خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش

پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه پژوهش ..................................................................................... 5

فصل دوم

پیشینه پژوهش .....................................................................................11

فصل سوم

روش یا متدولوژی پژوهش .................................................................46

فصل چهارم

یافته های پژوهش .......................................................................... 48

فصل پنجم

تفسیر و استنتاج پژوهش.................................................................. 65

پرسشنامه....................................................................................................... 66

منابع و ماخذ..........................................................................................................

مقدمه:

مشارکت سیاسی در بین دانشجویان از جمله مسائلی است که توجه اساتید و بزرگان ودانشگاهیان را به خود جلب کرده است.

سیاست بین دانشجویان نقش کمرنگ تری نسبت به سایر مسائل دارد، که برنامه ریزان درسی دانشگاهها باید تجدید نظری در مورد آن داشته باشند، یعنی با بیشتر و پر رنگ تر کردن نقش سیاست و جامعه شناسی سیاسی دانشجویان را بیشتر با این مسئله و موضوع مهم اجتماعی آشنا کنند.

در قسمتهای بعدی به طور مفصل به این موضوعات می پردازیم.

بیان مسئله :

- آیا عوامل اجتماعی مثل موقعیت اجتماعی ، محل سکونت ، میزان تحصیلات اطرافیان و عوامل فردی مثل درآمد ، میزان تحصیلات خود فرد بر مشارکت سیاسی دانشجو تاثیر دارد یا خیر؟

- آیا در خانواده های مذهبی میزان مشارکت سیاسی بیشتر از سایر خانوادهها است یا خیر، یعنی انجام مراسم مذهبی می تواند فرزندان خود را به سمت سیاست سوق بدهد ؟

- رسانه های جمعی تا چه حد در سیاسی کردن دانشجویان موثر بوده؟

- آیا رسانه ها می توانند با برنامه های سیاسی میزان توجه دانشجویان را به مشارکت سیاسی بیشتر کنند؟

باید دید علی رغم تلاش صداو سیما خود دانشجو علاقه ای به این برنامه ها نشان می دهد یا خیر؟

- آیا رسانه میتواند در انتخابات و کاندیداهایی که می خواهند انتخاب کنند تاثیر می گذارد ؟

می خواهیم بدانیم آیا دانشگاه تدابیری برای این موضوع اندیشیده است ؟

- آیا می توان درسی به نام جامعه شناسی سیاسی و سیاست و مشارکت سیاسی را در بین دروس گنجاند یا خیر؟

اگر این دروس هست چقدر دانشجو به آن اهمیت می دهد؟

آیا به مطا لب این دروس توجه میکنند یا خیر؟

- آیا در رابطه با سیاست با خانواده و دوستان خود بحثی می کنند؟

اهمیت و ضرورت پژوهش:

- اهمیت و ضرورت موضوع مشارکت سیاسی چیست ؟

- چرا مشارکت سیاسی در بین دانشجویان برای ما و جامعه مهم است ؟

که ما توضیحی در این مورد و با طرح فرضیه ها و آزمایش ها به صحت و سقم فرضیه ها می پردازیم .

اهمیت آن را برای دیگر دانشجویان عزیز روشن می کنیم و تمام سعی ما بر این است که آگاهی و شناخت دانشجویان در مورد مشارکت سیاسی بالا رود .

در اینجا به عنوان مقدمه ای کوتاه تعریفی از مشارکت سیاسی را ارئه می دهیم :

مشارکت سیاسی درگیر شدن فرد در سطح مختلف فعالیت در نظام سیاسی از عدم در گیری تا داشتن مقام رسمی ریاست است و به طور اجتناب نا پذیری مشارکت سیاسی با اجتماعی شدن رابطه نزدیک دارد .اما نباید آن را تنها در امتداد نتیجه اجتماعی شدن در نظر گرفت.

علاوه بر این مشارکت سیاسی با تعدادی از نظریه های مهم در جامعه شناسی رابطه دارد.

برای مثال هم در نظریه نخبگان و هم در نظریه کثرت گرایی نقش اساسی دارد اگر چه نقش آن در هر یک از نظریه ها عمیقا متفاوت است.

لیستر میلبرات در کتاب مشارکت سیاسی خود سلسله مراتبی از مشارکت را مطرح می کند که از عدم درگیری تا گرفتن مقام رسمی دولتی تفسیر می کند و پایین ترین سطح مشارکت واقعی رای دادن در انتخابات است، وی مردم آمریکا را به سه دسته تقسیم می کند : گلادیاتورها یا مخالفان سیاست بین (5تا7% ) تماشاگران (6 % ) بی تفاوتها (33 % ) .

1- بحران توزیع :

اهمیت توزیع در فرایند نوسازی و توسعه سیاسی بعدی است که برخی از محققان علوم سیاسی ، سیاست را توزیع اقتدار آمیز ارزش ها توصیف کرده اند . در این فراگرد باید دید که قدرت نظام از چه طریقی در جهت توزیع منابع، خدمات و ارزشهای جامعه به کار می رود و چه گروهها و بخش هایی از جامعه از فعالیت های نظام بهرمند می شوند .

