خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق آمار چیست؟

تحقیق آمار چیست؟


قسمتی از متن:

آمار چیست؟

موضوع آمار در چند فصل اخیر به قدری در ایران مد شده است که از این جهت می توان آن را در ردیف قمر مصنوعی قرار داد. با این تفاوت بزرگ که همه کس معنی قمر مصنوعی را می داند, ولی کمتر کسی است که حقیقتاً بداند که آما ر, مخصوصاً علمی که به این نام خوانده می شود, چه اصول و معنایی دارد.

زنده یاد دکتر عباسعلی خواجه نوری, پدر آمار ایران

بیشتر مردم با کلمه آمار, به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می رود, آشنا هستند: تعداد بیکاران, قیمت روزانه سهام در بازار بورس, کارمزد حمل کالا در 15 سال گذشته, جمعیت نواحی جنوب تهران, مثالهایی از این مفاهیم هستند. ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی آمار نیست. آمار, عمدتاً با وضعیت هایی سر و کار دارد که در آنها وقوع یک پیشامد به طور حتمی قابل پیش بینی نیست.

استنتاجهای آماری غالباً غیر حتمی اند. تخمین نرخ جدید بیکاری بر مبنای مطالعه چند هزار نفر از مردان یا بررسی طرح جدید ترافیک تهران بر اساس نظر سنجی مثالهایی از این موضوع اند.

آمار مجموعه ای از مفاهیم و روش هاست که در هر زمینه پژوهش, برای گردآوری و تعبیر اطلاعات مربوط به آن و انجام نتیجه گیری ها, در شرایطی که عدم حتمیت د ر آن وجود دارد, به کار می رود.

نظریه و روش های جدید آماری, از حد ساختن جداول اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته است. آمار به عنوان یک موضوع علمی, امروزه شامل مفاهیم و روش هایی است که در تمام پژوهش های که مستلزم جمع آوری داده به وسیله یک فرایند آزمایش و مشاهده و انجام استنباط ونتیجه گیری بوسیله تجزیه و تحلیل داده ها هستند, اهمیت بسیار دارند. نمایش های عددی به صورت جنبه ای فرعی از آمار در آمده اند.

پرورش گیاهان, تشخیص بیماری ها, برنامه های تربیتی و آموزشی, تعلیمات اجتماعی- اقتصادی مثال هایی هستند که علم آمار می تواند مفید باشد.

هدف ها اصلی آمار عبارتند از:

الف) انجام استنباط درباره جامعه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در داده های نمونه ای.

ب) سنجش میزان عدم حتمیتی که در این استنباط ها وجود دارد. علمی که برای رسیدن به هدف های فوق اهمیت دارد, عبارتست از طرح ریزی فرایند و دامنه نمونه گیری به طور یکه مشاهدات مبنایی برای استخراج استنباط های معتبر تشکیل دهند.

دلایل برگزاری دورهکلاس های کاربردی آمار در موسسه ایران زمین:

قرن بیستم شاهد افزایش روز افزون کاربرد استدلال آماری در تمامی رشته های علوم و حتی در علوم انسانی بوده است. در نتیجه, امروزه آشنایی دانشجویان با اصول و تکنیک های پایه ای تحلیلی آماری در اکثر دوره های علمی و حرفه ای اهمیت خاص دارد.

خوشبختانه درک بسیاری از مفاهیم اساسی آمار نیاز به دانش ریاضی پیشرفته ندارد. مقصود ما در این دوره, ضمن معرفی طیف وسیعی از تکنیک های آماری که کاربرد گسترده ای دارند, آشنایی دانشجو با این روش ها و آگاه کردن او از محدودیت های آنها و نحوه اعمال این روش ها با نرم افزار SPSS و در صورت لزوم با سایر نرم افزارهای آماری می باشد.

هدف ما, بیان مفاهیم با توجه به جوهر فکر و علم آمار در زمان حاضر است. بحث های کلاس عمدتاً متکی به استدلال های شهودی خواهندبود . البته گاهی از جبر هم استفاده مختصری خواهد شد. عقیده ما این است که اگر به دانشجویان توضیحات کافی در باره استدلالی که مبنای این روش هاست داده شود, درک بهتری از روش های آماری خواهند داشت. بدون چنین درکی اغلب دانشجویان علاقه شان را به موضوع از دست می دهند و تنها ارائه کردن تعدادی دستور العمل, چه با استفاده از نرم افزار و چه بدون آن, ممکن است آنها را به استفاده غلط از علم آمار بکشاند. در هر بحثی که در کلاس ها ارائه خواهد شد, ابتدا قبل از معرقی رسمی هر روش آماری مثال هایی را می آوریم تا قلمرو کاربرد روش آشکار گرددد.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق آمار چیست؟

تحقیق آمار چیست؟ 36jp65.barfindl.ir/‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق آمار چیست؟}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تحقیق آمار چیست؟ و بررسی ... تحقیق-آمار-چیست؟ - صفحه اصلی idownload.cero.ir/tag-تحقیق-آمار-چیست؟.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'تحقیق-آمار-چیست؟' هستند. تحقیق آمار چیست؟ تحقیق آمار چیست؟ مشاهده جزئیات و دانلود · صفحه اصلی · لیست محصولات · درباره ما · تماس با ... دانلود تحقیق آمار چیست؟ -کامل و جامع pichakwi.blogroom.ir/post/1026‎Cached23 نوامبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:تحقیق آمار چیست؟ یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. پروژه آمار www.projheh.blogfa.com/‎Cached Similarپروژه آمار و مدل سازی (1). تاریخ : سه شنبه هفتم مهر ۱۳۹۴. پروژه شماره : 1. موضوع پروژه : مصرف برق خانوار ها و بررسی راه های صرفه جویی در مصرف برق. تعداد داده ها : 100. فروش فایل تحقیق آمار چیست؟ - سیستم وبلاگدهی simorghflye.madblog.ir/post/1579‎Cached16 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق آمار چیست؟ وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی( تحقیق آمار چیست؟)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند برچسب دانلود دانلود تحقیق آمار چیست؟ - فروش فایل googlefile.blogsky.com/tag/دانلود-دانلود-تحقیق-آمار-چیست؟‎Cached14 ا کتبر 2016 ... آمار چیست؟ دانلود تحقیق و مقاله پیرامون احصا و احتمالات | پرشین ورد www. persianword.com › نوشته و تحقیق › مقاله اقتصاد Translate this page ما ... برترین فایل تحقیق آمار چیست؟ - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=3496‎Cached25 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید به صفحه دانلود فایل(تحقیق آمار چیست؟)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. فروش فایل تحقیق آمار چیست؟ | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/7239‎Cached28 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق آمار چیست؟ وارد شده ... دریافت فایل تحقیق آمار چیست؟ – پرداخت و دانلود آنی – حریر دانلود harirdlc.ir/article/14765‎Cached18 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق آمار چیست؟ وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی ... دانلود تحقیق آمار چیست : پروژه ها proha.mizbanblog.com/post/77838‎Cached3 جولای 2016 ... پیشگفتار: آمار (به انگلیسی: Statistics) را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهء دانشهای تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، ...