خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه معماری دوره سامانی

پایان نامه معماری دوره سامانی

مقدمه

در تاریخ هر کشوری، با گذشت زمان و برخوردار با آداب و رسوم، فرهنگها و هنرهای گوناگون همواره سبکهای خاصی از هنر و بخصوص معماری بوجود می آیند که مطالعه هر کدام از این طریق، خود نشانگر ذوق، سلیقه، استعداد و امکانات آن عصر می باشد.

طبیعی است این آثار در ابنیه در طی قرون متمادی، همواره مورد اسیب و لطمات گوناگون قرار گرفته و شکل اصلی خود را از دست می دهند. اما در این بین، همواره آثاری نیز وجود دارند که از استحکام خوبی برخوردار بوده و تا زمالن حاضر، بر جای مانده اند.

آنچه حائز اهمیت است، دسترسی به این اثار می باشد که متاسفانه در مورد ایران، با توجه به تغییر حدود و ثغور، در طی سالیان متمادی، برخی از این آثار به سایر کشورهای همسایه تعلق یافته است.

از جمله می توان از معماری و هنر دورة سامانی، متعلق به اواخر سدة سوم هجری – نیمه دوم قرن نهم میلادی – نام برد که از جمله ادوار قابل توجه در تاریخ ایران بوده و موجبات شکوفایی هنر و معماری ایرانی – اسلامی را فراهم آورده است. اما همانگونه که بعداً ذکر خواهد شد، از این زمان، آثار چندانی در دست نبوده و آنچه در دست است، بنای بقعة اسماعیل سامانی است که امروز در بخارا، در جمهوری ازبکستان شوری قرار دارد.

این بنا، به علت استحکام، طراح و نمای زیبای آن و همچنین از نظر به رفد بودن، همواره مورد توجه بوده و از مشخصات بارز دوره سامانی بشمار می رود.

با روی کار آمدن سامانیان دراواخر قرن سوم هجری، نوزایشی اصیل در خراسان – گه بعدها ماوراءالنهر و افغانستان نامیده شد – پدیدار گشت.

در خصوص تکامل تدریجی معماری در اوایل این دوره سامانیان نتیجه گیری کلی مشکل است. از سه قرن اول هجری، بناهای زیاید موجود نیست، در صورتیکه از منابع چنین مستفاد می شود که در این دوره، صدها بنای زیبا و مساجد عالی ساخته می شود.

بقعه اسماعیل سامانی، این تنوع قریب را به خوبی نشان می دهد. از روی این بنا و برجهای معروف محمود غزنوی در غزنین، چنین مستفاد می گردد که از این ناحیه بسوی شمال شرقی بود که طرق گوناگون آجرکاری به سایر نقاط ایران برده شد.

بقعه اسماعیل سامانی

بقعه اسماعیل سامانی در بخارا – که می توان گفت پیش از سال 332 هـ.ق 943/م بنا دشه – تقریباً یه شکل مربع کاملی است که دیوارهای خارجی آن، کمی بسوی داخل قایل داشته و طول هر ضلع آم، دو متر است. در گوشه ها، ستونهای مدوری است که در داخل بنا تعبیه گشته، از گوشه های ساختمان و سنگینی بالا بر روی آنها فاشر می آورد. راهروی طاقداری در بالای دیوار دور تا دور ساخته شده و در بالای چهار گوشه بنا، چهار گنبد کوچک واقع گشته است. این دو قسمت، از ساختمان آتشکده اقتباس شده و بیننده را به یاد راهروی پوشیده ای که دور اتاق موج شکل آتشکده ساخته می شد و گنبد کوچکی داشت، می اندازد. این سبک معماری، به چهار طاق معروف است. دیوارهای جانبی بنا، دارای مدخل بزرگ گود رفته و قوس داری است که چهارچوبی با گوشه های راست دارد.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه معماری دوره سامانی

پایان نامه معماری دوره سامانی | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=8673‎Cached12 نوامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:پایان نامه معماری دوره سامانی پایان نامه معماری دوره سامانی | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file3595.html‎Cached14 جولای 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه معماری دوره سامانی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{پایان نامه معماری دوره ... پایان نامه معماری دوره سامانی nafasaba.blogroom.ir/post/403‎Cached12 نوامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:پایان نامه معماری دوره سامانی دریافت فایل پایان نامه معماری دوره سامانی – پرداخت و دانلود آنی ... dlkadest.ir/dlarticle7417.html‎Cached7 دسامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه پایان نامه معماری دوره سامانی برایتان آماده ... پایان نامه معماری دوره سامانی - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-326071-پایان-نامه-معماری-دوره-سامانی.aspx‎Cachedپایان نامه معماری دوره سامانی. مقدمه. در تاریخ هر کشوری، با گذشت زمان و برخوردار با آداب و رسوم، فرهنگها و هنرهای گوناگون همواره سبکهای خاصی از هنر و بخصوص معماری ... برترین پکیج پایان نامه معماری دوره سامانی - دانلود فایل - عقیق دانلود agigdlc.ir/post.php?id=3447‎Cached18 ا کتبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه معماری دوره سامانی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پایان نامه معماری دوره سامانی)شما را در رسیدن به اهدافتان ... پایان نامه معماری دوره سامانی - قیمت 4,000 تومان - Selz.ir https://selzir.com/قیمت-خرید/16578219-پایان-نامه-معماری-دوره-سامانی پایان نامه معماری دوره سامانی محدوده قیمت از 4000 تومان از فروشگاه فایل و مقالات و تحقیق. دانلود (پایان نامه معماری دوره سامانی) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/2150‎Cached25 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه معماری دوره سامانی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... برترین فایل پایان نامه معماری دوره سامانی 5h3uy1.abtindls.ir/‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه معماری دوره سامانی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل پایان نامه معماری دوره ... دریافت فایل پایان نامه معماری دوره سامانی – پرداخت و دانلود آنی – حریر ... harirdlc.ir/article/12341‎Cached16 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. به صفحه دانلود فایل(پایان نامه معماری دوره سامانی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ...