خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش

یکی از بخش های مهم بیمارستان که از نظر اطلاعاتی حقوقی تجزیه و تحلیل عملکرد بخش های بیمارستان پژوهش های پزشکی و مطالعات اهمیت بسزایی دارد ، بخش نگهداری اسناد و مدارک پزشکی است . بخش مدارک پزشکی را محور توسعه فرمای سایر بخش ها دانستند .

خدمات این بخش موجب افزایش کیفیت در خدمات سایر تخصص های شاغل در هر مرکز و مدیریت آن می شود . پایگاه و نقش مدارک پزشکی به عنوان یک تخصص و ابزار مؤثر در افزایش کیفیت خدمات بهداشتی – درمانی استفاده بهینه از امکانات و منابع بیمارستانی و حمایت از سایر تخصص های بهداشتی و درمانی بیمار ، آشکار ساخته است .

امروز مدارک پزشکی ، مجموعه ای جمع آوری شده از اطلاعات حیاتی و تاریخچه ی درمانی بیمار است . تصمیم گیری بر اساس اطلاعات صحیح و درست در محیط های بهداشتی درمانی موجب ارزش افزوده های زیادی در زمینه ی ارتقای کیفیت خدمات ، استفاده صحیح از منابع کاهش سایر هزینه ها و ارتقای کیفیت خدمات ، استفاده صحیح از منابع کاهش سایر هزینه ها و ارتقای میزان رضایت دریافت کنندگان می شود .

بخش مدارک پزشکی بیمارستان ها موظف است در هر صورت چه ارجاع بیمار به سطح بالاتر و یا ترخیص بیمار با یک برگ خلاصه پرونده برای ادامه درمان بیمار و اطلاع رسانی به پزشکان سایر مراکز اعم از سرپایی و بستری در اختیار بیمار قرار دهد . نقش اطلاعات و اطلاع رسانی در نظام ملی بهداشت و درمان به قدری حیاتی و تعیین کننده است که گاهی اوقات ارزش آن را می توان به اندازه نجات انسانی از مرگ برشمرد .

اساسی ترین وظیفه تخصصی مدارک پزشکی در سیستم بهداشت و درمان ، اطلاع رسانی به عوامل مختلف سیستم بهداشت و درمان برای تحقق اهداف نظام است و فلسفه و اساس ایجاد رشته تخصصی مدارک پزشکی در مراکز عالی ، مدیریت اطلاعات هدفمند در هر مرکز و نهایتاً در کل نظام ارائه خدمات بهداشتی – درمانی کشور است .

مدارک پزشکی ابزاری است که هر کس متناسب با تفکر و سطح تخصصش می تواند در جهت ارتقای خدمات و وظایف خود از آن استفاده کند و در این رهگذر هر چه تفکر سیستمی به عنوان بزرگترین نیاز مدیریتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر حاکم باشد به مدارک پزشکی ارزش و بهای بیشتری از طرف مدیریت داده خواهد شد .

با توجه به این که این واحد از مهمترین مراجع دستیابی به اطلاعات بهداشتی و درمانی در رابطه با بیمار و افراد و نحوه مدیریت و کارایی پرسنل بهداشتی درمانی است برای اینکه مدارک پزشکی کارایی خود را بهتر نشان دهد تحقیق در مورد معضلات و مشکلات بخش و مقایسه آن با استاندارد چهانی از ضروریات به نظر می رسد .

2-1 بیان مسئله

واحد مدارک پزشکی به عنوان گنجینه اطلاعاتی جایگاه خاصی در زمینه ی تحقیقات بهداشتی – درمانی دارد و چون آن از ضروریات حتمی یک بیمارستان است . پرونده های بیمارستان در واحد مدارک پزشکی وسیله ای با ارزش و قابل اعتمادی جهت مدیریت و برنامه ریزی های خدمات بهداشتی – درمانی است . اولین هدف از نگهداری مدارک پزشکی ارتقای سطح کیفیت درمان بیماران است . مدارک پزشکی برای تشخیص فوری ، درمان به موقع ، رفاه بیمار در مراجعات بعدی و در زندگی آینده ی او یک امر حیاتی است . ( صدقیانی 1377 )

هر کشوری خواه ناخواه دارای استاندارد یا معیار برای ارائه خدمات بهداشتی – درمانی است . ویژگی این معیارها از کشوری تا کشور دیگر و حتی بر حسب منطقه متفاوت است . نظام بهداشتی درمانی به هر صورتی که باشند خواه با مشارکت بخش دولتی یا خصوصی وجود استانداردهای روشن و جامع به منظور ارزیابی ارائه خدمات بهداشتی – درمانی اجتناب ناپذیر می نماید . باید گفت بدون وجود استانداردها امکان ارزیابی مراقبت های بهداشتی – درمانی نیز وجود نخواهد داشت . ( صدقیانی 1377)

در بررسی بخش مدارک پزشکی برخی از بیمارستانهای کشور مشخص گردید که عامل مهم وسایل و تجهیزات ، صلاحیت پرسنل و نیز کاربرد سیستم ها و روش های صحیح در پیشرفت این بخش تأثیر بسزایی دارد .

3 2 مطالعات انجام شده در جهان

در تحقیق آندرسون و هلت ( Anderson) و (H0LT) (1992) مطالعه ای بر روی بخش مدراک پزشکی 109 بیمارستان که در سال 1990 توسط شورای استاندارد های مراقبت بهداشتی استرالیا مورد ارزیابی قرار گرفته پیشنهاداتی از این شورا جهت اصلاح بخش مدارک پزشکی خود دریافت کرده بودند انجام دادند . در این تحقیق عملکرد بخش مدارک پزشکی در مورد برابر گذاشتن توصیه های سال 1990 شورای استانداردهای مراقبت بهداشتی استرالیا و میزان جواب به این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته است . قسمتی که بیشترین پیشنهاد در مورد اصلاح آن صورت گرفته بود محتوای مدارک پزشکی و سایر قسمت های مربوط عبارت بودند از اطمینان کیفیت ، ساماندهی و مدیریت و مکانی برای تحقیق در درون بخش مدارک پزشکی .

نتایج حاصل حاکی است که 75 % از مجموع 330 پیشنهاد ارائه شده جهت اصلاح بخش مدارک پزشکی در سال 1990 تا زمان انجام تحقیق اخیر به طور کامل توسط بخش مدارک پزشکی به اجرا گذاشته شده بودند و 17 درصد آنها تا اندازه ای اجرا شده بودند به طور خلاصه این تحقیق قسمت هایی از بخش مدارک پزشکی را که نیاز به بهبود داشتند و بایستی برای مدیران بیمارستان ، مسئولین مدارک پزشکی و کادر درمانی در فرایند ارتقای اطلاعات مراقبتی بیماران سودمند باشند روشن ساخت .

در تحقیقی که توسط ( Recad Breding ) medico ( MRB) در سال 1993 بر روی بیش از 400 بیمارستان در آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیدند که عوامل بسیار زیادی بر تعداد پرسنل بخش مدارک پزشکی تأثیر دارد ، از جمله کارایی که در بخش در هر واحد انجام می شود . تعداد بیماران مرخص شده ، تعداد ویزیت های سرپایی ، کارهای ناشی از تخت غیر فعال حتی مسیری که پرونده ها برای تکمیل شدن و فایل شدن طی می کنند اما عامل اصلی در بیمارستان تعداد تخت می باشد .



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی ... sigmadlkad.ir/T1sMuN/‎Cachedپایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. یکی از بخش های مهم بیمارستان که از نظر ... دریافت فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... yaghutweb.cloudsite.ir/دریافت-فایل-پایان-نامه-بررسی-میزان-رعا/‎Cached26 سپتامبر 2016 ... دریافت فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی ... پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. برترین فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... www.newfilestant.ir/paper940.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... برترین فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های ... townstore1.avablog.ir/.../بررسی+میزان+رعایت+استانداردها+در+واحد+مدارک+پزشکی+بیمارستان‌های+آموزشی+شهر+کرمان‎Cached4 ا کتبر 2016 ... پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود بررسی میزان ... پایان نامه رشته مدارک پزشکی بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد ... www.iranfiledl.blogsky.com/1395/06/16/post-10520/‎Cached6 سپتامبر 2016 ... شهر کرمان ببرید پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش . کاملترین فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... 2gf7f2.nikansefile.ir/‎Cachedکاملترین فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی ... در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های ... filenab.com/product-58217-بررسی-میزان-رعایت-استانداردها-در-واحد-مدارک-پزشک.aspx‎Cached... بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان. پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش ... پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی ... articlenetwork.ir/p=35437‎Cached26 سپتامبر 2016 ... تعداد صفحات فایل: 70. پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. فروش فایل پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... 8ud4de.sarvdlc.com/‎Cachedامیدوارم بهره کافی را از پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان ببرید پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود فایل ( پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... harirdlc.ir/article/5912‎Cached12 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی میزان رعایت استانداردها در واحد مدارک ... پزشکی بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان در 70 صفحه ورد قابل ویرایش.