خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد

پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد

مقدمه

شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت می‌گیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی را در نظر دارد، در حقیقت می‌توان گفت مجموعه‌ای از شرایط هستند که نیاز وانتظار مشتری را شکل می‌دهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در آینده با اقبالی بیشتر مواجه می‌شود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر (Ineffective) بوده و چشم‌اندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت می‌نماید با مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا می‌کند کالا یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.

چنانچه سازمانی موفق به خلق چنین تصوری در مشتریان خود گردد مسلماً آینده‌ای روشن را پیش رو دارد و به همین منظور سازمانها و شرکتهای تجاری در سراسر دنیا سالهاست می‌کوشند تا سطح کیفیت محصول یا خدمات خود را هر چه بیشتر ارتقاء دهند. بنابراین درک مفهوم کیفیت و موضوعات مربوط به آن از قبیل مدیریت کیفیت
(Quality Management)، مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management)، کنترل کیفیت (Quality Control)، تضمین کیفیت (Quality Assurance) و.. از نیازهای اساسی هر سازمان است.

فهرست مطالب

عنوان.................................................................................................................... صفحه

فصل اول: مقدمه

بخش اول) مقدمه ................................................................................................. 2

- کیفیت چیست؟ ................................................................................................ 3

- مدیریت کیفیت فراگیر ..................................................................................... 7

- اصول مدیریت کیفیت فراگیر .......................................................................... 8

- متدولوژی تحقیق حاضر ................................................................................ 15

فصل دوم : شش سیگما

بخش اول) مقدمه ................................................................................................. 18

- چرا شش سیگما؟............................................................................................. 18

- پدیده شش سیگما............................................................................................ 21

بخش دوم) تاریخچه............................................................................................. 25

- تاریخچه........................................................................................................... 25

- بیل اسمیت پدر شش سیگما............................................................................. 29

بخش سوم) شش سیگما چیست؟........................................................................ 33

- لزوم اجرای شش سیگما................................................................................. 33

- شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟.......................................................... 37

- اهداف نهایی شش سیگما................................................................................. 38

- برخی فوائد اجرای شش سیگما....................................................................... 39

- برخی فوائد مدیریتی شش سیگما.................................................................... 42

بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما.............................................................. 44

- اجرای استراتژیک شش سیگما........................................................................ 45

- اجرای تاکتیکی شش سیگما............................................................................. 48

- DMAIC چیست؟.............................................................................................. 50

- فاز اول: تعریف................................................................................................ 50

- فاز دوم: اندازه گیری...................................................................................... 54

- فاز سوم: تحلیل............................................................................................... 56

- فاز چهارم: بهبود............................................................................................. 59

- فاز پنجم: کنترل............................................................................................... 60

- سایر موارد...................................................................................................... 62

- DMADV چیست؟............................................................................................ 65

- اشکال مختلف اجرای شش سیگما................................................................... 68

بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما................................................................ 72

- مقدمه............................................................................................................... 72

- توزیع نرمال..................................................................................................... 75

- توزیع نرمال استاندارد.................................................................................... 76

- توزیع نرمال در حالت کلی............................................................................... 78

- محاسبة سطح سیگما....................................................................................... 83

بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما............................................. 88

- سخت افزار شش سیگما.................................................................................. 88

1) ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات....................................................... 89

2) ابزار جمع آوری اطلاعات................................................................................ 94

3) ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها.................................................................. 101

4) ابزارهای تحلیل آماری.................................................................................... 113

- نرم افزار شش سیگما..................................................................................... 115

بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما.......................................................... 126

- چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟................................................................................ 127

- یاد‌گیری سایر مهارتها..................................................................................... 132

بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما...................................................... 136

- کمربند سیاه..................................................................................................... 136

- کمربند سیاه ارشد........................................................................................... 137

- حامی یا قهرمان............................................................................................... 138

- کمربند سبز...................................................................................................... 140

- رهبری اجرائی................................................................................................. 141

- صاحبان فرایند................................................................................................ 142

بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی........................................................... 143

- محور مدیریت.................................................................................................. 144

- محور کارکنان................................................................................................. 148

بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما......................................................... 150

- علت اول: مشتری گرائی.................................................................................. 151

- علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت.................................................................... 151

- علت سوم: مدیریت براساس حقایق................................................................. 152

- علت چهارم: علاج قبل از وقوع........................................................................ 152

- علت پنجم: تیم و مشارکت بی حد و مرز......................................................... 153

- علت ششم: بازیافت سرمایه............................................................................ 153

- سایر علل......................................................................................................... 154

فصل سوم : مهندسی ارزش

بخش اول ) مقدمه ................................................................................................ 157

بخش دوم ) تاریخچه ........................................................................................... 163

- تاریخچه مهندسی ارزش................................................................................. 163

- تاریخچه مهندسی ارزش در ایران ................................................................. 169

بخش سوم ) ارزش و پارامترهای آن ................................................................ 172

- تعریف ارزش و انواع آن ................................................................................ 172

- هزینه وانواع آن ............................................................................................ 174

- کارکرد و انواع آن .......................................................................................... 177

- کیفیت .............................................................................................................. 181

- ارزش از دیدگاههای متفاوت ......................................................................... 182

- سایر تعاریف مرتبط ....................................................................................... 184

بخش چهارم) مهندسی ارزش ............................................................................. 186

- تعریف مهندسی ارزش ................................................................................... 186

- فرایند مهندسی ارزش .................................................................................... 192

1) روش تحلیلی ................................................................................................... 194

2) روش خلاقیت ................................................................................................ 196

- برخی دستاوردهای به کارگیری مهندسی ارزش .......................................... 198

بخش پنجم ) زمان اجرای مهندسی ارزش .......................................................... 200

بخش ششم ) روند اجرائی مهندسی ارزش ....................................................... 205

- برنامه کار پیشنهادی انجمن بین المللی ارزش ............................................... 206

- مطالعات مقدماتی ............................................................................................ 208

- مطالعات ارزش................................................................................................ 210

- مطالعات تکمیلی .............................................................................................. 216

- بررسی برنامه کار هفت مرحله‌ای مهندسی ارزش ........................................ 216

1) فاز انتخاب ...................................................................................................... 218

2) فاز بررسی یا اطلاعات .................................................................................. 225

3) فاز خلاقیت .................................................................................................... 239

4) فاز ارزیابی ..................................................................................................... 246

5) فاز بسط و توسعه .......................................................................................... 260

6) فاز ارائه ......................................................................................................... 262

7) فاز اجرا و ممیزی .......................................................................................... 268

فصل چهارم : مهندسی مجدد

بخش اول) مقدمه.................................................................................................. 275

- مقدمه............................................................................................................... 275

- مهندسی مجدد؛ دگرگون سازی...................................................................... 279

بخش دوم) مهندسی مجدد چیست؟..................................................................... 283

- تعریف و واژه های کلیدی............................................................................... 283

- دلائل نیاز به مهندسی مجدد در دگرگون سازی............................................. 289

1) مشتریان دگرگون شده اند.............................................................................. 290

2) رقابت تنگاتنگ.................................................................................................. 295

3) دگرگونی ها پیوسته اند................................................................................... 297

- مهندسی مجدد سازمانها چیست؟.................................................................... 307

بخش سوم) روند اجرائی مهندسی مجدد............................................................ 316

- گام اول؛ بدانید چه می خواهید........................................................................ 318

1) درک نیاز و توان دگرگون کردن..................................................................... 320

2) تحلیل ذ ینفعان کلیدی و نیازهای آنها ............................................................ 322

3) چارچوبی برای موفقیت................................................................................... 340

- گام دوم: برنامه ریزی کنید............................................................................. 345

1) فرایند برنامه ریزی.......................................................................................... 347

- گام سوم: اجرا کنید......................................................................................... 352

1) تکنیک های فنی................................................................................................ 352

2) تکنیک های فرهنگی.......................................................................................... 359

- گام چهارم: سنجش و ارزیابی کنید................................................................. 376

1) کنترل و بازبینی عملیات................................................................................... 377

2) کنترل نتایج...................................................................................................... 383

فصل پنجم : مقایسه و نتیجه گیری

بخش اول ) مرور رویکردها ............................................................................... 391

- خلاصه ........................................................................................................... 392

1) شش سیگما چیست؟ ....................................................................................... 392

2) مهندسی ارزش چیست؟ ................................................................................ 393

3) مهندسی مجدد چیست؟ .................................................................................. 394

بخش دوم ) مقایسه رویکردها ............................................................................ 395

- شباهت ها ....................................................................................................... 395

- تفاوت ها ......................................................................................................... 397

- نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ........................................................................... 402

فصل ششم : منابع و مآخذ

- منابع فارسی ................................................................................................... 405

- منابع لاتین ...................................................................................................... 406



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد

دریافت فایل پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - پرداخت ... 7muxpt.sarvdlc.com/‎Cachedدریافت فایل پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - پرداخت و دانلود آنی. دانلود پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - خرید آنلاین و ... shameparvan.aslblog.ir/post/1391‎Cached6 نوامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - تحقیق و پروژه و ... bankmaghaleh.ir/پایان-نامه-شش-سیگما،-مهندسی-لرزش-و-مهند/‎Cachedمقاله در ۵ فصل، مقدمه، شش سیگما، مهندسی ارزش، مهندسی مجدد، مقایسه و نتیجه گیری می باشد. سیگما به عنوان معیاری جهت محک زدن میزان پراکندگی جامعه شناخته شده و ... پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - دنلود مقاله و پروژه و ... bankmaghale.ir/پایان-نامه-شش-سیگما،-مهندسی-لرزش-و-مهند/‎Cached Similarپایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۱۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک ... دریافت فایل پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد ... www.risearticle.ir/download/599‎Cached23 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... دانلود (پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد) - mjblog.ir golbargonasim.mjblog.ir/post/178‎Cached25 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. دانلود (پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد) 3i5v7j.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود (پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد) فروش فایل پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=8802‎Cached29 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش ... دنلود پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد papersky.ir/download/.../دنلود-پایان-نامه-شش-سیگما،-مهندسی-لرزش/‎Cachedدانلود پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد مقدمه شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی ... پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد - چرخ نیلوفری nilowheel.webilion.ir/.../پایان-نامه-شش-سیگما،-مهندسی-لرزش-و-مهند/‎Cached21 ژوئن 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: پایان نامه شش سیگما، مهندسی لرزش و مهندسی مجدد درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. پایان نامه شش ...