خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه
فصل اول

مقدمه موضوع تحقیق 2

الف – مسئله 2

ب – فرضیه 2

فایدة تحقیق 3

روش انجام تحقیق 3

پیش فرض 4

نمونة تحقیق و چگونگی نمونه برداری 4

روش آماری تحقیق 5

روش جمع آوری داده ها 5

تعریف واژه ها 5

الف – افسردگی 5

ب – ورزش 6

فصل دوم

تعریف افسردگی 8

علائم افسردگی 8

عنوان صفحه

نشانه های افسردگی تب قطبی 9

1-نشانه های بد جانی 9

2-نشانه های شناختی 9

3-نشانه های انگیزشی 9

4-نشانه های بدنی 9

طبقه بندی افسردگی 10

دوره افسردگی 10

فصل سوم

جامعه تحقیق 12

نمونه برداری 12

نمودار شماره 1 14

نمودار شماره 2 16

نمودار شماره 2 18

نمودار شماره 4 20

ابزار تحقیق 21

نمودار شمارة 5 22

نمودار شمارة 6 23

عنوان صفحه

دستور اجرا 24

نحوه نمره گذاری 24

جدول تحقیق میزان افسردگی 24

جدول شماره 1 25

طرح آزمایشی 25

الف – متغیر مستقل 26

ب – متغیر وابسته 26

شیوه اندازه گیری 26

کنترل ها 27

نمودار شماره 7 28

نمودار شماره 8 29

فصل چهارم

تحلیل نتایج 34

شیوه اندازه گیری 34

شیوه گروه بندی 34

جدول شماره 1 35

جدول شماره 2 37

عنوان صفحه

محاسبه لایه های آماری گروه اول 39

محاسبه لایه های آماری گروه دوم 37

جدول شماره 3 40

جدول شماره 4 40

الف تدوین فرضیه 40

مسأله 40

فرضیه 40

آزمون و مقایسه میانگین دو گروه مستقل 41

خطای استاندارد 41

جدول شماره 5 41

فرضیه در این بخش 42

فرضیه صفر 42

فرض خلاف 42

نتیجه 42

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری 45

خلاصه فصول 46

عنوان صفحه

مشکلات و محدودیتها 47

پیشنهادات 49

منابع 50

فصل اول

1-روش انجام تحقیق

2-پیش فرض

3-جامعه آماری دقیق

4-نمونة دقیق و چگونگی نمونه برداری ها

5-مقدمه

6-هدف کل تحقیق

7-فرضیه

8-روش آماری تحقیق

9-تعریف واژه ها

الف افسردگی چیست ؟

ب تعریف ورزش

مقدمه :

در حال حاضر جوامع بشری با همه پیشرفت و جهش که در کلیة متون و علوم مختلف بشری است توجه ناچیزی به جنبه های روانی ، تربیتی ، عاطفی ، اخلاقی ، اجتماعی و بهداشت روانی افراد نموده است .

پیچیدگی و گرفتاریهای جوامع انسانی امروز آگاهی لازم در زمینه های یاد شده را اجتناب نا پذیر و ضروری می نماید . به نظر می رسد اوضاع و احوال شرایط زندگی مدرن و پیچیدگی حاصل از آن انزوا و فرد گرایی همراه با آن از عوامل عمده ای است که زمینة ابتلاء به بیماری روانی از جمله افسردگی را فراهم می کنند .

موضوع تحقیق :

الف – مسأله : آیا رابطه بین افسرگی و فعالیت های ورزشی موجود است .

هدف کلی و آرمانی تحقیق :‌

1–هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تمرینات ورزشی و افسردگی کمتر است .

2-ارائه کارهای مناسب و پیشنهادات مؤثر در زمینة اثرات مثبت فعالیت های ورزشی در درمان و کاهش افسردگی و میزان خودکشی .

ب فرضیه :‌

افرادی که به فعالیت ورزشی می پردازند افسردگی کمتری را نسبت به افرادیکه ورزش نمی کنند نشان می دهند .

فایده تحقیق :

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که در حال حاضر هر فرد ممکن است آنرا در طول زندگی خود بطور متناوب یا مستمر تجربه کند .

این موضوع صرفاً محدود به زمان و مکان خاصی هم نمی باشد بلکه واکنشی است که در مقابل فشارات عصبی و مشکلات ناشی از جوامع مدرن یا نیمه مدرن کنونی موجود و گویای حالتی است که در هر دوره زمان برای هر کس ممکن است روی دهد .

