خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست

١- معرفی محصول -------------------------------------------------------------------- 1

1-1- نام و کد محصول-------------------------------------------------------------- 4

2-1- شماره تعرفه گمرکی----------------------------------------------------------- 4

3-1- شرایط واردات----------------------------------------------------------------- 4

4-1- بررسی و ارائه استاندارد ملی------------------------------------------------------ 4

5-1- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی---------------------------- 5

6-1- توضیح موارد مصرف و کاربرد----------------------------------------------------- 6

7-1- بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر محصول ------------------------- 8

8-1- اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز-------------------------------------------- 11

9-1- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول-------------------------------- 12

10-1- شرایط صادرات------------------------------------------------------------- 12

2- وضعیت عرضه و تقاضا-------------------------------------------------------------- 12

1-2- بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید-------------------------------------------12

2-2- بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا------------------------13

3-2- بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم--------------------------------------14

4-2- بررسی روند مصرف از آغاز برنامه-------------------------------------------------14

5-2- بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم-------------------------------------15

6-2- بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم -------------------------15

3- بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور -------------------------16

4- تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم ----------------------------------------- 39

5- بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی------------------------------------------------41

6- میزان مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن--------------------------------------------- 46

7- پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح -----------------------------------------------47

8- وضعیت تامین نیروی انسانی و اشتغال--------------------------------------------------47

9- بررسی و تعیین میزان تامین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی--------------------48

10- وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ----------------------------------------------50

11- تجزیه و تحلیل و جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید--------------- 53

منابع ------------------------------------------------------------------------------53

خلاصه طرح

نام محصول

آبکاری قطعات پلاستیکی

ظرفیت پیشنهادی طرح

95000 متر مربع آبکاری در سال

موارد کاربرد

صنایع لوازم خانگی ، صنایع مخابرات در ساخت تلفن،

کابل های انتقال نیرو ، صنعت ساختمان ، صنعت کامپیوتر در ساخت مدار چاپی

مواد اولیه مصرفی عمده

آند نیکل ، آند مس فسفره ، سولفات نیکل ، سولفات

مس، اسید سولفوریک، کلرید پالادیوم، اسید کربنیک

کمبود محصول (سال ١٣٩٠ (

کمبود نداریم

اشتغال زایی (نفر)

24

زمین مورد نیاز )مترمربع(

5000

زیربنا

اداری )مترمربع(

400

تولیدی (مترمربع)

500

انبار )مترمربع(

500

میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی

آند نیکل ٥٢٣٣ کیلوگرم، آند مس فسفره ۷۸۴۱ کیلوگرم، سولفات نیکل ۴۱۶ کیلوگرم ، سولفات مس ۳۴۴ کیلوگرم، اسید سولفوریک ۲۹۰ لیتر

میزان مصرف سالانه

یوتیلیتی

آب (m3)

5940

برق (kw)

788

گاز (m3)

35550

سرمایه گذاری

ثابت طرح

ارزی )دلار(

9660

ریالی )میلیون ریال(

14628

مجموع (میلیون ریال)

14718

محل پیشنهادی اجرای طرح

استانهای کردستان یا ایلام یا چهار محال و بختیاری

یا کهکیلویه و بویر احمد یا تهران یا اصفهان





1 معرفی محصول

مقدمه

مجموعه فرآیندهایی که تحت آن، سطح قطعات فلزی و یا غیر فلزی (اجسام رسانا، نیمه رسانا و نارسانا (با لایه هایی از فلز یا غیر فلز جهت دستیابی به سطوح مناسب برای کاربردهای صنعتی و یا تزئینی و کاهش هزینه تولید، پوشیده می شوند را آبکاری می گویند.

به طور کلی آبکاری قطعات پلاستیکی صنعتی نو محسوب می گردد چراکه اولین قطعات پلاستیکی آبکاری شده با جریان برق (Electroplating) در سال ۱۹۶۳ وارد بازار شدند . سبکی پلاستیکها در مقابل فلزات، روش تولید ساده و امکان قالب گیری سریعتر و راحت تر آنها ، عدم نیاز به پرداخت کاری بعد از قالب گیری ، استحکام فیزیکی قابل قبول و مناسب و مقاوم بودن آنها در برابر فرسودگی و قیمت تمام شده پایین تر در مقایسه با مشابه فلزی باعث شده است که این صنعت به سرعت رشد و توسعه یابد . به طوری که امروزه علاوه بر ABS (که اولین و تنها پلیمری بو د که تا سال ها قابل آبکاری بود ) با استفاده از حلالهای ویژه، بسیاری دیگر از پلاستیکها قابل آبکاری می باشند و استفاده از قطعات پلاستیکی آبکاری شده در صنایع مختلف از جمله اتومبیل سازی، لوازم خانگی (یخچال ، تلویزیون، رادیو، ضبط و پنکه ) ، اسباب بازی، موتور سیک لت و دوچرخه ، دکمه و زیور آلات روز به روز کاربرد بیشتری می یابد.

آشنایی با تاریخچه آبکاری

تاریخچه آبکاری در اروپا

صنعت آبکاری به شکل امروزی آن از اواخر قرن هجدهم و با اختراع پیل الکتریکی توسط ولتا فیزیکدان ایتالیایی و تحقیقات میشل فارادی دانشمند انگلیسی که حاصل آن کشف قوانین فارادی بود، آغاز گردید . در سال ١٨٣٧ موریتس جاکوبی با استفاده از نیروی برق توانست کپی های دقیق (نمونه سازی) از انواع قطعات و کالاها تولید و عرضه نماید . او با ساخت چنین قطعاتی با استفاده از روش نمونه سازی (Electroforming) که یکی از روشهای آبکاری است گامی بزرگ در توسعه صنعت آبکاری به وجود آورد . او همچنین پایه گذار نخستین نشریه های صنعت آبکاری است . در سال ١٨٤٢ فون زیمنس موفق به آبکاری طلا بر روی قطعات مختلف گردید و این اختراع را به نام خود ثبت کرد . در همان زمان ویلهم پفان هاورز که آلمان ها او را پدر گالوانوتکنیک می خوانند موجب تحولی شگرف در این صنعت گردید.

امروزه با توجه به اهمیت و کارآیی این صنعت در صنایع مختلف و نقش آن در اقتصاد ملی کشورها سرمایه های عظیمی از سوی دولتها و صاحبان صنایع برای پیشرفت این صنعت هزینه می گردد.

مرحله دوم: آبکاری کردن قطعه فوق با استفاده از روش آبکاری الکتریکی

البت ذکر این نکته ضروری است که ابعاد قطعه فلزی که مورد آبکاری قرار می گیرند بسیار متفاوت بوده و قطعات فوق العاده ریز تا قطعات بزرگ را در بر می گیرند.

لذا در طراحی واحد و انتخاب تجهیزات و به ویژه وانها بایستی ابعاد قطعاتی که قرار است آبکاری شوند در نظر گرفته شود . در مورد قطعات پلاستیکی غالبا با قطعات کوچک و سبک مواجه هستیم به طوری که اکثر قطعات سفارش شده را این گونه قطعات تشکیل می دهند ولی علیرغم این موضوع و به منظور توانایی اجرای بیشترین مقدار سفارشات بایستی ابعاد وانها مناسب انتخاب شوند.

رسانا کردن پلاستیکی عمدتا به دو روش صورت می گیرد ، قدیمی ترین روش هادی سازی استفاده از لاکهای هدایت کننده است . این لاکها از مخلوط رزینهای آلکید و اپوکسی با ذرات میکرونی گرافیت نقره ای یا پودر فلزی تشکیل می شوند. مناسبترین این ذرات در واقع ذرات میکرونی فلز نقره هستند که مخلوط آن با لاکها تولید واکنش شیمیایی تغییر شکل یا اکسید نمی کند و دارای هدایت الکتریکی مناسبی می باشد . استفاده از پودر اکسید مس یک ظرفیتی نیز به جای نقره متداول می باشد. به طوری که پس از مخلوط کردن پودر اکسید مس یک ظرفیتی با لاکهای احیا کننده در حین خشک شدن تبدیل به مس فلزی می شود و از این طریق می توان سطحی هادی تهیه کرد . اشکال عمده این روش بالا بودن هزینه آن در مقایسه با روش مورد نظر در این طرح می باشد.

این روش که در حال حاضر در سطح وسیع تری مورد استفاده قرار می گیرد روشی است که ابتدا در سال 1963 و با هادی ساز پلیمر ABS محقق گردید. گرچه امروزه پلیمرهای دیگری نظیر پلی پروپیلن ، پلی سولفون ، پلی اکریل اتر ، نایلون و آلیاژ PC/ABS با این روش قابل آبکاری هستند ولی عملا حدود 85% قطعات پلاستیکی که آبکاری می شوند را ABS تشکیل می دهد و این به علت چسبندگی بسیار خوب لایه فلزی ایجاد شده به این ماده پلاس تیکی می باشد. به طوریکه امروزه این پلاستیک مبنایی شده است که قابلیت آبکاری و دیگر مشخصات سایر ترکیبات غیر هادی را با آن مقایسه کنند.

٥ - بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی طرح

ظرفیت عملی یک واحد آبکاری پلاستیک به پارامترهای مختلفی نظیر نوع قطعاتی که آبکاری می شوند و ابعاد و شکل آنها و میزان ضخامت آبکاری بستگی دارد. بر اساس فرضیات زیر ظرفیت طرح تعیین می گردد.

١- سطح آبکاری شده در هر بار (سیکل بار ) : برای این واحد در هر سیکل با توجه به عوامل مختلف ، 5/1 متر مربع در نظر گرفته شده است .

٢- زمان هر سیکل و آماده سازی و آبکاری: با مشاهده زمانهای عملیات در هر یک از وانها ملاحظه میگردد که بیشترین زمان مربوط به وان زبر سازی و آبکاری مس و نیکل می باشد که در مقایسه با سایر زمانها به مراتب بیشتر است لذا به منظور تعدیل زمان مذکور بایستی در هر زمان دو قطعه تحت فرایند زبر سازی در وان قرار گرفته و در وان نیکل نیز از سه سری آند استفاده شود. به این ترتیب بیشترین زمان تعیین کننده ظرفیت واحد ٥ دقیقه خواهد بود.



خرید فایل



لینک منبع :پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش

خرید و دانلود پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... tmaghalec.ir/?p=7166‎Cached28 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 ... کارگاه تولید قطعات خودرو به روش فورج در 60 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب ... خرید فایل( پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... www.sarvoptdl.ir/file961.html‎Cached5 جولای 2016 ... پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد ... قطعات صنعتی پلاستیکی در 59 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. دانلود (پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قطعات کامپوزیتی) | تحقیق ... www.risearticle.ir/download/4503‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قطعات ... به صفحه ی دانلود _پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. خرید آنلاین پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... www.risearticle.ir/download/6797‎Cached28 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد ... قطعات صنعتی پلاستیکی در 59 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. دریافت فایل پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... 373w2e.nikandlc.ir/‎Cached... راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی و بررسی کامل هدایت میشوید پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود (پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی ... harirdlc.ir/article/29734‎Cached28 ا کتبر 2016 ... یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... خرید فایل( پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... 264lef.sarvdlc.com/‎Cached... راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی و بررسی کامل هدایت میشوید پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود فایل ( پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات ... 48irxm.nikansefile.ir/‎Cachedبرای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش. پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی sigmadlkad.ir/ODeYiY/‎Cachedفرمت فایل: doc حجم فایل: 560 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 64. پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش ... فروش فایل پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی 2m59aj.abtindls.ir/‎Cached... کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه آبکاری قطعات پلاستیکی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش ...