خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه

مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه


قسمتی از متن:

فرآیندهای زیادی باعث گرفتگی رگ های قلب، پیدایش سلول های سرطانی و آسیب شبکه ارتباطی اعصاب در مغز می شوند.

سبزیجات و میوه ها دارای مواد آنتی اکسیدانی هستند. مغز برای خنثی کردن رادیکال های آزاد نیاز به آنتی اکسیدان ها دارد. رادیکال های آزاد به سلول های عصبی آسیب می رسانند و عمل واسطه های شیمیایی اعصاب را مختل می کنند.

وقتی سن شما افزایش می یابد، قدرت دفاعی بدنتان ضعیف می شود، در نتیجه اثر تخریبی رادیکال های آزاد افزایش می یابد.

آنتی اکسیدان ها، حالت ارتجاعی رگ ها و قوت ضربان های قلب را حفظ می کنند. 20 درصد خون خارج شده از قلب به مغز می رود. هر چیزی که مانع از جریان خون به مغز شود، قدرت یادگیری و ذهنی فرد را کاهش می دهد.

وقتی که جریان خون در مغز مختل شود، باعث سکته و خونریزی مغزی می شود؛ چنین چیزی خطرناک و کشنده است. به تدریج یک سری حملات مغزی ضعیف اتفاق می افتد که در ابتدا باعث کاهش حافظه و فراموشی می شود و در نهایت رگ های مغزی آسیب می بینند و حالتی شبیه بیماری آلزایمر به وجود می آید.

افزایش هموسسیتئین خون (اسید آمینه ای که از هضم پروتئین حیوانی در بدن تولید می شود) رگ های خونی را مجروح می کند و باعث پیدایش پلاک ( بافت زخمی و مجروح ) می شود.

یک بررسی نشان داد افزایش هموسسیتئین خون، حافظه مردان مسن را کاهش می دهد. مطالعات دیگری نیز ثابت کرده که این امر باعث تنگ شدن سرخرگ های کاروتید ( رگ های بزرگی که خون را به مغز می رسانند) می شود.

فشار خون بالا، سرخرگ ها و سیاهرگ ها را ملتهب می کند و باعث تنگ شدن آنها می شود و شرایطی را به وجود می آورد که پلاک ها افزایش می یابد و سکته مغزی رخ می دهد.

افرادی که به طور مزمن دارای فشار خون بالا هستند، با افزایش سن ، در یادآوری ، خلاصه کردن و بررسی مطالب دچار مشکل می شوند. اسکن مغزی نشان می دهد افراد دچار فشار خون بالا، بی سبب دچار حملات خفیف مغزی می شوند. محققین می گویند حتی افزایش جزئی فشار خون، تغییرات عمده ای در مغز به وجود می آورد.

تغذیه و نگهداری قدرت حافظه

1- مرحله اول، مصرف کمتر نمک و چربی های اشباع است. رژیمDASH که دارای میوه و سبزی فراوان و لبنیات کم چرب است، همان اثر داروها را در کاهش فشار خون بالا دارد.

2- اسیدهای چرب امگا-3 میزان حملات قلبی و افسردگی را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیر اشباعLDL را کاهش داده وHDL را افزایش می دهند.

3- زغال اخته و توت فرنگی و اسفناج منبع غنی آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین توانایی سلول های عصبی را برای پاسخ به واسطه های شیمیایی حفظ می کند. همچنین مانع از تشکیل لخته های خونی می شود ( رقیق کننده های خون) . این سه ماده غذایی کشسانی رگ های خونی را حفظ می کند و انتقال پیام های عصبی را بهبود می بخشد .

سایر مواد غذایی مثل کلم قرمز، انگور، آلو و آلبالو نیز همین اثرات را دارند.

