خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش

طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش

فرم اطلاعاتی طرحهای مربوط به متقاضیان تسهیلات بانکی

1- مشخصات متقاضی

نام شرکت :شرکت صنایع غذایی شادگل

شماره: 28/2/1378

تاریخ ثبت : 1135 نیشابور

نوع فعالیت : تولیدی

تبیین در خواست متقاضی :

2- معرفی طرح :

1-2- نام طرح :

روغن نباتی جامد شادگل

2-2- هدف از اجرای طرح :

واحد تصفیه روغن نباتی خام و تولید روغن نباتی جامد

3-2- مشاور- مشاوران طرح :

مشاور صنعتی سها طوس

4-2- نوع تولید/ تولیدات طرح :

روغن نباتی جامد - گاز اکسیژن - خمیر صابون

5-2- ظرفیت تولیدی طرح :

در سال 30000 تن روغن نباتی جامد

6-2- پیش بینی نیاز بازار : با توجه به نیاز داخلی کشور و شرایط فراهم شده برای صادرات توسط دولت محترم این واحد میتواند بخشی از نیاز جامعه را فراهم کند.

7-2- میزان رقابتی بودن تولیدات : با توجه به نیاز جامعه بحث رقابت در بازار جایگاهی ندارد

8-2- میزان کل سرمایه گذاری ثابت طرح :

64,193,131 هزار ریال

9-2- سرمایه در گردش طرح :

18,152,169 میلیون ریال

10-2- مجوزهای اخذ شده :

الف : اعلامیه تاسیس 28084/2 مورخ 4/2/82

ب :

ج :

11-2- دوره اجرای طرح : حداکثر 21 ماه

12-2- چگونگی پیش بینی تأمین منابع مالی طرح :

20% سرمایه گذاری متقاضی و 80 % تسهیلات تبصره ای .

13-2- دوره بازپرداخت تسهیلات دریافتی ازآغازبهره برداری 3سال

14 -2- سود مورد انتظار متقاضی 1267 میلیون ریال

15-2- نرخ بازگشت سرمایه 20%

16-2- وثیقه پیشنهادی متقاضی محل اجرای طرح و ماشین آلات
















مقدمه

روغنها و چربی های خوراکی بخش عمده ای از ترکیب مواد غذایی و غذای مصرفی روزانه را به خود اختصاص می دهند . رشد سریع جمعیت و نیاز به افزایش هر چه بیشتر تولید از یک سو و عدم استقلال صنایع روغن کشور از برخی لحاظ نظیر مواد اولیه ، ماشین آلات و یا کاتالیست ، خاک رنگبر و غیره از سوی دیگر ، مشکلات روز افزونی را سبب شده است که حل آنها منوط به انجام فعالیت های گسترده و تلاش بیشتر از جانب محققین ، متخصصین و مسئولین امر در این زمینه است .

روغن کشی از دانه های روغنی به وسیله چرخهای اعصاری در ایران ، از قرنها پیش مرسوم بوده و بیشتر مصرف دارویی داشته است . مصرف روغن نباتی به عنوان یک ماده غذایی به همراه دیگر محصولاتی نظیر برنج و آرد ، از سال 1325 معمول شده است .

مردم ایران در بدو امر با اکراه و از روی ناچاری به استفاده از روغن نباتی مبادرت می نمودند و آن را فاقد مواد مورد نیاز بدن دانسته ، حتی مصرف آن را مضر می دانستند ، تا این که به تدریج با آگاهی از ترکیبات و خواص مواد تشکیل دهنده روغن نباتی ، به مصرف آن روی آوردند و در بسیاری موارد آن را بر روغن حیوانی نیز ترجیح دادند . روغن نباتی در حال حاضر به اشکال جامد ، مایع و مارگارین مورد مصرف قرار می گیرد ، که نوع جامد آن به علت قابلیت نگهداری طولانی تر ، بالاتر بودن نقطه ذوب و همچنین بهبود در پلاستیسیته روغن های قنادی و مارگارین . البته روغن جامد باعث بهتر شدن طعم و بوی روغن می گردد ، مورد استفاده بیشتری دارد . در مقابل ، نوع مایع آن دارای ارزش تغذیه ای بالاتری است . مصرف این فرآورده ی غذایی ، سالیانه رو به افزایش بوده ، که می توان از علل آن ازدیاد جمعیت ، افزایش درآمد ، بالا رفتن میزان شهر نشینی و حتی عادت به مصرف و . . . را نام برد .

می باید از هم اکنون با توجه به فاکتورهای مختلفی ، نظیر : رشد جمعیت ، رشد مهاجرت و تغییر سلیقه ، رشد درآمد و . . . با برنامه ریزی صحیح که در درجه اول از مواد اولیه شروع می شود ( دانه های روغنی ) ، اقدامات مقتضی را جهت نیل به خودکفایی به عمل می آورد . لازم به ذکر است در گذشته در هیچ سالی وابستگی کشور به روغن خام کمتر از 80% نبوده است .

1-1- هدف پروژه

هدف پروژه تصفیه و تولید روغن نباتی جامد به میزان 3000 تن در سال در دو شیفت کاری و رفع نیاز های مختلف این محصول در کشور و گام در جهت خودکفایی و همچنین صادرات به بازارهای هدف و در نتیجه افزایش توان اقتصادی کشور می باشد

1-2- محل اجرا : شهرستان نیشابور- شهرک صنعتی خیام

1-3- تعداد کارکنان : 108 نفر

1-4- سوابق ثبتی مجری طرح

شرکت شادگل در تاریخ 28/2/1378تحت شماره1135درنیشابوربه ثبت رسید .

این شرکت با مسئولیت محدود و سرمایه 000/000/000/3 ریال شروع به فعالیت کرد .

1-5- سوابق تجربی و علمی مدیران

ردیف

نام ونام خانوادگی

رشته تحصیلی

تعداد سهم

1

امیر امامیان

دیپلم

54

2

حمید رضا امامیان

دیپلم

200

3

مهدیه بلالی

دیپلم

248

4

ریحانه امامیان

دیپلم

248

5

ملیحه امامیان

دیپلم

248

6

علی اصغر امامیان

دیپلم

2

1-6- مجوزات قانونی

موافقت اصولی به شماره 28084/2 به نام شرکت توسط وزارت صنایع جهت تولید میزان 000/30 تن روغن توسط وزارت صنایع ومعادن ( نمایندگی صنایع و معادن نیشابور ) جهت تولید میزان 30000 تن روغن نباتی جامد در سال صادر شده و در تاریخ . . . تمدید گردید .

با توجه به اقداماتی که توسط مجریان طرح از نظر پیشرفت امور ساختمانی و برخی از قسمتهای کارخانه به عمل آمده بود ، چند ماه بعد پروانه تأسیس کارخانه صادر و اعتبارات اولیه آن از تاریخ صدور به مدت یک سال تعیین و تمدید شد .

لازم به ذکر است که این اعلامیه تاسیس به نام آقای محمد عظیمی سورانی صادر گردیده است.

-1- مواد اولیه مورد نیاز :

با توجه به مطالب فصل اول مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از :

روغن دانه وکنجاله سویا،آفتابگردان،پنبه،گلرنگ،کلزا،کنجد،بادام زمینی و . . . اسید فسفریک ، سود ، خاک رنگبر ، آب ، گاز هیدروژن ، بتا کاروتن ، آنتی اکسیدانت ، اسانس ، کاتالیست نیکل ، ورق گالوانیزه با روکش قلع .

اصلی ترین ماده اولیه تولید این واحد روغن خام می باشد . روغن های خام مورد استفاده در این واحد تولیدی عبارتند از روغن خام سویا / آفتابگردان / کلزا / تخم پنبه و . . . در حدود 80 % از روغن خام مصرفی با توجه به سیستم جامد سازی در کارخانه روغن سویا بوده و20 % باقیمانده آن مربوط به سایر روغن ها می باشد . که عملاً با توجه به میزان افت روغن های مختلف قیمت ها در یک سطح می باشند .

3-2- میزان نیاز به مواد اولیه ( برای هر تن محصول )

میزان مصرف
واحد محصول

مشخصــات مــواد

ردیف

واحد

میزان

تن

1050

روغن خام با احتساب سهمیه دولتی

1

تن

0.01

خاک رنگبر با احتساب سهمیه ارز دولتی

2

تن

0.005

سود کاستیک(85%)

3

تن

0.002

اسید فسفریک

4

تن

0.00005

اسید سیتریک

5

تن

0.001

پتاس الکترولایزر

6

تن

0.001

خاک کمک صافی

7

تن

0.0007

کاتالیست نیکل با احتساب ارز دریافتی

8

کیلو گرم

0.0033

بتا کاروتن با احتساب سهمیه ارز دولتی

9

تن

0.1

ورق حلب با احتساب سهمیه ارز دولتی

10

عدد

40

کارتن و پلا ستیک

11

3-3- منابع تهیه مواد اولیه

میزان روغن خام استحصالی از دانه های روغنی که در کشور تولید می گردد ، حدود 10 % نیاز کل مصرف کشور را تأمین و مابقی آن به صورت واردات از کشورهای آرژانتین ، برزیل و . . . تهیه می گردد .در حال حاضر مقدار 60 % از روغن خام مصرفی کشور توسط وزارت بازرگانی خریداری و در اختیار کارخانه جات تولید کننده روغن نباتی قرار می گیرد . که به صورت حق العمل کاری به منظور تولید و توزیع در سیستم کالا برگ در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار داده می شود .

از سایر مواد اولیه خاک رنگبر ، کاتالیست نیکل ، بتا کارون و ورق حلب محل تامین خارجی داشته و بقیه از داخل کشور تامین میشود .

3-4- بررسی فرایند های تولیدی و انتخاب تکنولوژی بهینه

تصفیه فرآیندی برای جداسازی ناخالصی ها از روغن های خام می باشد . در جریان تولید روغن های خام توسط هر یک از روش های استخراج معمول صنعتی مقداری از مواد غیرگلیسیریدی به روغن واردمی شود . این ناخالصی ها طی یک سلسله عملیات که به طور کلی تصفیه نامیده می شود از روغن خارج می شوند .

وجود ناخالصی های نامطلوب در روغن سبب تیرگی / کف کردن / دود کردن تشکیل رسوب در هنگام حرارت دادن روغن / کاهش پایداری روغن در مقابل اکسیداسیون و سایر واکنش های می شود که در جریان فرایند روغن مشکلاتی را به وجود آورده و از کیفیت محصول نهایی می کاهد . این ناخالصی ها شامل اسیدهای چرب آزاد / فسفاتید ها / و سایر مواد صمغی / مومها / رنگدانه ها / پر اکسید ها و مواد معطر فلزات کمیاب و غیره هستند .

هدف از تصفیه روغن زدودن ناخالصی های نامطلوب از روغن است به نحوی که کمترین آسیب به گلیسیرید ها رسیده و افت روغن به حداقل ممکن برسد . تصفیه روغن شامل صمغ گیری (Degumming ) / تصفیه قلیایی ( Alkali Refining ) / بی رنگ کردن ( Bleaching / بی بوکردن (Deodorizati ) است.موم گیری( Dewaxing)/ و زمستانه کردن(Winterization ) فرایندخاص برای بعضی روغنهای مایع است.که درسرما(حرارت یخچال) ه دلیل رسوب مومها وتری گلیسیرید ها ی دارای نقطه ذوب بالا ( نظیر استئارین ) شفافیت خود را از دست می دهند . همچنین از آنجا که در گذشته مردم به استفاده از روغن جامد عادت داشته و به دلیل استفاده فراوان این روغن در صنایع غذایی مختلف یکی دیگر از فرایند های متداول علاوه بر مراحل تصفیه فرایند هیدروژناسیون روغن به منظور تولید روغن جامد می باشد .



خرید فایل



لینک منبع :طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد ... fileoo.blogsky.com/.../پروژه-کارآفرینی-طرح-توجیهی-روغن-نباتی-شاد-گل-در-58-صفحه-ورد-قابل-ویرایش‎Cachedپروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... تبیین در خواست متقاضی : 2- معرفی طرح : 1-2- نام طرح :روغن نباتی جامد شادگل 2-2- ... طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل - فروشگاه ساز رایگان فایل dawnloudha.payfile.org/product-11441-Feasibility-Project-Happy-Flower-Vegetable-oil.aspx‎Cachedبازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 129 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 58. طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... پروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل - آرام بلاگ fileyare.aramblog.ir/.../پروژه+کارآفرینی+طرح+توجیهی+روغن+نباتی+شاد+گل‎Cachedپروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل. پروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=5577‎Cached27 ا کتبر 2016 ... طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... وقت بخیربه صفحه دانلود فایل(مقاله سیستم کارگزینی و حسابداری شرکت روغن ... دانلود طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل -کامل و جامع | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/12393‎Cached1 نوامبر 2016 ... طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... فروش فایل طرح توجیهی وپروژه کارآفرینی احداث کارخانه ی روغن نباتی با آرزوی ... طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل sigmadlkad.ir/4ZHkg1/‎Cachedتعداد صفحات فایل: 58. طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ... واحد تصفیه روغن نباتی خام و تولید روغن نباتی جامد. 3-2- مشاور- مشاوران طرح ... دریافت فایل طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل – پرداخت و دانلود آنی ... www.sarvoptdl.ir/file17.html‎Cached2 جولای 2016 ... به صفحه ی دانلود _طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل_خوش امدید.امیدوارم بهره ... طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... برترین پکیج طرح توجیهی وپروژه کارآفرینی احداث کارخانه ی روغن ... www.sarvoptdl.ir/file6980.html‎Cached26 جولای 2016 ... امیدوارم بهره کافی را از طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل ببرید طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=11175‎Cached12 ا کتبر 2016 ... ... دانلودی(طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند. طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش. پروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل - فروشگاه مدیرکده modirkade.fileyar.ir/product-1899-Entrepreneurship-Project-Feasibility-Project-cheer.aspx‎Cachedبازدید: 8 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 129 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 58. پروژه کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل در 58 صفحه ورد قابل ویرایش ...