خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش

چکیده مطالب

تنوع مؤسسات و گونه گونی فعالیتهای مختلف اقتصادی در پهنه جهان، دانش و حرفه حسابداری را بر آن داشته تا در قالب مبانی و اصول عمومی، راه حلهای متناسبی را برای نگهداری حسابهای فعالیتهای گوناگون، به نحوی فراهم آورد که صورتهای مالی مؤسسات تصویر گویاتری از نتایج عملیات و وضعیت مالی ارائه دهند. از طرفی، فعالیتهای مؤسسات اقتصادی در کشورهای مختلف در بستری از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی و در محدوده مناسبات حقوقی کشور انجام می شود و این عامل، به نوبه خود، جستجو و یافتن راه حل مناسب و مطلوب را در محدوده راه حلهای متعارف در سطح بین المللی الزامی کرده است.

ارجاع طرحهای ساخت و ساز ابنیه، تأسیسات و تجهیزات بزرگ از طرف کارفرمایان عمومی و خصوصی به پیمانکاران مختلف، انعقاد قراردادهای بلند مدت پیمانکاری برای اجرای طرحهای یاد شده و انجام دادن فعالیتهای ساخت و ساز در قالب این قراردادها توسط پیمانکاران، یکی از فعالیتهای عمده اقتصادی است که نیازمند روشهای مناسب ثبت و ضبط معاملات و فعالیتهای مالی، تهیه و تنظیم گزارشهای درون سازمانی، اندازه گیری و شناخت درآمد و در نهایت تهیه و ارائه صورتهای مالی متناسب برای پیمانکاران و کارفرمایان است.

حسابداری پیمانکاری یکی از مقولاتی است که مراجع حرفه ای، پژوهشگران و مؤلفان حسابداری در کشورهای پیشرفته از دیرباز به عنوان مقوله خاص در حسابداری به آن پرداخته اند و در کشورهای پیشرفته و همچنین در سطح بین المللی استاندارهای حسابداری خاصی برای آن وضع شده است. در کشور ما نیز از الها پیش مبحث حسابداری پیمانکاری در کتابها و نشریات گوناگونی مورد بحث قرار گرفته و کوشش شده است در چارچوب روشها و رویدادهای متداول و استانداردهای حسابداری کشورهای پیشرفته راه حل ها و روشهای مناسبی برای نگهداری حسابها، شناسایی و اندازه گیری سود عملیات پیمانکاری و تهیه و ارائه صورت های مالی مؤسسات پیمانکاری در قالب مناسب حقوقی سازوکارها و الزامات محیطی حاکم بر این فعالیت عمده اقتصادی عرضه می شود.

§ ارکان اصلی پیمانکاری

در هر نوع عملیات پیمانکاری سه رکن اصلی زیر وجود دارد.

§ کارفرما

کارفرما، شخصی حقیقی یا حقوقی است که اجرای عملیات معینی را به پیمانکار واگذار می کند. کارفرما که تأمین کننده منابع مالی طرح است برای مطالعه، طراحی و نظارت بر اجرای عملیات موضوع پیمان معمولاً از خدمات مهندسان مشاور بهره می گیرد. جانشینان یا نمایندگان قانونی کارفرما در حکم کارفرما محسوب می شوند.

§ پیمانکار

پیمانکار، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت اجرای کامل عملیات موضوع پیمان را تا تکمیل نهایی آن به عهده می گیرد. پیمانکار معمولاً به منظور آسان کردن اجرای قسمت یا قسمتهای خاصی از عملیات موضوع پیمان(نظیر لوله کشی، آهنگری و نقاشی) قراردادهایی را با اشخاص یا پیمانکاران جزء منعقد می کند.

در مواردی که انجام دادن یک طرح خاص یا اجرای طرحهای بزرگ نیازمند همکاری چند شرکت پیمانکاری با تخصصهای مختلف باشد، برای افزایش توان مالی و عملیات و توزیع خطرات ناشی از اجرای عملیات موضوع پیمان، می توان از همکاری یا مشارکت و یا ادغام چند شرکت پیمانکاری، گروه شرکتهای پیمانکاری بوجود آورد. شرکتهای تشکیل دهنده این گروه، در عین حال، شخصیت حقوقی خود را برای سایر کارها حفظ می کنند.

§ قرارداد

3.‌3. مخارج اجرای طرح

دوره ای که طی آن مخارج مربوط به قرارداد شناسایی می شود با امضای قرارداد آغاز می شود و با تکمیل آن پایان می یابد. مخارج قبل از انعقاد قرارداد در صورتی که قابل تشخیص و شناسایی باشد به حساب پیمان انتقال می یابد؛ در غیر اینصورت جزو هزینه‌های دوره وقوع محسوب خواهد شد.

