خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله ماشین های ابزار

مقاله ماشین های ابزار


ماشین‌ابزار نامی کلی است برای اشاره به دستگاه‌های ویژه کارهای مختلف صنعتی.

ساختمان ماشین ابزار

دستگاه‌های ماشین‌ابزار

  • دستگاه تراش
  • دستگاه فرز
  • دستگاه فرز هاب
  • صفحه تراش
  • فرز پانتوگراف (فرز جریان‌گیر)
  • بورینگ
  • اسپارک
  • سنگ زنی
  • دریل
  • شابلن تراش
  • سی‌ان‌سی فرز
  • ارونگ
  • اره نواری

قطعه‌های اصلی ماشین ابزرا عبارتند از:[۱]

  • محورهای اصلی ماشین و چرخدنده‌ها
  • کوپلینگ‌ها و انتقال دهنده‌های قدرت
  • منبع قدرت
  • جعبه دنده
  • بدنه و پایه ماشین

ابزار بندهای ماشین های ابزار

اغلب ابزار ها دارای ساقه ی مخروطی یا راست هستند . ماشین های مته نیز اغلب مجهز به محور مورس مخروطی استاندارد هستند که ابزارهای ساقه مخروطی با آنها نگه داشته می شوند . مته های راست ساقه با سه نظام نگهداشته می شوند.
سه نظام- سه نظام مته در انتهای ساقه خود دارای مورس مخروطی است و ساقه ی مخروطی در مادگی سر محور اصلی ماشین مته جازده می شود . سه فک کوچک در سه نظام وجود دارد که به طور خم زمان ساقه ی مته را در بر می گیرند.

غلاف :
غلاف مخروطی برای نگهداشتن ساقه مخروطی مته ها یی به کار می رود که قطر آنها کوچکتر از سوراخ محور اصلی باشد . سوراخ غلاف نیز برای جفت شدن با ساقه ی مته دارای شکل مخروطی و سطح بیرونی آن به شکل مخروط مورس است و با سوراخ محور جفت می شود.

مادگی :
برای نگهداری مته هایی به کار می رود که طول ساقه ی آنها بزرگتر از آن باشد که در سوراخ سر محور اصلی دستگاه مته یا در غلاف معملی جای گیرد .این مادگی نیز دارای زبانه ای است که در شیار عمق سوراخ سر محور اصلی فرو می رود.

با فرو کردن ابزاری به نام گوه ی مته از پشت در داخل شکاف محور اصلی ، مته یا غلاف و یا هر ابزار دیگر از در گیری با آن آزاد و بیرون کشیده می شود .جنس اهرم از فولاد ابزار است و سختکاری می شود.
گیره ها و وسایل نگه دارنده ی قطعه کار باید محکم بسته شود .استقرار درست و محکم کردن قطعه کار اهمیت بسیار دارد .البته برای به دست آوردن نتیجه دلخواه باید عملیات نقشه اندازی را به درستی انجام داد و آنگاه روال درست تنظیم قطعه کار و راه اندازی ماشین مته را در پیش گرفت.

گیره :
گیره ی ماشین مته برای محکم نگه داشتن قطعه کار بر روی میز ماشین به کار می رود. (گیره هیدرولیکی نیز نوعی دیگر است که در فرایند های تولید انبوه به کار می رود.)

شمش ها ی موازی :

قطعات فولادی و به دقت ماشینکاری شدهای هستند که به صورت زوج مورد استفاده قرار می گیرند . این شمشها در هنگامهایی به کار می روند که قطعه نباز به سوراخ کاری کامل داشته باشد و بنا براین با گزراندن آنها در زیر قطعه از آسیب دیدن میز یا گیره جلو گیری می شود . برای جلو گیری از آسیب دیدن خود شمش ها باید در هنگام تنظیم قطعه و گیره سخت مراقب بود که آنها در مسیر سوراخکاری قرار نگیرند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله ماشین های ابزار

Images for مقاله ماشین های ابزار مقالات و مطالب آموزشی مهندسی مکانیک - ماشین های ابزار www.moldmaker.blogfa.com/cat-41.aspx‎Cached Similarمقالات و مطالب آموزشی مهندسی مکانیک - ماشین های ابزار - دانلود کتاب و جزوه . مقالات آموزشی فنی مهندسی .قالب سازی صنعتی و آموزش ساخت ربات. دانلود مقاله ماشین ابزار mag-iran.com/دانلود-مقاله-ماشین-ابزار.htm‎Cached Similarقسمت‌های مختلف یک ماشین ابزار که باید در طراحی لحاظ شوند عبارت‌اند از: ۱- محورهای ... طراحی قالب – ساخت قالب های برش – ساخت قالب های خم – ساخت قالب های کشش ... دانلود تحقیق در مورد ماشین های ابزار abzar-mashin-t.lel.ir/‎Cached19 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله ماشین ابزار mag-iran.com/دانلود-مقاله-ماشین-ابزار.htm روش طراحی قالبهای فورج با کامپیوتر( CAD-CAM) و تولید توسط ماشینهای NC ... ماشینهای ابزار CNC - مقاله ها cncmachinetools.blogfa.com/cat-6.aspx‎Cached Similarماشینهای ابزار CNC - مقاله ها - انواع ماشینهای ابزار CNC ؛منوالهای کنترلرهای CNC ، پروسه های تولید توسط ماشینهای ابزار و... ... کاتالوگ ماشین تراش CNC با کنترلر HUST مدل H4T · کاتالوگ برنامه نویسی ماشین فرز با کنترل DECKEL دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی در مورد کارگاه ماشین ابزار paperdoc.ir/جستجوی-مقالات/q/کارگاه-ماشین-ابزار‎Cachedاغلب ابزار ها دارای ساقه ی مخروطی یا راست هستند . ماشین های مته نیز اغلب مجهز به محور مورس مخروطی استاندارد هستند که ابزارهای ساقه مخروطی با آنها نگه داشته می شوند . مقاله ماشین های ابزار | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/11287‎Cached31 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله ماشین های ابزار}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله ماشین ... ماشین ابزار چیست؟ - مقالات و پروژه‌های رشته مکانیک mechanicman.blogsky.com/1390/10/24/post-23/‎Cached Similar14 ژانویه 2012 ... افراد عادی وقتی نام ماشینهای ابزار به گوششان میخورد به یاد ماشین تراش یا تراشکاری میافتند البته حق دارند بدلیل اینکه ماشین تراش در بین ... دانلود فایل ( مقاله ماشین های ابزار) - mjblog.ir avaibrain.mjblog.ir/post/1685‎Cached28 نوامبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. عنوان محصول دانلودی:مقاله ماشین های ابزار یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک ... تحقیق ماشین های ابزار » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/28831-تحقیق-ماشین-های-ابزار.html‎Cached18 ژانویه 2016 ... ماشین‌ابزار نامی کلی است برای اشاره به دستگاه‌های ویژه کارهای مختلف صنعتی. ساختمان ماشین ابزار دستگاه‌های ماشین‌ابزار دستگاه تراش دستگاه فرز ...