خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

شرح صفحه

فصل اول

جدول نتایج چکیده طرح 3

فصل دوم

کلیات در راستای شناسائی محصول و 6

مقدمه

1-2 تعریف ، ویژگیها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری ، طبقه بندی و 7 2-2 چگونگی و میزان بکارگیری بعنوان کالای نهایی یا واسطه ای 10

3-2 ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و امکان فروش 11

فصل سوم

بررسی و برآوردهای فنی 12

1-3 ارزیابی روشهای مختلف تولیدی وگزینش روش بهینه 12

2-3 تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید 12

3-3 مسیر فرآیند و نمودار گردش مواد 17

4-3 بررسی مناطق و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت 20

5-3 تعیین و محاسبه ظرفیت برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد 25

6-3 ذکر نام اصلی و تجاری همراه با مشخصات فنی منابع تامین و ... 26

7-3 بررسی و تحقیق در خصوص تعداد و مشخصات فن دستگاهها و تجهیزات خط تولید 33

8-3 تعیین مشخصات خدمات مورد نیاز و تاسیسات عمومی 37

9-3 تجزیه و تحلیل و محاسبه تعداد نیروی انسانی 40

10-3 محاسبه کلیه سطح زیربنای لازم برای سالن تولید انبارها تاسیسات و ... 41

فصل چهارم

بررسی های مالی و اقتصادی 43

1-4 تدوین و تشریح و جداول هزینه های اصلی واحد 44

2-4 تدوین و تشریح و جداول هزینه های سرمایه ای واحد 46

3-4 برآورد دارائیهای ثابت سرمایه در گردش کل سرمایه گذاری 50
4-4 هزینه های استهلاک و تعمیر و نگهداری عملیاتی و غیر عملیاتی 53

5-4 برآورد کل هزینه های ثابت تولید و هزینه های متغیر تولید 54

6-4 محاسبه قیمت فروش بر اساس سود منطقی و قابل انتظار 56

7-4 تعیین شاخص های اقتصادی ازجمله ارزش افزوده سهم منابع داخلی و ... 56

جدول نتایج چکیده طرح

ردیف

موضوعات

1-1

مشخصه طرح :

عنوان : طرح تولید سوسیس و کالباس

تعریف : سوسیس و کالباس فرآورده های گوشتی حاوی نمک و چاشنی می باشد که در یک لفاف استوانه ای بسته بندی شده اند . ظرفیت تولید : 2700 تن در سال انواع سوسیس و کالباس

2-1

فرآیند تولید :بعد از آماده سازی مواد اولیه عمل اختلاط طبق فرمولاسیون صورت گرفته سپس به قسمت پرکن و بعد از آن به بخش پخت یا دود خواهد رفت سپس سرد شده وبسته بندی میگردد.

3-1

شرایط عملیاتی :

تعداد روز کاری : 270 روز تعداد شیفت : یک شیفت ساعت کارکرد روزانه : 8 ساعت

درصد تامین مواد اولیه داخلی : 95% خارجی : 5%

4-1

تعداد کارکنان : مدیریت : 1 نفر مهندس : 2 نفر

پرسنل تولیدی : 20 نفر تکنیسین : 2نفر پرسنل اداری: 5 نفر کل پرسنل واحد: 30 نفر

5-1

تاسیسات زیر بنائی :

توان برق : 8/240 کیلو وات

مقدار آب مصرفی روزانه : 16 M3

سوخت مصرفی روزانه :

6-1

دستگاهها و تجهیزات خط تولید

بخش تامین داخلی : 2230725 ریال

بخش تامین ارزی : __ دلار

7-1

زمین و ساختمانها :

مساحت زمین : 2800

سطح زیر بنا : 1022

سالن تولید : 770

انبارها :

خدماتی : 252

8-1

سرمایه گذاری :

دارائیهای ثابت : 5037363

سرمایه در گردش : 915013

کل سرمایه گذاری : 5952376

سرمایه گذاری مجری : 2374038

وام بلند مدت : 3800000

هزینه کارمزد: 14%

9-1

قیمت تمام شده : 45454760

کل هزینه های ثابت تولید : 1238507

کل هزینه های متغیر تولید: 44056251

قیمت تمام شده واحد هر یک از محصولات :

10-1

قیمت عمده فروشی:

11-1

شاخص های اقتصادی :

