خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها

پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها

مقدمه

علل مهاجرت روستا به شهر

مهاجران روستایی در شهرها

انواع حاشیه ها

علل حاشیه نشینی

تاریخچه ی حاشیه‌نشینی در مشهد

اصطلاح حاشیه نشینی در کشور های مختلف

چکیده مقاله

مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو پدیده به ظاهر متفاوت می‌باشند که برآیند یک عامل مشترک بوده و نتایج و تبعات مشابهی هم بخصوص برای شهرها بدنبال دارد.

مهاجرت که خود نتیجه ی نابرابری‌های مکانی و بی‌عدالتی‌های منطقه‌ای می‌باشد، به دلیل ویژگی‌های خاص مهاجران و علل مهاجرتشان پیامدهای منفی متعددی برای شهرها و روستاها بدنبال دارد که از جمله ی آنها ظهور و گسترش پدیده ی حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ می‌باشد.

حاشیه‌نشینان به علت فقر شدید و همه‌جانبه ( اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و…) و اعتراض نسبت به وضع موجود و ابراز وجود در شهرها ، اقدام به فعالیت‌هایی می‌نمایند که موجب سلب آسایش شهروندان و امنیت شهرها می‌گردد.

این موضوع در شهر مشهد از شدت بیشتری برخوردار بوده و مشکلات زیادی را هم ایجاد نموده است. سرقت‌های متعدد ، آدم‌ربایی و آدم‌کشی، قاچاق مواد مخدر ، شرارت ، تجمعات خیابانی و… از جمله ی این معضلات هستند.

آنچه مسلم است بدون توجه به علل مهاجرت روستاییان و سکنه ی شهرهای کوچک به شهر های بزرگی مانند مشهد، مبارزه با معلول و تلاش برای ساماندهی حاشیه نشینی نتایج ملموس و چندانی نخواهد داشت.

مقدمه :

مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی در قرن گذشته و قرن اخیر از معضلات مهم شهرهای بزرگ جهان، بخصوص در کشورهای در حال توسعه می‌باشد، که پیامدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی متعددی به دنبال داشته است.

این دو پدیده جمعیتی و شهری اگر در راستای هم قرار گیرند و به هم پیوند بخورند، قطعاً مشکلات و پیامدهای منفی مضاعفی را برای یک جامعه بخصوص شهرهای بزرگ به دنبال خواهند داشت.

از آنجایی که علل حاشیه‌نشینی رانمی‌توان خارج از چارچوب علل مهاجرت ـ بخصوص مهاجرت روستا به شهر ـ بررسی کرد، می‌بایستی آنها را به طور توأمان مطالعه نمود. چرا که از یک طرف عوامل دافعه (Pushfactors) در روستا موجب تخلیه این واحدهای جمعیتی و مولد می‌گردد و از طرف دیگر عوامل جاذبه (Pull factors) آنها را به سوی شهرها کشانده و سربار جامعه شهری می‌نماید.

برای بررسی نقش این فرآیند در مسائل شهری و بخصوص امنیت اجتماعی شهرها لازم است دلایل مهاجرت، تیپ مهاجران و خصوصیات آنها و همچنین وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهرها و ساکنان آنها مورد توجه قرار گیرند. چرا که بخش اعظم بزهکاری ها، جرم های مشهود و نامشهود و جنایاتی که در این کانونهای جمعیتی اتفاق می‌افتد و یا ساکنان آنها در سطح جامعه مرتکب می‌شوند، ناشی از ساختار فیزیکی، فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی این نواحی و ساکنان آنها می‌باشد.

حاشیه‌نشینان دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی نامناسبی بوده و بندرت جذب ساختارهای مدرن شهری می‌شوند. برداشت‌ها و روحیات خود آنها، نحوه برخورد و رفتار شهروندان دیگر با آنها، عدم توجه مسئولان سیاسی و خدماتی شهرها به آنها، موجبات ایجاد روحیه ی عصیان‌ورزی و حس انتقام در آنها شده که خود را به صورت رفتارهای نابهنجار و مشکل‌آفرین بروز می‌دهد.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها

پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها idownload.cero.ir/product-323794-پایان-نامه-مهاجرت-،-حاشیه-نشینی-و-امنیت-اجتماعی-شه.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 4,000 تومان. خرید. پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها. مقدمه. علل مهاجرت روستا به شهر. مهاجران روستایی در شهرها. انواع حاشیه ها. کاملترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها 5exedm.prodownload.site/‎Cachedکاملترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها. پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها - قیمت 4,000 تومان https://selzir.com/.../15566556-پایان-نامه-مهاجرت-حاشیه-نشینی-و-امنیت-اجتماعی-شهر-ها‎Cachedقیمت فایل فقط 4,000 تومان. پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها. مقدمه. علل مهاجرت روستا به شهر. مهاجران روستایی در شهرها. انواع حاشیه ها. علل حاشیه ... پایان نامه علوم اجتماعی درباره مهاجرت و حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها www.payanname.net/پایان-نامه-علوم-اجتماعی-درباره-مهاجرت/‎Cached Similarآنچه مسلم است بدون توجه به علل مهاجرت روستاییان و سکنه ی شهرهای کوچک به شهر های بزرگی مانند مشهد، مبارزه با معلول و تلاش برای ساماندهی حاشیه نشینی نتایج ملموس و ... مهاجرت حاشیه‌ نشینی و امنیت اجتماعی شهرها » پایان نامه دات کام ... payaname.com/.../1506-مهاجرت-حاشیه‌-نشینی-و-امنیت-اجتماعی-شهرها.html‎Cached Similarمهاجرت حاشیه‌ نشینی و امنیت اجتماعی شهرها مقاله مهاجرت و حاشیه نشینی پایان نامه حاشیه نشینی پایان نامه مهاجرت امنیت اجتماعی شهر دانلود رایگان علوم اجتماعی ایران داک ... فروش دانلودی پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها ... www.risearticle.ir/download/8001‎Cached29 ا کتبر 2016 ... برترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدیدبا سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه مهاجرت ... پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها www.faradoc.ir/.../پایان-نامه-مهاجرت-حاشیه-نشینی-و-امنیت-اجتماعی-شهرها‎Cachedپایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها چکیده مقاله مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو پدیده به ظاهر متفاوت می‌باشند که برآیند یک عامل مشترک بوده و نتایج و ... دانلود پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها -کامل و جامع tmaghalec.ir/?p=11924‎Cached31 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول ... دانلود پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها -کامل و جامع tmaghalec.ir/?p=2575‎Cached24 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت ... پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها - ساخت وبلاگ shabnampcz.aslblog.ir/post/1596‎Cached18 نوامبر 2016 ... یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک دانلود ((پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها)) را در ...