خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه تورم

پایان نامه تورم

قسمتی از متن:

تورم ناشی از فشار هزینه :

تا اینجا بحث ما در رابطه با تورم، بیشتر به نقش تقاضای کل تاکید داشته است. اما یکی از نظریه هایی که تقریبا به وسیله عموم پذیرفته شده است، نظریه تورم ناشی از فشار هزینه می باشد. در حقیقت در این نظریه سعی می شود که علل افزایش قیمتها، در شرایطی که اقتصاد در حالت اشتغال کامل قرار ندارد، تشریح گردد. در سالهای اخیر، نظریه فشار هزینه برای تببین تورم ملایمی که در کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاده (نظیر بحران سالهای 75-1973 ) مورد استفاده قرار گرفته است. اساسا سه دلیل برای تورم نشای از فشار هزینه وجود دارد؛ قدرت انحصاری اتحادیه های کارگری، قدرت انحصاری موسسات بزرگ و افزایش در قیمتهای مواد خام.

قدرت انحصاری اتحادیه های کارگری(مارپیچ دستمزد-قیمت) : بسیاری از مردم تصور می کنند که این اتحادیه های کارگری هستند که باعث تورم می شوند. آنها چنین استدلال می کنند که اتحادیه های کارگری در شرایطی متقاضی افزایش دستمزدهایشان می شوند که تضمینی برای افزایش بهره وری نیروی کار وجود ندارد. به لحاظ قدرت اتحادیه های کارگری، کارفرمایان می بایستی به تقاضای آنها پاسخ مثبت داده و دستمزدهایشان را بالا ببرند. اما با افزایش دستمزدها، هزینه نهایی تولید نیز بالاتر خواهد رفت.

در چنین شرایطی که شرط تعادل، یعنی برابری هزینه نهایی و سطح قیمت، P =MC) از بین رفته است، تولید کنندگان برای آنکه سودشان را حداکثر نمایند، (با کاهش تولید و به منظور تحقق شرایط بهینه ) اقدام به افزایش قیمتها می نمایند. تورم ناشی از فشار هزینه می تواند، حتی وقتی که تقاضای اضافی برای کالاها و خدمات وجود ندارد و اقتصاد در سطح پایین تر از اشتغال کامل قرار دارد نیز اتفاق افتد.

در هر حال استدلال قدرت اتحادیه های کارگری مبنی بر این فرضیه است که اتحادیه های کارگری دربازار کار از قدرت انحصاری برخوردارند. به عبارت دیگر بعضی از اتحادیه های کارگری آنچنان قوی هستند که می توانند حتی بدون آنکه افزایشی در بهره وری کار به وجود آید، افزایش دستمزد را به کارفرمایان تحمیل نمایند.

قدرت انحصاری موسسات بزرگ (مارپیچ قیمت-دستمزد): دومین دلیل نظریه فشار هزینه وقتی است که قدرت انحصاری موسسات بزرگ، آنها را قادر به افزایش قیمت می توانند به منظور افزایش سودآوری ، قیمت کالاهایشان را افزایش دهند. هر وقت که موسسات بزرگ به منظور افزایش سودآوری، اقدام به افزایش قیمتها نمایند، هزینه زندگی نیز افزایش می یابد. در چنین شرایطی کارگران با توجه به کاهشی که در سطح زندگی آنها (به لحاظ کاهش در دستمزد واقعی) به وجود می آید، تقاضای افزایش دستمزد پولی را می نمایند. با افزایش دستمزدها، موسسات، مجددا به منظور افزایش سودآوری، قیمتها را افزایش می دهند. بدین ترتیب ملاحظه می گردد که یک دور قیمت-دستمزد ، در جامعه به وجود می آید. البته نکته قابل توجه آن است که این تجزیه و تحلیل با این فرض که موسسات انحصاری همیشه حداکثرکنده سود می باشند، سازگاری ندارد. زیرا اگر سودآوری موسسات، حداکثر باشد، در این صورت موسسه انحصاری دیگر نمی تواند، ناگهان قیمتها را به منظور افزایش متافع بالا ببرد.

تورم ناشی از فشار هزینه مواد خام: از سالهای 1973 تا 1978، افزایش قیمت نفت و دیگر انرژیها منجر به نوع جدید از تورم ناشی از فشار هزینه گردید. از این جهت این تورم را ناشی از فشار هزینه گویند که به نظر می رسد ناشی از هزینه مواد خام که در این دوران افزایش پیوسته ای داشته است باشد. در سالهای مذکور بویژه پس از تحریم نفتی اعراب علیه غرب که بین سالهای 74- 1973 صورت گرفت قیمت ذغال سنگ، نفت، گازطبیعی و دیگر داده های اصلی تولید، گرانتر گردید.

به هر حال اینکه افزایش قیمت ناشی از فشار هزینه به دلیل قدرت انحصاری اتحادیه های کارگری، قدرت انحصاری موسسات بزرگ و یا افزایش قیمت مواد خام باشد، نتیجه آن افزایش هزینه تولید بوده و از این رو، واژه تورم ناشی از فشار هزینه برای آن به کار رفته است.

نمودار( 14-10 )تورم ناشی از فشار هزینه را نشان می دهد با فرض اینکه تقاضای کل (AD ) ثابت است، هر کاهش در عرضه کل که در اثر افزایش هزینه مواد خام و یا دستمزد کارگران به وجود آمده است، منجر به کاهش در سطح تولید و افزایش سطح قیمتها خواهد شد. همان طوری که ملاحظه می شود، نرخ بیکاری و سطح قیمتها با هم، افزایش می یابد. این وضعیت را که در حقیقت پدیده اقتصادی دهه 1970 می باشد، تورم رکودی می نامند .


فهرست مطالب
تورم 5
علل تورم 6
تورم ناشی از فشار هزینه : 12
تورم ناشی از فشار هزینه مواد خام: 14
دولت و تورم 17
اندازه گیری تورم 18
شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) : 24
تورم و سطح قیمتها: 25
اثرات تورم 26
اثر توزیعی: 27
اثر اقتصادی: 30
درصد تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران 32
خلاصه نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران 34
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران 35
ارزیابی عملکرد اقتصادی سه ساله دولت احمدی نژاد در مقایسه با سه سال آخر 42
دولت خاتمی 42
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران 43
درصد تغییر شاخص کل ، گروه های اصلی و گروه های اختصاصی 43
تورم ایران در خاورمیانه اول شد 45
الزامات دسترسی به اهداف برنامه چهارم : 49
تغییر نرخ تورم از سال 1990 تا 2006 50
مقایسه ی نرخ تورم ایران با سایر کشورهای جهان 51
گزارش هایی از واحد اطلاعاتی اکونومیست : 53
بررسی اهداف تعیین شده از دو دیدگاه : 54
روند نزولی نرخ تورم از سال 1374 : 58
نسبت از دست رفته در ایران طی سال های 1382 – 1350 : 58
تکرار تغییرات قیمت و ثبات آن 61
شاخص قیمت های ماهانه در طی دوره 1385 – 1377 : 71
نتایج تجزیه تورم و الگوی براوردی 88
پرسش و پاسخ ] کار میدانی [ 96
خلاصه و نتیجه گیری 97
منابع و ماخذ: 101



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه تورم

پایان نامه تورم 7u96tx.radikaldl.ir/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه تورم || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید پایان نامه تورم. ادامه مطلب ... دانلود رایگان پایان نامه تاثیر تورم بر قیمت سهام شرکتها در ایران collegeprozheh.ir/پایان-نامه-تاثیر-تورم-بر-قیمت-سهام-شرکت/‎Cachedچکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه تاثیر تورم بر قیمت سهام شرکتها در ایران ” بدین شرح است: در این تحقیق با عنایت به موارد فوق و با هدف کمک به پویایی و کارآمدی ... دانلود پایان نامه تورم – خرید آنلاین و دریافت | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=2332‎Cached8 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید با سلام حضور پژوهندگان گرامی. شما به صفحه اختصاصی پایان نامه تورم وارد شده اید.برای مشاهده ... دانلود رایگان پایان نامه بررسی تاثیر تورم بر قیمت سهام شرکتها در ... www.prozheha.ir/9160/دانلود-رایگان-پایان-نامه-بررسی-تاثیر-ت‎Cached Similarدانلود رایگان پایان نامه بررسی تاثیر تورم بر قیمت سهام شرکتها در ایران از دیدگاه ... تاریخچه بورس اوراق بهادار (گذشته تا به امروز ); تورم; شاخص قیمت مصرف کننده ... دریافت فایل پایان نامه تورم – پرداخت و دانلود آنی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/3971‎Cached26 ا کتبر 2016 ... مقالات مرتبط: برترین پکیج پایان نامه تورم – دانلود فایل ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایمبا سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه ... برترین پکیج پایان نامه تورم – دانلود فایل | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/3712‎Cached26 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه تورم}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل پایان نامه تورم و ... پایان نامه تورم - ساخت وبلاگ, وبلاگدهی روزفا golbargonasim.ruzfa.ir/post/541‎Cachedشما به صفحه اختصاصی پایان نامه تورم وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه فرمایید که خرید از فروشگاه فایل ... پایان نامه تورم | تک آی آر www.tak-ir.org/tag/پایان-نامه-تورم/‎Cachedدانلود پایان نامه, مقاله, گزارش کارآموزی, پروژه کارآفرینی ... شما عزیزان برای دانلود مقاله و پایان نامه پیرامون تورم و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید ... پایان نامه تورم » پایان نامه دات کام | Payaname.com payaname.com/economy/1517-پایان-نامه-تورم.html‎Cached Similarپایان نامه تورم تحقیق اقتصاد و تورم درآمد و تورم دانلود رایگان پایان نامه تورم گرانی مردم یارانه. تحقیق جامع درباره تورم 101 صفحه – رشته اقتصاد | مرجع ... - پایان نامه www.payanname.net/تحقیق-جامع-درباره-تورم-101-صفحه-رشته-اقتص/‎Cached Similarمحتوای این بخش : تحقیق جامع درباره تورم 101 صفحه - رشته اقتصاد دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد مقدمه در سالهای اخیر مطالعات بیشتری به بررسی.