خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه مهاجرت ،‌ حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها

پایان نامه مهاجرت ،‌ حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها

مقدمه :

مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی در قرن گذشته و قرن اخیر از معضلات مهم شهرهای بزرگ جهان، بخصوص در کشورهای در حال توسعه می‌باشد، که پیامدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی متعددی به دنبال داشته است.

این دو پدیده جمعیتی و شهری اگر در راستای هم قرار گیرند و به هم پیوند بخورند، قطعاً مشکلات و پیامدهای منفی مضاعفی را برای یک جامعه بخصوص شهرهای بزرگ به دنبال خواهند داشت.

از آنجایی که علل حاشیه‌نشینی رانمی‌توان خارج از چارچوب علل مهاجرت ـ بخصوص مهاجرت روستا به شهر ـ بررسی کرد، می‌بایستی آنها را به طور توأمان مطالعه نمود. چرا که از یک طرف عوامل دافعه (Pushfactors) در روستا موجب تخلیه این واحدهای جمعیتی و مولد می‌گردد و از طرف دیگر عوامل جاذبه (Pull factors) آنها را به سوی شهرها کشانده و سربار جامعه شهری می‌نماید.

برای بررسی نقش این فرآیند در مسائل شهری و بخصوص امنیت اجتماعی شهرها لازم است دلایل مهاجرت، تیپ مهاجران و خصوصیات آنها و همچنین وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهرها و ساکنان آنها مورد توجه قرار گیرند. چرا که بخش اعظم بزهکاری ها، جرم های مشهود و نامشهود و جنایاتی که در این کانونهای جمعیتی اتفاق می‌افتد و یا ساکنان آنها در سطح جامعه مرتکب می‌شوند، ناشی از ساختار فیزیکی، فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی این نواحی و ساکنان آنها می‌باشد.

علل مهاجرت روستا به شهر:

برای هر حرکت که منجر به مهاجرت و در نهایت سبب حاشیه‌نشینی می‌شود می‌توان عوامل مختلفی را ذکر نمود که در بین آنها دو عامل اساسی « دفع‌کننده» و « جذب‌کننده» اهمیت بیشتری دارند. (لوئیس‌ـ‌1982)

مایکل تودارو تصمیم به مهاجرت از روستا به شهر را تابع دو متغیر اصلی «جذب و دفع» می‌داند:

1- تفاوت فاحش درآمد شهر و روستا(دافعه)

2- احتمال دستیابی به نوعی اشتغال در شهر(جاذبه)

به نظر تودارو یک روستایی در برابر امکان بیکاری در شهر و یا روستا، بیکاری در شهر را برمی‌گزیند چرا که چشم‌انداز آینده شهر روشن‌تر از روستا می‌باشد.(5)

صاحب‌نظران رشته‌های مختلف، علت های زیادی را برای این فرایند شوم برشمرده‌اند که همه ی آنها به نوعی مکمل همدیگر بوده و تنها زوایای ناخوشایند از بین‌رفتن تدریجی روستاها را به تصویر می‌کشد. انگیزه‌های اقتصادی، فرهنگی، روانی و عاطفی، طبیعی، اداری، سیاسی و حکومتی، جهانی و غیره که به برخی اشاره خواهد شد.

نظریات اقتصادی مهاجرت بیشتر بر تفاوت شاخص های اقتصادی مانند سطح درآمد، اشتغال، تفاوتهای مکانی و… تأکید دارند.

از دیدگاه اکولوژیکی و در تحلیل اکولوژیکی ـ جغرافیایی مهاجرت، عوامل اکولوژیکی روستا (آب و خاک و…) و موضع جغرافیایی روستا مؤثر می‌باشند که حتی بر عوامل اقتصادی هم تأثیر زیادی دارند.(6)



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه مهاجرت ،‌ حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها

کاملترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها 5exedm.prodownload.site/‎Cachedکاملترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها. پایان نامه علوم اجتماعی درباره مهاجرت و حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها www.payanname.net/پایان-نامه-علوم-اجتماعی-درباره-مهاجرت/‎Cached Similarدر این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید: چکیده مقاله مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو پدیده به ظاهر متفاوت می‌باشند که. پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها - ساخت وبلاگ shabnampcz.aslblog.ir/post/1596‎Cached18 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم عنوان محصول دانلودی:پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها یکی از بهترین فایل ها در این موضوع ... پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها www.faradoc.ir/.../پایان-نامه-مهاجرت-حاشیه-نشینی-و-امنیت-اجتماعی-شهرها‎Cachedپایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها چکیده مقاله مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو پدیده به ظاهر متفاوت می‌باشند که برآیند یک عامل مشترک بوده و نتایج و ... دانلود پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها -کامل و جامع tmaghalec.ir/?p=11924‎Cached31 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول ... دانلود (پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها) kmaghale.pishroblog.ir/Post/238‎Cached7 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و ... برترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها 9sqy4x.abtindls.ir/‎Cachedبرترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها. برترین فایل مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها | تحقیق ... www.risearticle.ir/download/3217‎Cached25 ا کتبر 2016 ... امیدوارم بهره کافی را از مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها ببرید ... فروش دانلودی پایان نامه مهاجرت ، حاشیه نشینی و امنیت اجتماعی شهر ها ... برترین فایل پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها ... www.risearticle.ir/download/7527‎Cached28 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها}}+ آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... خرید آنلاین پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها ... www.sarvoptdl.ir/file623.html‎Cached4 جولای 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه مهاجرت ، حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی.