل ویرایش) تعداد صفحات:80 پایان نامه کارشناسی ارشد معدن چکیده: ایران با ... پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file10718.html‎Cached8 آگوست 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم ... فروش فایل پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن ... www.novinmgali.ir/?p=3509‎Cached8 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم عنوان محصول دانلودی:پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن یکی از بهترین فایل ها در این موضوع ... انجام پایان نامه | بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن www.moshaveranetehran.net/...پایان-نامه/998-انجام-پایان-نامه-بررسی-خاک-شوز-سمیرم-اصفهان-و-کاربردهای-آن‎Cachedانجام پایان نامه | بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن. پایان نامه. گروه معدن گرایش استخراج سمینار کارشناسی ارشد عنوان: بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و ... کاملترین فایل پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن ... harirdlc.ir/article/31292‎Cached29 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای ... مقاله بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-خاک-شوز-سمیرم-اصفهان-و-کارب/‎Cached Similarدنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی ... مقاله بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ... فصل سوم: معدن سمیرم اصفهان. بررسی خاک شور سمیرم اصفهان و کاربردهای آن - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/.../بررسی+خاک+شور+سمیرم+اصفهان+و+کاربردهای+آن‎Cached20 سپتامبر 2016 ... پروژه دانشجویی مقاله بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن word . ... بررسی خاک شور سمیرم اصفهان و کاربردهای آن - دانلود,رایگان,پایان نامه . دانلود تحقیق در مورد بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن khakshoz-t.lel.ir/‎Cached11 آگوست 2016 ... دانلود مقاله بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن ,دانلود پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن ,دانلود جزوه بررسی خاک شوز ...