خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش

پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش

مطالب

عنوان

تشکر و قدردانی :

چکیده :

فصل اول : مقدمه

1ـ1ـ بیان مسئله

1ـ2ـ اهمیت مسئله

1ـ3ـ اهداف تحقیق

بیان فرضیه

1ـ4ـ فرضیه تحقیق

1ـ5ـ اصطلاحات مهم و تعاریف عملیاتی متغیرها

1ـ افسردگی

2ـ شیوع

3ـ دانشجوی بومی و غیر بومی

فصل دوم : مرور بر ادبیات تحقیق

2ـ1ـ افسردگی

2ـ2ـ نشانه های افسردگی

2ـ3ـ طبقه بندی

2ـ4ـ نظریه های افسردگی

2ـ5ـ درمان اختلالات خلقی

2ـ6ـ تحقیقات انجام شده درمورد افسردگی دانشجویان

فصل سوم: طرح تحقیق

3ـ1ـ توصیف روش تحقیق

3-2ـ جامعه تحقیق

3-3- روش نمونه گیری

3ـ4ـ متغیرها و کنترلهایی که اعمال شده است

3ـ5ـ روش جمع آوری داده ها

3ـ6ـ ابزار اندازه گیری

3ـ7ـ روش آماری

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری

5ـ1ـ توصیف روش های مورد استفاده در تحقیق

5ـ2ـ نتیجه گیری

5ـ3ـ توجیه و تفسیر نتایج

5ـ4ـ توصیه برای پژوهشهای بعدی

5ـ5ـ محدودیتها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوستها


چکیده :

همانطور که می دانیم افسردگی و مانیا یکی از اختلالت خلقی شایع می باشند که بیشتر اختلالات عاطفی نامیده می شوند . اختلالات خلقی گروهی از بیماریهای روانپزشکی می باشند که به شکل خلق پایین و تصورات ذهنی ناهنجار بروز می نمایند .

نمای بالینی افسردگی می تواند بصورت خلق افسرده ، احساس ناامیدی ، احساس غم ، بی ارزشی ، آشفتگی خواب و اشتها و یا فقدان انرژی و میل جنسی بروز کند . این اختلالات می توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد شغلی ـ تحصیلی ـ اجتماعی و روابط بین فردی گردند . بدین منظور و جهت شناخت بیشتر وضعیت و شیوع افسردگی تحقیقی را بر روی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج انجام دادیم . مطالعه با استفاده از تست بک (BDI) بر روی 280 نفر از دانشجویان پسر انجام گردیده است .

روش تحقیقی که از آن استفاده شد ، روش تحقیق یا علّی ـ مقایسه ای با روش آماری مقایسة بین میانگین دردو گروه مستقل و بااستفاده از فرمول t بوده است . روش نمونه گیری نیز بطور تصادفی ساده و با مراجعه به جدول اعداد تصادفی و به تعداد 140 نفر از هر گروه بوده است . روش جمع آوری اطلاعات نیز با بهره گیری از تست افسردگی بک صورت گرفته است . با قرار دادن نمرات خام درفرمولt وبا سطح اطمینان 90% و در سطح به علت کوچک تر بودن عدد بدست آمده از عدد جدول فرض تحقیق معنی دار نیامد و می توان گفت که « تفاوت معنی داری بین میانگین شیوع افسردگی در دو گروه دانشجویان بومی و غیر بومی وجود ندارد .»


فصل 1

مقدمه

خلق یا Mood مایة هیجانی یک وضعیت عاطفی پایدار است که در طول طیفی بهنجار از غم وشادی تجربه می شود . اختلالات خلقی با احساسهای نابهنجار افسردگی یا سرخوشی مشخص می شوند که در برخی موارد شدید با خصوصیات پسیکوتیک همراهند . اختلالات خلقی به انواع اختلالات دو قطبی و اختلالات افسردگی تقسیم می شوند . این علائم در برخی گروههای خاص از نظر جنس و سن و وضعیت روانی اجتماعی افراد متفاوت می باشد .

در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یک بیماری ، بلکه بعنوان واکنشی روانی در مقابل مسائل و مشکلاتی که دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .

بیشتر دانشجویان بخاطر تحصیل دردانشگاه از خانواده و شهر یا روستای خود جدا شده ، در محیط جدیدی قرار گرفته اند که احیاناً ازنظر عاطفی مشکلاتی برایشان بوجود می آید . این مشکلات روانی و عاطفی موقعی تشدید پیدا می کند که آنان نتوانند خود را با محیط جدید دانشگاه تطبیق دهند .

عدم سازگاری با محیط آموزشی دانشگاه ، محیط سکونت در خوابگاه و قرار گرفتن در شبکة جدید روابط ، برخی عکس العملهای عاطفی از جمله افسردگی را بدنبال دارد .


1ـ1ـ بیان مسئله:

شاید کمتر کسی باشد که در طول زندگی خود لحظاتی از نگرانی و افسردگی را احساس نکرده باشد . افسردگی یک اختلال شایع عاطفی است . اگر شدت اینحالت از حد معمول بگذرد ، عرصة زندگی را بر فرد تنگ کرده او را از همه چیز حتی از خودش بیزار می کند . بنظر می رسد ادعای اینکه اصولاً افسردگی جزئی از زندگی بشر است زیاد مشکل نباشد .

تورو می گوید :« اکثر مردم عمرشان در افسردگی خاموش می گذرد » و شوپنهاور چنین نوشت :« زندگی انسان بین ملال و اندوه نوسان دارد ».

دراین تحقیق افسردگی عبارت از واکنشی است در برابر عوامل اجتماعی و محیط .

بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی که فرد قدرت و توانایی لازم و کافی برای انجام امور و تکالیف عادی روزمرةخود را ندارد و کاهش چشمگیر در فعالیتهای سازندة وی دیده می شود .

افراد افسرده گرایش دارند به اینکه به تشریح درونی شکستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردازند ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شکست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردازند . امروزه دانشمندان رشتة روانشناسی و روانپزشکی انسان را بعنوان مجموعه ای متشکل از واحدهای زیستی ، روانی ـ اجتماعی می شناسند .

( نور بالا ، احمد ، رابطة بین مذهب و بهداشت روانی از دیدگاه اسلامی ـ دارو و درمان ، 1371 ، تهران ).

توضیح علائم موجود در تست بک :

تست بک شامل 21 علامت است وسؤالات آن با عناوین A,B,C,D, تا U درجه بندی شده است و ارزش از 0 تا 3 می باشد ، که نمرة صفرنشان دهندة عدم علائم افسردگی و نمرة 3 نشان دهندة شدت عارضه می باشد .

هر سؤال 4 قسمت دارد و هر کدام از جوابها را که بیشتر با حالات فرد تناسب داشته باشد ، انتخاب نموده و آنرا علامت می زند . چنانچه مراجع را در یک یا چند مقوله بیش از یک سؤال را با دایره مشخص کرده باشد ، فقط یک سوال از آن مقوله و آن هم سؤالی را که بالاترین نمره را دارد به حساب می آورند . از آنجا که در هر مقوله بالاترین نمره 3 است . لذا جمع نمرات درکل بین 63ـ0 می باشد . میزان افسردگی دراین آزمون برمبنای 100 است . پس فردی که مثلاً نمرة 5 بیاورد 1/24% افسردگی دارد و این درصد بدست آمده درکلید تست موجود است و راهنمای عمل قرار می گیرد .

یک نمرة 71/11 را مرز اعتبار می داند و دیگران حتی نمرات بین 13ـ 10 را نرمال می دانند و عده ای نمرة 15 و درصد 1/24 را مرز اعتبار قرار داده اند و تا این حد نمرة افسردگی نرمال و طبیعی است .

درجات افسردگی سطح نمرات

نرمال 15ـ0

افسردگی خفیف 31ـ15

افسردگی متوسط 47ـ32

افسردگی عمیق 63ـ48

A ـ علامت خلق :

دراین فاکتور درجات خلقی مختلف از عدم غمگین تا بسیار شدید مورد نظر بوده و فرد درحالت کنونی خویش را با پاسخ دادن به یک سؤال معلوم می دارد . تغییر خلق وخوی و خلق پایین از علائم مهم افسردگی است .

B ـ علامت بدبینی :

امید به آینده و ناامیدی و دلسردی به تدریج برحسب سؤالات مطرح شده در نظر گرفته شده است که فرد با پاسخ به آنها خوش بینی نسبت به آینده را بیان می کند .

C ـ علامت احساس شکست :

درجات مختلف احساس شکست ومورد اجحاف واقع شدن از 3ـ0 دراین سؤال مور نظر بوده که فرد وضعیت خود را با پاسخ به یکی از سؤالات معلوم می دارد .

D ـ علامت نارضایتی :

این قسمت به ارزیابی حالاتی چون نارضایتی و دلسردی و بی توجهی به اطراف و لذت بردن از وقایع اختصاص دارد که شخص حالات فوق را در سؤالات مطرح تشخیص داده و علامت می زند .

E ـ علامت احساس گناه:

یکی از علائم مهم و درجة اول افسردگی احساس گناه و تقصیر است که فرد خود را به علت گناهی که مرتکب شده بدو بی ارزش تصور می کند . احساس گناه از 3ـ0 به ترتیب از فقدان احساس گناه تا احساس گناه شدید درجه بندی شده است .

F ـ علامت تنبیه خود :

از علائم دیگر افسردگی تنبیه و استحقاق تنبیه است که دراین قسمت مورد سنجش واقع شده است .

G ـ علامت نفرت از خود :

فرد افسرده از خود نفرت دارد زیرا خودش را فردی بی کفایت و نالایق می داند به همین دلیل اعتماد به نفس کافی ندارد و کم کم از خود متنفر می شود .

H ـ علامت اتهام به خود :

از ویژگی این افراد این است که در هر حادثه ای مقدار زیادی تقصیر برای خود قائل هستند ، لذا خود را مقصر و مجرم دانسته و فکر می کنند که به دلیل داشتن عیوب زیادی است که آنها دارند .

I ـ علامت گوشه گیری از اجتماع :

وجود چنین تمایلاتی در فرد بیشتر به شکل افکار خودکشی و در مراحل شدید اقدام عملی به آن معلوم می گردد و فرد افسرده راه چاره و نجات خود را در مرگ جستجو می کند و این از علامت احساس درجات شدید افسردگی است .

J ـ علامت گریستن :

اشک بعنوان سمبل هیجانی رنج و اندوه شناخته شده و تمایل بر گریستن زیاد و مداوم و غالباً بدون دلیل شخص ، از علائم اندوه و رنج و افسردگی است که باعث شدت میزانی از افسردگی را می رساند . احساس رنجش دائمی ، حساسیت زیاد و زود رنجی در تحریک پذیری از افراد و اطرافیان از حالات افراد افسرده است .

L ـ علامت گوشه گیری از اجتماع :

افراد افسرده معمولاً تمایل به گوشه گیری دارند و نسبت به اطرافیان بی توجه هستند و آنها از اجتماع گریزان بوده و تنهایی را ترجیح می دهند که از علائم مهم افسردگی است .

M ـ علامت بی تصمیمی :

به تعویق انداختن و یا ناتوانی کامل در تصمیم گیری نشانة اختلال درتصمیم گیری از خفیف تا شدید می باشد که فرد احساس بی ارادگی کرده و قادر به گرفتن تصمیم نیست .

N ـ علامت اختلال درتصویر بدنی :

ویژگی افراد افسرده یکی این است که از لحاظ ظاهری خود را زشت و بد منظره می دانند لذا همواره احساس حقارت کرده و خود را سرزنش می کنند .



خرید فایل



لینک منبع :پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش

بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت ... pyfail.payfile.org/product-13798-بررسی-افسردگی-دانشجویان-پسر-بومی-و-غیر-بومی-دانشگ.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 9,000 تومان. خرید. پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه ... 3emaai.prodownload.site/ پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران ... بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش ... پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه ... tubasct.meeblog.ir/post/1833‎Cached2 روز پیش ... پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت ... filenab.com/product-58311-بررسی-افسردگی-دانشجویان-پسر-بومی-و-غیر-بومی-دانشگ.aspx‎Cached... معلم تهران واحد حصارک کرج. پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش ... خرید آنلاین پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی ... agigdlc.ir/post.php?id=15681‎Cached18 ا کتبر 2016 ... پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. خرید فایل( پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی ... harirdlc.ir/article/14044‎Cached17 ا کتبر 2016 ... پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دانلود پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی ... www.risearticle.ir/download/691‎Cached24 ا کتبر 2016 ... پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... خرید و دانلود پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی ... 2dqk7.sarvdlc.com/‎Cachedدرجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. خرید فایل( پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی ... 1fxwpq.nikansefile.ir/‎Cached... کرج و بررسی کامل هدایت میشوید پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش. دریافت فایل پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و غیر ... ramtindlw.ir/article17482.html‎Cached12 نوامبر 2016 ... ... پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج – پرداخت و دانلود آنی ... شما به صفحه اختصاصی پژوهش بررسی افسردگی دانشجویان پسر بومی و ... تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در 77 صفحه ورد قابل ویرایش.