به صراحت می توان اعلام نمود که تعدادی از افراد بالغ در دوره ای از عمر خود دچار این حالت گردیده و عده ای بیشتری از این افراد به افسردگی خود آگاه نیستند و اگر این حالت روانی ادامه پیدا کند منجر به بعضی مشکلات روانی و بدنی می شود و ادامه در آخر منجر به خودکشی فرد می گردد .

اگر اطلاعات به افراد داده شود تا این حالات روانی نامساعد را تشخیص دهند ،‌ زودتر اقدام به رفع می نمایند .

روش انجام تحقیق :

هدف ما از انجام این پژوهش سنجش و مقایسة فراوانی دو متغیر مستقل ورزش ، وابسته افسردگی در هر دو گروه آزمودنی آزمایشی می باشد .

می خواهیم که بدانیم که آیا رابطه ای بین دو متغیر ذکر شده وجود دارد یا نه ، لذا مناسبترین روش در کسب نتیجه ارزیابی موضوع مطرح شده است .

انجام محاسبات آماری به روش مقایسه ای می باشد و نهایتاً سطح معناداری تفاوت های مشاهده شده را در میزان افسردگی دو گروه آزمودنی آزمایشی و داده های جمع آوری شده را در میزان افسردگی دو گروه آزمودنی آزمایشی را در داده های جمع آوری شده با استودنت مورد آزمون قرار خواهیم داد .

پیش فرض :

1-میانگین نمرات گروه اول (غیر ورزشکار) بالاترین میانگین افسردگی را نسبت به گروه دوم افراد (ورزشکار) دارند .

2-تفاوت مشاهده نمرات دو گروه از اجرای آزمون افسردگی در سطح معنی داری می باشد .

جامعه آماری تحقیق :

با منظور مقایسة افراد افسرده ما بین آزمودنیهای آزمایشی در دو گروه افراد غیرورزشکار و ورزشکار به تعداد 60 نفر روززی جنسیت مرد از میان 2445 نفر از افراد موجود و مقیم یکی از مراکز مشابه تهران (-) که به روش نمونه گیری کاملاً تصادفی انتخاب شده اند می باشند.

نمونه تحقیق و چگونگی نمونه برداری :

آزمودنی آزمایشی این تحقیق شامل 60 نفر از آزمودنی در دو گروه (ورزشکار و غیر ورزشکار) از سطح جامعه آماری ذکر شده از میان آن تعداد افرادیکه فعالیت ورزشی نداشته اند و افرادی که فعالیت ورزشی داشته اند به صورت تصادفی با استفاده از لیست اسامی از قبل تعیین شده انتخاب شده اند و محدودیت (سنی.تحصیلی) برای انتخاب آزمودنیهای در نظر گرفته شده است و در کل تنوع سطح اجتماعی و فرهنگی ، اقتصادی ، اقلیمی ، ترتیب تولید وضعیت خانوادگی و شرایط زیستی …… در جهت تعلیم در نظر گرفته شده اند .

روش آماری تحقیق :

به منظور بررسی یافتة این تحقیق و میزان رابطه بین متغیرهای مستقل وابسته (ورزش،افسردگی) مشاهده شده در دو گروه و سطح معناداری نتایج بدست آمده از مقیاس نسبی و فاصله ای حسابی و انحراف استاندارد و آزمون استودنت برای هر گروه مستقل استفاده شده اند .

متغیرهای پژوهش عبارتند از :

الف – متغیر مستقل (ورزش)‌

ب – متغیر وابسته (افسردگی)

روش جمع آوری داده ها :‌

با استفاده از اجرای تست توسط آزماینده در میزان افسردگی در آزمودنیها استفاده شده است .

تعریف واژه ها :

الف – افسردگی :

الف – چیزی که تست یک آنرا می سنجد .

ب – یک حالت احساس یک واکنش نیست به یک موقعیت یک سبک اختصاصی رفتار مشخص مورد استفاده واقع می شود . احساس افسردگی معمولاً به صورت غمگین شناخته شده (دکتر حسین آزاد ، آسیب شناسی روانی)

ب – ورزش :

تمرینات مستمر و پیگرد فعالیت منظم بدنی ( فیزیکی ) که افراد را در شرایط مطلوبی از نظر حالات و کیفیات بدنی قرار می دهد که با افزایش دفعات و تمرینات لازم و ایجاد ظرفیتهای مناسب توان جسمی لازم و نوعی ورزیدگی در حرکات را برای انجام دهنده آن ایجاد می نماید .

