خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

- مقدمه 2

فصل اول :

- مساله تحقیق 4

- اهمیت و ضرورت تحقیق 6

- طرح تحقیق 6

- سوالات تحقیق 7

- فرضیه (های ) تحقیق 8

- تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق 9

فصل دوم :

پیشینه تحقیق 10

تاریخچه تشکیل مدارس در ایران 10

فصل سوم :

- روش تحقیق 16

- جامعه آماری 17

- نمونه آماری 17

- حجم نمونه و روش نمونه گیری 17

- ابزارهای تحقیق 17

- روش تجزیه و تحلیل 17

فصل چهارم :

- مقدمه 34

- جداول

فصل پنجم :

- تجزیه و تحلیل خلاصه های مطالب 40

- آزمون بینه و سیمون 47

- محدودیت ها 50

- پیشنهادات 51

- منابع 52

فهرست نمودار

عنوان صفحه

- نمودار 1-2 33

- نمودار 4-1-2 33

- نمودار 1-3 34

- نمودار 4-1-3 34

- نمودار 1-6 35

- نمودار 4-1-6 35

- نمودار 1-10 36

- نمودار 4-1-10 36

- نمودار 1-12 37

- نمودار 4-1-12 37

- نمودار 1-14 38

- نمودار 4-1-14 38

- جدول درصد و فراوانی 39

مقدمه :

بچه با حرکات دست و پا کم کم مهارتها را یاد می گیرد و با مشاهده رفتار و حرکات اطرافیان , عادات و آداب آنها را جذب میکند و با رد یا قبول دنیایی که برای خود ساخته , آن را تجربه می کند . پس بیشتر از طریق آزمایش تا خطا , شادی تا غم , تجربه تا تلقین و گفتگو تا هدایت , مسائل را فرا می گیرد .

در نتیجه کودک بیشتر از طریق عشق ,از راه شکیبایی ,از طریق درک و فهم ,از راه احساس تعلق داشتن به دیگری ,از طریق عملی و از راه احساس موجودیت کردن ,مسائل را می آموزد .با گذشت هر روز از زنمدگی ,طفل اندکی از آنچه از دیگران می دانند ,می اندیشند و درک می کنند ,را فرا می گیرد .

اگر خوب دقت کنیم می بینیم بچه ها از نظر استعدادها یی که دارند با یکدیگر متفاوتند .دو کودک را نمی توان پیدا کرد که از همه لحاظ شبیه هم باشند .مثلاً اگر در کلاس درس سوالاتی از آنان شود هر کدام از این دانش آموزان به وسیله هوش و استعداد های ذاتی که دارند ,جوابهای گوناگونی را خواهند داد.

لذا روانشناسان و جامعه شناسان با کمک علم زیست شناسی ,پرونده تحصیلی را جهت هر یک از محصلین اتداع نموده اند که هر یک از این پرونده ها ,می توانند بیانگر خصوصیات و شایستگی های فرد فرد دانش آموزان باشد .

امروزه همه تلاش ها کنکا شها و تحقیقات به این جهت است که تمام نو نهالان برای تعلیم و تربیت بهتر و ترقی و تکامل باید از همه متمایز و شناخته شوند .

آگاهی از تفاوتهای فردی می تواند ما را در حل بسیاری از دشواریها یاری دهد ,وقتی قبول کردیم که انسانها از نظر تواناییهای ذاتی و اکتسابی تفاوت دارند ,در پی این نخواهیم بود که از همه ,رفتارهای یکسانی را انتظار داشته باشیم .

اگر کلاس بندی هر یک از دانش آموزان در پایه ها و مقاطع تحصیلی به صورت به صورت علمی و شایسته انجام گیرد ,امکان غفراگیری و کسب مهارت ,با توجه به کلاس بندی صحیح و مدرن ,وجود خواهد داشت .

دنیای ما دریاست هر کودکی ماهیست

دنیای بی ماهی یک ذره زیبا نیست

هر ماهی دریا رنگی به خود دارد

بعضی سفید و سرخ بعضی سیاه و زرد

این ماهیان با هم یک رو و یک رنگند

بیگانه با گینه بیگانه با جنگد

آنها نمی خواهند دریا شود بی آب

از غصه می میرند در خشکی و دریا

حیف است اگر ماهی باشد زدریا دور

ماهی گریزان است از حوض و بنگ و تور

زیبایی ماهی زیبایی دریاست

با آب و آزادی دنیای ما زیباست

اسد الله شعبانی

مساله تحقیق :

بیان مساله :

در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم که کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد :

دبستان خانه شاگرد و معلم و محلی است که بنای زندگی اطفال در آن پی ریزی می شود و یادگارهای گوناگون از دوره پرشور و هیجان طفولیت در خاطره ها به جای می گذارد . در همین خانه بزرگ است که مغز کوچک اطفال شکل اجتماعی

می گیرد و به آهنگ با انضباط زندگی آشنا می شود .

اگر دبستان را به ساده ترین صورت آن در آوریم , واحد کوچکی از آن باقی می ماند که کلاس درس نامیده می شود . آنجا نیز قاعدتا"" عده ای طفل خرد سال با شخصی به نام معلم گرد هم نشسته اند و مقدمات کتاب زندگی را ورق می زنند

طبقه بندی شاگردان در دبستانهای معمولی از مهمترین وظایف مدیر دبستان است .