تأمین نیروی انسانی، تهیه و تدارک مصالح، ابزار کار، ماشین آلات و بطور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع پیمان به عهده پیمانکار است. پیمانکار دست اول می تواند به منظور تسهیل یا تسریع در اجرای قسمت یا قسمتهایی از عملیات موضوع پیمان، موافقت نامه هایی با شخص یا اشخاص یا پیمانکاران جزء ببندد.

در این حال لازم است حق واگذاری اجرای آن قسمت یا قسمتها به غیر را از پیمانکاران جزء سلب کند. بهرحال، ارجاع کار به پیمانکاران جزء تحت هیچ عنوان از مسئولیت و تعهدات پیمانکار نخواهد کاست. همانطور که قبلاً توضیح داده شد مخارج اجرای طرح در طول دوره ساخت به شرح زیر از طریق کارگاه و دفتر مرکزی مؤسسات پیمانکاری پرداخت می شود:

3.‌4. مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه

مخارجی که کارگاه به انجام آن مجاز است بتدریج از محل تنخواه گردانی که در اختیار رئیس کارگاه قرار دارد پرداخت می شود. در پایان ماه یا هر زمان مشخص دیگری گزارش مخارج کارگاه همراه با اسناد مخارج به دفتر مرکزی فرستاده می شود. تمام مخارج انجام شده در کارگاه باید متکی به مدارک مثبته و با توجه به دستور عمل دفتر مرکزی پرداخت شده باشد. حسابدار دفتر مرکزی، ابتدا مخارج کارگاه را کنترل می‌کند سپس بر حسب مورد آن را به مخارج جاری و سرمایه ای تفکیک و در صورت نیاز مبلغ تنخواه گردان کارگاه را تجدید می کند.

§ اندازه گیری میزان پیشرفت کار

مشکل اساسی در بکارگیری روش درصد پیشرفت کار تعیین معیار یا ضابطه برای اندازه‌گیری میزان پیشرفت کار و برآورد مخارج لازم برای تکمیل پیمان است. میزان پیشرفت کار را می‌توان به مقدار مواد مصرفی و یا بر اساس خروجیهای پیمان برحسب کیلومتر، تن، تعداد واحدهای تولید شده یا ارزش افزوده تعیین کرد. در هر حال هدف از بکارگیری این معیارها تعیین میزان دقیق کار انجام شده است. بنابراین، برای انتخاب مناسبترین معیار به منظور تعیین درجه تکمیل کار باید ویژگیهای هر پیمان بدقت بررسی و تجیزه و تحلیل شود.

تعیین میزان پیشرفت کار بر اساس خروجیهای پیمان هنگامی مناسب است که مخارج لازم برای تکمیل هر بخش از کار تقریباً ثابت باشد. برای مثال، اگر در قرارداد احداث 20 کیلومتر بزرگراه، هزینه ساختن هر کیلومتر راه مبلغ 500.000 ریال برآورد شده باشد میزان پیشرفت کار را می توان بر اساس کار انجام شده نسبت به کل کار تعیین کرد. یعنی اگر 10 کیلومتر از بزرگراه ساخته شده باشد می توان نتیجه گیری کرد که حدود 50% کار انجام گرفته است.



خرید فایل



لینک منبع :پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش

خرید فایل( پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper7930.html‎Cached17 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... خدمات حسابداری و حسابرسی در 59 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت … خرید و دانلود پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper4648.html‎Cached5 ا کتبر 2016 ... ... پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری و بررسی کامل هدایت میشوید پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری - دانلود پروژه و تحقیق proje20.filenab.com/product-53950-Entrepreneurship-project-accounting-project-contr.aspx‎Cachedبازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 439 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 89. پروژه کارافرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری | رامتین دانلود ramtindlw.ir/article523.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... امیدوارم بهره کافی را از پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری ببرید پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود (پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری) 18b5xw.sarvdlc.com/‎Cachedتوضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دانلود (پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/5061‎Cached27 ا کتبر 2016 ... ... طرح حسابداری پیمانکاری)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند. پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری -کامل و جامع 5pyh0t.nikandlc.ir/ ... دانلودی: پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری درجه کیفی و رضایت از دانلود: عالی پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... برچسب طرح حسابداری پیمانکاری - فایلهای مفید cero1.blogsky.com/tag/طرح-حسابداری-پیمانکاری‎Cachedپروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... پروژه کارافرینی طرح حسابداری پیمانکاری طرح توجیهی طرح حسابداری پیمانکاری ... پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری sigmadlkad.ir/Gq0PZM/‎Cachedپروژه کارافرینی طرح حسابداری پیمانکاری طرح توجیهی طرح حسابداری پیمانکاری ... پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود (پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری) c0z5g.nikansefile.ir/‎Cachedپروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری در 89 صفحه ورد قابل ویرایش ... پکیج فایل اتوکد نما آپارتمان مسکونی 12 واحدی 3 طبقه کامل قابل ویرایش - دانلود فایل.