" ایستون " نظام سیاسی را مجموعه ای از کنش های متقابل می داند که از طریقی آن ارزشها ، خدمات و کالاها بر حسب قدرت معتبر میان بخش های گوناگون جامعه توزیع می شود .

منظور او از توزیع اقتدار آمیز ، تصمیمات مسئولین قانونگذاری اجرایی و قضایی می باشد .

بحران توزیع می تو اند در سه سطح سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی مطرح می شود .

در بعد سیاسی ، بحران توزیع به تمرکز قدرت در یک نقطه و محروم ساختن سایر بخش های جامعه از قدرت تصمیم گیری و ایفای نقش مربوط است . در این شرایط قسمت اعظم جامعه تابعان بی چون و چرا هستند . در حالی که گروه کمی تصمیم گیرنده و سیاست گذارواقعی می باشند. بدین ترتیب نوسازی سیاسی مستلزم ورود اکثزیت جامعه به فرایند سیاستگذاری می باسد ، در شرایطی که اکثر مردم از دخالت و شرکت در سرنوشت خویش محروم شده باشند ، نمی توان انتظار داشت جامعه در جهت توسعه سیاسی قدم بردارد.

در بعد اقتصادی ، بحران توزیع بر اثر توزیع غیر عادلانه ثروت تشدید میابد . در شرایطی که بخش عظیمی از ثروت و منابع جامعه در اختیار اقلیتی قرار می گیرد و اکثریت از حداقل معیشت محروم هستند ، طبیعتا این وضیعت باعث تشدید بحران توزیع شده و می تواند بازتابهای سیاسی داشته باشد.

همچنین بحران توزیع را می توان از بعد اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار داد ، زیرا مکانیسم توزیع ارزشها در میان قشرهای گوناگون رابطه میان نخبگان و توده مردم را دستخوش دگرگونی های عمده ای کرده است و خود یک عامل تعیین کننده بشمار می رود .

که مجموعه این تحولات باعث گرایش به سوی سیاست می گردد. از طرفی پیچیدگی بیشتر اقتصاد و در زمینه های ایجاد سازمانها و انجمنهای متعدد ، دخالت تعداد بیشتری از مردم را در چنین گروه بندیهایی فراهم می آورد .

بدین ترتیب با ایجاد تنوع ساختاری ، نهادها و کانال های گوناگون برای بیان خواستها جهت تبدیل منافع به سیاست پا به عرصه وجود می گذارند .



خرید فایل



لینک منبع :پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش

برترین فایل پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=2267‎Cached24 ا کتبر 2016 ... پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش ... مقاله بررسی مشارکت سیاسی در جهان سوم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش ... بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی | دانلود با لینک مستقیم fun.iranoo.ir/2016/06/27/بررسی-عوامل-موثر-در-مشارکت-سیاسی/‎Cached27 ژوئن 2016 ... فرمت فایل: doc حجم فایل: 67 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51. پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در51 صفحه ورد قابل ویرایش ... بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - فروشگاه آنلاین مولانا فایل mastanehinline.payfile.org/product-13795-بررسی-عوامل-موثر-در-مشارکت-سیاسی.aspx‎Cachedپژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش ... مشارکت سیاسی در بین دانشجویان از جمله مسائلی است که توجه اساتید و بزرگان ودانشگاهیان ... پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - مقالات آموزشی mizbandl.cloudsite.ir/پژوهش-بررسی-عوامل-موثر-در-مشارکت-سیاسی/‎Cached26 آگوست 2016 ... امیدوارم بهره کافی را از پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی ببرید پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - خرید آنلاین و دریافت pichakwi.meeblog.ir/post/498‎Cachedپژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... سمینار جامع درباره خنک کاری لایه ای توربین ها با فرمت word · خرید آنلاین مقاله ... دانلود بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی samanepinki.rozblog.com/دانلود-بررسی-عوامل-موثر-در-مشارکت-سیاسی.html‎Cached26 ژوئن 2016 ... پژوهش حاضر تالشی است در جهت بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت مردمی در زمان بحران. ... عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش . کاملترین فایل پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی kahkeshanopt.aslblog.ir/post/1603‎Cached23 نوامبر 2016 ... ... بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی)) را در ادامه مطلب ببینید پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - دانلود انواع کتاب های رمان romanbook.rzb.emeg.ir/view528693.html‎Cachedپژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش ... ,عوامل موثر ,بررسی عوامل ,قابل ویرایش ,پژوهش بررسی عوامل; در صورتی که این صفحه دارای ... دانلود (پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی) pichakwbp.madblog.ir/post/26‎Cached13 سپتامبر 2016 ... ... بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی)) را در ادامه مطلب ببینید پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی - مقاله و پایان نامه prj.pishroblog.ir/Post/184 9 ژوئن 2016 ... پژوهش بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش. فهرست مطالب. فصل اول. مقدمه پژوهش. فصل دوم. پیشینه پژوهش. فصل سوم.