خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه :

فراغت پدیده ای است اجتماعی و فرهنگی و می توان گفت از آن هنگام که جامعه و فرهنگی به وجود آمده این پدیده نیز در زندگی مردمان به صورتی مورد یافته ، مطرح گردیده است . در گذشته این اوقات به صورت کار وبازی تواما انجام می پذیرفته که بیشتر به خاطر مذهب و اعمال آن این زمان را می گذرانیدند ولی در طول تاریخ و تحولات جوامع ، به تدریج کار و بازی از همدیگر جدا شدند و اهمیتی که بشر برای اوقات فراغت خود قائل شد انواع هنرها و بازیها و . . . بسط و توسعه باور نکردنی پیدا کردند .

در کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی ایران ، شاپور راسخ خطاب به اوقات فراغت آن را چنین تعریف می کند :

(( فراغت به اوقاتی اطلاق می شود که در ان آدمی نه تنها از تعهدات شغلی و اقتصادی بلکه از تکالیف شخصی و خانوادگی و اجتماعی آسوده باشد و آن را به طیب خاطر به امور صرف کند ، چون تفریح ، بازی ، ورزش و کارهای ذوقی و تفننی فرهنگی ، مصرف دارد . ))

دانش آموزان مقطع اول در دبیرستان عطارکه در حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند .

هدف تحقیق :

از آنجا که همواره به این مسئله که (( تشخیص ، نیمی از شناخت موضوع است )) معتقد بوده ام و اصولاً هر تحقیقی با هدف خاصی آغاز می گردد و تحقیق بدون هدف نتیجه ای بار نمی آورد در این تحقیق هدف بدست آوردن آن سری از علاقه و خواسته های این دانش آموزان در چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود می باشد .

بیان مسئله :

ما با تمدنی رو به رو هستیم که در آن فراغت نقش مهمی دارد زیرا از یک طرف تکنولوژی به تدریج کار توان فرسا را از دوش افراد بر می دارد مثل (( رایانه )) و از طرف دیگر زمان کار به علت افزایش حجم تولید ، کاهش می یابد در نتیجه در آینده ای نه چندان دور افراد با ساعات فراغت زیادی روبرو خواهند بود .

براستی برای پرکردن ساعات طولانی فراغت چه باید کرد ؟ ساعات فراغت به چه نحو گذرانده شود که در پرورش استعداد افراد موثر واقع گردد و از هدر رفتن وقت جلوگیری گردد ؟

نتیجه گیری :

تحقیق انجام شده ، بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دبیرستان عطار ( مقطع اول دبیرستان ) استعدادشان مورد بررسی قرار می دهد که اوضاع مختلف این دانش آموزان را در مواقع فراغت و به تناسب تواناییها و استعدادشان مورد بررسی قرار می دهد که برای جمع آوری اطلاعات در این زمینه از پرسش نامه ای حاوی 9 سوال استفاده گردیده و وضعیت فردی و گروهی آنها را در محیط دبیرستان مورد بررسی قرار می دهد .

- در بررسی سن این افراد چنین نشان می دهد که بالاترین درصد آنها متعلق به گروه سنی ( 15-16 ) ساله می باشد و میانگین سنی بدست آمده (( 34/15))

- در بررسی مدت زمان برای مطالعه این دانش اموزان بعد از مدرسه چنین است که بالاترین میزان مطالعه 20 ساعت در هفته می باشد که 18 نفر از 50 نفر بوده است و کمترین میزان مطالعه 5 ساعت در هفته که 4 نفر از 50 نفر بوده و میانگین آنها 16 ساعت در هفته است .

- در بررسی وقت آزاد در طول شبانه روز مشاهده می شود که بالاترین تعدادی که وقت آزاد دارند از 4 ساعت بیشتر است و میانگین وقت آزاد بین دانش اموزان مورد مطالعه 58/3 = 4 ساعت بوده است .

- در بررسی ورزش کردن یا نکردن افراد جامعه می توان گفت از 100 درصد افراد جامعه 84 درصد آنها ورزش می کنند و 16 درصد انها ورزش نمی کنند .

- در بررسی کارهایی که در روز جمعه در اوقات فراغت انجام می دهند می توان گفت که بیشترین درصد افراد جامعه رفتن به طبیعت را برگزیدند و کمترین درصد رفتن به نماز جمعه است .

- با توجه به بررسی ها در حال حاضر مهمترین مشکل افراد جامعه در رابطه با گذراندن اوقات فراغت مربوط به کمبود امکانات مدرسه است که 40 درصد افراد جامعه را در بر می گیرد .



خرید فایل



لینک منبع :روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

برترین فایل روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=6858‎Cached11 نوامبر 2016 ... روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش ... تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان در 80 صفحه ورد قابل ویرایش ... بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=582‎Cached1 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت_خوش امدید. ... روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه مطلب. ... امیدوارم بهره کافی را از روش تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان ... روش تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=5845‎Cached10 نوامبر 2016 ... روش تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان در 80 صفحه ورد قابل ویرایش ... تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت - خرید ... - صفحه اول shabnmplusie.ramzblog.ir/post/157‎Cached9 سپتامبر 2016 ... دانلود روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت - خرید آنلاین و ... روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود فایل ( روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت) 4k9n21.nikansefile.ir/‎Cached... هزینه ای ناچیز فایل{روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت}را دانلود خواهید کرد روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش. کاملترین فایل اوقات فراغت | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/784‎Cached24 ا کتبر 2016 ... دانلود تحقیق اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc ... فروش دانلودی روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت با آرزوی ... روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت atpap.stu1.ir/‎Cachedروش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت. روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش. دسته بندی, علوم انسانی. فرمت فایل, doc. خرید و دانلود روش تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper8292.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... روش تحقیق بررسی اوقات فراغت دانشجویان در 80 صفحه ورد قابل ویرایش ... تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش ... خرید فایل( روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت) – دانلودکده www.odanlod.site/خرید-فایل-روش-تحقیق-بررسی-نحوه-گذراندن/‎Cached16 سپتامبر 2016 ... ... تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت و بررسی کامل هدایت میشوید. روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش. برترین فایل روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت kahkeshanopt.aslblog.ir/post/1745‎Cached23 نوامبر 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت در 24 صفحه ورد قابل ویرایش.