خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله گیاه شناسی برنج

مقاله گیاه شناسی برنج

قسمتی از متن:

برنج گیاهی یک ساله ، علفی با ساقه های تو خالیو دارای 8تا 12 گره در ساقه های آن می باشد . این گیاه از تیرة گندمیان (gramineae) ، از جنس oryza در آسیا و glabrima در افریقا است . برنج دوجنس یاد شده در بیش از 140 میلیون هکتار از قارة آسیا و دیگر مناطق جهان کشت می شود . گلهای برنج شامل 6 پرچم است ، دانه های سفید رنگش را زبانچة گل ، کاملاً فرا گرفته که « شلتوک » نامیده می شود . ساقه های این گیاه مانند گندم بند بند است و ارتفاع آن تا حدود 5/1 متر می رسد .

سابقة تاریخی

موطن اصلی برنج آسیای جنوب شرقی است . به عقیدة ب.م ژوکوفسکی ، هند ، چین، اندونزی موطن اصلی برنج است . شلتوک به تدریج از از هند و برمه به سایر نقاط جهان راه یافته است . کشت برنج در چین و هند سابقه ای هفت هزار ساله دارد و پس از آن کشورهای تایلند ، فیلیپین ژاپن ، ویتنام ، کرة شمالی و جنوبی ، مالزی ، تایوان در آسیای جنوب شرقی به این مجموعه اضافه می شوند در حال حاضر 90 درصد برنج دنیا در چین ، هندوستان ، ژاپن ، کره ، جنوب شرق آسیا و جزایر مجاور اقیانوس ارام و 10 درصد بقیه در دیگر قاره ها کشت می شود اگر چه آقای نقی بهرامی عقیده دارد که شلتوک برای اولین بار در دورة پادشاهی خسرو انوشیروان (531 تا 579 میلادی ) از هندوستان به ایران آورده شده است لیکن ای . پ . بتر شفسکی مورخ روسی در بحث تاریخ برنج معتقد است « تاریخ کشت و گسترش برنج در ایران به طور کامل تعیین نشده است اما کشت برنج در مقیاس محدود ، در پایان دورة ساسانیان (236 تا 651 میلادی ) و گسترش وسیع آن از قرن 10 میلادی به بعد صورت گرفته است .

بر اساس نظر لائو فو ، کشت برنج در ایران پس از تسلط اعراب به ایران رونق پیدا کرد .

انتشار جغرافیایی برنج در ایران

بیشترین کشت برنج در ایران ، در استانهای شمالی کشور گیلان ، مازندران و گلستان که در اطراف دریای خزر قرار دارند با 71 درصد سطح زیر کشت از کار کشور انجام می گیرد ، و از مراکز کشت و تولید برنج در کشور به حساب می آیند .

علاوه بر استانهای فوق در استان خوزستان ، فرس و اصفهان نیز برنج کشت می شود که کثرت ارقام محلی و اصلاح شده در این سه استان نیز زیاد است . پس از این استانها یازده استان دیگر کشور نیز به کشت برنج اشتغال دارند که جمعاً 7/6 درصد از سطح زیر کشت کل کشور را به خود اختصاص داده اند ولی تنوع ارقام در این استانها قابل توجه نیست و بیشتر از یک یا دو رقم در آنجا کشت نمی شود .

نیاز تغذیه ای برنج

به عقیده ناکاهوشی (nakahoshi 1960) و ریکاریا ( richareia1964) از یک محصول خوب که چهار تن دانه و 3/6 تن کلش در هر هکتار از زمین برداشت می شود حدود 84 کیلو گرم ازت ، 24 کیلو گرم فسفر و 46 کیلو پتاسیم از زمین کاسته می شود که برای تأ مین این مقدار مواد غذایی معمولا از کود استفاده می شود (پور صالح ، 1373). در بررسی کهاز منابع مختلف صورت گرفته مصرف 200ـ 100 کیلو گرم اوره ، 100ـ40 کیلوگرم کود فسفره و 200 ـ 100 کیلو گرم کود پتاسیمی را برای رفع نیاز تغذیه ای توصیه کرده اند .

نقش ازت در گیاه

ازت عنصر مهم و حیاتی برای گیاه به شمار می رود ازت گلو گاه رشد بوده و بیشترین عنصر در اندامهای گیاهی است . ازت عمدتاً به صورت نیترات (no ) و مقداری نیز به شکل آمونیوم جذب گیاه می گردد . نیترات ورودی ، به درون گیاه با مصرف کار حاصل از سوخت و ساز و با دخالت آنزیم های احیاء کننده به ازت آمونیاکی تبدیل می گردد . اسید های آمینه از طریق زنجیرة پیتیدی با یکدیگر پیوند حاصل کرده و پروتوئینها را می سازند . پروتئینهایی که در سلولهای گیاهی به وجود می آیند ، اکثراً جزئ ساختمان آن نبوده بلکه به عنوان آنزیم در سوخت و ساز گیاه از جمله احیای نیترات و ساخته شدن پروتئین دخالت می نمایند ازت علاوه بر شرکت در ساخت پروتئین ها قسمتی از مولکول کلروفیل را هم تشکیل می دهد . یک اتم ازت و چهار اتم کربن در حلقه ای درون کلروفیل جا گرفته اند که ازت از سوئی با اتم های کربن و از طرف دیگر با اتم منیزیم پیوند مشترک دارد لذا کمبود ازت سبب زرد شدن برگهای پیر و در نهایت توقف رشد گیاه می گردد .

در غلات (گندم ، جو ، یولاف و چاودار ) کمبود ازت باعث کوتاه و نزک شدن برگها و ساقه ها می شود . ساقه ها کوتاه و نازک شده و تعدادشان نیز کم می شود و همچنین شاخ و برگ تنک و راست باقی مانده و گیاه پنجه نمی زند و تأ ثیر ازت بر روی خوشه به صورت کوچکی و کمی محصول نمود می کند .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله گیاه شناسی برنج

مقاله گیاه شناسی برنج - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/مقاله-گیاه-شناسی-برنج/‎Cachedمقاله گیاه شناسی برنج مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله گیاه شناسی ... مقاله گیاه شناسی برنج 6qu5pv.nikandlc.ir/‎Cached... شما عزیزان می باشد دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله گیاه شناسی برنج || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید مقاله گیاه شناسی برنج ... مقاله گیاه شناسی برنج - ایران دانشجو irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/28393‎Cached18 آگوست 2016 ... ... شناسی برنج. دانلود مقاله گیاه شناسی برنج. مقاله گیاه شناسی برنج گیاه شناسی برنج تحقیق گیاه شناسی برنج پروژه گیاه شناسی برنج پایان ... برنج - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/برنج‎Cached Similar۳ گیاه‌شناسی; ۴ ریشه; ۵ ساقه; ۶ برگ; ۷ پنجه‌زنی; ۸ ساختمان گل آذین; ۹ ساختمان گِل در ... برای شناخت بهتر گیاه برنج به ذکر قسمت‌های مختلف آن از قبیل ریشه، ساقه، ... مقاله گیاه شناسی برنج :: سیستم دانلود فایل های دیجیتال ceroo.blog.ir/2016/08/16/مقاله-گیاه-شناسی-برنج 16 آگوست 2016 ... ... شناسی برنج. دانلود مقاله گیاه شناسی برنج. مقاله گیاه شناسی برنج گیاه شناسی برنج تحقیق گیاه شناسی برنج پروژه گیاه شناسی برنج پایان ... مقاله گیاه شناسی برنج 7orvp4.sarvdlc.com/‎Cached... شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله گیاه شناسی برنج || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید مقاله گیاه شناسی برنج. کاملترین فایل تحقیق گیاه شناسی برنج | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file12368.html‎Cached14 آگوست 2016 ... دریافت فایل مقاله گیاه شناسی برنج – پرداخت و دانلود آنی ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایمبا سلام حضور پژوهندگان گرامی. کاملترین فایل تحقیق گیاه شناسی برنج - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=9828‎Cached29 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق گیاه شناسی برنج_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از ... برترین فایل تحقیق گیاه شناسی برنج | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=3725‎Cached8 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((تحقیق گیاه شناسی برنج )) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقیق گیاه شناسی برنج- شده ... دانلود تحقیق گیاه شناسی برنج paperdoc.ir/محصول/24246/دانلود-تحقیق-گیاه-شناسی-برنج‎Cachedدانلود تحقیق گیاه شناسی برنج واژه شلتوک از کلمه هندی چلتو (chalto ) گرفته شده و در زبان انگلیسی به شلتوک ( دانه برنج همراه با پوست ان ) Rice Paddy گفته می ...