خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس

روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس

تعریف فرستنده یا مربی

مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود تنظیم کرده و با شیوه های مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای کارآموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد.

حال با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک نمود. یعنی اینکه کتاب آنچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اینکه کارآموزی که آنرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین آن مطالب ساده تر و قابل درک و فهم کارآموز به کار می برد.

شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس

1- داشتن علاقه به رشته آموزشی خود

2- داشتن صبر و حوصله در جهت انتقال اطلاعات

3- تسلط کامل به علوم فنی مورد نیاز

4- توانایی ایجاد نظم و انضباط در محیط آموزشی

5- داشتن فن بیان مناسب

6- توانایی ایجاد روابط خود و صمیمی با کارآموزان

در چه شرایطی مربی می تواند اطلاعات علمی خود را به کار آموز موثرتر انتقال دهد؟

1- کارآموز به او اطمینان و اعتبار را در نظر داشته باشد.

2- داشتن نظم و انضباط در کلاس آموزش.

3- داشتن فن باین تن صدای مربی بسیار تاثیر گذار است.

4- توجه کردن مربی به افراد کم توجه و یا بی توجه.

5- توجه به سطح اطلاعاتی کارآموزان و میزان استعداد و توانایی آنها.

6- پرهیز از ایجاد سدهای ارتباطی.

7- از نظر (مادی- معنوی- امنیت شغلی و ایمنی) تامین باشد.

کارآموز در چه شرایطی مفاهیم آموزشی را بهتر درک می نماید؟

1- داشتن علاقه و انگیزه و شناخت و درک علت فراگیری رشته آموزشی.

2- فراهم بودن عوامل رفاهی (نور- گرما- سرما- صدا- زاویه دید کارآموز نسبت به مربی و کلاس به صورتی قرار گیرد که همه شاگردان قادر به دیدن و شنیدن حرفهای او باشند)

3- نیاز بازار کار به حرفه آنها.

4- آمادگی روحی و جسم و داشتن استعداد اولیه

5- برخورد مناسب استاد.

6- توضیح کامل و توجیه در مورد برنامه یا رشته آموزشی

در نظام فنون تدریس به دو عامل مهم آموزش تئوری و هم عملی توجه بیشتری شده است و تاکید همیشه در تلفیق انها بوده است، چرا که باعث می شود خواسته های بیان نشده را در تئوری بتوان در علم بیان نمود و مسائل را با دیدی بازتر و ملموس تر به مشاهده کارآموزان گذارد.

مربی باید تمام نکات درسی را برای کار آموز بیان نماید و اگر چه باید کار آموز را به تحقیق نیز وا دارد اما بگونه ای عمل نکند که سبب اخلال در یاد گیری و ایجاد ابهام در اذهان گردد این خلدون در این باره می وید :

( اختصار بیش از حد مضرو مخل فراگیری دانش است . )

اگر مربی در صدد بیان و روشن کردن حقیقت آنچه مطرح کرده نباشد خیانتی بزرگ را د رحق کار آموز مرتکب شده است و باید با متانت و خونسردی به سئوالات مطرح شده پاسخ گوید و اگر مطلبی بخوبی فهمیده نشده آن را توضیح داده و تا زمانی که آن مطلب برای کار آموز حل نشده از آن نگذرد ( در هنگم پاسخ دادن به سوالات بگونه ای سخن نگوید که به شخصیت افراد لطمه وارد کند و توجه داشته باشد که بی اعتنائی به سوال دانشجو و عدم توجه بدان ضربه بزرگی به رشد عقلی و شخصیت دانشجو وارد می شود که گاه جبران آن غیر ممکن میگردد .)

بسمه تعالی

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول: تعاریف و مفاهیم

مفهوم فنون تدریس و تعاریف آن

شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس

وظایف عمومی مربیان از دیدگاه سازمانی

تعریف مطالعه و روش های آن

فصل دوم: آیین کلاس داری

هدف از بررسی آیین کلاس داری

نقش انگیزه

نقش انضباط و کنترل

بحث انضباط شخصی و تاثیر آن در کلاس داری

فصل سومن: روش های کلی تدریس در نظام آموزشی

روش های فعال و غیر فعال و قوانین اثر و نتیجه

هدف های آموزشی

مهایت های فرایند تدریس

الف) مهارت های پیش از تدریس- تعریف استاندارد- آشنایی با طرح درست و فواید آن و فرم

ب) مهارت های بپمن تدریس: 1- تنظیم صدا و حرکات فیزیکی مربی 2- حفظ شخصیت و احترام مربی 3- فروتنی و ادب 4- بیان کافی مطالب درسی 5- اجتناب از ارائه مطالب غیر درسی 6- اجتناب از اختلاط موضوعات 7- کیفیت بیان مطالب

بررسی فنون عرضه شده به کارآموز و بیان مطالب

ارجاع اطلاعات کافی برای کارآموز

انتظاراتی که کارآموز از مراکز فنی و حرفه ای دارد:

تقاضا و نیازهای عمومی و کلی در پداگوژی و نحوه برخورد با دیگران

طریق شناخت افکار و استعدادهای افراد

مهارت های پس از تدریس

فصل چهارم: کلیات روش های تدریس

1- روش های تدریس غیر فعال- شیوه مکتبی- شیوه توضیحی- شیوه سخنرانی

2- روش های تدریس فعال- شیوه پرسش و پاشخ- شیوه بحث- شیوه اکتشافی

3- شیوه یا روش اکتشافی و روش حل مسائل

4- شیوه یا روش اکتشافی و روش حل مسائل

بحث پایانی

منابع و مأخذ مورد استفاده



خرید فایل



لینک منبع :روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس

تحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس - sellu - فایل ناب sellu.filenab.com/product-57098-tahghigh.aspx‎Cachedتحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس روش مربی گری دانلود روش ها و فنون تدریس روش های کلاس داری روش های فعال و غیر فعال و قوانین اثر و نتیجه ... روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس - دانلود انلاین مقاله onlinearticle.parsiblog.com/.../روشها+و+فنون+مربی+گری+و+کلاس+داری+و+تدریس/‎Cachedروشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس. تعریف فرستنده یا مربی. مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود تنظیم ... کاملترین فایل روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس simorghflye.ruzfa.ir/post/1139‎Cachedمدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس برایتان آماده ... روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس aftabcit.pishroblog.ir/Post/266 7 جولای 2016 ... به صفحه دانلود فایل(روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... دانلود فایل ( روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس) | تحقیق ... www.risearticle.ir/download/3591‎Cached26 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ... خرید و دانلود روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file4334.html‎Cached17 جولای 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را ... تحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس - دانلود پروژه و مقاله maghalefile.rozblog.com/.../-تحقیق-روشها-و-فنون-مربی-گری-و-کلاس-داری-و-تدریس-.html‎Cached26 ژوئن 2016 ... تحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس دسته: علوم تربیتی بازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 66 کیلوبایت تعداد صفحات ... تحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس - دانلود مقاله و پروژه maghalenab.rozblog.com/.../-تحقیق-روشها-و-فنون-مربی-گری-و-کلاس-داری-و-تدریس-.html‎Cached5 جولای 2016 ... تحقیق روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس دسته: علوم تربیتی بازدید: 9 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 66 کیلوبایت تعداد صفحات ... فروش فایل روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس - عقیق دانلود agigdlc.ir/post.php?id=30297‎Cached18 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... دانلود (روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس) - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=41620‎Cached2 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی روشها و فنون مربی گری و کلاس داری و تدریس وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران ...