خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها

پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها

قسمتی از متن:

- مقدمه

وجود یک جامعه سالم از نظر بهداشت روان، وابسته به سلامت اجزا کوچکتر آن جامعه مانند مجامع، گروهها و خانواده‌های موجود در آن جامعه است وجود خانواده‌های سالم ودارای سلامت روان می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت روانی موجود و ایجاد بهداشت روانی در آن جامعه داشته باشد، زیرا نهاد خانواده به خودی خود یک جامعه کوچک است و هر گونه تغییر مثبت یا منفی در آن، در جامعه بزرگ انسانها تاثیر مستقیم و موثر دارد و ثبات و بی‌ثباتی خانواده بطور مستقیم بر ثبات یا بی‌ثباتی جامعه تاثیر دارد.

کودک عامل گسترش نسل است و تولد هر کودک می‌تواند بر پویایی خانواده اثر بگذارد، والدین و دیگر اعضای خانواده باید تغییرات متعددی را جهت سازگاری با عضو جدید تحمل کنند. تولد یک کودک ناتوان[1] بر خانواده می‌تواند اثرات عمیقی داشته باشد، زیرا خصوصیات کودکان و نوزادان معلول[2] حدود انتهایی رفتار است و از آنجایی که معلولیت و رفتارهای ناشی از آن امری ثابت و پایدار می‌باشد، این امر بر تعاملاتی که کودک با والدین و خواهران و برادران خود دارد، تاثیر می‌گذارد (هالاهان وکافمن[3]، 1998).

مراقبت‌های اضافی که برخی از کودکان معلول به والدین تحمیل می‌کنند، برنحوه تعامل والدین تاثیر می‌گذارد. بروز معلولیت در فرزندان اختلالات عاطفی و مشکلات اقتصادی زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند، بنحوی که یکایک افراد خانواده دچار بحرانهایی ناشی ازوجود فرد معلول می‌شوند.

روابط دچار سردی وتیرگی می‌شود و روابط اجتماعی خانواده نیزمحدود می‌گردد. سایر فرزندان دچار مشکلات عاطفی و اجتماعی می‌گردند و بطور کلی بهداشت روانی خانواده که ضامن سلامت کودکان و سرمایه‌های فردی-اجتماعی است به شدت به مخاطره می‌افتد هر چند خانواده‌های کودکان معلول فشار روانی بیشتری را تجربه می‌کنند ولی سازگاری زناشویی بالاتری را از خود نشان می‌دهند(حسین نژاد، 1375).

در تحقیق حاضر سعی محقق بر روشن کردن این موضوع است که آیا حضور کودک عقب مانده ذهنی در خانواده می‌تواند بر سازگاری اجتماعی مادران اثرات منفی داشته باشد یا نه؟

[1] .Disabled Child

[2] .Handicapped Children

[3] .Hallahan & Kafman



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها

مقاله کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها bankmaghale.ir/مقاله-کودکان-عقب-مانده-و-استثنائی-و-مسا/‎Cached Similarمقاله کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها. دسته: رشته ... مانده ذهنی”. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران. دانلود پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده ... www.sarvoptdl.ir/file2468.html‎Cachedدانلود پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها – خرید آنلاین و دریافت. جولای 10th, 2016 بدون دیدگاه. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت ... برترین فایل پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری ... www.risearticle.ir/download/4390‎Cached26 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات ... بررسی کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنه filenab.com/product-61817-بررسی-کودکان-عقب-مانده-و-استثنائی-و-مسائل-سازگاری.aspx‎Cachedپایان نامه بررسی کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها در 109 ... خانواده یک نظام اجتماعی است که اختلال در هر یک از اجزای و اعضاء آن کل نظام را مختل ... دانلود پایان نامه کودکان عقب مانده استثنایی و سازگاری خانواده آنها - پروژه www.prozhe.com/پایان-نامه-کودکان-عقب-مانده-استثنایی‎Cached Similar15 مه 2013 ... عنوان پایان نامه : کودکان عقب مانده استثنایی و سازگاری خانواده آنها قالب بندی ... ببخشید من از پایان نامه کودکان عقب مانده و مسائل سازگاری انها رو واس ... دانلود پایان نامه کودکان عقب مانده استثنایی و مسائل سازگاری خانواده با ... code.sellfile.ir/prod-168576-دانلود+پایان+نامه+کودکان+عقب+مانده+استثنایی+و+مسائل+سازگاری+خانواده+با+آنها.html‎Cachedدانلود پایان نامه کودکان عقب مانده استثنایی و مسائل سازگاری خانواده با آنها. خرید فایل( پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری ... kahkeshanopt.aslblog.ir/post/346‎Cached23 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب ... فایل کودکان عقب مانده استثنائی و مسائل سازگاری خانواده - قیمت ... https://selzir.com/.../14507286-فایل-کودکان-عقب-مانده-استثنائی-و-مسائل-سازگاری-خانواده‎Cachedپایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها · پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها. نام فروشگاه : فتاوری دانشجویی. کودکان عقب مانده استثنائی مسائل سازگاری خانواده آنها | بیسترینها nex1reader.bistarinha.xyz/.../کودکان%20عقب%20مانده%20و%20استثنائی%20و%20مسائل%20سا...‎Cachedپایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی، مقدمه: موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی ... کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری خانواده آنها ... harirdlc.ir/article/31460‎Cached29 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پایان نامه کودکان عقب مانده و استثنائی و مسائل سازگاری ...