در طبقه بندی باید به رشد جسمی و قدرت فکری و عقلی و رشد ذهنی و اجتماعی و سازگاری روحی و اخلاقی کودکان توجه شود , تا اطفال که بهتر می توانند با یکدیگر کار کنند در یک اتاق قرار گیرند و بین آنان اختلافاتی که به ناسازگاریها منجر می شود , بوجود نیاید .

کاملا"" موافق داشته و همچنین 10 درصد مدیران زن , 20 درصد آموزگاران مرد و 16 درصد آموزگاران زن نیز موافق بوده اند .

در همین زمینه 10 درصد مدیران مرد , 20 درصد آموزگاران مرد و 8 درصد آموزگاران زن نظری نداشته اند . در صورتی که 80 درصد مدیران مرد و 80 درصد مدیران زن , 30 درصد آموزگاران مرد و 44 درصد آموزگاران زن نظر مخالف و 5 درصد مدیران زن و 20 درصد آموزگاران زن کاملا"" مخالف بوده اند

نهایتا"" با توجه به نمودار 5-1-6 در رابطه با سوال 6 به طور کلی 12 درصد کاملا"" موافق 12 درصد موافق 8 درصد بدون نظر , 57 درصد مخالف و 11 درصد کاملا"" مخالف بوده اند . این نمودار نشاندهنده این است که کسانی که با کلاس بندی صرفا"" به صورت علمی موافقت نموده اند , حدودا"" 24 درصد کل افراد و آنهایی که با کلاس بندی صرفا"" به صورت علمی مخالفت کرده اند , حدودا"" 68 درصد کل افراد را تشکیل می دهند . پس می توان نتیجه گرفت که : کلاس بندی صرفا"" به صورت تراز علمی مناسب نیست , بلکه باید عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت .

سوال (10) :

وظایف معلمین در مدارسی که کلاس بندی مدرن دارند , با مدارسی که کلاس بندی مدرن ندارند , یکسان است .

با توجه به جدول 1-10 و نمودارهای مربوط به آن , در رابطه با اینکه وظایف معلمین در مدارسی که کلاس بندی مدرن ندارند یکسان است , 5 درصد مدیران زن , 10 درصد آموزگاران زن و 10 درصد آموزگاران نظر کاملا"" موافق داشته و 5 درصد مدیران زن , 50 درصد آموزگاران مرد و 10 درصد آموزگاران زن نیز نظر موافق داشته اند .

همچنین 5 درصد مدیران مرد , ده درصد آموزگاران مرد و 18 درصد آموزگاران زن نظری نداشته اند .

در رابطه با این سوال 90 درصد مدیران مرد , 90 درصد مدیران زن , 30 درصد آموزگاران مرد و 38 درصد آموزگاران زن نظر مخالف و همچنین 5 درصد مدیران مرد و 24 درصد آموزگاران زن نیز نظر کاملا"" موافق داشته اند .

با توجه به نمودار 5-1-10 , 7 درصد کل افراد کاملا"" موافق , 11 درصد موافق 11درصد نظری نداشته اند , 58 درصد مخالف و 13 درصد کاملا"" مخالف بوده اند .و این نمودار بیانگر این است که حدودا"" 18 درصد کل افراد با این سوال موافقت نموده , و 71 درصد هم ابراز مخالفت کرده اند . پس می توان نتیجه گرفت : وظایف معلمین در مدارسی که کلاس بندی مدرن دارند , با مدارسی که کلاس بندی مدرن ندارند , یکسان نیست .



خرید فایل



لینک منبع :روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و ... tmaghalec.ir/?p=1585‎Cached24 ا کتبر 2016 ... روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... rpbrp.stu1.ir/.../%26%231585%3B%26%231608%3B%26%231588%3B+%26%231578%3B%26%231581%3B%26%231602%3B%26%231...‎Cached13 نوامبر 2016 ... روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش ... کلاس بندی بهینه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ... www.asanproject.ir/کلاس-بندی-بهینه-چیست-و-چه-تاثیری-در-ارتق/‎Cached Similarفرمت: ورد || دسته: روانشناسی || قیمت: 8800 تومان || تعداد صفحه: 65 ... در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم که کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد : ... در بیشتر مدارس ما , کلاس بندی بر اساس معدل کل دانش آموزان صورت می گیرد , باید دید که آیا این روش کمی تواند در ... روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... failn.filenab.com/product-58137-روش-تحقیق-کلاس-بندی-بهینه-چیست-و-چه-تاثیری-در-ارتق.aspx روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش ... مقاله کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... www.iranfiledl.blogsky.com/1395/06/09/post-1901/‎Cached30 آگوست 2016 ... تاثیر کلاس بندی بهینه بر ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ... خرید فایل ( روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا . ... و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. دریافت فایل روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ... nflowert.meeblog.ir/post/1454‎Cachedدریافت فایل روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد - پرداخت و دانلود آنی - دانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و ... rayinesaba.madblog.ir/post/1736‎Cached15 سپتامبر 2016 ... روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی ... raaz.payfile.org/product-13644-کلاس-بندی-بهینه-چیست-و-چه-تاثیری-در-ارتقا-و-پیشر.aspx‎Cachedروش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. مقدمه : بچه با حرکات دست و ... دانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و ... 16ikqt.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و ... 7knk6p.afradlc.pw/‎Cachedدانلود روش تحقیق کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت ... در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد در 65 صفحه ورد قابل ویرایش ...