خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان

پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان


مقدمه‌ (بیان‌ مسئله‌، توجیه‌ اهمیت‌ موضوع‌):

سوء استفاده از دارو یک پدیده جهانی است. این پدیده تقریبا برهمه کشورها تاثیردارد با این تفاوت که وسعت و ویژگی های آن ازیک ناحیه به ناحیه دیگر فرق می کند .این خطرمتوجه سراسر جهان است به خصوص درمیان جوانان و در چندین دهه گذشته مشکل بزرگی بوده است .بیشترین دارویی که به طور وسیع در سراسر جهان استفاده می شود حشیش بوده است که سه- چهارم گزارش کشورها راجع به سوءاستفاده از دارو در مورد هروئین و دو-سوم آنها در مورد کوکائین بوده است(2) .

در سالهای اخیر،در ایران اعتیاد به هروئین بیشترین استفاده را نسبت به داروهای دیگر داشته است .در ایران 000/60 نفر سوءاستفاده کننده از دارو یعنی تقریبا10 % از جمعیت کل کشور وجود دارد (3).

هروئین یک داروی اعتیاد آور است و استفاده از آن یک مشکل جدی درآمریکا به شمار می رود ،مطالعه ای که اخیرا انجام شده بیانگر این مطلب است که مشکل به سطح اپیدمیک رسیده و برطبق بررسی ملی سال 2002 در مورد سوءاستفاده از دارو و سلامتی :گزارش شده است که تقریبا 7/3 میلیون نفر آمریکایی12ساله و مسن تر حداقل یک با ر در طول زندگیشان مصرف هروئین داشته اند که 6 /1% جمعیت در سن 12سالگی و بیشتر بوده اند ، در سال گذشته تقریبا 000/404 نفر(2/0%) مصرف کننده هروئین و در طول ماه گذشته 000 /166نفر(1/0%) گزارش شده است (4). سیستم مدیریت اطلاعات معتادین به هروئین (HAIMS ) سیستمی است که اطلاعات معتادین به هروئین را ثبت ،جمع آوری ،ذخیره ،بازیابی ،تحلیل ،توزیع و به منظور پیشگیری و درمان استفاده می کند .

قسمتی از متن:

نتایج

استفاده از هروئین به دلایلی از قبیل دسترسی آسان، ارزانی و … در سالهای اخیر در ایران رواج بیشتری نسبت به سایر مواد و داروهای اعتیادآور داشته است وخطرات مصرف هروئین برای سلامتی بسیار زیاد بوده و بیماریها و عوارض برگشت ناپذیری را در پی دارد و از جمله مواردی که راه برگشت و ترک آن نادر و عملاً غیرممکن است.

و ازآنجایی که ابتلا به اعتیاد هزینه های گزاف و بار اقتصادی جبران ناپذیری برای خانواده وجامعه در بر دارد و نیروی کار جامعه از بین رفته ووضعیت اجتماعی و روانی نابسامانی در فرزندان ونسل آینده جامعه می گذارد بر آن شدیم تا نظرات کارشناسان ذی ربط با اعتیاد را در مورد نقش نظامی که اطلاعات اعتیاد را ثبت، جمع آوری، نگهداری، بازیابی، تحلیل، استفاده را مدیریت می کند جویا شویم و این نظام مدیریت اطلاعات را به دلیل اهیمت هروئین و ارتباط آن با بیماری ایدز و هپاتیت و بار اقتصادی زیادی که برای درمان بیماران ایدزی می‌گذارد مختص این ماده قرار دادیم تا بتوان با توجه به اطلاعات آماری و تحلیلی تدابیری را در جهت اصلاح وبهبود روند اعتیاد پیشگیری و درمان به هروئین اتخاذ کنیم نتایج نشان داد که برای برنامه ریزیهای پیشگیری و درمان اعتیاد ودسترسی به اطلاعات و مشارکت و کارگروهی وسیع سازمانهای ذی ربط مسئله ای بسیار ضروری است و ضرورت و لزوم ایجاد چنین نظام مدیریت اطلاعات کاملاً احساس می‌شود.

اکثر کارشناسان سازمانهای ذی ربط ، نیروی انتظامی را به عنوان مسئول ثبت وجمع آوری اطلاعات معرفی کرده اند. و بهزیستی در نگهداری،بازیابی، تحلیل و استفاده از اطلاعات ایفای مسئولیت می کند چرا که به اعتیاد بایستی به عنوان یک بیماری نگریست و به جنبه های درمانی آن پرداخت نه مجازات.

