خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پرورش ماهی

پرورش ماهی

رشد ماهیها

جریان آب

سایر عوامل

استحصال تخم و بچه ماهی

آب

کارگاههای پرورش ماهی

دستورالعمل­های عمومی در رویه پرورش ماهیان آبهای شیرین

ضد عفونی استخر

تخم­ریزی

مراحل لاروی

کنترل بیماری

ایجاد چرخه آکواریم، بدون نیاز به ماهی

اکوسیستم مناسب جهت پرورش ماهی

تغذیه ماهی

روشهای پرورش

رشد ماهیها :

رشد ماهیان و عواملی که روند رشد تحت تأثیر آنهاست برای پرورش دهنده ماهی ، در درجه اول اهمیت قرار دارند ، زیرا حداکثر رشد ماهی در حداقل مدت زمان با حداقل مقدار غذا ، هدف اصلی اوست.

ماهی جانوری خونسرد است و جهت حفظ درجه حرارت بدن خود ، مجبور به صرف انرژی نیست ، بدین لحاظ ، یک ماهی نسبت به یک جانور خونگرم ، از لحاظ تبدیل مواد غذایی به پروتئین بدن ، از کارآیی و استعداد بیشتری برخوردار است.

تغذیه ماهیان انرژی مورد نیاز ماهی از غذا تأمین میشود ، بهر حال این انرژی در اصل از خورشید تولید می شود . انرژی خورشید به وسیله گیاهانی که برای ساختن کربوئیدرات ها، انرژی مصرف می نمایند، به غذا تبدیل می گردد. جانوران این گیاهان را خورده و انرژی ذخیره شده را جهت انجام فعالیت های خود مورد استفاده قرار می دهند ، بنابراین گیاهان بعنوان تولیدکنندگان اولیه مواد غذایی شناخته شده اند ، که این مواد به صور دیگر تبدیل می گردد و سپس در اختیار ماهیان قرار می گیرد. در زیر بطور فشرده نیازهای غذایی ماهیان مورد اشاره قرار می گیرد.

ترکیبات معدنی ماهـیان از مـواد مـعدنی بیشماری استفاده می نمایند که عناصر ذیل ضرورت بیشتری برای آنان دارد که عبارتند از : کلسیم ، فسفر ، سدیم ، مولیبدن ، کلر، منیزیم، آهن، سلینیوم، ید، منگنز، مس، کبالت و روی که عوامل یاد شده از طریق محصولات جنبی کشتارگاهها همچون پودر ماهی در اختیار ماهیان قرار می گیرد.
ترکیبات آلی که خود شامل مواد زیر هستند: پروتئین ها پروتئین ها ترکیبات آلی پیچیده ای هستند که از واحدهای اسید آمینه ساخته شده اند و از طریق اسیدهای دیواره روده به داخل خون جذب و یا جهت تولید انرژی می سوزند. منابع گیاهی و غالباً حیوانی در تأمین پروتئین مصرفی ، در جیره غذایی مصرفی ، تغذیه مصنوعی پرورش دهندگان گنجانده می شود. چربیها این مواد از واحدهای اصلی به نام اسیدهای چرب تشکیل می شوند . اطلاعات در مورد جزئیات نیاز ماهی به چربی در دست نیست، لذا در غذاهای ویژه مصنوعی اهمیتشان در درجه دوم قرار دارد. ئیدرات های کربن این مواد شامل گروه وسیعی از مواد شامل قندها، نشاسته ها و سلولز هستند، ساده ترین ئیدرات های کربن، قندها و پیچیده ترین آنها پلی ساکاریدها است . این مواد غالباً در تغذیه مصنوعی ماهیانی به کار می رود که از طریق آنزیم آمیلاز، قادر به بهره وری از محصولات گیاهی هستند. ویتامینها : برای سلامت ماهی ضروری و شامل دو دسته اند:

1)محلول در آب که شامل موارد زیر هستند:

الف) تیامین که در غلات و حبوبات و سبزیجات و خمیرترش (Yeast) و بافت حیوانی یافت می شود و کمبود آن باعث کمی رشد و تشنج ها است.

ب) پیریدوکسین، که در خمیر ترش، غلات وحبوبات موجود است و کمبود آن کم خونی ماهی را به دنبال دارد.

ج) اسید اسکوربیک که در سبزیجات و بافت حیوانی موجود و کمبود آن باعث خونریزی بافتها می شود.

