خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

حذف دادسرا و تبعات آن

مقاله حذف دادسرا و تبعات آن

حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و [1]172 قانون اساسی دارد. با نگاهی به اصول مربوط به وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی متوجه می شویم که قانون مزبور دادسرا را به عنوان نهادی ثابت و پایدار در نظام حقوقی ایران پذیرفت و مورد شناسایی قرار داد، چنانکه نیازی به تصریح چنین سازمانی نشده و صرفاً در مواردی با ذکر عناوین « دادستانی» و «دادستان کل» بر وجود چنین نهادی تاکید نموده است. صرف نظر از اینکه حذف نهاد دادسرا با مفاد قانون اساسی سازگاری نداشته و در تضاد با این معنی بوده است ، اینک به تبعات آن پس از گذشت چند سال از اجرای قانون دادگاههای عمومی می پردازیم .

الف ـ تطویل رسیدگی و اتلاف وقت دادگاهها

1ـ علیرغم اینکه طراحان این قانون معتقد بودند که یکی از عوامل حذف دادسرا به علت اطاله دادرسی بوده است ، گذشت زمان چیز دیگری نشان داده است و با اجرای این قانون ، شاهد تطویل دادرسی بیشتری هستیم. همان گونه که در مبحث قبل در ادله مخالفین با این قانون اشاره شد ، در گذشته با شکایت شاکی ، پرونده در، دادسرا تشکیل و غالباً چیزی حدود 2سوم پرونده ها در شعب دادیاری و بازپرسی به علل گوناگون نظیر ، گذشت شاکی ، و یا جرم نبودن عمل انتسابی و یا فقدان دلایل کافی مبنی بر بزهکاری متهم ، حسب مورد قرار موقوفی تعقیب یا منع تعقیب صادر و پرونده مختومه می شد.

پرونده های قابل تعقیب پس از طی مراحل مقدماتی تحقیق با صدور قرار تامین مناسب و با صدور کیفرخواست قرار مجرمیت صادر و پرونده برای تصمیم گیری نهایی(صدور حکم) به دادگاه ارسال می گشت.

با تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب ، تمامی این وظایف از دادسرا به محاکم منتقل شد. پرونده قبل از ارجاع به قاضی تحقیق ، بایستی توسط رییس شعبه مورد مطالعه قرار گیرد ، تا از جریان امر آگاه شود. بدیهی است کسب اطلاع از پرونده ، مستلزم صرف وقت است و در صورت پیچیده بودن پرونده ، طبعاً اوقات بیشتری باید هزینه شود. در حالیکه وقتی در دادسرا کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می شود ، هر قدر پرونده که پیچیده باشد ، قاضی دادگاه با خواندن کیفر خواست به تمامی زوایای پرونده آشنا میگردد و دیگر لزومی به مطالعه ورق به ورق پرونده نیست. حالا تصور نمایید ، پرونده ای بدواً به محکمه ای ارجاع شود ، بایستی تمامی مراحلی که در دادسرا طی می شود ، در اینجا نیز عمل شود ، آیا واقعاً این امر باعث اتلاف وقت محاکمه و در نتیجه اطاله دادرسی را در پی ندارد ؟!


[1] این اصول ناظر بر نحوة انتخاب دادستان کل کشور ، لزوم مشورت رئیس قوه قضاییه با دادستان کل در بعضی از مسائل و راجع به وظایف و اختیارات دادستان نظامی است.



خرید فایل



لینک منبع :حذف دادسرا و تبعات آن

مقاله در مورد حذف دادسرا و تبعات آن - پژوهش 3 pazhohesh3.ir/مقاله-در-مورد-حذف-دادسرا-و-تبعات-آن/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه۱۱ فهرست مطالب « دادی که دیر داده شود ... تحقیق در مورد حذف دادسرا و تبعات آن - گالری هفت galleryhaft.ir/تحقیق-در-مورد-حذف-دادسرا-و-تبعات-آن/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۱۱ مبحث سوم : حذف دادسرا و تبعات آن حذف دادسرا ... مقاله:حذف دادسرا و تبعات آن - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/05/11/post-14738/‎Cached1 آگوست 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه* فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه : 10 حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و ... حذف دادسرا و تبعات آن 10ص - ورد - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/1395/05/22/.../حذف-دادسرا-و-تبعات-آن-10ص-ورد‎Cached12 آگوست 2016 ... حذف دادسرا و تبعات آن. حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و 172 قانون اساسی دارد. با نگاهی به اصول مربوط به وظایف قوه قضائیه در قانون ... مقاله:حذف دادسرا و تبعات آن | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=118632‎Cached5 ا کتبر 2016 ... حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و [1]172 قانون اساسی دارد. ... اینک به تبعات آن پس از گذشت چند سال از اجرای قانون دادگاههای عمومی می ... حذف دادسرا و تبعات آن | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=290210‎Cached31 ا کتبر 2016 ... حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و 172 قانون اساسی دارد. با نگاهی به اصول مربوط به وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی متوجه می شویم که ... موسسه حقوقی | حذف دادسرا و تبعات آن adlafarinan.ir/index.php/.../429-موسسه-حقوقی-حذف-دادسرا-و-تبعات-آن‎Cached11 ا کتبر 2015 ... *حذف دادسرا و تبعات آن. تعداد صفحات : 10 صفحه. حذف دادسرا مغایرت صریح با اصول 162 و 164 و 172 قانون اساسی دارد. با نگاهی به اصول مربوط به ... کویر دانلود » فروش فایل حذف دادسرا و تبعات آن kavirdlc.ir/فروش-فایل-حذف-دادسرا-و-تبعات-آن/‎Cached28 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی حذف دادسرا و تبعات آن وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... دانلود (حذف دادسرا و تبعات آن) 4k8y4o.prodownload.site/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((حذف دادسرا و تبعات آن)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -حذف دادسرا و تبعات آن- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک ... مقاله در مورد حذف دادسرا و تبعات آن – فایل یاب phd-file.ir/مقاله-در-مورد-حذف-دادسرا-و-تبعات-آن/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه11 فهرست مطالب « دادی که دیر داده شود ...