بهزیستی و نیروی انتظامی، صدا و سیما و ارشاد اسلامی و .. سازمانهایی هستند که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد شد و سازمانهایی که باید مسئولیت پیشگیری را دارا باشند. بهزیستی (درمان)، دانشگاه ( درمان و آگاهی رسانی) ،شهرداری( جمع آوری افراد بیمار خیابانی) ، آموزش و پرورش (آموزش و آگاهی) و … معرفی شده اند. سازمانهایی که فعلاً مسئول درمان هستند بهزیستی و درمانگاههای خصوصی ، بیمارستان، دانشگاه، زندانها (تحقیقات نشان داده که زندانی نمودن معتادان نه تنها نقش در درمان آنها ندارد بلکه باعث توسعه و ازدیاد معتادین به هروئین وابتلا و گسترش بیماریهائی همچون ایدز و هپاتیت می‌گردد) و .. می باشند، سازمانهایی که مسئول درمان بایستی باشند بهزیستی – وزارت بهداشت ، دانشگاه، بیمارستان و… معرفی شده اند.

پیشنهادات وکاربرد یافته های طرح

پیشگیری از اعتیاد، یعنی بکارگیری اقداماتی که منجر به کاهش ابتلای افراد به اعتیاد می‌شود. پیشگیری شامل اقداماتی است برای کاهش عواملی که افراد را در معرض خطر قرار می دهد و افزایش عواملی که افراد را از مصرف مواد حفظ می کند. بنابراین،شناسائی کامل این عوامل در هر منطقه، به موثر بودن فعالیتهای پیشگیری کمک خواهد کرد.

در درمان معتادان سه هدف اصلی دنبال می‌شود : الف ) دستیابی به شیوه زندگی بدون مواد ب ) کمک به افزایش عملکرد در جنبه های مختلف زندگی ج ) پیشگیری از تکرار مصرف یا عود، که مورد آخر شامل :

1- شناسائی عوامل شروع کننده فرآیند عود 2- برنامه ریزی حمایتی و شناسائی شرایط و موقعیتهای جایگزینی

حالا سوال قابل طرح این است که بدون وجود اطلاعات در مورد وضعیت فعلی معتادین به هروئین چگونه به پیشگیری و درمان آن بپردازیم.



خرید فایل



لینک منبع :پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان

پایان نامه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... www.asanproject.ir/بررسی-نظرات-کارشناسان-ذیربط-با-اعتیاد/‎Cachedدانلود پایان نامه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات اعتیاد به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان. مقالات من ipaper.blogsky.com/1395/08/20/post-2247‎Cached10 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان با word ... پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... 8hyvs.abtindls.ir/‎Cachedپروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان. دانلود پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... www.novinmgali.ir/?p=7307‎Cachedشما به صفحه اختصاصی پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان وارد شده ... پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... www.sarvoptdl.ir/file1690.html‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان)خوش آمدید ... دانلود (پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... 8l4nlc.prodownload.site/‎Cachedدانلود (پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان) پروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... downloadmagale.cero.ir/product-325520-پروژه-بررسی-نظرات-کارشناسان-ذیربط-با-اعتیاد-در-مور.aspx‎Cachedپروژه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان بررسی نظرات کارشناسان ذیربط ... دانلود پایان نامه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش ... progeha.ir/بررسی-نظرات-کارشناسان-ذیربط-با-اعتیاد/‎Cachedدانلود پایان نامه بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات اعتیاد به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان. دانلود مقاله بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام ... article.university/دانلود-مقاله-بررسی-نظرات-کارشناسان-ذی/ دانلود مقاله بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات به هروئین در پیشگیری و درمان آن. فهرست مطالب ... اعتیاد به هروئین در شهرستان اصفهان ... سازمانهای مسئول جمع آوری اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره ۳ ... سازمانهایی که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین هستنتد سوال پژوهش شماره ۸ بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت ... https://selzir.com/.../11962849-بررسی-نظرات-کارشناسان-ذیربط-با-اعتیاد-در-مورد-نقش-نظام-مدیریت-اطلاعات‎Cachedبررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد در مورد نقش نظام مدیریت اطلاعات اعتیاد به هروئین در پیشگیری و درمان آن در شهرستان اصفهان محدوده قیمت از 14800 تومان از ...