سود ویژه در ظرفیت نهائی : 3820240

ارزش افزوده : 7876347

نقطه سربه سر تولید: 15%

سهم منابع داخلی : __

دوره برگشت سرمایه : ماه چهارم سال دوم

سرمایه گذاری سرانه : 198412

فصل دوم

کلیات در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید

مقدمه

مقوله غذا و تغذیه فرآیند ضروری برای حفظ و ادامه حیات می باشد و تنها تعداد معدودی از مواد غذائی از جمله گوشت خاصیت رفع گرسنگی را دارد وفرآورده های گوشتی از جمله سوسیس ها و کالباسهایی نیز که از انواع گوشت هستند منابع غذائی لذیذی بشمار می آیند که ضمن اینکه هر انسانی را از گرسنگی نجات میدهد باعث رشد جسمی و مغزی نیز میگردد چرا که مقدار پروتئین های حیوانی اسیدهای آمینه ضروری ومناسب درآنها به اندازه کافی بالا میباشد و میتواند منبع غذائی خوبی در رژیم غذائی یک فرد باشد از طرفی با توجه به روند صنعتی شدن جامعه و افزایش تمایل افراد به استفاده از غذاهای نیمه آماده یا به اصطلاح فست فود به دلیل وقت کم مصرف این نوع فرآورده های گوشتی نیز روزبه روزبیشتر می شود و توجه به آمار مصرف خیلی کم در ایران که سرانه مصرف با وجود 250 کارخانه فعال و تولید حدود 400 هزار تن در سال به مقدار 4 کیلو در سال میباشد که در مقایسه با کشورهای اروپائی بسیار پائین میباشدمیزان مصرف در کشورهای اروپائی سرانه 64 کیلو میباشد با نظری به تاریخچه صنعت تولید سوسیس و کالباس درایران و روند صعودی آمار تولید کنندگان و بالطبع روند صعودی مصرف این کالا بیشتر به این قضیه واقف میشویم .از سال 1310 در سطح کارگاهی و ابتدائی اولین واحد های تولید کننده این کالا شروع بکار نمودند و سپس واحد های دیگری در گیلان و کرج تاسیس شد . قبل از انقلاب اسلامی تولیدات سوسیس و کالباس به دوبخش اسلامی و غیر اسلامی تقسیم میگردید تولیدات اسلامی با استفاده از گوشت گاو به اضافه روغن نباتی و غیره تولید میشد وبخش غیر اسلامی با استفاده از گوشت و چربی خوک تهیه میگردید پس از انقلاب اسلامی و ایجاد ممنوعیت مصرف گوشت خوک ستاد بسیج اقتصادی کشور فرمولاسیون تولیدات گوشتی را بشرح ذیل تغییر داد :

1- سوسیس و کالباس با 40 % گوشت

2- سوسیس آلمانی با 40% گوشت

3- مارتادلا با 40% گوشت

4- کالباس خشک با 60% گوشت

5- کالباس لیونر (بی چربی) با 64% گوشت

6- کالباس ممتاز با 80% گوشت

7-3بررسی و تحقیق در خصوص تعداد و مشخصات فن دستگاه و تجهیزات خط تولید با ذکر ویژگی های ظاهری انرژی مصرفی سازندگان کشورهای سازنده شاخص بر اساس فرآینده منتخب و ...

چرخ گوشت

بمنظور ریز کردن گوشت قبل از عمل کاتر میبایستی گوشت توسط چرخ گوشت صنعتی خرد گردد .جنس ورق داخلی چرخ گوشت از استنلس استیل ضد اسید میباشد و دارای دو مارپیچ است که قابلیت کارکرد با گوشت یخ زده را نیز دارد . تمامی قسمتهای این چرخ گوشت قابل پیاده کردن می باشد و براحتی قابل شستشو و ضد عفونی می باشند.

میکسر

استوانه های چربی و گوشت که از طریق چرخ کردن بدست آمده اند در یک میکسر مخلوط میشوند تا ذرات گوشت و چربی و درست یکنواخت مخلوط گردد با این مخلوط کن سوسیونها دارای بافت درشت تولید میشوند و یا از داخل این مخلوط کن گوشت را به داخل یک دستگاه دیگر که چاپر ( کاتر ) نام دارد هدایت میکند . در هر حال در این مرحله افزودنی لازم برای بدست آوردن بافت و یکنواختی ترکیب فرآورده به گوشت اضافه میگردد ( اجزای میکسر در شکل زمینه نمایش داده شده است ) میکسر را نباید بیش از اندازه پر کرد چرا که ممکن است عمل مخلوط کردن بطور کامل صورت نگیرد معمولا میکسر را تا قسمت بلائی پارو یا تیغه ها از مواد پر میکنند این شیوه باعث میشود که بتوانیم عمل مخلوط کردن را با موفقیت به اتمام رسانید.