2)محلـول در چربی که خود شامـل ویتامین های A-D- KوE میباشد:

الف) ویتامین A در روغن ماهی موجود و از طریق گنجاندن پودر ماهی در جیره غذایی تأمین می شود. ب) ویتامینD از طریـق تأثیر نور ماوراء بنفـش در پوست ماهی ساخته می شود و کمبود آن اختلال در فرآیند استخوان سازی را باعث می شود.

ج) ویتامین E و K در بافت گیاهی و سبزیجات موجود و کمبود آنان باعث کم خونی و اختلال در انعقاد خون می گردد.



خرید فایل



لینک منبع :پرورش ماهی

Images for پرورش ماهی (تصاویر) پرورش ماهی قزل‌آلا در منزل - فرارو fararu.com/fa/news/229929/تصاویر-پرورش-ماهی-قزل‌آلا-در-منزل‎Cached Similarام البنین خلیلی ۴۶ ساله در کنار همسرش محمدعلی رحمانی که بازنشسته آموزش و پروش است در شهر ساری از ۱۳۷۹ در منزل خود اقدام به پرورش ماهی قزل آلا کرده است و موفق به ... آموزش پرورش ماهی www.parsbiology.com/view/317.aspx‎Cached Similarنخستین پایگاه جامع مقالات و اخبار کشاورزی و زیست شناسی ,آموزش پرورش ماهی, کلاس شیشه ای (آموزش) از پرورش ماهی در حوضچه خانگی تا تولید سالانه 700 هزار قطعه ماهی کپور www.fardanews.com/.../از-پرورش-ماهی-در-حوضچه-خانگی-تا-تولید-سالانه-700-هزار-قطعه-ماهی-کپور‎Cached6 دسامبر 2015 ... محمد بهمن که فارغ التحصیل رشته شیلات است کار پرورش ماهی را از حیاط منزل پدری اش شروع کرد و حالا سالانه 700 هزار قطعه ماهی کپور پرورش می دهد. پرورش ماهی | قزل آلا ، سرد آبی fish7.ir/‎Cached Similarپرورش ماهی ، آموزش پرورش ماهی سرد آبی ، گرم آبی ، قزل آلا ،کپور ، پرورش ماهی آکواریومی. نحوه پرورش ماهی قزل آلا در استخر خاکی (سیستم دانمارکی) fish7.ir/.../نحوه+پرورش+ماهی+قزل+آلا+در+استخر+خاکی+(سیستم+دانمارکی)‎Cached Similar9 سپتامبر 2015 ... مزرعه پرورش ماهی قزل الا به روش دانمارکی شامل تعدادی استخر خاکی است که با خاکبرداری یا حفر زمین در یک منطقه و رفتن به عمق چند متری زمین ساخته ... اصول پرورش ماهی قزل آلا (سردآبی) fish7.ir/post/38‎Cached Similar11 سپتامبر 2015 ... کمبود منابع آبی در کشور ما و نیاز مردم به مواد پروتئینی سالم باعث شده است تا بهره برداری دو یا چند منظوره از منابع آب همواره مورد توجه قرار گیرد که ... دانلود رایگان کتاب پرورش ماهی قزل - پرورش ماهی | قزل آلا fish7.ir/post/40‎Cached5 نوامبر 2015 ... رشد ماهیان و عواملی که روند رشد تحت تأثیر آنهاست برای پرورش دهنده ماهی ، در درجه اول اهمیت قرار دارند ، زیرا حداکثر رشد ماهی در حداقل مدت زمان با حداقل ... پرورش ماهی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پرورش_ماهی‎Cached Similarپرورش ماهی یکی از زیرمجموعه‌های آبزی‌پروری است که در جهت پرورش ماهی‌ها فعالیت می‌کند و معمولاً ماهی‌هایی مانند قزل‌آلا، کپور، آزادماهی (سالامون)، تیلاپیا، ماهی کول و ... آپارات - پرورش ماهی www.aparat.com/result/پرورش_ماهی‎Cached Similarماهی قزل الا|شرکت افیش|پرورش ماهی قزل الا · شرکت افیش-ماهی قزل ا... 300 بازدید. 2: 57 · معرفی سیستم های آکواپونیک شرکت آکواراز · آکواراز. 337 بازدید. 1:55 ...