اسفناج دارای آنتی اکسیدان فراوانی است که شامل بتا کاروتن ( پیش ساز ویتامینA)، ویتامینC و اسید فولیک است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه

غذاهای تقویت کننده حافظه (2) www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=8810‎Cached Similar14 ا کتبر 2004 ... فرآیندهای زیادی باعث گرفتگی رگ های قلب، پیدایش سلول های سرطانی و آسیب شبکه ارتباطی اعصاب در مغز می شوند. سبزیجات و میوه ها دارای مواد ... تقویت شگفت‌انگیز حافظه با ۶ خوراکی تقویت‌کننده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../تقویت-شگفت‌انگیز-حافظه-با-۶-خوراکی-تقویت‌کننده‎Cached Similar29 ژانویه 2015 ... در مقاله زیر به شش ماده غذایی مناسب برای رشد بخش خاکستری مغز و تقویت حافظه اشاره می‌کنیم. گردو؛ ضد تخریب. بر اساس پژوهش‌های گذشته، مصرف ... غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات - آموزشگاه کامپیوتر پایا www.payait.com/Articles/Memory_Improvement_article.aspx‎Cached Similarتقویت حافظه - آموزشگاه کامپیوتر پایا. ... مقالات مشاوره‌ای · مزایای ویژه پایا ... خوراکی ها و غذاهای تقویت حافظه برای امتحان مغزدانه ها ..... این گیاه گرم و خشک بوده دارای خاصیت شادی بخش و تقویت کننده حواس و مغز و تنظیم کننده سلسله اعصاب می باشد. ۵ خوراکی تقویت کننده مغز - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/5-brain-boosters/‎Cached Rating: 2.7 - 19 votes 18 سپتامبر 2014 ... استرس و افزایش سن می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه شود اما مکمل‌ها و تغییر در شیوه‌ی زندگی، به شما این امکان را می‌دهد که ذهنی سالم داشته باشید. غذاهای تقویت کننده حافظه | دکتر بهمن محمدی - تغذیه و رژیم درمانی www.doctormohammadi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cached Similarغذاهای تقویت کننده حافظه. بسیاری از مردم به خصوص دانش آموزان ، دانشجویان این سوال را در ذهن دارند که آیا غذاهایی وجود دارند که حافظه را تقویت و یادگیری را بهتر کند . غذاهای مفید برای افزایش حافظه‌ - forum mui - فهرست forum.mui.ac.ir/index.php?topic=1479.0‎Cached Similarغذاهای مفید برای افزایش حافظه‌. ... غذاهای تقویت کننده حافظه(1) (2) ..... این مقاله سعی کرده است تا تحقیقاتی را که در این زمینه انجام شده است، به زبانی ... بهترین و بدترین غذاها برای مغـز! noortarjome.com/مقاله/بهترین-و-بدترین-غذا-ها-برای-مغـز‎Cached Similarلیست مواد غذایی که می خورید، می تواند به شما در داشتن حافظه بهتر و مغز ... تنهایی یکی از عوامل تقویت کننده کامپیوتر مغز شما می باشد و نباید با خوردن چنین مواد غذایی ، ... مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه – حریر دانلود harirdlc.ir/article/4089‎Cached10 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر نام محصول دانلودی: مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. مقاله غذاهای تقویت کننده حافظه. مقاله در مورد غذاهای تقویت کننده حافظه - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-غذاهای-تقویت-کننده-حافظه.htm‎Cachedغذاهای تقویت کننده حافظه. فرآیندهای زیادی باعث گرفتگی رگ های قلب، پیدایش سلول های سرطانی و آسیب شبکه ارتباطی اعصاب در مغز می شوند. سبزیجات و میوه ها دارای ... تقویت حافظه و هوش با 11 ماده غذایی - نمناک namnak.com/تقویت-حافظه-هوش-با-11-ماده-غذایی.p1544‎Cached Rating: 4.4 - 712 reviews غذا های تقویت کننده هوش و حافظه. غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس از روغن بسیار مفیدی برخوردارند که برای تقویت حافظه مفید و لازم است. میوه و سبزیجات ...