در این تحقیق به بررسی این فرضیه کلی پرداخته شد که افرادیکه فعالیت بدنی دارند افسردگی کمتر نسبت به افرادیکه ورزش نمی کنند دارند . یافته های اساسی این فرضیه این بوده است . آزمون دو گروه مورد نظر و نمرات افسردگی آنها (به ترتیب در جدول‌های 1 و 2 مشخص گردیده است . ) دارای تفاوت معنی داری می باشد .

پس از محاسبه و تجزیه و تحلیل نمرات دو گروه آزمودنی آزمایش و محاسبة انحراف استاندارد دو گروه و همچنین بدست آوردن تفاوت خطای استاندارد دو میانگین دو گروه پس از مشخص نمودن درجه آزادی مربوط طبق نتایج بدست آمده افسردگی بین دو افراد گروه اول و گروه دوم فرق معناداری می باشد .

همچنین محاسبه شده در دو سطح 05/0 و 01/0 آزمون یک دامنه با قاطعیت می توان اعلام نمود که میزان ابتلا به افسردگی در بین افراد غیر ورزشکار و نسبت به افراد ورزشکار اختلاف قابل توجهی را نشان می دهد .

لذا تأثیر متغیر مستقل (ورزش) در کم کردن میزان افسردگی در افراد ورزشکار گروه دوم در جهت تأیید فرضیه اعلام شده به اثبات می رسد .

خلاصه فصول

چنانچه در مطالب آورده شده در این تحقیق در فصول پیش گفته شد سؤال و مسئله تحقیق این بوده است که آیا رابطه ای بین افسردگی و ورزش وجود دارد ؟

و فرضیه مربوط به آن عبارت از افرادیکه به فعالیت های بدنی و ورزش می پردازند . افسردگی کمتری را تجربه می کنند تا آنکه در این بین فعالیت ندارد .

منطق مطالعه و تحقیق بر حسب علاقه به موضوع و همچنین نیازی قابل لمس در پرداخت به این مسئله در جامعه فعلی ما می باشد . نمونه انتخابی در این پژوهش (60) نفر آزمودنی مرد انتخاب شده اند . متغیرهای این پژوهش متغیر مستقل (ورزش) متغیر وابسته (افسردگی) است و توسط این تحقیق ارزشیابی شده اند که میزان تأثیر ورزش بر افسردگی است .



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش

کاملترین فایل پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین ... www.newfilestant.ir/paper8534.html‎Cached19 ا کتبر 2016 ... ... به اهدافتان یاری می رساند. پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ... sigmadlkad.ir/vvPfWi/‎Cachedقیمت فایل فقط 5,000 تومان. خرید. پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه ... www.odanlod.site/دانلود-پایان-نامه-بررسی-مقایسه-رابطه-م/‎Cached15 سپتامبر 2016 ... دانلود پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ... ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. برترین فایل پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو ... 48fipq.sarvdlc.com/‎Cached... دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار ببرید پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. فروش دانلودی پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو ... kavirdlc.ir/فروش-دانلودی-پایان-نامه-بررسی-مقایسه-ر/‎Cached... ورزشکار و غیر ورزشکار}را دانلود خواهید کرد. پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ... www.asanproject.ir/مقاله-مقایسه-رابطه-میزان-افسردگی-ما-بی/‎Cachedدانلود مقاله مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار. ... و غیر ورزشکار. نوع: ورد| تعداد: 50 صفحه| دسته: روانشناسی | قیمت: 5300 تومان. دریافت فایل پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو ... baludtabiat.aslblog.ir/post/769‎Cached7 نوامبر 2016 ... ... را در ادامه مطلب ببینید پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. دریافت فایل پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو ... ayneoab.madblog.ir/post/506‎Cached... و غیر ورزشکار و بررسی کامل هدایت میشوید پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش. کاملترین فایل پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین ... 4ny06u.abtindls.ir/‎Cached... ورزشکار و غیر ورزشکار}را دانلود خواهید کرد پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش ... پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ... www.risearticle.ir/download/6540‎Cached28 ا کتبر 2016 ... پایان نامه بررسی مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ... ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار در 50 صفحه ورد قابل ویرایش.