چاپر (کاتر بی صدا)

چاپر از یک طشت فلزی دوار که گوشت در داخل آن ریخته می شود ساخته شده است تیغه های چاقوی دوار گوشت ها را که در داخل طشت دوار هستند به یک بافت پوره مانند تبدیل میکند . در این دستگاه سوسیس بافت مناسب و چسبنده ای بخود میگیرد اساسا چاپر در یک چاقوی بسیار تیز که حول محور خود حرکت می کند تشکیل میشود دور طشت و تیزی چاقو و سرعت دوران چاقو بر خاصیت نهایی سوسیون ( سوسیس و کالباس) تاثیر دارد. نام دیگر چاپر یا کاتر فرایر ( fryer) است .


پرکن

امولسیون سوسیس یا کالباس که در تجارت نام میکس یا خمیر سوسیس نیز نامیده میشود به داخل پرکن ( stuffer) برای اکسترودینگ خمیر انتقال داده میشود در این مرحله اندازه و شکل محصول تعیین میشود . سه نوع پرکن مورد استفاده قرار میگیرد 1- پیستونی 2- پمپی 3- نوعی که از اختلاط دو نوع یاد شده ساخته شده است .

پرکن پیستونی اساسا یک مخزن بزرگ استوانه ای است که دارای یک صفحه متحرک می باشد صفحه بوسیله فشار هوا بالا آمده و باعث جلو راندن مخلوط از داخل محفظه پرکن میشود تا چسبیدن امولسیون گوشت به دستگاه کاهش پیدا کند . اغلب پرکن ها با سیستم خلاء کار میکنند این دستگاه با گرفتن هوای بین ذرات خمیر باعث یکنواخت شدن و بهبود بافت محصول پس از مرحله پخت شده و در عین حال مدت نگهداری فرآورده را بیشتر میکند. برای تولیدهای کم از پرکن هایی استفاده میشود که دارای مجموعه ای از سیستم پرکن پیستونی و پمپ می باشد.

پرکن های جدید همراه با گره زن و سایر لوازم نیز ساخته شده است . اگر چنین پرکنی در دسترس نباشد بعد از پر شدن آنرا با نخ یا کلیپس میبندند برای سوسیس های کوچک مثل فرانکفورتز لفاف ها را با دست یا بطور مکانیکی می پیچند.

اطاق پخت و دود

برای پخت انواع سوسیس و برای دود دادن بعضی از محصولات از این اتاق استفاده میگردد . این اطاق عایقکاری کامل داشته چرخهای دو جداره استیل برای قراردادن محصول در اتاق وجود دارد و مجهز به شیرهای پنوماتیک کنترل درجه حرارت ترموستاتیک با تابلوی کنترل تمام اتومات می باشد برای خنک کردن محصولات بعد از مرحله پخت و دود از سیستم و کالباس این طرح ساخت ایران میباشد و دارای مشخصات فنی زیر می باشد:



خرید فایل



لینک منبع :پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش

خرید و دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس ... www.newfilestant.ir/paper5671.html‎Cached9 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد ... کارگاه تولید سوسیس و کالباس در 61 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت … دانلود (پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس) 8wav8o.prodownload.site/‎Cachedتوضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش ... پروژه کارآفرینی تاسیس آتلیه عکاسی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/5175‎Cached27 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی تاسیس آتلیه عکاسی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش ... فروش دانلودی پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس از حضور ... فروش دانلودی پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس ... www.risearticle.ir/download/4480‎Cached26 ا کتبر 2016 ... ... تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس)) را در ادامه مطلب ببینیدپروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش […]. پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس - دانلود پروژه ... cero.projeh.net/2016/.../پروژه-کارآفرینی-تاسیس-کارخانه-سوسیس-و/‎Cached12 آگوست 2016 ... پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش. فهرست مطالب. شرح صفحه. فصل اول. جدول نتایج چکیده طرح 3. برترین فایل پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس kavirdlc.ir/برترین-فایل-پروژه-کارآفرینی-تاسیس-کار/‎Cached23 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. Categories: دسته‌بندی نشده Tags: دیدگاه ها (0) بازتاب ... فروش دانلودی پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس ... jelvemahtd.parsinblog.com/post/1735‎Cached20 ا کتبر 2016 ... یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. [ بازدید : 1 ]. پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس sigmadlkad.ir/j3BzqL/‎Cachedپروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش. فهرست مطالب. شرح صفحه. فصل اول. جدول نتایج چکیده طرح 3. فصل دوم. کلیات در ... پروژه کارآفرینی احداث کارخانه سوسیس و کالباس | شبکه مقاله parsiarticle.ir/articles/4457‎Cached19 مه 2016 ... قالب بندی : Word تعداد صفحات : 140 صفحه شرح مختصر : پروژه ای که مشاهده می ... تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس ... agigdlc.ir/post.php?id=27523‎Cached18 ا کتبر 2016 ... پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس در 49 صفحه ورد قابل ... پروژه کامل اتوکد آپارتمان مسکونی 5 طبقه دارای برش کامل قابل ویرایش