خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف

بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف


قسمتی از متن:

فرضیة تحقیق:

«سورة مبارکة بروج ، بیان اختصاری سرنوشت اقوامی خاص، اثر تربیتی عمده ای دارد.»

سؤالات تحقیق:

1- اصحاب الاخدود چه گروهی بودند؟

2- شکنجة مسلمانان در صدر اسلام برای چه هدفی صورت پذیرفته بود؟‌

3- اثر بیان اختصاری داستان فرعون و ثمود در این سوره چیست؟‌

4- اثر این سوره بر تربیت اخلاقی جوامع چگونه است؟

پیشینة تحقیق:

اکثر تفاسیری که تا انتهای قرآن به تفسیر سور قرآن پرداخته اند، به تفسیر این سوره نیز پرداخته اند.


چکیده ای در مورد سورة بروج:

سورة بروج مکی است و بیست و دو آیه دارد.

بیان آیات این سوره مشتمل بر انذار و بشارت است ،‌و در آن به سختی کسانی را انذار کرده که مردان و زنان مسلمان را به جرم این که به خدا ایمان آورده اند شکنجه می کنند. نظر مشرکین مکه که با گروندگان به رسول خدا(ص) چنین می کردند، آنان را شکنجه می کردند تا از دین اسلام به شرک سابق خود برگردند.

بعضی از این مسلمانان صبر می کردند و برنمی گشتند و لو شکنجه به هر جا که خواست برسد. و بعضی برگشته و مرتد می شدند و اینها افرادی بودند که اینها افرادی بودند که ایمان ضعیفی داشتند، همچنان که در آیة “ وَمِنَ النّاسَ مِن یَقول امنا بِالله فاذا اوذی فی الله جَعَل فتنه الناس کعذاب الله، وَ مِن الناسُ مِن یعبد الله علی حرف فَاِنَّ اصابَه خیر اطمَان به وَ اِن اصابته فتنه انقلب علی وَجهَهُ ” به وضع آنان اشاره می کند. خدای سبحان در این آیات قبل از اینکه اشاره ای به اصحاب اخدود می کند و این خود تشویق مؤمنان به صبر در راه خدای تعالی است، دنبال این داستان، اشاره ای هم به سرگذشت لشکریان فرعون و ثمود دارد، و این مایة دلخوش رسول خدا و وعدة نصرت به آن جناب و تهدید مشرکین است و این سوره به شهادت سباق آیاتش درمکّه نازل شده است[1].



[1] -تفسیر المیزان- ج 20 – ص 411 .




خرید فایل



لینک منبع :بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف

بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف | بیسترینها fastdl2.bistarinha.xyz/.../بررسی+تفسیر+آیات+سوره+بروج+از+تفاسیر+مختلف.html‎Cachedدر شماره اول نکات ناب قرآنی به سراغ سوره حمد که مادر قرآن خوانده می شود ، رفته ایم . با بررسی تفاسیر نور و المیزان نکات ارزنده آیات 1و2 سوره مبارکه حمد را جمع آوری ... کاملترین فایل بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف ... www.novinmgali.ir/?p=1214‎Cached2 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر ... بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف | بلوگل porozhe12.bloogle.ir/page-61779.html بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف در 62 صفحه ورد قابل ویرایش. فهرست : «کلیات تحقیق». -چکیده ای در مورد سورة مبارکة بروج ... مقاله بررسی تفسیر آیات سورة بروج از تفاسیر مختلف bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-تفسیر-آیات-سورة-بروج-از-تفا/‎Cachedمقاله بررسی تفسیر آیات سورة بروج از تفاسیر مختلف مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ... برترین فایل بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف ... www.newfilestant.ir/paper9335.html‎Cached22 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... برترین پکیج مقاله بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر ... www.newfilestant.ir/paper4320.html‎Cached4 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف)) وارد صفحه ... بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف townstore.avablog.ir/.../بررسی+تفسیر+آیات+سوره+بروج+از+تفاسیر+مختلف‎Cached15 سپتامبر 2016 ... تفسیر اطیب البیان. ... تفسیر اطیب البیان / ج 22 سوره تکویر آیات ( 1 تا 29 ) .... بررسی شأن نزول آیه مبارکه (تطهیر) در کتب معتبر شیعه و اهل ... مقاله بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف bankmaghaleh.ir/مقاله-بررسی-تفسیر-آیات-سوره-بروج-از-تفا/‎Cachedعنوان : مقاله بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف. تعداد صفحات : ۵۰. نوع فایل : ورد و قابل ویرایش. چکیده. سورة بروج مکی است و بیست و دو آیه دارد. خرید آنلاین بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=793‎Cached23 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید اینک شما با جستجوی ((بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف)) وارد ... بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف | شبکه مقاله articlenetwork.ir/p=33269‎Cached17 سپتامبر 2016 ... دسته: پژوهش ها فرمت فایل: doc حجم فایل: 31 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 48 عبارات کلیدی بررسی تفسیر آیات سوره بروج از تفاسیر مختلف ...