خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات

مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات

چکیده:
شکوفایی برنامه‌های فناوری ارتباطات در اوایل دهة 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، دگرگونیهای فزایند‌ه‌ای را در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در سطح تصمیم‌گیریهای اجرایی پدید‌ آورده‌ است. این تغییرات در برنامه‌های ایران مقتدر در قرن بیست و یکم و با استناد به تبصره 13 قانون بودجه سال 1381 کل کشور امکان‌سنجی شده است، لیکن پرسش اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور مبتنی بر این مطلب است که آیا استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است یا نه.
در این مقاله ضمن بررسی اختلاف عمیق نظام سخت‌افزاری و تجهیزات کشور با ممالک توسعه یافته، به اهم جزئیات برنامة توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش اشاره می‌شود. این برنامه‌ها عبارت‌اند از: ایجاد زیرساخت و توسعه شبکه‌های مجازی محلی، مدیریت شبکه، امنیت شبکه، مقررات، محتوا، آموزش عمومی کاربرد کامپیوتر، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، و تولید مواد درسی وب و روشهای چند رسانه‌ای.

کلیدواژه‌ها: شکاف دیجیتالی/ فناوری اطلاعات / آموزش و پرورش


شکوفایی برنامه‌های فناوری ارتباطات و توجه بی‌کران به حوزة مزبور در اوایل دهة 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران دگرگونیهای فزاینده‌ای را در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در سطح تصمیم‌گیریهای اجرایی پدید آورده است. این تغییرات در برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی با راهبرد ایران مقتدر در قرن بیست و یکم: اقتصادِ دانایی محور با فناوری ارتباطات و اطلاعات به صورت دستورالعمل تحلیلی و اجرایی بیان شده و در این خصوص مدیریت اجرایی جامع و فراگیر آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با استناد به تبصره 13 قانون بودجه سال 1381 کل کشور امکان‌سنجی شده است. به نحو بدیهی، از آنجا که اصول اولیة دانایی به رمز دانش, پژوهش، و توانایی‌ علمی ارتباط دارد، آموزش و پرورش از اهم مسائل این برنامه به ویژه در چارچوب اجرایی و کاربردی تلقی می‌شود.

1ـ تعریف آموزش و پرورش
آموزش و پرورش از دیدگاههای مختلف تعریف شده است؛ بعنوان مثال, از دیدگاه زیست‌شناسی, آموزش و پرورش را تغییر شکل عکس‌العملهای ذاتی و اکتسابی انسان نسبت به محرکهای محیط خارج می‌دانند (درانی، 1376: 7).‌ آنچنان که از این تعریف آشکار است عوامل محیطی در فرایند یادگیری به منزلة رکن اصلی تعلیم و تربیت قلمداد شده است. در مقابل تعریف مزبور, از دیدگاه روانشناسی,‌ آموزش و پرورش هدایت رشد طبیعی و تدریجی و هماهنگ تمام نیروها و تمام استعداد‌های فرد تلقی شده است (درانی، 1376). یعنی به وضوح در این تعریف, مقولة هدایت و هماهنگی فرد از ابواب و اصول اساسی تعلیم و تربیت محسوب شده است. همچنین در فرهنگ تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش بر این مفاد تعریف شده است: «یک جریان سیستماتیک, منظم, هدفدار به منظور تربیت و رشد استعداد‌ها برای رسیدن به کمال مطلوب‌» (حسینی‌نسب و علی‌اقدم).
اینکه تا چه حد تعریف آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را در منظر عملی اندیشة دولتمردان کسب کرده, بحثی محوری است که نیازمند ارزش و بهایی است که در تغییر محیط انسانی و رفتارهای فردی به منظور تربیت نیروی انسانی نهفته است, لیکن این مطلب که تا چه میزان برنامه‌های کلان و بلندمدت با طبیعت نهفته در این تعریف مصداق دارد به اهداف مقدماتی برنامة توسعه کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات ربط دارد, به نحوی که دگرگونی در محیط و هدایت فردی را براساس «توجه از تولید و فناوری محصولات به فناوری دانش و دانایی» دانسته و مبانی این برنامه را برحسب چارچوب مذکور سازمان داده است.

2. پرسش اساسی
آنچه از وضعیت موجود در درک مفاهیم اجرایی فناوری ارتباطات و اطلاعات احساس می‌شود مبانی تغییرات و دگرگونیهایی است که در سطح جهانی در فناوری مزبور به وقوع پیوسته, به نحوی که به چالشهای محیطی برای مربی و دانش‌آموز و تغییرات در رفتار یادگیری منتهی شده است. اینکه نظامهای مبتنی بر مواد به‌صورت تک محور در حال فروپاشی است و روشهای تربیتی براساس بهره‌گیری از ارزشهای متقابل یادگیری برحسب سیستم‌های ارتباطی نوین و چارچوب دیداری‌ـ شنیداری پی یافته, موضوعی غیرقابل انکار است. پس در جهان فعلی که به‌مرور از سواد اطلاعاتی و عوالم دیجیتالی سخن می‌رود, طبیعی است که اندیشة نوینی در آرای مدیران تربیتی کشور رسوخ یابد بر این قرار که ‌«آیا استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است یا نه» (حاجی، 1381: 67).



خرید فایل



لینک منبع :مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات

مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش ... jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_id=158&sid=1&slc_lang...‎Cached Similarمبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش ... شکوفایی برنامه‌های فناوری ارتباطات در اوایل دهه 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ... [PDF] مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش ... jipm.irandoc.ac.ir/article-1-158-fa.pdf‎Cachedﺗﻮﺟﻪ از ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﻓﻨﺎوری ﻣﺤﺹﻮﻻت ﺑﻪ ﻓﻨﺎوری داﻧﺶ و داﻧﺎﻳﻲ. » داﻧﺱﺘﻪ و ﻣﺒﺎﻧﻲ اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ را ﺑﺮﺡﺱﺐ ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﺬآﻮر. ﺱﺎزﻣﺎن دادﻩ اﺱﺖ . ﻣﺒﺎﻧﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ و آﺎرﺑﺮدی ﻓﻨﺎوری ارﺗﺒﺎﻃﺎت و اﻃﻼﻋﺎت در ﻧﻈﺎم. ﺁﻣﻮزش و ... مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش ... vista.ir/.../مبانی-برنامه-توسعه-و-کاربردی-فناوری-ارتباطات-و-اطلاعات-در-نظام-آموزش-و-پرورش‎Cached Similarمبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش شکوفایی برنامه‌های فناوری ارتباطات و توجه بی‌کران به حوزهٔ مزبور در اوایل دههٔ ۸۰ شمسی ... culture - مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در ... cultur.blogfa.com/post-217.aspx‎Cached Similarدر این مقاله ضمن بررسی اختلاف عمیق نظام سخت‌افزاری و تجهیزات کشور با ممالک توسعه یافته، به اهم جزئیات برنامة توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام ... مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات lord.cero.ir/product-326102-مبانی-برنامه-توسعه-و-کاربردی-فناوری-ارتباطات-و-اطل.aspx‎Cachedمبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات. چکیده: شکوفایی برنامه‌های فناوری ارتباطات در اوایل دهة 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، دگرگونیهای ... Fars News Agency : تکنولوژی ارتباطات و نقش آن در پژوهش www.farsnews.com/printable.php?nn=8505010069‎Cached24 جولای 2006 ... در این مقاله سعی گردیده با اشاره به مقوله ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و جایگاه ..... دوره 19 شماره 1 و2، مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات. دانلود مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات -کامل و ... www.sarvoptdl.ir/file2536.html‎Cached10 جولای 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر ... مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزش و ... library.tebyan.net/.../مبانی-برنامه-توسعه-و-کاربردی-فناوری-اطلاعات-و-ارتباطات-در-نظام-آموزش-و-پرورش‎Cachedمبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزش و پرورش. [ منبع الکترونیکی]. افزودن به کتابخانه شخصی ... دانلود مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات - خرید ... tmaghalec.ir/?p=5440‎Cached26 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... برترین فایل مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات www.risearticle.ir/download/84‎Cached23 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم. با سلام حضور مشتریان گرامی. شما به صفحه اختصاصی مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ...