خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش

پرورش قارچ

تاریخچه استفاده از قارچ خوراکی

قارچها موجوداتی هستند که از ادوار قدیم با انسان بوده اند. سوابق فسیلی آنها به دوران پر کامبرین و دونین بر می‌گردد. تاریخ مصرف قارچ های خوراکی بعنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور برمی‌گردد و حتی انسان های نخستین از خواص ویژه قارچ ها اطلاع داشتند. آزتک ها از قارچها بعنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده می‌کردند و قارچ را گوشت خدا God's flesh می‌نامیدند. نوشابه مستی‌آور سوما نیز چیزی جز عصاره آمانیتا موسکاریای سمی نبوده که از گروه قارچ های کلاهکدار است . اگر تاریخچه تولید قارچهای خوراکی به دقت مورد بررسی قرار گیرد , تاریخی چند هزار ساله را میتوان برای آن قائل شد. پرورش قارچهای خوراکی حدوداً به 20 قرن پیش در ژاپن و چین بر می‌گردد. کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد.

کشور های مختلف جهان با توجه به فرهنگ غذایی در طی سالهای گذشته به نوعی از این محصول ارزشمند برخوردار بوده اند و در حال حاضر , اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان یک محصول کشاورزی و باغی قلمداد و حتی به منظور توسعه هر چه بیشتر تولید و مصرف آن , برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای آن قائلند و سالانه هزینه های بسیاری را مصرف آن میسازند . در این میان کشورهای آمریکایی , اروپایی , اسیایی و آفریقایی هر کدام به نوعی نسبت به توسعه همه جانبه آن اقدام و گاهی در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی , میزان قارچها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن گونه خاص , بیشتر است.کشورهایی مانند چین , از 2 هزار سال پیش قارچها را نیز به موازات سایر محصولات کشاورزی پنداشته و در حال حاضر , سالانه چند میلیون تن تولید انواع قارچها را در برنامه های خود دارند . البته در این میان از خواص داروئی و درمانی قارچهای داروئی نیز غافل نمانده و در صنعت داروسازی در کشور مذکور در حد قابل توجهی رونق یافته است به طوری که در مراجعه به پزشکان چینی , انواع داروها از جمله قرص , کپسول , آمپول و.... تجویز میگردد.

البته شایان ذکر است که قارچها به لحاظ بافت فیبری و سلولزی و نیز داشتن پلی ساکاریدهایی در دیواره سلولی شان به عنوان ضد سرطان محسوب میگردند . در این میان می توان به قارچهایی اختصاصا ضد سرطان اشاره کرد مانند قارچهای گاندرما ,آریکولاریاو شیتاکه .

صنایع تبدیلی قارچها نیز امروزه به عنوان یکی از صنعت های روز , مورد توجه خاص قرار گرفته است . صنایع کنسرو سازی , مربا , ترشی و پودر قارچ , از جمله فرآورده های قارچ است که در دنیا از مصرف بالایی نیز برخوردار است. از نکات قابل توجه و تامل دراین صنعت این است که با توجه به تولید بالای ضایعات کشاورزی در اکثر کشورها از جمله ایران, استفاده بهینه از این ضایعات را میتوان نام برد.

پرورش قارچ صدفی در سطح محدود(کمتر از ۸۰متر مربع):

۱.کاه یک شب در آب خیسانده شودسپس کاه خیسانده شده ۲ ساعت در آب جوشانده شود (اززمان جوشیدن ۲ ساعت).

۲.کاه آبکشی و خنک شود(تا حدی که گرمایش با پشت دست حس نشود).

۳.کاه به نسبت ۵درصدبابذر قارچ صدفی مخلوط شود(به ازای هر ۱۰کیلوگرم کاه جوشانده شده ۵۰۰ گرم بذر قارچ صدفی) استفاده شود.

۴.مخلوط حاصل درون کیسه هایی که از قبل تهیه شده قرار گیرد(کیسه خیاری ).

۵.کیسه ها در مکانی که دمای آن ۲۴درجه سانتیگراد است قرار گیرد(برای مدت ۲۴روز).

۶.بعد از ۲۴ روز سطح مخلوط درون کیسه ها سفید میشود.

۷. سوراخهایی به قطر ۲ سانتیمتر و به اندازه ۱۵‌‌‌ سانتیمتر از هم روی کیسه ها ایجادشود: دما دراین زمان به ۱۸ درجه سانتیگراد کاهش یابد(نور یک لامپ معمولی در این زمان ضروریست).

۸.بعد از یک هفته دیگر قارچها ازمحل سوراخ های کیسه ها بیرون می آیند.

۹.زمان منلسب برای چیدن قارچها زمانیست که آنها به اندازه کف دست شده باشند:۳یا۴چین میتوان برداشت نمود(پروسه تولید۲ماه میباشد)که برداشت اول پس از ۱ ماه خواهد بودکه میزان برداشت از هر کیسه حدود ۴ کیلوگرم قارچ صدفی میباشد.



خرید فایل



لینک منبع :پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی پرورش قارچ - فایل ناب archive.filenab.com/product-53793-Entrepreneurshipeducation-project-mushrooms.aspx‎Cachedپروژه کارافرینی پرورش قارچ طرح توجیهی پرورش قارچ کارآفرینی پرورش قارچ دانلود پروژه پرورش قارچ ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود پروژه کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی -کامل و جامع | رامتین دانلود ramtindlw.ir/article76.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... دانلود پروژه کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی -کامل و جامع ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ادامه مطلب. ... فرمایید پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. خرید فایل( پروژه کارآفرینی پرورش قارچ) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/4682‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پروژه کارآفرینی پرورش قارچ)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود فایل ( پروژه کارآفرینی موضوع : طرح پرورش قـارچ خوراکـی ... www.risearticle.ir/download/1164‎Cached24 ا کتبر 2016 ... شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{پروژه کارآفرینی پرورش قارچ}را دانلود خواهید کرد پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود (پروژه کارآفرینی پرورش قارچ) 8mr4fr.nikandlc.ir/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((پروژه کارآفرینی پرورش قارچ)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پروژه کارآفرینی ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین پکیج پروژه کارآفرینی موضوع : طرح پرورش قـارچ خوراکـی ... www.sarvoptdl.ir/file3741.html‎Cached15 جولای 2016 ... برترین پکیج پروژه کارآفرینی موضوع : طرح پرورش قـارچ خوراکـی – دانلود ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. دانلود فایل ( پروژه کارآفرینی پرورش گاو شیری) | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file10728.html‎Cached8 آگوست 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پروژه کارآفرینی پرورش گاو شیری وارد شده اید. ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. دانلود پروژه کارآفرینی مزرعه پرورش بلدرچین – خرید آنلاین و دریافت ... www.sarvoptdl.ir/file72.html‎Cached2 جولای 2016 ... پروژه کارآفرینی مزرعه پرورش بلدرچین در 44 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود پروژه کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی – خرید آنلاین و دریافت با آرزوی ... میشوید پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. دانلود فایل ( پروژه کارآفرینی پرورش قارچ) 6b2h9.sarvdlc.com/‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(پروژه کارآفرینی پرورش قارچ)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از ... پروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش . پروژه کارآفرینی پرورش قارچ sigmadlkad.ir/gdmidb/‎Cachedپروژه کارآفرینی پرورش قارچ در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ... کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد. کشور های مختلف جهان با توجه به ...