خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بازیابی اطلاعات

مقاله بازیابی اطلاعات


پیشگفتار

در دنیای مدرن امروزی اکثر امور روزانه مردم با استفاده از کامپیوترها انجام می گیرد . از این رو اطلاعات شکل دیگری به خود گرفته و روزانه به سمت دنیایی بدون کاغذ و قلم پیش می رویم و این ابزار سنتی کم کم جای خود را به اسناد کامپیوتری در قالب رسانه های مغناطیسی با گنجایش بسیار بیشتر و کاربرد برتر خواهد داد . اگر از اسناد الکترونیکی و کامپیوتری استفاده می کنید همیشه از مزایایی همچون دسترسی سریع به اطلاعات ، انتقال سریع اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر دنیا در کمتر از چند دقیقه ، ذخیره حجم بسیار زیادی از اطلاعات در قالب یک فضای بسیار کوچک فیزیکی و غیره ... برخوردار هستید . ولی فراموش نکنید که در کنار همه این مزایا که هر انسانی را به استفاده از فناوری اطلاعات IT سوق می دهد همیشه یک عیب بزرگ نیز وجود دارد . اطلاعات دیجیتالی به دلیل نوع خاص ذخیره سازی و حساسیت خود در معرض خطرات گوناگونی قرار دارند . در بعضی مواقع این خطرات قادر به نابودی همه اطلاعات کامپیوتر شما در کمتر از چندین ثانیه می باشند و توجه کردن به این نکته برای کاربر کامپیوتر از ملزومات داشتن یک ارتباط خو با کامپیوتر است .

در هر زمان و با برخورد به هر سیستم عالم با شناسایی نرم افزاری مناسب قادر به بازیابی اطلاعات سیستم خود خواهید بود .

انواع رسانه ذخیره سازی اطلاعات

همان طور که در زندگی روزمره برای ثبت و نگهداری اسناد و اطلاعات خود از کاغذ استفاده می کنید ، در کامپیوتر نیز نگهداری اطلاعات به صورت دیجیتالی بر روی یک رسانه ( مغناطیسی ، نوری یا مکانیکی ) انجام می گیرد . یکی از معروف ترین و محبوب ترین این قطعات ، هارد دیسک ها هستند که همه مردم دنیا در کامپیوترهای شخصی خود ، به وسیله یک هارد دیسک Hard Disk اطلاعات خود را ذخیره می کنند مزایای این رسانه علاوه بر گنجایش زیاد اطلاعات ، قابلیت خواندنی – نوشتنی آن می باشد که کاربر قادر به ذخیره یا پاک کردن اطلاعات مورد نظر است . رسانه های دیگری با نام های CD/ DVD/ Floppy / Flash Memory / Zip Drive و غیره وجود دارند که هر کدام با مزایا و محدودیت هایی ، اطلاعات را ذخیره سازی می کنند .

دلایل از دست دادن اطلاعات

حذف اطلاعات همیشه همراه با دلیلی منطقی می باشد .

اشتباه کاربر

یکی از متداول ترین دلایل حذف اطلاعات که کاربران باید به آن توجه بسیار داشته باشند ، سهل انگاری از جانب خود کاربر است . بسیاری از مواقع کاربر با حذف کردن قسمتی از اطلاعات و غیر فعال کردن امکان recycle bin در ویندوز همواره خود به پاک شدن اطلاعات و عدم برگشت پذیری آسان ان کمک شایانی می کند . گاهی اوقات نزدیک شدن اهن ربا به رسانه مغناطیسی مانند هارد دیسک باعث تخریب پارتیشن ها و یا بخش مهمی از اطلاعات می گردد و این کار گاهی نیز به طور کامل هارد دیسک را معیوب کرده و کاربر مجبور به تعویض این حافظه جانبی خواهد بود .

نکته

در ویندوز دو گزینه Option یا دو فرمان مهم با نام های Delete و format وجود دارد که از طریق آن ها اطلاعات شما با فرض اگاهی خودتان از بین خواهد رفت . هنگام استفاده این دو فرمان دقیقا از عملکرد آن ها آگاه باشید و هیچ گاه برای امتحان کردن ، از این دو فرمان بدون اگاهی قبلی استفاده نکنید .

فرمان format به طور کامل اطلاعات یک درایو را از بین خواهد برد . برای استفاده از این فرمان ابتدا باید بر روی آیکون My Computer در Desktop دوبار کلیک نمود .

پس از ان جهت پاک کردن تمام اطلاعات یک درایو بر روی آیکون آن درایو ، دکمه سمت راست ماوس را فشار داده تا گزینه Format نمایان گردد.

فرمان delete نیز فایل ها و پوشه ها ( بسته به انتخاب شما ) را از بین خواهد برد . برای مشاهده این فرمان بر روی یک فایل یا پوشه در هر کجایی ویندوز دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بازیابی اطلاعات

مقاله بازیابی اطلاعات برای وب معنایی - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-GONBADIT01-GONBADIT01_025=بازیابی-اطلاعات-برای-وب-معنایی.html‎Cached Similarمقاله بازیابی اطلاعات برای وب معنایی, در همایش منطقه ای فناوری اطلاعات، راهکارها و راهبردها (Regional Conference on Information Technology, Solutions and ... مقاله بازیابی اطلاعات - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-AIHE08-AIHE08_387=بازیابی-اطلاعات.html‎Cachedمقاله بازیابی اطلاعات, در کنفرانس ملی علوم مهندسی، ایده های نو (8) (08thternational Conference on New Advances in Engineering Sciences) توسط زهرا نوروز حقیقی ... پرتال جامع علوم انسانی - ذخیره و بازیابی اطلاعات www.ensani.ir/fa/963/default.aspx‎Cached Similarحوزه (های) تخصصی: نمایه سازی و چکیده نویسی • ذخیره و بازیابی اطلاعات. تعداد نمایش: 10. چکیده ... عنوان مقاله: دیداری کردن نتایج جست وجو در فرایند بازیابی اطلاعات. دانلود رایگان مقاله با ترجمه : بازیابی اطلاعات در وب معنایی freepaper.us/?paperno=108555‎Cachedدریافت مقاله با ترجمه فارسی acm : Information retrieval on the semantic web دانلود رایگان مقاله. بررسی تاثیرات ریشه یابی در بازیابی اطلاعات در زبان فارسی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=157492‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی تاثیرات ریشه یابی در بازیابی اطلاعات در زبان فارسی. [PDF] ( ) ﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ اﻃﻼﻋﺎت Data Recovery ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در ﻣﻮرد روﺷﻬﺎی ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی nkums.ac.ir/get_file.aspx?fn=Uploaded/Users/2/35/h/PO439Z...‎Cached Similarﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ اﻃﻼﻋﺎت. (. Data Recovery. ) در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ. ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺗﻌﺪادی از ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ اﻃﻼﻋﺎت. ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﭘﺮداﺧﺖ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در ﻣﻮرد روﺷﻬﺎی ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از. ﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ اﻃﻼﻋﺎت ﻧﯿﺰ ﺗﻮﺿﯿﺤﺎﺗﯽ داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. مقاله :: چگونه اطلاعات حذف شده از سیستم را بازیابی کنیم ؟ hardware.itpro.ir/.../چگونه-اطلاعات-حذف-شده-از-سیستم-را-بازیابی-کنیم-؟‎Cached Similarابزارهای زیادی برای انجام عملیات Data Recovery یا بازیابی داده ها در اینترنت وجود دارد اما ما می خواهید در این مقاله از انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران انواع و اقسام ... مقاله تخصصی در مورد ریکاوری اطلاعات از دست رفته - بخش آموزش آسارایان www.learning.asarayan.com/.../489-مقاله-تخصصی-در-مورد-ریکاوری-اطلاعات-از-دست-رفته.html‎Cachedمقاله تخصصی در مورد ریکاوری اطلاعات از دست رفته | یکی از مشکلاتی که شاید برای اکثر کاربران کامپیوتر در پی بی. دانلود مقاله ذخیره و بازیابی اطلاعات mag-iran.com/دانلود-مقاله-ذخیره-و-بازیابی-اطلاعات.htm‎Cachedمباحث مورد بحث در ذخیره و بازیابی : • سخت افزار ذخیره و بازیابی ( چگونگی ذخیره سازی اطلاعات ) • روش های ذخیره و بازیابی اطلاعات به /از رسانه ذخیره سازی ساختار ... مقاله در مورد ذخیره و بازیابی اطلاعات - منطقه آزاد mantagheazad.ir/.../مقاله%20در%20مورد%20ذخیره%20و%20بازیابی%20اطلاعات‎Cached16 سپتامبر 2014 ... ذخیره و بازیابی اطلاعات با رویکرد کاربردی عنوان مقاله ای است که هم اکنون در سایت منتشر شده است , این مقاله توسط جناب آقای مهندس ضیایی جهت ...